MG Griso rijders

@Jasper,


hoeveel km heb jij met de metzelers gedaan?? Voor + achter?

10.000 km en toen was de achterband wel op. Ik heb zowel voor als achter direct vernieuwd. Pirelli's met een betere waterafvoer. Metzeler's zijn leuk voor mooi weer zoals dit paasweekeinde en dan ook nog op het circuit. Met deze omstandigheden plakken die banden aan de weg. Maar bij slechter weer (regen/koude) is het verstandig deze banden er snel af te gooien. Maar ja zo heeft iedereen zijn voorkeur.
 
Zondag 1 mei (morgen dus), Guzzi toerrit.

Vanaf 12:00 uur kan er gestart worden, individueel of in groepjes.
De route is ong. 100Km, langs de mooiste weggetjes.

LOCATIE:

Guzzi regio café midden Nederland.
Restaurant "de hoge weide"
Ap Harrewijnstraat 45
Utrecht (Leidse Rijn)
 
Olieverbruik is minimaal, ik denk dat ik tussen beurten, dus 10.000km circa een halve liter olie bij moet vullen. Valt dus heel erg mee.

Qua banden rijd ik met de Michelin Pilot Power 2CT. Ik vind dit echt een superband! Mega veel grip, stuurt erg licht, precies en gemakkelijk, en ook in de regen gewoon goed te rijden. Ik rijd plm. 8500km met een achterband en plm. het dubbele met een voorband.

Op mijn Griso was de 1e montage een Metzeler Rennsport. Bij regen gewoon een ramp, aan de zijkant zit nl. ook geen profiel. En het duurde ook erg lang voordat de band warm was.
 
Olieverbruik is minimaal, ik denk dat ik tussen beurten, dus 10.000km circa een halve liter olie bij moet vullen. Valt dus heel erg mee.

Qua banden rijd ik met de Michelin Pilot Power 2CT. Ik vind dit echt een superband! Mega veel grip, stuurt erg licht, precies en gemakkelijk, en ook in de regen gewoon goed te rijden. Ik rijd plm. 8500km met een achterband en plm. het dubbele met een voorband.

Op mijn Griso was de 1e montage een Metzeler Rennsport. Bij regen gewoon een ramp, aan de zijkant zit nl. ook geen profiel. En het duurde ook erg lang voordat de band warm was.

@Ervine

Verbruik valt dus wel mee!

Met de pilot power 2ct heb ik zelf ook goede ervaringen, moet die dan maar worden als deze op zijn!
 
GUZZI-VLOTTOERDAG NOORD-HOLLAND 2011!:mg:

Zondag 08 Mei a.s. Start 11 u (verzamelen vanaf 10:30u) bij McDonalds bij afslag Landsmeer aan de A10 (rondweg Amsterdam).
:race: Langs IJsselmeer naar het noorden. O.a. koffie drinken in Hoorn. Dan richting Noordzeekust.
Vervolgens via o.a. Kennemerland naar Egmond aan Zee en pizza eten bij Ristorante Italiano Pizzaria Miramare. :proost:

Bij elkaar een 200 kilometertjes..... Alles op eigen kosten en risico!
:th: Voldaan en tevreden naar huis.
 
Het weer laat een beetje afweten heb ik begrepen? Schijnt wat regen te vallen..

Ja in het zuidwesten wordt het wat minder (regen en onweer en windstoten) en langs de kust veel wind. Maar goed dat zien we dan wel weer, we rijden in de kop van Noord-Holland. Je kunt de route altijd inkorten of besluiten tussentijds te stoppen als het heel erg slecht wordt. Maar mijn pak is wel waterdicht hoor..... ;) ;)
 
Jasper, ik heb je gemist op de VLOTTOERDAG NH!? Wilde de Griso niet starten of ben je per abuis in Epe terecht gekomen?
05 Juni gaan we weer vlottoeren op de Veluwe. Waarschijnlijk vanaf Barneveld.
Kijk voor byzonderheden op www.MGCN.nl.
Big French Twins zijn ook welkom!
 
Laatst bewerkt:
Weer was inderdaad prima. Wij zijn niet meegeweest, maar hebben de route in de Zumo staan.
Binnenkort maar eens heerlijk rondje rijden.
 
Zondag nog de Veluwetoer gereden. Mooie route met mooi weer!
Alleen jammer dat er niet zoveel opkomst was, zo'n 35 maar!
Ik heb nog goed rondgekeken naar een Voxan, maar niet gezien, jammer!
Volgend jaar weer! Mooi om mee te maken, ik was trouwens de enige met een Griso!!
Dus wel uniek!
 
Ik had afgelopen zondag ook wel mee willen rijden met de veluwetoer. Ik woon in Heerde, dus het startpunt is ca. 5 minuten rijden vanaf mijn huis. In plaats daarvan was ik met een stel vrienden op pad op de motor. We zijn 3 dagen naar Villa Löwenherz in Duitsland geweest. Voor wie er nog nooit geweest is: echt een aanrader!

Het weer was iig super, en in 3 dagen tijd toch weer zo'n 1000 km onder de wielen door laten gaan.
 
Jasper, ik heb je gemist op de VLOTTOERDAG NH!? Wilde de Griso niet starten of ben je per abuis in Epe terecht gekomen?
05 Juni gaan we weer vlottoeren op de Veluwe. Waarschijnlijk vanaf Barneveld.
Kijk voor byzonderheden op www.MGCN.nl.
Big French Twins zijn ook welkom!


Nee alles deed het, maar de berijder zit/zat in de lappenmand.
 
Ik doe even een klein onderzoekje onder Griso rijders met ervaring. Kunnen jullie deze lijst voor mij invullen?

1. Uw naam
2. Leeftijd
3. Type Griso en bouwjaar van uw motor
4. Huidige kilometerstand
5. Heeft u de motor nieuw gekocht? Zo niet, hoe lang heeft u hem nu?
6. Hoeveel kilometer heeft u er zelf mee gereden?
7. Wat zijn de pluspunten?
8. Wat zijn de minpunten?
9. Welke mankementen heeft uw machine gehad? Garantie?
10. Wat zijn ongeveer de kosten van een beurt en wat is het interval?
11. Wat is het benzineverbruik?
12. Wat is het olieverbruik?
13. Waarvoor gebruikt u de Griso? (b.v. woon-werk, vakantie, weekendritjes, duogebruik)
14. Welke modificaties/accessoires heeft uw motor? (b.v. andere vering, zadel, uitlaten, ruit, handvatverwarming, koffers, etc.
15. Hoe lang doet u met banden?
16. Welke banden vindt u het prettigst? (merk en type)
17. Doet u zelf onderhoud of doet de dealer dat of een combinatie van die twee? Welke werkzaamheden verricht u zelf?
18. Waar moet je op letten als je een tweedehands Griso aanschaft?
19. Waarom heeft u nu juist de Griso gekocht?
20. Kunt u een foto van uw motor samen met de ingevulde lijst aan mij toesturen?

Ik ga een stuk schrijven voor het blad de Koerier, blad van de Moto Guzzi Club Nederland (MGCN), over de ervaringen met de Griso.
 
Hallo Jasper, bij deze:

1. Uw naam
Erwin Schürmann
2. Leeftijd
38
3. Type Griso en bouwjaar van uw motor
Griso 1100 (zwart) uit 2006
4. Huidige kilometerstand
plm. 53.200 km
5. Heeft u de motor nieuw gekocht? Zo niet, hoe lang heeft u hem nu?
Nieuw gekocht
6. Hoeveel kilometer heeft u er zelf mee gereden?
plm. 53.200 km
7. Wat zijn de pluspunten?
Looks, rijgedrag, koppel,
8. Wat zijn de minpunten?
stuur net iets te "recht", zadel had wel iets comfortabeler gemogen
9. Welke mankementen heeft uw machine gehad? Garantie?
kapot achterwiellager (garantie)
scheur brandstofslang in tank
10. Wat zijn ongeveer de kosten van een beurt en wat is het interval?
Kosten tussen de 350 en 500 euro, elke 10.000km
11. Wat is het benzineverbruik?
tussen de 1:16 en 1:17
12. Wat is het olieverbruik?
3/4 liter op 10.000km
13. Waarvoor gebruikt u de Griso? (b.v. woon-werk, vakantie, weekendritjes, duogebruik)
Vakantie en weekendritjes
14. Welke modificaties/accessoires heeft uw motor? (b.v. andere vering, zadel, uitlaten, ruit, handvatverwarming, koffers, etc.
- Bikinikuipje (klein windscherm)
- Quat-D uitlaat
- Rapid Bike kit
- BMC luchtfilter
- Bagagerek
- Kleine tanktas Griso
- Grote tanktas Griso
- Kofferset Griso
- Zumo 660 navigatie
- MG Biketec rem en koppelingshendel
15. Hoe lang doet u met banden?
Voorband plm. 16.000km
Achterband plm. 8.500km
16. Welke banden vindt u het prettigst? (merk en type)
Michelin Pilot Power 2CT
17. Doet u zelf onderhoud of doet de dealer dat of een combinatie van die twee? Welke werkzaamheden verricht u zelf?
Dealer doet onderhoud. Accessoires monteer ik zelf :+
18. Waar moet je op letten als je een tweedehands Griso aanschaft?
Geen idee, volgens mij is het een vrij probleemloze motor
19. Waarom heeft u nu juist de Griso gekocht?
Looks, rijgedrag, unieke fiets, en het is een Guzzi
20. Kunt u een foto van uw motor samen met de ingevulde lijst aan mij toesturen?
Jazeker *D

IMG20070717-1044_0219.jpg


CIMG1044.jpg


IMG_5507.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan