Springer, maar dan wel zonder spatbord

750springer

Rookie
28 mei 2007
15
0
Hallo mensen, ben bezig een springer in mijn brommer (cb750+santee) te zetten en is toch het mooist ZONDER voorspatbord. Mag Dat???

(plaatje is nog zonder springer maar met roest)
full
 
heeij bekende motor vlgs mij heb ik die foto ook in de mail gehad laatst......
hest do ut electrisch al voor elkaar???
 
ha die richard...............ik hew ut bakje eerst us even skoon maakt en iene verf setten
 
doch es een fototsje van die springer ik bin nogal nieuwsgierig nei dat apparaat
 
Nog 1 van ut springertje. Hij moet nog zwart..kan niet goed tegen chroom. En let m.n. op de veren (vooral op de andere foto goed te zien) Ik heb al heel wat springers gezien,ook heeeele dure, maar nog nooit heb ik er 1 gezien waarbij de veren links EN rechtsom gedraaid waren totdat ik deze in duitsland op de kop getikt heb voor ruim 400 euri. Even een iets dikkere en iets langere as erin en klaar is kees. Schijfrem erop prutsen en vooral GEEN voorspatbord dus..............volgens mij lijkt dat straks wel aardig
full
 
Mooie ploffert Piepdeuse...............en een heet blok. Zou idd gaaf zijn een springer derop...;-)
 
ff een update. springertje zit er op. Tja en nu die voorremmerij nog. Voelt iemand zich geroepen misschien??? :]
full
 
he springer ik heb zelf ook een hardtail old skool en heb ook geen voor spatbord
en medere malen aangehouden nooit iets van gezegt

maar een ander vraagje hoe kom je aan die springer ben ook op zoek naar een en vind nergens een weet je meschien nog een ergens uit te halen

ratman
dit is mijn bike


Shot at 2007-07-04
 
hee ratman...lekker fietsje en retegaaf die apehanger. Wil er zelf ook nog een apehanger bij ja...maar komt nog wel. Die springer heb ik heeel toevallig via ebay duitsland gevonden.voor een prikkie zelfs. Probeer het daar ook eens. Die markt is veel groter dus ook meer te vinden. De biedingen voor die springer (hij is 2e hands uit een sportster) begonnen bij 1 euro heb em uiteindelijk voor 427 euri gekocht. Ff naar Bochum gereden en opgehaald. Als je zo'n springer nieuw moet kopen......hmmm zie ze op internet meestal voor +_ 1500 eurtjes, dus daar valt wel wat op te verdienen met een beetje geduld en mazzel.
Trouwens ratman.......ik zie dat jij nog een trommeltje in je voorwiel hebt. Ik was het ook van plan maar werd me zo vaak afgeraden dak er maar een schijf op zet. Hoe remt dat nou met zo'n trommeltje voor??
 
Hela !
tegendraadse veren in de springer zijn nodig om te voorkomen dat de veren in elkaar kunnen "grijpen" tijdens het inveren.
Dit principe wordt ook toegepast bij klepveren. ( ALS je al een dubbele set veren per klep hebt...)

Wat betreft montage van de schijfrem ophanging: kies voor montage aan de starre ( achterste !!) vorkpoot...

Suc6!

René.
 
Wat betreft montage van de schijfrem ophanging: kies voor montage aan de starre ( achterste !!) vorkpoot...

Suc6!

René.

Dat gaat niet werken, omdat de schijf niet star is gemonteerd. Moet dus een 'zwevende' klauw worden (zie bv een Softail Springer vork).
 
Laatst bewerkt:
hey andre cb-tje ziet er goed uit ik zou zelf wel andere uitlaatdempers gebruiken,verder nog vorderingen???(hoest met het electrisch????)
enne ik snap da je goed stoppe wille maarre ik su der een trommeltsje in gooie
 
Terug
Bovenaan Onderaan