zxr(on) met polly en esther

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat nou veel werk die veren vervangen? Ik wil dat ook gaan doen inclusief nieuwe vloeistof enzo, maar ik heb dat nog nooit gedaan. Gewoon een kwestie van openmaken, leeg laten lopen, veer vervangen, nieuwe vloeistof erin en klaar?
Of met je nog speciale dingen doen? Ik neem aan dat je bijv een voorgeschreven hoeveelheid vloeistof erin moet doen?

Volgens mij heb ik hem nog zien staan bij StreetfighterDay. Zag er netjes uit. :Y


als je alleen de veren wil vervangen is het niet zoveel werk, zo'n beetje als je hierboven omschrijft. Let wel goed op de cc's die eringaan en hoe deze gemeten moet worden :Y :Y Ook de juiste type olie erin. Type olie en inhoud van de luchtkamer kun je nog wel lekker mee stoeien, maar zou er (als het niet nodig is :+ ) niet 1 2 3 aan beginnen. Gewoon lekker andere veren en olie errin en hij rijdt weer als nieuw. Kijk wel ff je keerringen etc na, is handiger deze te vervangen voor je de nieuwe olie er weer in hebt :+
 
als je alleen de veren wil vervangen is het niet zoveel werk, zo'n beetje als je hierboven omschrijft. Let wel goed op de cc's die eringaan en hoe deze gemeten moet worden :Y :Y Ook de juiste type olie erin. Type olie en inhoud van de luchtkamer kun je nog wel lekker mee stoeien, maar zou er (als het niet nodig is :+ ) niet 1 2 3 aan beginnen. Gewoon lekker andere veren en olie errin en hij rijdt weer als nieuw. Kijk wel ff je keerringen etc na, is handiger deze te vervangen voor je de nieuwe olie er weer in hebt :+
Dank u! :} Gaat goed komen.
 
Dank u! :} Gaat goed komen.

is denk ik best goed zelf te doen. alleen ben je er dan wel ff wat langer mee bezig. zeker als je ze nog nooit zelf uit elkaar hebt gehad. die gasten doen dat op routine , je staat met een uur weer buiten...inclusief het afstel verhaal. persoonlijk vond ik dat wel makkelijk en het is niet echt veel duurder als wanneer je zelf veren en olie koopt.
daarbij komt ook nog dat je een stukje "speciaal" gereedschap nodig hebt (bij mijn poten in ieder geval).
eigenlijk moet je het een keer gezien hebben zeg maar...dan is het allemaal heel logisch.
belangrijste reden voor mij om het te laten doen is dat ik zeker wil weten dat het goed gebeurd....wegligging /afvering is belangrijker dan je in eerste instantie zou denken.




heb jou fiets ook nog zien staan trouwens, stond nog een "broertje" naast in dezelfde kleur.

794cdeda0066e59f0ec4335673cfa095
 
Die ZXR van jou ziet er qua bodywork wel basic en AF uit; enkel nog mooie lak erover en klaar. Zo'n bestaande endurokap (met écht licht niet?) is volgens mij bruter dan zo'n dertien in een dozijn duits designer prul.
 
is denk ik best goed zelf te doen. alleen ben je er dan wel ff wat langer mee bezig. zeker als je ze nog nooit zelf uit elkaar hebt gehad. die gasten doen dat op routine , je staat met een uur weer buiten...inclusief het afstel verhaal. persoonlijk vond ik dat wel makkelijk en het is niet echt veel duurder als wanneer je zelf veren en olie koopt.
daarbij komt ook nog dat je een stukje "speciaal" gereedschap nodig hebt (bij mijn poten in ieder geval).
eigenlijk moet je het een keer gezien hebben zeg maar...dan is het allemaal heel logisch.
belangrijste reden voor mij om het te laten doen is dat ik zeker wil weten dat het goed gebeurd....wegligging /afvering is belangrijker dan je in eerste instantie zou denken.




heb jou fiets ook nog zien staan trouwens, stond nog een "broertje" naast in dezelfde kleur.

[afbeelding]
Ik ben ook nog maar een beginner wat betreft sleutelen. Heb wel aan brommers gesleuteld enzo en ik ken verder de meeste principes wel. Ik wil dit soort dingen gewoon echt zelf doen en ervaring er mee opdoen zodat ik straks gewoon vrijwel alles zelf kan. Ben niet zo heel erg happig op m'n fiets wegbrengen. Tenzij ik er zelf naast sta en kan zien wat zo'n gast doet. Was een keer bij een dealer en daar werd ff een gixxer van een klant de toerenbegrenzer ingejaagd. Of de Martek van Gerard die ff op een auto geparkeerd werd.. Ben er dus niet echt happig op :P Doe het wel zelf :Y Al betekend dat wel dat ik af en toe een beetje moet pionieren :+

Leuk die foto :Y Die andere bike was van LunaChick by the way. Volgend jaar staat die van mij hopelijk binnen.
 
Eh ron,

Ik heb ook me'n motorrijbewijs gehaald van de week, dus de xl500 is helemaal in sm trim weer opgebouwd. Maar heb ook een beetje zelfde probleem van willen rijden en dan zonde vinden om hem een week te laten staan... :9

Was vorige week nog ff bij maurice, zag je nog rijden beestje is leuk geworden :}

dus misschien misschien zien we mekaar wel ooit rijden in zoetermeer later :]
 
Eh ron,

Ik heb ook me'n motorrijbewijs gehaald van de week, dus de xl500 is helemaal in sm trim weer opgebouwd. Maar heb ook een beetje zelfde probleem van willen rijden en dan zonde vinden om hem een week te laten staan... :9

Was vorige week nog ff bij maurice, zag je nog rijden beestje is leuk geworden :}

dus misschien misschien zien we mekaar wel ooit rijden in zoetermeer later :]

en waar blijft die foto dan?

heb zelf nl ook nog iets offroad sm achtig op een laag pitje staan...kunnen we mischien een keer een dagje gezellig artikel vijven _O-
 
zo...vanavond voor de verandering weer een beetje aan het knoeien geweest met de airbrush. was toch al gauw een jaar of 20 geleden dat ik dat ding in m'n handen had.
paar domme freehand dingetjes gedaan om weer een beetje te oefenen. geloof dat ik de smaak al weer te pakken krijg.
kan ik mooi van de winter tank en andere meuk onder handen nemen :P .
full
 
zo...vanavond voor de verandering weer een beetje aan het knoeien geweest met de airbrush. was toch al gauw een jaar of 20 geleden dat ik dat ding in m'n handen had.
paar domme freehand dingetjes gedaan om weer een beetje te oefenen. geloof dat ik de smaak al weer te pakken krijg.
kan ik mooi van de winter tank en andere meuk onder handen nemen :P .
[afbeelding]
Zelfportret?

:W
 
zo...vanavond voor de verandering weer een beetje aan het knoeien geweest met de airbrush. was toch al gauw een jaar of 20 geleden dat ik dat ding in m'n handen had.
paar domme freehand dingetjes gedaan om weer een beetje te oefenen. geloof dat ik de smaak al weer te pakken krijg.
kan ik mooi van de winter tank en andere meuk onder handen nemen :P .
[afbeelding]

kewl 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan