Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Check!

En ik zet de linker tafel meer in het midden denk ik, beetje schuin. Kasten aan de andere muur (rechts).

[afbeelding]
ik zou 2 en 3 meer tegen het raampje aan zetten. dan kan je je heftafels meer schuin naar links zetten. Als je dan een bike hebt die lang durig op een brug moet staan kan je de linker pakken. Dan zou je de rechter gewoon vrij kunne houden om daar de disel van je aanhanger over te laten hangen. (ik weet niet hoe groot je aanhanger is)

dit is min indeling ongeveer..
full


de kwaak staat op de heftafel en de 2 aan de linker kant in een inrij klem. heb alles ruim getekend ik weet dat ik meer plek overhoud. Compressor en verwarmings blazer komen op de 'zolder'
 
Laatst bewerkt:
Buiten is het nog niet helemaal klaar, maar dat komt nog wel (nog een stapel rommel, en de bestrating wordt opnieuw gedaan).
full

Hier sta ik met mijn rug naar de garagedeur, en maak een foto van de muur rechts. Daar waar de ladder staat, is een opening naar een bergruimte boven de drie garageboxen rechts van mijn sleutelplek.
full


Foto, schuin 'door het midden'. Links van die vaste kast komen drie legkasten. Aan de muur links de werkbank, met gereedschapbord er boven. Het raam zit ter hoogte van de 1e verdieping en staat niet op de foto.
full


Dit is de hoek die de buurman heeft 'ingepikt'. Er boven is een vloertje, daar komt later mijn compressor en extra luchttank. Een trap staat er inmiddels al. Die deurtjes zijn van een ingebouwde kast.
full


Zo gaat het ongeveer worden:
full


~[edit]
met aansluitingen:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ff op mijnalbum van je gekeken, mooie fotoserie van de bouw. Wat me opviel is dat je die grote ijzeren balk gewoon op de houtenbinnenmuur legt. Weet je toevallig hoe zwaar je die ijzeren balk nu mag belasten?

Binnenkort ga ik zelf beginnen met een nieuwe schuur, dus ik sta open voor goede ideeën. :Y
 
Heb ff op mijnalbum van je gekeken, mooie fotoserie van de bouw. Wat me opviel is dat je die grote ijzeren balk gewoon op de houtenbinnenmuur legt. Weet je toevallig hoe zwaar je die ijzeren balk nu mag belasten?

Binnenkort ga ik zelf beginnen met een nieuwe schuur, dus ik sta open voor goede ideeën. :Y


Maak hem groot!
 
Heb ff op mijnalbum van je gekeken, mooie fotoserie van de bouw. Wat me opviel is dat je die grote ijzeren balk gewoon op de houtenbinnenmuur legt. Weet je toevallig hoe zwaar je die ijzeren balk nu mag belasten?

Binnenkort ga ik zelf beginnen met een nieuwe schuur, dus ik sta open voor goede ideeën. :Y

Niet exact. Ik kan je wel een boek overleggen waarin alles berekend wordt. Deze stalen bint is overigens nog een extra verzwaard aangezien er nog een 400 KG loopcat aan komt te hangen. verder wordt de balk ook ondersteunt door twee stalen kolommen van 80x80x8mm

Als je eventueel nog meer info wenst mag je wel een PB sturen.
 
Buiten is het nog niet helemaal klaar, maar dat komt nog wel (nog een stapel rommel, en de bestrating wordt opnieuw gedaan).
[afbeelding]
Hier sta ik met mijn rug naar de garagedeur, en maak een foto van de muur rechts. Daar waar de ladder staat, is een opening naar een bergruimte boven de drie garageboxen rechts van mijn sleutelplek.
[afbeelding]

Foto, schuin 'door het midden'. Links van die vaste kast komen drie legkasten. Aan de muur links de werkbank, met gereedschapbord er boven. Het raam zit ter hoogte van de 1e verdieping en staat niet op de foto.
[afbeelding]

Dit is de hoek die de buurman heeft 'ingepikt'. Er boven is een vloertje, daar komt later mijn compressor en extra luchttank. Een trap staat er inmiddels al. Die deurtjes zijn van een ingebouwde kast.
[afbeelding]

Zo gaat het ongeveer worden:
[afbeelding]

\[edit]
met aansluitingen:
[afbeelding]
Tipje: Trek die luchtleiding door langs het schuine gedeelte, terug naar de compressor. Ringleiding heeft meerdere voordelen, en bij deze opstelling kost het je maar een paar meter extra (in theorie kun je zelfs een paar maten kleinere buis nemen bij een ringleiding). Maar: hoe groter hoe beter :P
 
Laatst bewerkt:
Tipje: Trek die luchtleiding door langs het schuine gedeelte, terug naar de compressor. Ringleiding heeft meerdere voordelen, en bij deze opstelling kost het je maar een paar meter extra (in theorie kun je zelfs een paar maten kleinere buis nemen bij een ringleiding). Maar: hoe groter hoe beter :P

Ok.

Wat zijn de voordelen dan? Iets met capaciteit of zo?
 
Ok.

Wat zijn de voordelen dan? Iets met capaciteit of zo?
Heb van dit deel van de Festo cursus niet zo veel onthouden omdat het voor mijn vakgebied totaal niet relevant is. Maar wat ik dus wel goed heb onthouden (voor thuis..) is dat je veel beter ringleiding aan kunt leggen. Inderdaad in verband met capaciteit en doorstroomsnelheid meen ik (minder last van drukval bij plotseling grote afname).
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, je hoeft dan blijkbaar nog steeds niet de verplichte visites af te leggen ;)

Voor wat betreft die ringleiding voor de compressor ben ik wel benieuwd naar meer info. Er staat "terug naar de compressor" maar betekent dat dan ook "terug de compressor in" ??

Zo heb ik het wel begrepen. Ik heb ook een T stuk als aansluiting, dus ik kan mooi een kring maken.
 
Nou ja, je hoeft dan blijkbaar nog steeds niet de verplichte visites af te leggen ;)

Voor wat betreft die ringleiding voor de compressor ben ik wel benieuwd naar meer info. Er staat "terug naar de compressor" maar betekent dat dan ook "terug de compressor in" ??
Dat is wel het mooiste ja. Ik heb nog even mijn cursusboek er bij gepakt, maar daar staat het niet zo uitgebreid in als het mij toen verteld is.
 
Laatst bewerkt:
Maak hem groot!


Don't worry, hij wordt groot. Totaal 13x 6.5mtr, waarvan 8x6,5 voor mijn brikken bedoeld is. En met zolder als opslag ruimte. Totale hoogte wordt 5,20mtr, met de nok in de lengte richting, dus een dakhoek van ongeveer 30-35 graden.
Fundering ligt er al in, en deels ga ik op de bestaande fundering van de oude schuur bouwen. Aangezien die er al zeker 60 jaar ligt zal die zich onderhand wel gezet hebben. :)
Het enige wat het lastig maakt is dat de schuur eigenlijk leeg moet, maar waar laat ik al mijn zooi????
 
Don't worry, hij wordt groot. Totaal 13x 6.5mtr, waarvan 8x6,5 voor mijn brikken bedoeld is. En met zolder als opslag ruimte. Totale hoogte wordt 5,20mtr, met de nok in de lengte richting, dus een dakhoek van ongeveer 30-35 graden.
Fundering ligt er al in, en deels ga ik op de bestaande fundering van de oude schuur bouwen. Aangezien die er al zeker 60 jaar ligt zal die zich onderhand wel gezet hebben. :)
Het enige wat het lastig maakt is dat de schuur eigenlijk leeg moet, maar waar laat ik al mijn zooi????

Maandje ShureGuard?
 
Terug
Bovenaan Onderaan