Dragstar rijders

9 juni FreeBirds Zeeland Tour 2012
Tot morgen!?
full
 
Hallo dragstar rijders, vandaag een 650 gekocht, heb in het verleden wel meer choppers gehad, virago 250 en 700, intruder 800 en sportster 883, daarna transalp en BMW 1100 RT gehad, sinds 2 jaar Burgman 200, voornamelijk voor woon/werk.
Vervelende van choppers vond ik altijd dat ze er niet uit zagen na een regenbui, dus hou ik de scooter er bij voor de herfts/winter periode.
Ik las in een oud forumbericht hier dat er bij de 650 problemen met de spaken op kunnen treden, wat voor problemen dan precies? Want dat stond er niet bij.
Over 9 dagen kan ik er om.
 
Hoi MotoRobb,
ja de spaken zijn wel een aandachtspuntje, het kan namelijk zijn dat ze na verloop van tijd losser gaan zitten, op zich geen probleem, ALS je het op tijd bijdraaid. Zo niet gaat het boeltje wringen enzo, met als gevolg breken van de spaak kopjes.
Oplossing:
Het wiel opnieuw laten spaken, ik heb mijn wiel naar Haan Wheels Classic gebracht en voor 115 euro had ik nieuwe blinkene RVS spaken :)
Het wiel van een virago past ook min of meer kwa cardan enzo, moest je een gegoten achterwiel willen (staat wel niet al te mooi).
 
Haai oma.
A.s Zaterdag mijn dragstar 650 ophalen bij motor centrum Roosendaal :P
Eindelijk rijden. (zolang het weer nog meewerkt dit jaar) :]
 
Laatst bewerkt:
Sinds afgelopen mei, kan ik mij ook bij de Dragstar rijders voegen. 8-)
Twee weken voor het behalen van m'n A certificaat, in medio mei, een 1100 aangeschaft.

(plaatje volgt nog)
 
Bij deze weer eens een oud topic omhoog schoppen...

Weet iemand hier toevallig hoe je de achterband weer in het frame krijg??? Ik heb er een nieuwe band op gemonteerd en probeer nu dus het wiel weer terug te krijgen. Maar nu zit het stuk staal in de weg waar de achterrem aanvast zit. Ik krijg hem er met geen mogelijkheid tussen.
Als ik het wphb moet geloven steek je eerst de as erdoorheen met dat stuk staal eraan en schuif je hem er zo in. Maar als ik dat doe is het wiel te breed geworden ivm het tandwiel van de cardan...
Dus of ik doe iets gruwelijk verkeerd of er is een ander foefje voor.
Alvast bedankt...

Edit: het gaat trouwens om een 1100 uit 1999.
 
Laatst bewerkt:
T is gelukt, ik moest gewoon ff de cardan loshalen van het frame en toen schoof ik m er zo in... Bedankt voor het meedenken.. :)
 
Hallo, ik ben Fendo en heb sinds donderdag een XVS 1100 Dragstar.
Ben er heel blij mee. Zie foto.
full

Maar als ik hem start klinkt er een harde klap. Soms ook als ik hem uitzet. Denk iets van de startkoppeling?
Is dit normaal?
Ook als hij draait klinkt er tikken, heel zacht, maar wel te horen.
Is dit ook normaal?
Verder een geweldige motor. Lekker laag, lekker rijden. Ik wil alleen tzt het geluid aanpassen. Het is net een stofzuiger.
 
Hallo, ik ben Fendo en heb sinds donderdag een XVS 1100 Dragstar.
Ben er heel blij mee. Zie foto.[afbeelding]
Maar als ik hem start klinkt er een harde klap. Soms ook als ik hem uitzet. Denk iets van de startkoppeling?
Is dit normaal?
Ook als hij draait klinkt er tikken, heel zacht, maar wel te horen.
Is dit ook normaal?
Verder een geweldige motor. Lekker laag, lekker rijden. Ik wil alleen tzt het geluid aanpassen. Het is net een stofzuiger.
De klap van de startkoppeling is mn eigen schuld. Ik heb nog nooit een motor gehad waar het systeem eerst getest werd. Pas als het controlelampje uit is, dan starten. Dan heb ik er geen last van :$ :$ :$
 
Ik zou toch even naar de startmotor kijken.

Google maar eens op "twisted bolts"

Is een bekend probleem bij de 1100
 
Bouten van de startmotor zien er goed recht uit.
Hij geeft ook alleen maar een klap als ik niet wacht tot het controlelampje uit is.
Ik heb alleen een ander probleem. Mijn achterrem doet helemaal niets. Het is net of er geen remolie inzit.
Morgen ff naar Motorport want volgens mij zijn ze dat vergeten bij de afleveringbeurt.
 
kan iemand mij zeggen of de dempers van een 1100 op een 650 passen? ik rij een 650 custom, ik zou voor een prikje einddempers kopen en 'bewerken' voor een lekkere sound. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bouten van de startmotor zien er goed recht uit.
Hij geeft ook alleen maar een klap als ik niet wacht tot het controlelampje uit is.
Ik heb alleen een ander probleem. Mijn achterrem doet helemaal niets. Het is net of er geen remolie inzit.
Morgen ff naar Motorport want volgens mij zijn ze dat vergeten bij de afleveringbeurt.
Vandaag terug geweest. Door het staan in de winkel was het membraam verdroogd en gaan lekken. Was binnen een half uur verholpen. De achterrem doet het weer.
Ik hoop dat de andere pakkingen en rubbers niet verdroogd zijn.
 
Hallo, ik ben Fendo en heb sinds donderdag een XVS 1100 Dragstar.
Ben er heel blij mee. Zie foto.[afbeelding]
Maar als ik hem start klinkt er een harde klap. Soms ook als ik hem uitzet. Denk iets van de startkoppeling?
Is dit normaal?
Ook als hij draait klinkt er tikken, heel zacht, maar wel te horen.
Is dit ook normaal?
Verder een geweldige motor. Lekker laag, lekker rijden. Ik wil alleen tzt het geluid aanpassen. Het is net een stofzuiger.
Vandaag ff naar Renswoude en Lunteren op en neer geweest. Moet toch ff kijken naar een goede zitpositie want ik had best last van mijn onderrug.
Helaas niet het beste weer, maar het was even nodig.
Harder dan 110 km is gewoon niet lekker rijden. Ik zoek voor dit soort ritten een windscherm.
De motor op zich rijdt goed. heeft geen verkeerde slag gegeven.
Maar ik weet niet of het door de zitpositie komt of door de wind of door het ontbreken van het scherm, boven de 100 km/u is het niet prettig.
Ik wil toch voor een scherm gaan.
 
Met een scherm moet je oppassen voor de turbulentie.
Ik had nogal last dat de wind ging bulderen op mijn helm

Je kan beter kijken naar een ander stuur waardoor je zithouding veranderd.
 
Ik heb ooit een keer op een Virago 750 gereden en vond de zitpositie en het stuur perfect.
Ik zal eens kijken voor eenzelfde stuur.
 
Vandaag terug geweest. Door het staan in de winkel was het membraam verdroogd en gaan lekken. Was binnen een half uur verholpen. De achterrem doet het weer.
Ik hoop dat de andere pakkingen en rubbers niet verdroogd zijn.
Wederom lekkage in mijn achterrem.
Volgens Motoport is de remklauw een keer uit elkaar geweest. Zij kunnen het zo niet oplossen. Ik krijg een nieuwe remklauw.
 
Remklauw is binnen.
Woensdag kan ik langs om hem erop te laten zetten. Probleem zal dan wel verholpen zijn.
Nu kijken hoe ik een stoerder geluid uit de uitlaten kan krijgen. Ik denk inderdaad gaatjes boren in de eindplaat.
Ik heb het stuur iets meer naar mij toegezet. Zit een stuk rechterop en heb veel minder last van mijn onderrug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan