Kawasaki ER-6 topic part III

Mooiste ER6 model?

  • 2005-2008 ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2005-2008 ER-6F

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2009-2011 ER-6N

    Stemmen: 10 45,5%
  • 2009-2011 ER-6F

    Stemmen: 1 4,5%
  • 2012+ ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2012+ ER-6F

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Pijltje,

opgeblazenbandeneffect: is het effect als de band niet op ieder punt even sterk is, verkeerde samenstelling van rubbers en/of lijmen kan de oorzaak zijn. Hierdoor krijg je een soort kamelen-bult op je band, die bij te veel druk kan klappen. Ziet er een beetje uit als een binnenband van een fiets die gedraait gemonteerd is. Dit is volgens michelin onstaan doordat de productie tijdelijk is verhuist naar lage-lonen-landen, althans dat vernam ik van mijn overbuurman (eigenaar bandenhandel). Inmiddels is de productie van die banden al lang stilgelegd natuurlijk, maar ze zijn nog wel in omloop.

Hee VHV1,

Tuurlijk gaan we een stukske rijden als je weer een motor hebt! Wordt het definitief een Honda CBR600F, of bende nog aan het rondkijken?

Alle nieuwe motor-bezitters: proficiat! En die 2012 -F ziet er heel strak uit!!! :}

Twijfel of het de F wordt of de RR.
Die laatste vindt ik het mooiste meer heb mijn twijfels over de rij-houding. zeker voor langere ritte.
 
\
Voor mij juist nooit geen Dunlop's meer. Vind ze niet lekker 'voelen', echt het idee dat ze weinig grip hebben in vochtige / natte situaties. Mijn volgende wordt denk een Conti Roadattack. Maar wat voor de ene werkt (Lady D) is voor de ander niets. Veel mensen zweren bij Michelin, terwijl daar regelmatig het opgeblazen-banden-effect voorkomt....

Bedankt voor de bandentips! :)
Mijn huidige banden hebben genoeg profiel maar vertonen scheurtjes en onregelmatigheden.
Lady-M, ik heb je het inderdaad al eerder met volle tevredenheid over de Dunlops zien hebben. Opvallend het verschil van mening, waar kan dat aan liggen? Gewicht? Rijstijl? Snelweg/N-weg?
Wat moet ik me voorstellen bij een 'opgeblazenbandeneffect' :?


Ik heb het over de Roadsmarts he, niet over de Sportmaxxen, daar schijnt een groot verschil tussen te zitten. De Raodsmarts komen dan ook uit verschillende tests als een van de beste banden naar voren, zeker bij nat wegdek.

Ik rijd op allerlei soorten wegen, zowel snelweg als binnendoor-weggetjes, in NL en Duitsland. Mijn rijstijl is sportief en ik ben 1.71 m en weeg 64 kg. Ik heb enkele zeldzame momenten gekend waarbij ik dacht op mijn plaat te gaan (grind op een rotonde, gevulde gaten in de weg in Duitlsand), maar de banden pakten het keurig op.

Op mijn ER6-F zitten vreemd genoeg BT 021 banden. Ook niet verkeerd hoor, die had ik ook op mijn VFR en ook daar heb ik geen slechte ervaring mee. Ik vraag me ook echt af of je, als je gewoon rustig rijdt of desnoods een beetje sportief, echt verschil merkt tussen verschillende merken kwaliteitsbanden. Persoonlijk denk ik dat het grotendeels tussen de oren zit.
 
Ik heb het over de Roadsmarts he, niet over de Sportmaxxen, daar schijnt een groot verschil tussen te zitten. De Raodsmarts komen dan ook uit verschillende tests als een van de beste banden naar voren, zeker bij nat wegdek.

Ik rijd op allerlei soorten wegen, zowel snelweg als binnendoor-weggetjes, in NL en Duitsland. Mijn rijstijl is sportief en ik ben 1.71 m en weeg 64 kg. Ik heb enkele zeldzame momenten gekend waarbij ik dacht op mijn plaat te gaan (grind op een rotonde, gevulde gaten in de weg in Duitlsand), maar de banden pakten het keurig op.

Op mijn ER6-F zitten vreemd genoeg BT 021 banden. Ook niet verkeerd hoor, die had ik ook op mijn VFR en ook daar heb ik geen slechte ervaring mee. Ik vraag me ook echt af of je, als je gewoon rustig rijdt of desnoods een beetje sportief, echt verschil merkt tussen verschillende merken kwaliteitsbanden. Persoonlijk denk ik dat het grotendeels tussen de oren zit.

Heel erg bedankt voor de goede adviezen, een ervaringsdeskundige is toch erg prettig! :}
Mijn huidige banden zijn BT 020, ik werd bij een motorzaak op de scheurtjes ed. in de banden gewezen, zelf niet verder gekeken dan het profiel. Nou werden me niet direct nieuwe banden aangesmeerd maar ik kan me voorstellen dat een setje nieuwe meer grip geven.
Ik meen ooit ook gelezen hebben dat je een niveau 1 cursus op Assen (Zolder?) had gedaan? Hoe beviel dat met de Er6N? Afgelopen vrijdag ben ik op Zolder geweest met een vriend die 1 deed en heb de smaak te pakken :9
 
Heel erg bedankt voor de goede adviezen, een ervaringsdeskundige is toch erg prettig! :}
Mijn huidige banden zijn BT 020, ik werd bij een motorzaak op de scheurtjes ed. in de banden gewezen, zelf niet verder gekeken dan het profiel. Nou werden me niet direct nieuwe banden aangesmeerd maar ik kan me voorstellen dat een setje nieuwe meer grip geven.
Ik meen ooit ook gelezen hebben dat je een niveau 1 cursus op Assen (Zolder?) had gedaan? Hoe beviel dat met de Er6N? Afgelopen vrijdag ben ik op Zolder geweest met een vriend die 1 deed en heb de smaak te pakken :9

Hahaha! Nou, ervaringsdeskundige is iets teveel van het goede hoor :$

Ik heb wel een paar keer op een circuit gereden, maar echt puur recreatief hoor. Ik denk dat ik met de ER-6N op Zandvoort heb gereden en een VRO training in Assen (of was het Lelystad?) heb gedaan. Om echt te gaan racen, komt de ER6 gewoon adem tekort, maar voor het vlotte bochtenwerk is hij prima geschikt. Ik kan me trouwens herinneren dat ik in Zandvoort mijn spiegels moest verwijderen en ik reed pal achter de marchall, dus zag niet dat we de helft van de rijders achter ons kwijt waren geraakt. Een was er uit de bocht gevlogen en twee zijn afgehaakt. Niks van gezien, want ik had immers geen spiegels.....Het ging wel vlot, maar echt niet keihard en die jongens achter me hadden best imposante motoren. Maar ja, je moet er wel mee door de bochten he }) Achteraf denk ik dat we gewoon te hard hebben gereden voor die lui. Wel sneu voor ze en toen ik me dat realiseerde, voelde ik me nog best schuldig. Ik houd helemaal niet van dat asociale, uitsloverige gedoe :N

Volgens mij heb ik ook een keer BT020 gehad en daarvan ging de voorband cuppen. Als ik dan mijn handen losliet van het stuur, ging de motor gek wiebelen. Die BT-ers zijn ook allemaal anders hoor. De nieuwste schijnen ook weer heel goed te zijn. Met scheurtjes in mijn banden zou ik niet rijden. Het zekere voor het onzekere nemen, als was het alleen maar voor je gemoedsrust. Je rijdt echt heel anders als je het gevoel hebt dat je de beste banden hebt die er zijn :] Ik geloof niet dat er tegenwoordig nog slechte banden zijn. Niet voor gewone mensen zoals jij en ik.
 
Leuk dat er ook mensen op circuit met de ER6 rijden :)

Ik heb het een paar keer gedaan en wil er eigenlijk wel mee verder... Maar niet met de ER6, ten eerste omdat ik het zonde en te risicovol vind en ten tweede omdat het niet de ideale racer is (hoewel je er absoluut leuk mee kunt rijden!).
Daarom heb ik bijna een circuitracer aangeschaft, maar de hoge prijzen van de dagen zelf weerhouden mij er van.

Heb 2x zandvoort gedaan en 1x Assen. In de beginnersgroep(en) spelen de banden nog niet echt een rol van betekenis.

Heb op zandvoort met de standaardmontage Dunlops gereden, niets aan de hand.

Sinds ik bij een motorzaak werk (die veel met Pirelli doen) heb ik voor een Pirelli Diablo Rosso 2. De originele voorband had wel trouwens wel lang (16000 km) uitgehouden.

Hoop wel dat jullie de bandenspanning op het circuit hebben aangepast (=verlaagd?)
 
Wordt ik gek of deed hij dat altijd al :?

Ik had vanavond onderweg het idee dat me kawa in 1x dieper en harder begon te brullen :9~ .
Mij hoor je niet klagen hoor maar WTF hoe kan dat??
Standaard uitlaat, verder vond ik het wel heel erg lekker :9~ :}
Kon me rechterhand niet echt meer in bedwang houden toen ik dit merkte :} :] :9~
 
Wordt ik gek of deed hij dat altijd al :?

Ik had vanavond onderweg het idee dat me kawa in 1x dieper en harder begon te brullen :9~ .
Mij hoor je niet klagen hoor maar WTF hoe kan dat??
Standaard uitlaat, verder vond ik het wel heel erg lekker :9~ :}
Kon me rechterhand niet echt meer in bedwang houden toen ik dit merkte :} :] :9~~


dat deed de mijne ook, topgeluidje kwam eruit :Y maar de uitlaatbocht was doorgeroest ter hoogte van de verbinding naar de einddemper.
en ja wat doe je dan...laten lassen in dit geval en ook maar gelijk een Leovince demper erop *O* :+
 
~
Hahaha! Nou, ervaringsdeskundige is iets teveel van het goede hoor :$

Ik houd helemaal niet van dat asociale, uitsloverige gedoe :N

Je hebt IETS :X meer kilometers in de wielen dan ik en ik leer graag bij van andermans ervaring!

Je reed achter een marchall, geweldig toch dat jij nog op zijn wiel zat en de snelle jongens al aan de koffie zitten 8-)

Vorige week reed er ook een ER6n mee tussen alle racers, die heeft de dag volgemaakt dus het kan op niveau 1 zeker wel.

van de week komt mijn seatcover binnen, die wordt nu gespoten. Daarna eens kijken of er, met de vakantie in het vooruitzicht, nog wat overblijft voor banden!

Dank je wel voor alle fijne tips! *O*
 
Ik heb wel eens als de motor koud is, en je dan al af en toe het gas opentrekt dat de tourenteller ineens van 6k naar 10k touren schiet! Iemand dat wel eens? De oorzaak is dus dat de motor nog koud is, maar hoe ontstaat zoiets??
 
dat deed de mijne ook, topgeluidje kwam eruit :Y maar de uitlaatbocht was doorgeroest ter hoogte van de verbinding naar de einddemper.
en ja wat doe je dan...laten lassen in dit geval en ook maar gelijk een Leovince demper erop *O* :+

hhhmm als ik van het weekend tijd heb zal ik er ook eens onder kijken en desnoods ook een andere demper bestellen, maar wat een heerlijk geluid :9~ :}

Op hoeveel km?
Ik heb dit nog niet gemerkt,

Mijn teller staat op 33XXX km
Het viel mij ook echt in 1 x op en ik hoorde het zelfs nog met me ipod op.
 
hhhmm als ik van het weekend tijd heb zal ik er ook eens onder kijken en desnoods ook een andere demper bestellen, maar wat een heerlijk geluid :9~ :}Mijn teller staat op 33XXX km
Het viel mij ook echt in 1 x op en ik hoorde het zelfs nog met me ipod op.

Andere demper gaat niet helpen, als ik goed heb begrepen was de bocht lek.
Wel goed idee om gelijk een andere demper erop te zetten als de uitlaat gefixt is :P

Toen ik op zoek was naar een ER6 had ik er ook eentje op het oog ("oude" model) waarvan de uitlaten onder garantie vervangen waren (bij 18.000).

Kennelijk dus een zwak puntje bij de ER6 (misschien alleen bij modellen tot '08) die uitlaat?

http://www.mdi-online.nl/webshop/artikel.aspx?lang=nl&id=519f342a-7405-4feb-96ba-ae4d8a522400

Hier trouwens een bochtenset gevonden, rvs dus als het goed is geen roest. Weet niet wat originele uitlaten kosten, maar lassen zal waarschijnlijk de goedkoopste optie zijn. Wellicht zijn deze bochten dan een optie als er veel met slecht weer mee gereden wordt.

EDIT; originele bochten kosten 386,70
 
Laatst bewerkt:
dat deed de mijne ook, topgeluidje kwam eruit :Y maar de uitlaatbocht was doorgeroest ter hoogte van de verbinding naar de einddemper.
en ja wat doe je dan...laten lassen in dit geval en ook maar gelijk een Leovince demper erop *O* :+

Hoe klinkt de leovince demper? Kan op internet geen goede filmpjes vinden (slechte kwaliteit)
 
@Sender: ik stop pas met rijden wanneer het gaat sneeuwen dan wel opvriezen wegdek.
Dus RVS kan wel een heel interessant zijn. :Y
Andere demper tja als we dan toch bezig.... kon wel eens een lange baan traject worden.
(aangezien ik net een eigen huis heb gekocht *O* ) ff langer door brullen denk _O-

:W
 
Hoe klinkt de leovince demper? Kan op internet geen goede filmpjes vinden (slechte kwaliteit)

Nice!! heb hem niet vervangen vanwege de roest maar omdat ik toch een andere wilde.
Ik had tegen de monteur gezegd dat ie de db killer er wel uit mocht laten maar ik had niet verwacht dat er zo'n geluid uit zou komen. Je wordt echt nagekeken!
Inderdaad misschien een beetje to much want ik ik krijg een soms het gevoel van kijk haar met dat ER6netje en die Harley-wens :+
Met killer nog steeds een prima geluid! Volgens mij heeft Methalhead trouwens ook een Leovince.

Dat van die toeren herken ik ook! Voornamelijk bij koeler weer dus ik negeer het maar, het is tenslotte ZOMER -O-
 
Nice!! heb hem niet vervangen vanwege de roest maar omdat ik toch een andere wilde.
Ik had tegen de monteur gezegd dat ie de db killer er wel uit mocht laten maar ik had niet verwacht dat er zo'n geluid uit zou komen. Je wordt echt nagekeken!
Inderdaad misschien een beetje to much want ik ik krijg een soms het gevoel van kijk haar met dat ER6netje en die Harley-wens :+
Met killer nog steeds een prima geluid! Volgens mij heeft Methalhead trouwens ook een Leovince.

Dat van die toeren herken ik ook! Voornamelijk bij koeler weer dus ik negeer het maar, het is tenslotte ZOMER -O-

Deze demper had geen e-keur dacht ik, of wel?
 
Deze demper had geen e-keur dacht ik, of wel?

Jawel, was ook een van mijn eisen want ik woon 3x gasgeven van Dtsl.

Er was een motorzaak in Zwolle, ik kan er nu even niet opkomen, die op marktplaats adverteerde met een mooie aanbieding. Heb al even gekeken maar kan hem niet vinden, zal er mijn mail nog op naslaan!
 
Jawel, was ook een van mijn eisen want ik woon 3x gasgeven van Dtsl.

Er was een motorzaak in Zwolle, ik kan er nu even niet opkomen, die op marktplaats adverteerde met een mooie aanbieding. Heb al even gekeken maar kan hem niet vinden, zal er mijn mail nog op naslaan!

Heb je foto van je motor met de demper gemonteerd? :9. Dan weet ik om wat voor model het gaat.
Ik bedoel die eerste versie, niet de underbody. (Nieuwe model)
 
Nou methalhead, welke demper zou je voor mij weten?

Prijs is ook belangerijk :), die van de leovince valt wel mee.

Hij heeft een HP Corse;

http://www.hpcorse.com/EN/moto/4/er-6n

Naar mijn smaak een van de mooiste uitlaten voor de ER6.
Geluid schijnt zonder db killer wel heel hard te zijn, met db killer nog hard maar te doen.

Die van BOS vind ik persoonlijk ook erg mooi;
0510606-f1-sa_03_db82f10343.jpg


en staat nu voor 381 euro te koop bij motozoom;
http://www.motozoom.nl/producten/Bos®-ER-6-ER-6-bouwj-05-08-ALU-E-keur-70023473.html
 
@Sender: ik stop pas met rijden wanneer het gaat sneeuwen dan wel opvriezen wegdek.
Dus RVS kan wel een heel interessant zijn. :Y
Andere demper tja als we dan toch bezig.... kon wel eens een lange baan traject worden.
(aangezien ik net een eigen huis heb gekocht *O* ) ff langer door brullen denk _O-

:W

Misschien is hitteband dan iets voor je??

5I65Ge5M13Ff3J73Nec5a76df8a6fbfe019bb.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan