Wat heb je vandaag aan je motor gedaan? [deel 2]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe dynamo erin gehangen, nieuwe oliefilter erop, nieuwe olie erin, nieuwe luchtfilter erin en 1 setje schroefjes van een carb. vervangen door RVS inbusjes.

En wilde rijden, totdat het wit werd..
 
Balhoofdlager aangedraaid en zonet ook de chokekabel vervangen. Beetje olie bijgevuld, nu is ie klaar om te rijden *O* ... hopelijk wordt het minder wit van de week.
 
Wat heb je vandaag aan je motor gedaan ? : ff gekeken of die er nog stond .. en daarna maar weer eens naar weersverwachting gekeken , rijden zit er voor mij de aankomende weken niet in :N
 
Heb het meisje een grote beurt laten geven. Rijd weer als een zonnetje.
Wassen ik blijf wassen met dit weer. Ken beter poetsen vande zomer, met een lkkr koud biertje erbij. :]
 
De krukas was gisteren...
Vandaag eerst Jan Krijne geholpen met z'n Yamaha, voor z'n reis naar Mongolie...
Dan thuis zuiger en cylinder op de MZ, en dynamo en ontsteking gemonteerd.
Morgen gaat het blok weer in het frame, dan kabelboom, ketting, carb en uitlaat....
En proefdraaien.
Lekker sneeuwrijden voor het huis. (Opgebroken straat, met grote rijplaten, en daarop weer modder en ijs en sneeuw, ik kan niet wachten....! :-)
 
Ik heb lekker gereden :]
Wat waren dat een fantastische eerste 3 minuten. De rest van de rit de kou voelend naar huisgereden... :X KOUD! Maar wel droog (op de grote wegen) :Y
 
En lkkr veel pekel zeker? Of is het bij jullie allemaal op? :z
Hier was het vrij droog. Er zat nog wel wat witte spul op mijn banden. Maar ja, zoals ik als zei het is droog. Ik kijk morgen wel of het erg is. Anders poets ik het wel weg morgen avond.
 
Heb na bijna een jaar eindelijk eens een keertje mijn korte kentekenplaathouder onder me motor bevestigd....duurt ff, maar dan heb je ook wat...;)! Moet er wel bij zeggen dat het een beetje tegenvalt! Als ik de motor van me schoonvader zie (kawa zx 10-r) met alleen een kentekenplaat is dat toch mooier, want zijn knipperlichten zitten in het achterlicht verwerkt. Maarja je kan ook niet alles hebben he...:P

Donderdag naar de motorbeurs en dan kijken voor nieuwe voor en achter knipperlichten. Kan ik ook gelijk de standaart knipperlichten vervangen.
 
Aan de motor niks, maar wel voor zijn nieuwe huisje aan 't zorgen
full
 
Vandaag weer even bij de motor weg zitten dromen, en maar hopen op gauw mooi weer.
Kan haast niet meer wachten.
 
mijn volgende gezocht op marktplaats......

het zoeken en kijken naar de opvolger is ook leuk. zeker als er weer een pak sneeuw valt... dan is het niet zo'n ramp dat mijn schuurtje even leeg is O-)
 
Laatst bewerkt:
vandaag opgehaald bij de dealer , heeft weer een grote beurt gehad, afgespoeld en weer bij de verwarming gezet
 
Nieuwe ventielen in de velgen laten zetten
Velgstriping aangebracht
Nieuwe kettingset

En een kras ontdekt die er eerst nog niet zat -O-
 
Laatst bewerkt:
Naar gekeken....... Er wel een heleboel dingen bij gedacht, zo van: het gaat weer tijd worden om hem eens stevig uit te laten........
 
@schakeldopschroef,

Staat jouw fiets in een verwarmde schuur? want er wordt gezegd dat je het best velgstriping aan kan brengen bij ~20 graden celcius.. of gaat het zo ook best?
 
Ik heb de wielen er onderuit gehaald en vervolgens in de eetkamer de striping aangebracht, ging eerlijk gezegd beter dan ik zelf had verwacht. Voor de zekerheid de velgen nog een paar dagen in de woonkamer neergelegd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan