Honda CB350F

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven :9
Als je naar de foto kijkt zie je een soort van plaatje in het midden. Waar de ribbellijn ook zit. Ik bedoel dus niet de stukken die de klepstoters aantikken maar daar tussen in.
Misschien dat het zo wat duidelijker is :9

Aah okay, volgens mij is dat inderdaad een kwestie van 'dat hoort zo'. :Y
 
Zojuist weer een poging gedaan tot het weer in elkaar zetten.
Was de nokkenaskettingspanner vergeten en dus trok ik de kop er weer af.... wat ik dus niet had moeten doen omdat er nu zo een revetje in het blok viel.... |( |( |( |( |( |(
Wist het eerst nog niet zeker ik hoorde iets maar het leek op de gas kabels die tegen het spatbord aankwamen. Toch maar even de cilinders eraf getrokken om te kijken of ik iets kon zien liggen maar ik zag niets liggen. Ook nog een paar keer de ketting rondgedraaid om te kijken of die niet geblokkeerd werd door het revetje maar die draaide ook gewoon goed door, de zuigers gingen ook netjes op en neer. Toen maar weer alles opgebouwd, rotte boutjes vervangen en op de aandraai volgorde gelet.
Nadat alles weer in elkaar zat voorzichtig even de startknop ingeduwd om te kijken alles nog werkte. Helaas... ik hoorde iets tikken, dus zal dat dan toch het revetje zijn.

Heb de komende tijd geen tijd om aan de Honda te werken, het weekend zit al vol geboekt en de Husky moet ook nog onderhoud/betere afstelling hebben. Zodra ik weer tijd heb de olie (waarschijnlijk maak ik er wel tijd voor :P ) er maar uit laten lopen en de onderkant van het blok open halen in de hoop zo het revetje te vinden.
Ook maar eens circlips voor de zuigers bestellen zodat ik die ook kan vervangen.

Maar me nokkenassen, pakkingen, moertjes en boutjes zijn dus in ieder geval goed. :X
 
haha ;)

(ik lach je niet uit hoor, is herkenning van lang geleden zelf toen ik nog jong en onbezonnen was) :P

Ach ja nu doe ik het in ieder geval nooit meer zo :P.
Heb nog een foto'tje gemaakt van de cilinders want die zagen er voor mij (als leek) als nieuw uit. De kleppen zagen er overigens ook veel beter uit.

10dxtu1.jpg


zxl1q8.jpg



Achter de inlaatspruitstukken zitten trouwens gaten in het blok, ze zien eruit alsof het zo hoort. Het zit ook bij beide blokken. Waar zijn die dan voor?
acx3qo.jpg



Heb een deal gemaakt met een maat van me die een eigen scooterzaak heeft. Heeft ook bij Quispel/A en T stage gelopen en hij werkt ook wel eens aan motoren.
Ik help hem met zijn site en dan helpt hij mij met de Honda. Daar ben ik ook heen gegaan voor de slagmoersleutel. Als die dat speciale gereedschap heeft om de kleppen er uit te halen heeft ga ik die er denk ik ook uit halen en stralen.
Ik ga er van uit dat ie ook zuigerklemmen heeft om de zuigers straks weer in de cilinders te krijgen nadat ik de ringen heb vervangen.
Heb nog 4-5 weken stage en dan heb ik weer veel vrije tijd dus dan wil ik het allemaal ook meteen goed doen.

Oh ja ben ook nog bij van de pol langs geweest en daar hebben ze mijn bougie gat opnieuw getapt. van #2 was het draad niet goed meer en kreeg ik de bougie er niet goed in. Die gaat er nu wel weer helemaal in.
 
Laatst bewerkt:
Heb de kop er al weer af gehaald en ik vond dit:
1583w1y.jpg


5bp4zl.jpg


Het was dus niet het revetje wat ik hoorde maar de tuimelaars die afbraken.. '(
Hoe kan het dat deze breken, metaalmoeheid? Ik heb alles terug gemonteerd zoals het zat en alles aangedraaid volgens het WPH.
Ik heb me oude cilinderkop met tuimelaars erin nog dus die kan ik zo vervangen maar ik wil eerst zeker weten dat het niet nog een keer gebeurd.
Heb inmiddels ook me zuigerveren ontvangen.
 
Stond de nokkenas wel goed ?, drie tuimelaars kapot is geen metaalmoeheid :N
 
Inderdaad vergeten de nokkenas goed te zetten... |(
Volgende keer als ie weer in elkaar gaat (na het vervangen van de zuigerveren) trek ik er gewoon een heel weekend voor uit zodat ik niks meer overhaast doe.
 
Kijk wel goed naar de zuigers en kleppen voor je verder gaat
 
Inderdaad Meteor dat doe ik nooit meer.
De zuigers gingen er sowieso uit om de veren te vervangen en om de koolaanslag weg te werken. Moeten de kleppen er ook uit? of kan ik ook handmatig de kleppen induwen om te kijken of ze nog recht zijn?
 
dxkzyp.jpg
;(

Lijkt erop dat alleen de inlaatkleppen krom zijn (dat hoop ik dan maar). Die heb ik nog 3 liggen van me oude blok.
Eens kijken of ik ergens een klepveren tang kan lenen zodat ik die andere kleppen kan testen.
 
Als je nog een kompleet blok zoekt of onderdelen heb ik nog wel wat liggen.

Blok voor 2 kratjes Hertog Jan, en andere delen voor kleingeld.

Ik heb ook nog een cilinderblok liggen met nieuwe (eerste overmaat) zuigers als je interesse heb.

Ik moet een beetje opruimen.

Je woont in Deurne zag, is niet heel ver weg van waar ik woon dus moet te regelen zijn.

Ramon
 
Als je nog een kompleet blok zoekt of onderdelen heb ik nog wel wat liggen.

Blok voor 2 kratjes Hertog Jan, en andere delen voor kleingeld.

Ik heb ook nog een cilinderblok liggen met nieuwe (eerste overmaat) zuigers als je interesse heb.

Ik moet een beetje opruimen.

Je woont in Deurne zag, is niet heel ver weg van waar ik woon dus moet te regelen zijn.

Ramon

Ik heb zelf nog een compleet blok liggen ;). Heeft nog niet gelopen er zit een klep vast. Dus ik weet niet of die verder wel goed is.
Kleppen kan ik misschien wel gebruiken verder weet ik zo niet of ik nog iets nodig heb, zal eens kijken in 't weekend. In ieder geval bedankt voor het aanbod.
 
Vandaag weer ff bezig geweest:
10msggm.jpg


71s878.jpg


5x3cpi.jpg


34nm9no.jpg


bhynlw.jpg


2zxsach.jpg


Heb zo'n ding om de kleppen eruit te halen geleend dus daar ga ik waarschijnlijk morgen mee aan de slag.
 
Als je nog een kompleet blok zoekt of onderdelen heb ik nog wel wat liggen.

Blok voor 2 kratjes Hertog Jan, en andere delen voor kleingeld.

Ik heb ook nog een cilinderblok liggen met nieuwe (eerste overmaat) zuigers als je interesse heb.

Ik moet een beetje opruimen.

Je woont in Deurne zag, is niet heel ver weg van waar ik woon dus moet te regelen zijn.

Ramon

Via de manier van leluk2000 kom ik op 2 sets goede kleppen uit. -O-
Als je de cilinderkop + deksel met tuimelaars en kleppen weg wilt doen stuur me maar even een mailtje of privébericht met wat je ervoor wilt hebben. Ik zag dat je je pm niet aan had staan.
 
Via de manier van leluk2000 kom ik op 2 sets goede kleppen uit. -O-
Als je de cilinderkop + deksel met tuimelaars en kleppen weg wilt doen stuur me maar even een mailtje of privébericht met wat je ervoor wilt hebben. Ik zag dat je je pm niet aan had staan.

Die kleppen kunnen ook lekken zonder krom te zijn. ;)

Moeten zowiezo op elkaar worden ingeslepen als je die overzet in een andere kop.
 
Als je nog een kompleet blok zoekt of onderdelen heb ik nog wel wat liggen.

Blok voor 2 kratjes Hertog Jan, en andere delen voor kleingeld.

Ik heb ook nog een cilinderblok liggen met nieuwe (eerste overmaat) zuigers als je interesse heb.

Ik moet een beetje opruimen.

Je woont in Deurne zag, is niet heel ver weg van waar ik woon dus moet te regelen zijn.

Ramon
Mag ik inbreken in het topic en zeggen dat ik evt interesse heb in dat cilinderblok+ zuigers?
Mijn 350je is inmiddels een flinke olieboot (1 liter op 200-300 km :$) en de flink blazende carterontluchting doet me heeeeeeeeeeeeeel erg sterk vermoeden dat de zuigers/cilinders aan revisie/opboren toe zijn.
 
Nou zeg, ik heb het topic een mandje of 2 niet gevolgd en je bent meteen een heel stuk verder met slopen demonteren :+

Haha, klopt.

Mocht je het cilinderblok + zuigers kopen kan ik die wel voor je meenemen als dat dichterbij/makkelijker voor je is.
 
Wie het hebben wil moet maar even kontakt met mij opnemen via
mijn2@email.com

Zeg dan ook even welke onderdelen je wil dan kan ik ze opzoeken..

Ramon
 
Zaterdag de kop opgehaald bij Ramon:
m7xaps.jpg


Heb hem ondertussen al een beetje schoon gemaakt, de spinnenwebben, vliegen en bijen zijn er uit ;).
Van de week ff wat Baking Soda halen en dan maar weer aan het stralen geblazen.
Vind het zwart wel wat hebben en ik heb nog een bus hittebestendige zwarte lak staan dus misschien dat ik de cilinderkop ook nog ff opnieuw spuit.
Nog ff wachten tot er weer geld op me PayPal account staat en dan bestel ik meteen een pakkingset (had ik nog steeds niet gedaan).
 
Pakkingset is besteld en baking soda is gehaald. Hopelijk kan ik zaterdag weer ff stralen.
Bovenop de zuigers zitten hele kleine krassen (foto's staan een paar posts terug) kan dat kwaad? Kan ik het zo laten of met een schuurpapiertje vlak maken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan