Aprilia SMV 750 Dorsoduro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kire

MF veteraan
7 aug 2003
1.282
83
Rotterdam
Motoblog: Aprilia SMV 750 Dorsoduro - Un progetto innovativo e destinato a stupire. Aprilia 750 Dorsoduro è la declinazione in chiave motard delle conoscenze maturate nei campi gara di velocità e supermoto, dove Aprilia domina. Motore bicilindrico da 750 cc e 95 Cv, raffreddato a liquido e comandato da un sistema Ride-by-Wire di seconda generazione.

La Dorsoduro unisce forza e maneggevolezza, sportività ed essenzialità, prende il meglio delle sportive e delle supermoto da competizione. Un distillato di prestazioni e tecnologia in grado di regalare piacere di guida e divertimento assoluti. Una moto speciale, estrema, elitaria, ma proprio per questo capace di elevare chi la guida all’eccellenza dei piloti.

Mijn italiaans is wat roestig maar het lijkt er op dat er volgende week op de EICMA misschien een nieuwe Aprilia SM-achtig apparaatski wordt voorgesteld obv het 750 blok - Jummie! :P
 
Laatst bewerkt:
full
 
Laatst bewerkt:
dat is gewoon een naked. zetten ze een hoogspatbord op vooraan, en het is een SM, zwak
 
Vind 'm meer dan mooi! supervet ding..iemand meer info over deze bike?


Ziet r zekers VET uit...........................
Ik overweeg m'n Mille in te ruilen O-)
Onderstaande heb ik gejat van ARA site.



Het was te verwachten, en hij kwam op de Eicma in Milaan: de op de Shiver gebaseerde supermotard SMV 750 Dorsoduro.

De supermotard is net als de Shiver een watergekoelde 2 cilinder met dubbele bovenliggende nokkenassen met een boring x slag verhouding van 92 x 56,4 mm. Dit blok levert 95 PK bij 9000 toeren en heeft een koppel van 81 NM bij 7000 toeren. De Dorsoduro (vrij vertaald naar “harde rug”) is ook voorzien van het 2e generatie ride-by-wire systeem met daarnaast in het elektronica departement een zogenaamd CAN netwerk dat het mogelijk maakt om alle data en elektriciteit door 2 kabels te laten lopen.

Het rijwielgedeelte van deze “harde rug” wordt vooraan verzorgd door een instelbare (veervoorspanning en uitgaande demping) 43mm Showa voorvork die uiteraard een stuk langer is als die op de Shiver, maar wel een identieke onderzijde heeft waardoor de SMV ook radiale vierzuiger remklauwen bezit. Daarnaast nog de dubbele 320mm “wave” remschijven met staalomwonden remleidingen en je hebt het recept voor een uiterst wendbare en competitieve supermotard. De achtershock is tevens instelbaar.

Aprilia's R&D afdeling heeft bij de ontwikkeling van de Dorsoduro ruim gebruik gemaakt van de opgedane kennis in het door Aprilia gedomineerde GP wereld (250 en 125cc) en de successen van de Aprilia’s in de supermotard competities. De Aprilia Dorsoduro is een extreme machine die een interessante mix bezit van enorme wendbaarheid, motorvermogen, fantastische afwerking en uitdagende styling. Volgens geruchten zal de Aprilia SMV750 Dorsoduro rond April 2008 bij de dealers staan voor onder de 9000 euro.


full
 
Laatst bewerkt:
Volgens geruchten zal de Aprilia SMV750 Dorsoduro rond April 2008 bij de dealers staan voor onder de 9000 euro.

Prijs van onze zuiderburen gok ik zo. De prijs in NL zal wel rond de €11.000 liggen denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan