Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb je die motor zo gekocht met die banden

Toen ik voor de proefrit kwam lag er nog een andere voorband onder, die heb ik voor de aankoop laten vervangen, dus dat zat bij de aankoopprijs in.
toen ik hem ophaalde was de band vervangen en duidelijk te zien dat deze ongebruikt was (haren en strepen erop)
Als beginner let ik verder niet op de leeftijd van de band, tot ik ga kijken waarom mijn soes raar rijd.
 
Toen ik voor de proefrit kwam lag er nog een andere voorband onder, die heb ik voor de aankoop laten vervangen, dus dat zat bij de aankoopprijs in.
toen ik hem ophaalde was de band vervangen en duidelijk te zien dat deze ongebruikt was (haren en strepen erop)
Als beginner let ik verder niet op de leeftijd van de band, tot ik ga kijken waarom mijn soes raar rijd.
ok oude band lag er nog
 
Dankje voor de tip, ga ik vanavond nog proberen, al hoop ik niet dat het aan de kroonplaatlager ligt.

Bandenspanning is goed, die staat al op 2,5 dus daar ligt het sowieso niet aan.

Morgen is roadrunner weer open, en dan ga ik ze eerst ff belen om te horen wat ze erover te zeggen hebben dat ze me de soes met een band van 2003 verkocht hebben.
Op uw km'stand is de kroonplaatlager normaal gezien nog niet stuk hoor. In 't slechtste geval zit er misschien een beetje speling op, maar dat is snel verholpen. (moet ook snel gedaan worden als dat zo is, anders krijg je een zogenaamd "dood punt").

Bij de mijne zit er een diep dood punt in. Zorgt niet voor trillingen, maar maakt het rechtuit rijden op lage snelheid wel hinderlijk. Dan begin je zo lichtjes te zwalpen en lijkt het alsof je teveel gezopen hebt :+

Die balhoofdlager zelf kost niet zoveel, maar er is wel veel werk aan. De hele voorkant moet er namelijk af. Gelukkig kan ik dat zelf, want denk hem bij het volgend onderhoud toch maar mee te vervangen :Y (al moet ik zien dat ik van mijn werk dan wel een paar dagen vrij ben natuurlijk)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch maar de grote stap genomen, na 10 jaar chopper te hebben gereden Suzuki gs 450 l bouwjaar 1984....
nossxj.jpg
....

nu een Suzuki gsx 600 f bouwjaar 1992 gekocht, heb er nu ongeveer 500 km op gereden, fantastische motor ben er zeer tevreden mee....dit is ie dan....
17aclg.jpg
 
Vanavond de kleppen gecontroleerd van de gsxf van mijn broertje. Blijft een hele klus met al dat tupperware. Wel een mooi systeem met die kleine plaatjes en het opzij kunnen schuiven van de tuimelaars. Gelukkig zat alles bij 44.000 nog binnen de toleranties dus morgenavond al het plastic er weer op. Wel mag hij een nieuwe kettingset monteren want met het voorste tandwiel kan een ninja nog wel wat mee.
 
Toch maar de grote stap genomen, na 10 jaar chopper te hebben gereden Suzuki gs 450 l bouwjaar 1984....[afbeelding]....
nu een Suzuki gsx 600 f bouwjaar 1992 gekocht, heb er nu ongeveer 500 km op gereden, fantastische motor ben er zeer tevreden mee....dit is ie dan....[afbeelding]
Kiepejanie - Welkom :W
Zie hierboven.
en aangezien gij een belg bent :P
Dat valt tegen - in Brussel (idd niet ver voor mij, +/- 47km) - daar zitten heel veel collega's van mij, ben daar te bekend :(
Het grote probleem is dus dat ik naar aanleiding van mijn beroep niet mag deelnemen aan protestakties |( |( |(

Maar als ik vrij ben, wil ik wel ergens op een bepaald punt afspreken en een stukje meerijden. Ook in de terugweg wil ik dan best een stukje meerijden. Maar aan de protestrit kan mag ik dus niet deelnemen :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraagje, ik heb een GSX750F van 2004 en nu al een tijdje merk ik dat hij bij lage toeren 3000~4000 als je constant rijd wat schokt, precies of de gashendel heeft speling en gaat harder/zachter...
Hij loopt dus niet mooi rond, nu hebben ze mijn synchronisatie al nagekeken en de bougies zijn ook goed.
Luchtfilter is nieuw, kettingset is al vervangen etc.
Iemand een idee waar te zoeken? Want hij is al een paar maal binnen geweest en ze hebben geen idee.
Hij loopt verder als een speer, het is enkel dat stoterig rijden bij bv 50 in z'n 3/4.
Ding heeft 41000 gelopen en de kleppen was niet nodig te stellen.

Iemand, want ik had dit met mijn 600F niet en de 600F van mijn vrouw heeft het ook niet.

Ook al kerosine bij de brandstof gedaan om te reinigen.
Super98 gaan tanken.
Niets lijkt te helpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje, ik heb een GSX750F van 2004 en nu al een tijdje merk ik dat hij bij lage toeren 3000~4000 als je constant rijd wat schokt, precies of de gashendel heeft speling en gaat harder/zachter...
Hij loopt dus niet mooi rond, nu hebben ze mijn synchronisatie al nagekeken en de bougies zijn ook goed.
Luchtfilter is nieuw, kettingset is al vervangen etc.
Iemand een idee waar te zoeken? Want hij is al een paar maal binnen geweest en ze hebben geen idee.
Hij loopt verder als een speer, het is enkel dat stoterig rijden bij bv 50 in z'n 3/4.
Ding heeft 41000 gelopen en de kleppen was niet nodig te stellen.

Iemand, want ik had dit met mijn 600F niet en de 600F van mijn vrouw heeft het ook niet.

Ook al kerosine bij de brandstof gedaan om te reinigen.
Super98 gaan tanken.
Niets lijkt te helpen.

verder niks veranderd bv uitlaat
ik heb een 2005 model
had alleen last van een dip bij 5000 en toen een dynokit in laten zetten en opnieuw laten afstellen met een openlucht fliter en een andere uitlaat
heb nu nergens last vanen van 92 pk naar 100 op de bank
 
verder niks veranderd bv uitlaat
ik heb een 2005 model
had alleen last van een dip bij 5000 en toen een dynokit in laten zetten en opnieuw laten afstellen met een openlucht fliter en een andere uitlaat
heb nu nergens last vanen van 92 pk naar 100 op de bank
Mijn F'je zit bijna aan de 70.000 km, en nog geen last gehad met voornoemd probleem. Maar zo een dynokit interesseert mij wel. Is dat verschil in pk voelbaar. En doet het je verbruik ook dalen zoals ze beweren (bij behoud van dezelfde rijstijl als ervoor uiteraard)?

Niet dat hij persé NOG zuiniger moet worden hoor, want ik doe nu al regelmatig mooi rond de 400km met 1 tank.
 
Mijn F'je zit bijna aan de 70.000 km, en nog geen last gehad met voornoemd probleem. Maar zo een dynokit interesseert mij wel. Is dat verschil in pk voelbaar. En doet het je verbruik ook dalen zoals ze beweren (bij behoud van dezelfde rijstijl als ervoor uiteraard)?

Niet dat hij persé NOG zuiniger moet worden hoor, want ik doe nu al regelmatig mooi rond de 400km met 1 tank.
met op trekken heb je geen dood punt meer zoals rond de 5000/6000 toeren
ik zelf rij hiermee rond de 320km op een tank [toeren rit he] tot me res
dus als jij 400 km rij zal ik het niet doen want dat is zeer zuinig
 
met op trekken heb je geen dood punt meer zoals rond de 5000/6000 toeren
ik zelf rij hiermee rond de 320km op een tank [toeren rit he] tot me res
dus als jij 400 km rij zal ik het niet doen want dat is zeer zuinig


1 tank 1:21,3 bij 15 liter
 
met op trekken heb je geen dood punt meer zoals rond de 5000/6000 toeren
ik zelf rij hiermee rond de 320km op een tank [toeren rit he] tot me res
dus als jij 400 km rij zal ik het niet doen want dat is zeer zuinig
Dat dood punt tussen 5k en 6k toeren, nog niet echt gemerkt. kom ook zelden in die regio :$ Schakel nogal vroeg, en kom weinig op de snelweg. Enkel dan kom ik boven de 5k uit.

En soms, als ik het echt ni kan laten om is goed door te trekken, dan voel ik wel dat je vanaf 7000 t/m ineens wat meer power voelt.

Oke, de mijne is misschien wel zuiniger, wat normaal is, gezien mijn gemiddelde toerental. Ene, die 400+ met één tank ... doe de tank steeds nokvol (enkel als ik daarna weet dat ik nog minstens 25km af te leggen heb), en nadat ik hem op reserve heb gezet, rijd ik nog ruim 90 à 100km door (is al enkele keren gebeurt dat ik heb moeten duwen), en een tankbeurt ligt dan steeds rond de 19,5 à 20L
 
Dat dood punt tussen 5k en 6k toeren, nog niet echt gemerkt. kom ook zelden in die regio :$ Schakel nogal vroeg, en kom weinig op de snelweg. Enkel dan kom ik boven de 5k uit.

En soms, als ik het echt ni kan laten om is goed door te trekken, dan voel ik wel dat je vanaf 7000 t/m ineens wat meer power voelt.

Oke, de mijne is misschien wel zuiniger, wat normaal is, gezien mijn gemiddelde toerental. Ene, die 400+ met één tank ... doe de tank steeds nokvol (enkel als ik daarna weet dat ik nog minstens 25km af te leggen heb), en nadat ik hem op reserve heb gezet, rijd ik nog ruim 90 à 100km door (is al enkele keren gebeurt dat ik heb moeten duwen), en een tankbeurt ligt dan steeds rond de 19,5 à 20L
ok maar dan haal ik ook de 400 km 21*19 liter = 399 km
ik zelf duw hem door naar de 9000 toeren
 
ok maar dan haal ik ook de 400 km 21*19 liter = 399 km
ik zelf duw hem door naar de 9000 toeren
Volgens de technische fiche heeft de tank een inhoud van 20L (maar als ik hem heb moeten duwen gaat er ook wel bijna 21L in) :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan