4strokerules
MF veteraan
Iemand hier die hier ervaring mee heeft ? Mag ook met een XT500 zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die had ik idd gevonden.Ik heb het wel eens gevraagd op 't SR500 forum:
Yamaha SR500 & SR400 Forum • View topic - two sparkplugg question
Zo kan het ook [afbeelding]
Overigens heb ik het zelf nog nooit gedaan, vond het alleen erg interessant en heb er dus info over opgezocht
Dat is de mooiste oplossing maar ook de moeilijkste. Bij de firma Egu kun je het ook laten doen dan komt de kleinere bougie naast het inlaatkanaal. Recht tegenover elkaar schijnt de beste oplossing te zijn. Heb het op mijn 2 kleps BMW zitten en het geeft een mooie verbetering.
In mijn XT500 komt een 95 mm zuiger compressie wordt 1 op 10.
Er loopt een olie afvoerkanaal vanaf de kop, daar moet je iets op vinden.volgens mij is dit juist een relatief makkelijke oplossing, je moet alleen plug draaien om de ruimte van de nokkenas ketting af te dichten en daar iets van een o-ring voor vinden.
Naast het inlaat kanaal ken ik ja, maar deze lijkt me beter. Voordeel is natuurlijk wel dat je gewoon wat geld bij EGU inleverd en zij het voor je regelen
Bij een 1:10 compressie heb je volgens mij nog geen 2 bougies nodig. Ik heb zelf ook een 10.25:1 wiseco zuiger.
Er loopt een olie afvoerkanaal vanaf de kop, daar moet je iets op vinden.Met welke nokkenas en boring ?
Ah dat eerste wist ik niet.
Met standaard nokkenas en standaard achtige boring (weet ik niet meer zo uit m'n hoofd).
Hij loopt alleen nog niet goed, ben aan het klooien met de afstelling.