Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Binnenkort na de eifel toch maar eens klepjes meten, iemand handige tips? Zowiezo tank eraf en dan de bougies en dan??
Dan heb je nog een dwarsbuis, die moet je er af halen. (op de foto toegevoegd in t rood, omdat die hier reeds verwijderd is). Als ik mij niet vergis, hangen daar de ontstekingsregelaars aan (één per twee bougies). Wees daar voorzichtig mee. Die buis moet er af, anders kan je het kleppendeksel er niet afhalen. LET WEL! Voor je het kleppendeksel eraf haalt, de ruimtes rond de bougies schoon blazen (bij voorkeur met kompressor, maar een goede fietspomp kan ook helpen. Vervang dan eerst de bougies alvorens het kleppendeksel te verwijderen.
full

Zorg ervoor dat er iig geen vuil in de cilinders terrecht komt via de bougiegaten (daarom eerst de bougies vervangen alvorens kleppendeksel te openen), en zie dat er ook geen vuil in de cilinderkop komt.
full

ik heb je ook nog twee bestanden doorgemaild waarin alles fijn uitgelegd staat :Y
Succes ermee :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de wijzerplaten, de benzinemeter (en eventueel het klokje), zijn het 1,7W lampjes (4 stuks), en de verklikkerlampjes voor de knipperlichten, neutraal, oliedruk, en grootlicht zijn 1,2W lampjes (5 stuks).

blij met deze info!! :Y :}
 
blij met deze info!! :Y :}
Oie, denk er nu pas aan. Die info betreft wel het model vanaf '98. Weet niet welke je hebt?
de W1.2W lampjes zijn ook terug te vinden onder T5 lampjes, en de w1.7w onder T6.5.
Heb er bij mijne blauwe LEDjes ingestoken. Is wel mooi, maar ze zijn eigenlijk iets te zwak.
 
Oie, denk er nu pas aan. Die info betreft wel het model vanaf '98. Weet niet welke je hebt?
de W1.2W lampjes zijn ook terug te vinden onder T5 lampjes, en de w1.7w onder T6.5.
Heb er bij mijne blauwe LEDjes ingestoken. Is wel mooi, maar ze zijn eigenlijk iets te zwak.

ik heb inderdaad het oude model :)
 
Tja, ik weet niet hoeveel lampjes er daarin zitten, maar vermoed dat het wellicht om dezelfde types gaat

is zo'n insteekmodel die ik ook in de auto heb maar dan in 5 watt, zal der eens een foto van maken. de benzine meter had een heel ander model lampje maar die doet het nog prima.

schokbreker is met 300 mm wel even lager dan voorheen trouwens maar vermoed nog wel iets hoger dan origineel. :)
 
Zo. Nog even met de dealer gebeld.
Bij de aflevering is niet de voorvorkolie en kleppen gedaan. Dus komende daagjes dat maar ff doen.
Iemand hier nog tips voor?
 
Zo. Nog even met de dealer gebeld.
Bij de aflevering is niet de voorvorkolie en kleppen gedaan. Dus komende daagjes dat maar ff doen.
Iemand hier nog tips voor?
Enkele berichten terug heb ik daar kort wat over uitgelegd, en twee foto's bijgevoegd. Heb ook nog twee bestanden op mijn PC staan, ivm met klein en groot onderhoud, waar alles fijn in uitgelegd staat (behalve vann de vering). Heb die reeds doorgemaild naar Gabbert.

Ik dacht ze anders hier in mijn bericht te verwerken, omdat ik bij u geen mailadres zie, maar 't lukt niet -O-
 
Enkele berichten terug heb ik daar kort wat over uitgelegd, en twee foto's bijgevoegd. Heb ook nog twee bestanden op mijn PC staan, ivm met klein en groot onderhoud, waar alles fijn in uitgelegd staat (behalve vann de vering). Heb die reeds doorgemaild naar Gabbert.

Ik dacht ze anders hier in mijn bericht te verwerken, omdat ik bij u geen mailadres zie, maar 't lukt niet -O-

Ja ik heb sowieso een onderhoudsboek, maar van mij mag het naar
Vincentvwalsum APENSTAARTJE gmail PUNTJE com
 
Waarschijnlijk het probleem met de voorband gevonden -O-
Maat van me zag haarscheurtjes in de groeven, en ik zei dat kan nooit, die band is erop gelegd toen ik hem kocht op 22 maart.
Controleer net de DOT-code: 4803 :(
 
Waarschijnlijk het probleem met de voorband gevonden -O-
Maat van me zag haarscheurtjes in de groeven, en ik zei dat kan nooit, die band is erop gelegd toen ik hem kocht op 22 maart.
Controleer net de DOT-code: 4803 :(
Dat is toch niet die MPR3 band mag ik hopen ? :X

Korte tijd nadat ik de mijne kocht merkte ik twee uitstulpende bulten op de voorband. Was wellicht ook al te oud, de vorige eigenaar had in 5 jaar tijd net geen 4.000km gereden.

Ik heb ooit geweten waarvoor die DOT-code staat, maar weet het niet meer (is geleden toen ik nog automechanica studeerde). Maar die laatste twee cijfertjes, 03, wil dat zeggen dat de band van 2003 is? Dan is die band al erg oud he :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Achterband is MPR3 en van 3511. De eerste 2 cijfers zijn de week en de laatste 2 het jaar waarin de band gefabriceerd is.
Had specifiek de afspraak gemaakt met de dealer dat er voor aankoop een nieuwe voorband om gelegd zou worden, dat is een Michelin sport, maar blijkt dus al bijna 9 jaar oud te zijn :(
Ben echt kwaad nu :( :(
 
Achterband is MPR3 en van 3511. De eerste 2 cijfers zijn de week en de laatste 2 het jaar waarin de band gefabriceerd is.
Had specifiek de afspraak gemaakt met de dealer dat er voor aankoop een nieuwe voorband om gelegd zou worden, dat is een Michelin sport, maar blijkt dus al bijna 9 jaar oud te zijn :(
Ben echt kwaad nu :( :(
Groot gelijk!!! Als die scheurttjes erger worden is dat wel rotgevaarlijk hoor. Dat zeiden ze op de bandencentrale bij mij ook - "als één van die bulten het begeeft, en je rijdt net 120 of zoeits ... ... moet ik geen tekeningetje bij maken zeker?"

Nu ja, bij mij was het ook niet echt de schuld van die man die hem aan mij verkocht heeft (was particulier, en gewoonlijk staat er dan bij vermeld, verkoop in de staat waarin hij zich bevind) . En hij heeft ook gezegd dat hij er amper mee gereden heeft, dus kon ik het wel vermoeden. Maar verder was de motor echt picobello in orde, dus daar niets van :Y

Maar in uw geval - afspraken moeten nagekomen worden! Een band verkopen van 9jaar oud :X ??? Ik zou 't niet durven :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Achterband is MPR3 en van 3511. De eerste 2 cijfers zijn de week en de laatste 2 het jaar waarin de band gefabriceerd is.
Had specifiek de afspraak gemaakt met de dealer dat er voor aankoop een nieuwe voorband om gelegd zou worden, dat is een Michelin sport, maar blijkt dus al bijna 9 jaar oud te zijn :(
Ben echt kwaad nu :( :(
zo 9 jaar oud
dat is oud zeg
kan me niet voorstellen dat een haarscheur trillingen veroorzaak

kan ook zijn de je kroonplaat lager versleten is
dus meeste ff hebben daar last van
zet je fiets op de bok
vraag iemand of die je achterkant naar beneden duwd
en beweeg je stuur van links naar rechts als je in midden een zwaar punt voelt is dit niet goed

ik zelf heb ook langs gehad van trillingen
maar dat komt de de fff slechte voorvering heeft
daar om heb ik hyperpro er in zitten

op de foto te zie de oude is een spiraal is overal het zelfde daardoor duikt het ineens naar beneden
de nieuwe heb je er geen last van

Foto-ZDW8EFAE.jpg


en je banden spanning voor op 2,5 zetten

Balanceren
Het balanceren van uw banden is een andere nuttige tip. Door de banden te balanceren vermindert u trilling en voorkomt u onnodige slijtage van de band. Bovendien spaart u onderdelen voor de ophanging, de stuurinrichting en de lagers. Balanceren voorkomt ook trillen van het stuur


mijn banden heb ik 300 km geleden erop gelegd en deze zijn van bt023
achter is deze van 4911
voor 5111
dus ook 7 maanden oud
 
Laatst bewerkt:
Eerst een nieuwe band regelen. 90 procent kans dat dit het trillen oplost.


juiste spanning

Balanceren
Het balanceren van uw banden is een andere nuttige tip. Door de banden te balanceren vermindert u trilling en voorkomt u onnodige slijtage van de band. Bovendien spaart u onderdelen voor de ophanging, de stuurinrichting en de lagers. Balanceren voorkomt ook trillen van het stuur

hoop het voor je
 
Hoppa, 2 augustus vertrekken we naar de Eifel! en 5e komen we weer gezellig terug, heb er echt zin in al denk ik dat mijn banden het niet leuk gaan vinden. ook heb ik vandaag een werkbank in elkaar geschroefd en tevens de electra aangelegd, het volgende project word een motorlift/brug. zelf bouw of kant en klaar, maakt me niet uit maar hij komt er!
 
Eerst een nieuwe band regelen. 90 procent kans dat dit het trillen oplost.

als je het over die van mij hebt, die zijn nagelnieuw.
Zit net 3-4k op.


Hoppa, 2 augustus vertrekken we naar de Eifel! en 5e komen we weer gezellig terug, heb er echt zin in al denk ik dat mijn banden het niet leuk gaan vinden. ook heb ik vandaag een werkbank in elkaar geschroefd en tevens de electra aangelegd, het volgende project word een motorlift/brug. zelf bouw of kant en klaar, maakt me niet uit maar hij komt er!

Veel plezier :]
 
Laatst bewerkt:
zo 9 jaar oud
dat is oud zeg
kan me niet voorstellen dat een haarscheur trillingen veroorzaak

kan ook zijn de je kroonplaat lager versleten is
dus meeste ff hebben daar last van
zet je fiets op de bok
vraag iemand of die je achterkant naar beneden duwd
en beweeg je stuur van links naar rechts als je in midden een zwaar punt voelt is dit niet goed

ik zelf heb ook langs gehad van trillingen
maar dat komt de de fff slechte voorvering heeft
daar om heb ik hyperpro er in zitten

op de foto te zie de oude is een spiraal is overal het zelfde daardoor duikt het ineens naar beneden
de nieuwe heb je er geen last van

[afbeelding]

en je banden spanning voor op 2,5 zetten

Balanceren
Het balanceren van uw banden is een andere nuttige tip. Door de banden te balanceren vermindert u trilling en voorkomt u onnodige slijtage van de band. Bovendien spaart u onderdelen voor de ophanging, de stuurinrichting en de lagers. Balanceren voorkomt ook trillen van het stuur


mijn banden heb ik 300 km geleden erop gelegd en deze zijn van bt023
achter is deze van 4911
voor 5111
dus ook 7 maanden oud

Dankje voor de tip, ga ik vanavond nog proberen, al hoop ik niet dat het aan de kroonplaatlager ligt.

Bandenspanning is goed, die staat al op 2,5 dus daar ligt het sowieso niet aan.

Morgen is roadrunner weer open, en dan ga ik ze eerst ff belen om te horen wat ze erover te zeggen hebben dat ze me de soes met een band van 2003 verkocht hebben.
 
Dankje voor de tip, ga ik vanavond nog proberen, al hoop ik niet dat het aan de kroonplaatlager ligt.

Bandenspanning is goed, die staat al op 2,5 dus daar ligt het sowieso niet aan.

Morgen is roadrunner weer open, en dan ga ik ze eerst ff belen om te horen wat ze erover te zeggen hebben dat ze me de soes met een band van 2003 verkocht hebben.
heb je die motor zo gekocht met die banden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan