Honda CB350F

Hoppa weer een middag gestraald.
Ben van plan de oude lak er nog helemaal af te halen en dan alles in de ontvetterbak ff goed schoon te maken.

Pakkingset is ook binnen gekomen:
2qtena1.jpg


Beetje MacGyver stijl het pistool aangepast (werkte beter dan met het zandstraal opzetstuk):
34ipu94.jpg


En zo ziet je oude cilinderkop er nu uit, Ramon:
2ds25b8.jpg


bgxp2h.jpg


2u9iwra.jpg


642o90.jpg


En de zuigers:
ndx2yf.jpg


2v93yw6.jpg


fmoxg3.jpg
 
Net ff naar een aantal motorzaken geweest voor nieuwe circlips, alleen hebben ze die nergens :N . Zit net tussen de standaard scooter/brommer en motor maten in.
Zal vanmiddag nog ff verder kijken en anders maar bij René bestellen. Hoop dat ik dan niet 8 euro verzendkosten hoef te betalen want dat ik vind ik wel erg veel voor 8 circlips.

Ik heb op de zuigers de getallen 4, 5, 5, 6 staan. Komt dit overeen met de monteer volgorde? Als in zuiger 4 links de twee met 5 in het midden en 6 rechts?
Als ik het goed lees in het boek zou dan N↑ naar voren moeten wijzen (dus richting het voorwiel) dat klopt, toch?

Heeft er iemand nog tips voor het monteren van de zuigerringen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de zuigers de getallen 4, 5, 5, 6 staan. Komt dit overeen met de monteer volgorde? Als in zuiger 4 links de twee met 5 in het midden en 6 rechts?
Als ik het goed lees in het boek zou dan N↑ naar voren moeten wijzen (dus richting het voorwiel) dat klopt, toch?

Heeft er iemand nog tips voor het monteren van de zuigerringen?

Als er een pijltje op de zuiger staat, moet hij 9,9/10 keer richting de uitlaatklep staan. (of idd voorwiel, zoals je zei)

Misschien kan je voor de montage van de onderste veer, de bovenste 2 groeven afplakken. Ik denk dat de veer er dan zo op glijd. Tape dan verwijderen en dan alleen de 1e groef afplakken. etc..
Is maar een theorie overigens :9
 
Heb het ff geprobeerd met tape maar dan wordt de zuiger iets dikker wat het weer moeilijker maakt de ring er omheen te krijgen. De onderste ring is trouwens zo dik dat hij er toch wel over heen schuift :).

Heb de circlips nog kunnen ophalen bij scooter handel deurne, kreeg daar ook als tip mee de ringen in (mercedes)ster vorm te plaatsen. Voor als iemand dit ook nog ooit gaat doen let er ook op dat er een letter (bij mij een T) op de ringen staat, deze moet naar boven wijzen.
Heb nu van 1 zuiger de onderste ring en middelste ring erin. Ik ga nu snel verder met de rest ;).
 
Heb ze allemaal gehad nu. 1 ring is door midden gebroken. De bovenste compressieveer (de zilverkleurige).
Ik heb de oude nog, kan ik die daarvoor gebruiken?

EDIT: Heb een mailtje naar Honda4 gestuurd of die veren ook los te bestellen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Weet je welke zuiger bij welke cilinder hoorde? Heb je het een en ander opgemeten? Cilinderwand honen misschien nodig?

Komt erg nauw allemaal omdat het verschillend uitzet allemaal als je blok heet wordt. En op dat moment moet het allemaal juist zo goed mogelijk passen allemaal.


Ik heb ook ooit zelf mijn zuigers voorzien van andere veren en alles zonder hulp van een expert (met meetapparatuur) in elkaar geschoven. Blokje liep bij het inrijden redelijk warm en een van de zuigers was al snel krassen aan het trekken. :o

Ik zou met de cilinders en zuigers naar een revisie bedrijf gaan met de vraag of ze alles willen nameten en zorgen dat alles netjes op elkaar past.
Het vervolg kun je dan weer lekker zelf doen, maar dan voorkom je teleurstelling als je al gauw een warmloper krijgt. (het kan ook goed gaan natuurlijk) ;)
 
Dat had ik ook gelezen HCBF, heb ze ook zo gemonteerd.

Welke zuiger bij welke cilinder hoort heb ik niet bijgehouden, wist niet dat dat zo nauw kwam.
Honen is niet nodig, er zitten geen krassen in de wand en je voelt ook geen oneffenheden. Heb ook ff door een expert laten kijken.

Zat er zelf ook al aan te denken om de zuigers in de cilinders te laten monteren i.p.v. zelf te doen. Zal van de week eens contact opnemen met een aantal revisie-bedrijven.

Heb ook al bericht terug van Cruzinimage (de Japanse onderdelen boer) en daar kan ik een setje los kopen voor 19 dollar inc verzenden dus dat doe ik dan kan ik die laatste zuigerveer er nog opzetten.

Heb maandag mijn afstudeerscriptie en de rest van de week heb ik nog tijd. De week erop begin ik aan me nieuwe baan dus ik hoop dat ik het blok volgende week nog ergens heen kan brengen.
 
Hoi,

Zo kan het ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zo kan het ook :

full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er heel erg goed uit supersports400. Zal ook flink wat gekost hebben?

Ben trouwens geslaagd voor mijn opleiding! *O*

Ik heb contact opgenomen met Helmondse motoren revisie maar die hebben me doorgestuurd naar DCA omdat hun niks aan motoren doen. Die heb ik zojuist gemaild dus daar wacht ik nog even op.

Sorry nog voor het storen, roestendoenze.
 
Dat ziet er heel erg goed uit supersports400. Zal ook flink wat gekost hebben?
:Y , veel geduld.

btw, ik adviseer je een originele Honda koppakking te gebruiken. Ook raad ik je aan om de kop na te trekken na de eerste koud-warm-koud cyclus. Zo voorkom je dat de pakkingen gaan lekker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de felicitaties.

Zojuist met Harley van DCA gebeld. Die stuurde me weer door naar Helmondse motor revisie (waar ik vanaf kwam).
Ga zo nog ff bedrijven opzoeken op Google, misschien dat ik nog een bedrijf kan vinden die me verder kan helpen. Als iemand nog een adresje weet dan laat het me maar weten.

Heb je dat trouwens zelf gedaan supersports400?
 
Heb je dat trouwens zelf gedaan supersports400?

Demonteren :Y
Meten :Y
Schoonmaken :Y
Stralen :Y
inlaat en uitlaat "opschonen" :Y
Klepzetels frezen :N
kop vlakken :N
Monteren :Y

Een paar weken laten inweken in ontvetter, af en toe wat vuil wegkrabben, om daarna te stralen met heel fijn glas. daarna weer heel lang schoonmaken :Y

Ik trouwens ooit (2010 ) een begin gemaakt van een projectlog op soh4 site van mijn fietsje CB400F: A 1975 CB400F 102.000 km (65000 mi) complete engine rebuild voor als je inspiratie wil opdoen :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je projectlog aan de favorieten toegevoegd supersports400 :).

Bedankt voor de tip magnamaniac. De cilinderkop + zuigers liggen nu bij van de Pol. Die had het gereedschap zo niet liggen maar dat kon ie zo ergens ophalen dus dat gaat goed komen.
Om de een of andere reden vergeet ik hun altijd te bellen :? , terwijl ze eigenlijk alles wel kunnen. :}
 
Gister het cilinderblok en zuigers weer opgehaald bij v.d. Pol. Ze waren alle identiek (47.00).
Heb gister ook nog even de laatste zuigerveer erop gezet en daarna het blok uit het frame gehaald.
Dit omdat ik zo makkelijker de zuigers erin kan zetten en dan kan ik het blok nog meenemen naar Quispel ofzo om te laten controleren of ik alles goed heb gedaan.

Op ons pap zijn setje winterbanden + mijn oude slicks zodat ik er makkelijk bij kan *D .
r93g3b.jpg


Raad eens wat ik vond in de carterpan? Het ontsnapte revetje :) .

Vanmiddag komt er een hoop volk over de vloer dus ik denk niet dat ik ver ga komen vandaag maar volgend weekend ga ik er weer volle bak tegenaan.
 
Zo moeten de zuigers komen te staan toch? Niet op zijn kant natuurlijk maar je snapt wel wat ik bedoel :9
21r3gh.jpg


Dit zijn trouwens de tekens waar ik het in een eerdere post over had:
2d7hm5l.jpg


Ik dacht eerst dat het een N en een pijl was maar er staat denk ik IN als in daar moet de inlaatklep komen?
 
Laatst bewerkt:
Ja, "in" naar inlaat wijzend, dus naar de carb zijde van de kop.
 
Vandaag een dagje vrij dus maar weer aan 't blok verder gegaan.

Zuigers weer gemonteerd
2pp0xg5.jpg


En de zuigers weer in de cilinders, ging eigenlijk redelijk makkelijk. Heeft me een half uur gekost.
2du0djr.jpg


En met nieuwe pakking:
zunha0.jpg


Alles ging erg makkelijk, voor het eerst :P, totdat ik de moeren van de cilinderkop vast wou draaien.
Momentsleutel erbij gepakt om ze volgens het boekje vast te zetten maar wat blijkt de momentsleutel werkt niet meer :( geeft een veel te lage waarde aan wat resulteerde in:
elb67k.jpg

2echuea.jpg


Morgen even proberen dat stuk draadeind eruit te krijgen en er een uit me oude blok te halen zodat ik hem weer verder op kan bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan