Sr500 stampertje

Die voorvork (of zoiets) zat ik ook aan te denken (eigenlijk van een RG250 of GS500) Weet je zo de lengte van deze voorvork, hart as tot bovenkant? en hoe ziet dat eruit van de zijkant?
 
Lengte is 755mm tot hart as.Nadeel van deze Suzuki vorken is dat ze een steekas van 15mm hebben.Ik heb er andere voorwiellagers ingezet met een binnenmaat van 20mm en er een andere tussenbus voor gedraaid.
Fotootje komt nog wel,ik kan er niet zo goed bijkomen en hij kan nog niet van de bok af.
 
Die voorvork (of zoiets) zat ik ook aan te denken (eigenlijk van een RG250 of GS500) Weet je zo de lengte van deze voorvork, hart as tot bovenkant? en hoe ziet dat eruit van de zijkant?

RG250 voorvork is maar een beetje een raar ding. Je kunt denk ik beter zoeken naar iets moderners. RGV250 (VJ21) is bijvoorbeeld 41mm en ziet er ook veel netter uit.
Hij is alleen vrij kort. 70 of 71cm geloof ik. Nu kun je zo'n vork wel verlengen, moet je de busjes onderin (waar de dempers in passen) langer maken (lees: nieuwe draaien). Dan komt de bovenste aanslag omhoog, de binnenpoten verder naar buiten en wordt de vork dus langer.
FZR600, Fazer etc schijnen ook wel aardig te zijn.

Aan de andere kant is t vaak ook zoiets van toevallig tegenkomen. :W Ik zou zeggen: kijk op Mannheim goed uit je ogen :W
 
Heb het voorspatbord pasgemaakt en een 320 brembo schijf gescoord.Adapter moet nog even afgewerkt worden.Dit remt echt wel!
full
 
Aan de andere kant is t vaak ook zoiets van toevallig tegenkomen. :W Ik zou zeggen: kijk op Mannheim goed uit je ogen :W

Wordt een beetje moeilijk, sta er zelf met een standje dus veel sjouwen zal er niet inzitten. Er gaan wel een stel vrienden mee dus af en toe wordt ik wel afgelost voor een snelle ronde over het parcours daar. En, als extra handigheidje vorige week 4 walkytalky dingen gekocht. Zag dat er vorig jaar mensen mee rondliepen en vond dat wel slim bedacht op zo´n groot terrein
 
Ik heb nog een RGV vork liggen van een K..maar die is idd 70cm lang..vrij kort
 
Wielen zien er goed uit! Ik dacht dat ik zeker wist dat ik voor 18" zou gaan, maar nu ik deze zie.. Toch wel heel erg mooi :Y

Ga hem in de gaten houden :)
 
Achterbrug zit erin,maar de steekas is te kort.
Heeft er iemand nog een steekas van 17mm met een lengte van min 27cm?
Uitlaat ben ik nog niet uit,heb een uitlaat van een MT01,die wilde ik eronder maken,maar ruimte is toch tekort.
full

full
 
Leuk om te zien dat de vork een mooi plekje heeft gekregen. Ziet er allemaal goed uit.
En die velgen zien er echt heel goed uit. Goed bezig.
Ik heb nog een achteras liggen, ik zal hem eens opmeten.

Ruben.
 
Laatst bewerkt:
Heb Hagon schokkers gekocht met instelbare demping,zijn 4cm langer dan origineel.

full


Deze horen op de kop te staan,ziet er wel goed uit vind ik.
 
Heb Hagon schokkers gekocht met instelbare demping,zijn 4cm langer dan origineel.

[afbeelding]

Deze horen op de kop te staan,ziet er wel goed uit vind ik.

Het lijkt of de dempers een beetje scheef staan (x-poten; brug iets te smal), ik heb hetzelfde met een suzuki-achtervork op mijn xt-frame. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik denk dat de dempers er misschien lek van gaan, wat denk jij?
 
Dat is gezichtsbedrog denk ik,het scheelt nog geen twee millimeter.Bovendien zitten de bevestigingsogen in rubber,die vangen ook nog wel wat op.
Je hebt wel gelijk dat ze niet te veel uit elkaar moeten staan om buigen en evt breken van de demperstang te voorkomen.
Het toeval wilde trouwens dat de afstand demperbevestiging tot swingarmdraaipunt precies gelijk is.Zodoende staan de dempers even schuin als de originele.
 
Dat is gezichtsbedrog denk ik,het scheelt nog geen twee millimeter.Bovendien zitten de bevestigingsogen in rubber,die vangen ook nog wel wat op.
Je hebt wel gelijk dat ze niet te veel uit elkaar moeten staan om buigen en evt breken van de demperstang te voorkomen.
Het toeval wilde trouwens dat de afstand demperbevestiging tot swingarmdraaipunt precies gelijk is.Zodoende staan de dempers even schuin als de originele.


Het zijn erg mooie veren vind ik.
 
Heb de makkelijke weg gekozen en een uitlaatbocht en zadel bij Kedo gekocht.
Moet het rempedaal wel weer veranderen vanwege de route vd uitlaatbocht.
full

full


Wel een enorme dikke bocht.
 
Inderdaad dik die bocht :}
Heb deze week ook een sr500 aangeschaft (van MF-er L@mpie). Hele leuke fiets. Ben er nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen. Of echt helemaal verbouwen, langere tank kort zitje etc of toch dicht bij origineel blijven (maar dan wel clipons ipv die apehanger). heb nog even de tijd om na te denken, eerst moet m'n xs400 kroegracertje afgebouwd worden. Blijf dit topic volgen :Y :W
full
 
Inderdaad dik die bocht :}
Heb deze week ook een sr500 aangeschaft (van MF-er L@mpie). Hele leuke fiets. Ben er nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen. Of echt helemaal verbouwen, langere tank kort zitje etc of toch dicht bij origineel blijven (maar dan wel clipons ipv die apehanger). heb nog even de tijd om na te denken, eerst moet m'n xs400 kroegracertje afgebouwd worden. Blijf dit topic volgen :Y :W
[afbeelding]

Groot gelijk,eerst er een possje mee rijden,dan komen de ideeen vanzelf.
 
Heb de makkelijke weg gekozen en een uitlaatbocht en zadel bij Kedo gekocht.
Moet het rempedaal wel weer veranderen vanwege de route vd uitlaatbocht.[afbeelding]
[afbeelding]

Wel een enorme dikke bocht.
Heej Texoot, al een tijdje je topic niet meer gezien. Ziet er echt heel netjes uit!

Ga je hem nog een bijzondere kleurencombi geven? ... of een bizar patroon over de tank? Delfts blauw? en dan dat blauw met flake/ glitters erin? of juist bij het wit...
:9
Wat de uitlaat en demper betreft: misschien een idee om deze gewoon onder het stepje horizontaal door te trekken en aan het einde schuin naar boven af te snijden ipv verticaal? (en dan zwart spuiten met VHT paint) :P

Maar deze gaat zeker weten heel netjes worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan