Ducati Multistrada 1200

Welke Multi heb jij

  • 1200

    Stemmen: 7 22,6%
  • 1200 S Touring

    Stemmen: 15 48,4%
  • 1200 S Pikes Peak

    Stemmen: 8 25,8%
  • 1200 S Granturismo

    Stemmen: 1 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31
Status
Niet open voor verdere reacties.

ToniS

MF veteraan
20 apr 2008
2.756
3
Zwolle


en 1000/1100 zijn ook welkom
Algemene richtlijnen










full




In 2010 geïntroduceerd en inmiddels is het nieuwste 2013 model in productie


full



Deel hier al je ervaringen, stel je vragen, discussieer mee over de diverse onderwerpen. Iedereen is welkom en schroom niet om deel te nemen aan het gesprek. Ieder z'n mening telt.


Activiteiten


Linkjes
Het MF Multistrada Topic IV
Het nieuwe Multistrada 1000/1100 topic
Motorcycle info pages Tip!
Workshop Manual
Alle OEM onderdelen + prijs bij Startwin
Simply the best
Skyhook explained
Navigatie op de Multi monteren mbv een RAM mount


Actieve leden in het topic zijn
ToniS (topicator)
full
full
full



Marcelcbr1000RR
full
full


Sterik
full


NoSER
full


JelmerF
full


Ted
full


Raisk
full


gvwr
full


Ernst
full


Hyperfox
full


desmoDuc
full


Dallie
full


Duccer1200
full


Ron_S
full


Weitie
full


vindtieleuk
full


motobob
full


ceduc
full


Otto 56
full
 
Laatst bewerkt:
Oh, ben ik niet meer actief???

Voor iedereen de beste motor wensen voor 2013.

Ha ha, geef me ff de tijd om iedereen bij te werken :)

En mocht ik iemand vergeten, laat t me weten!! Ik zet je er graag bij
 
Laatst bewerkt:
Ah ja, ik zie dat de lijst groeit.
Voor iedereen die het nog niet weet dan, ik rij bijna 3 jaar op een Multistrada 1200. Meer dam 36.000 km met meestal mooie Ducati en motor ervaringen.

Goed bezig, Toni
 
Laatst bewerkt:
En foto's komen er ook bij, maar die moet ik ff opzoeken van iedereen natuurlijk. En dan komen er nog linkjes naar de vorige topics natuurlijk
 
Ah ja, ik zie dat de lijst groeit.
Voor iedereen die het nog niet weet dan, ik rij bijna 3 jaar op een Multistrada 1200. Meer dam 36.000 km met meestal mooie Ducati en motor ervaringen.

Goed bezig, Toni
We horen ze graag Duccer1200 :Y
 
Heb contact opgenomen met Biggelaar met de vraag of zij eea kunnen installeren en de remap verzorgen voor de LV decat met Termi slip on.
Als dat niet lukt ga ik mogelijk zelf aan de slag. Weet iemand van jullie of je zonder remap dan nog wel zonder foutmeldingen kunt rijden, of is het verstandiger om eerst de rexxer te laten installeren en daarna pas de decat te plaatsen.
Tonis: goed te lezen dat jouw ombouw en remap een ware aanrader is! En het bedrag bij motoport Assen is meer dan schappelijk! Eigenlijk gewoon goedkoop..... Ik kan bijna niet wachten, helaas zit motor ni in winterstop verzekering ;-(
 
Goedemorgen! :W

Nieuw topic. *O*

Ben benieuwd of deze de postings van de laatste tijd vol gaat houden.

Begrijp de beslissing om dit een 1200 topic te noemen.
Maar we zijn al niet met zovelen, en als de 1000 ers ook een eigen topic moeten maken, krijgen we 2 rustige topics............ :z

Het zijn inderdaad 2 verschillende motoren. Echter de naam verbind ons.

En bij de poll krijg ik de neiging om in te vullen dat ik de Grand Turismo heb. :o
Tenslotte heb ik ook 3 koffers. Maar moet de Sport daar ook niet bij?
 
Inderdaad bij de poll moet ook nog de Sport, de eerste 2 jaar werd deze ook geleverd.
Wel moet iedere deelnemer een keuze maken in de poll.

Tsja, wat nu de beste keuze is, een apart topic voor de Multistrada 1000/1100 wel of niet, weet ik niet. Soms waren de eigenaren ook hier te vinden en met hun begon het. Alleen de motoren zijn inderdaad totaal verschillend.
 
Laatst bewerkt:
oooo dus de multistrada 1000/1100 doen niet meer mee.
en ik ben ook zeker niet actief ???
Motorbob zeker wel actief, ik ga je er zsm bij zetten. Sorry, fijn dat je erbij bent. Nogmaals ik doe m'n best maar ben niet 100% onfeilbaar.

Ja ik heb bewust gekozen om het op de 1200 te richten, gezien de enorme verschillen tussen beide motoren. Ik hoop dat onze luchtgekoelde kollega's het stokje overnemen en ook een topic aanmaken.
 
Inderdaad bij de poll moet ook nog de Sport, de eerste 2 jaar werd deze ook geleverd.
Wel moet iedere deelnemer een keuze maken in de poll.

Tsja, wat nu de beste keuze is, een apart topic voor de Multistrada 1000/1100 wel of niet, weet ik niet. Soms waren de eigenaren ook hier te vinden en met hun begon het. Alleen de motoren zijn inderdaad totaal verschillend.

Klopt wat jullie zeggen over de Sport. Daar kwam ik net achter nadat ik de poll gemaakt had. Helaas kan ik die niet meer wijzigen :( (baal ik wel van)

ik zou het wel leuk vinden als iedereen de poll invult en als de Sport dan de 1200 kiest krijgen we toch een aardig overzicht.

Ja ik hoop niet dat ik nu alle 1000/1100 bezitters voor hun hoofd stoot, maar de motoren verschillen te veel om ze in 1 topic te zetten vond ik. Het verbied ze natuurlijk helemaal niet om mee te lezen en te reageren op alles wat hier besproken word. Ik kan er natuurlijk ook een poll aan wagen. Als er veel behoefte is om ze erbij te houden, ben ik de laatste om ze uit te sluiten natuurlijk :)
 
Zaterdag nog een mooi ritje gemaakt.

Eerst de verwarmde handschoenen van Gerbing laten aansluiten (kerstcadeautje *O* ) en dan nog een dikke 200 km erbij gezet.

De MTS is duidelijk een echte Ducati; ik ben onderweg het eerste schroefje kwijtgeraakt :P
 
Nog even een foto zoals hij er sinds kort bij staat:
Bellypan, steppies, stuur, uitlaatkap, schakel en rem pedaal zwarte poedercoating
DP spiegels, Rizoma potjes en handkappen eraf! (scheelt heel veel turbulentie rond de helm)
en natuurlijk de Leovince decat en hij staat op een paar nieuwe Pirelli Rosso II bandjes
full
 
Laatst bewerkt:
Nog even een foto zoals hij er sinds kort bij staat:
Bellypan, steppies, stuur, uitlaatkap, schakel en rem pedaal zwarte poedercoating
DP spiegels, Rizoma potjes en handkappen eraf! (scheelt heel veel turbulentie rond de helm)
en natuurlijk de Leovince decat en hij staat op een paar nieuwe Pirelli Rosso II bandjes
[afbeelding]

Ziet er goed uit :Y

Ik twijfel ook nog over zo'n rode rimstriping...
 
Goedemorgen,

mijn naam is Harro en ben gezien de interesse in een Multistrada 1200 al een tijdje het Mutistrada topic aan het volgen. Mag ik jullie mening en/of advies horen?

Ik ben serieus aan het kijken voor een Multistrada 1200 ABS. Mijn eerste gedachte is een 2012 model met een lage km stand (inclusief alle updates!) of het nieuwe 2013 model. Gezien mijn budget zal het waarschijnlijk een standaard 1200 ABS worden. Ligt er ook aan wat ik terug krijg voor mijn huidige motoren.

Mijn vragen aan jullie:
heeft iemand al met het 2013 model gereden? Zo ja, is er een goed verschil merkbaar in het motor karakter t.o.v. een 2012 model? Of valt dit wel mee?

Wat is dan wijsheid; gaan voor een 2012 model wat prijstechnisch interessanter is of toch een 2013 model?

Alle meningen en advies zijn welkom. Thanks!

Ik wens jullie alvast een goede jaarwisseling en een goed 2013.

Gr. Harro
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

mijn naam is Harro en ben gezien de interesse in een Multistrada 1200 al een tijdje het Mutistrada topic aan het volgen. Mag ik jullie mening en/of advies horen?

Ik ben serieus aan het kijken voor een Multistrada 1200 ABS. Mijn eerste gedachte is een 2012 model met een lage km stand (inclusief alle updates!) of het nieuwe 2013 model. Gezien mijn budget zal het waarschijnlijk een standaard 1200 ABS worden. Ligt er ook aan wat ik terug krijg voor mijn huidige motor.

Mijn vragen aan jullie:
heeft iemand al met het 2013 model gereden? Zo ja, is er een goed verschil merkbaar in het motor karakter t.o.v. een 2012 model? Of valt dit wel mee?

Wat is dan wijsheid; gaan voor een 2012 model wat prijstechnisch interessanter is of toch een 2013 model?

Alle meningen en advies zijn welkom. Thanks!

Ik wens jullie alvast een goede jaarwisseling en een goed 2013.

Gr. Harro

Harro welkom hier in het nieuwe topic. Mijn mening over 2013/2012?

Je zult nu voor een demo of occasion 2012 S Touring versie voor heel weinig kunnen kopen. De 2013 modellen staan voor de deur dus de dealer is blij als z'n oude voorraad weg is. Bedenk wat je allemaal voor dat geld kunt laten doen aan je multi van 2012. Ander uitlaat systeem zodat hij net zo soepel rijdt als de 2013 (maar beter klinkt) een ander scherm, nog veel meer accessoires en dan hou je waarschijnlijk nog geld over.

Tenzij je echt het nieuwste van het nieuwste wil, dan betaal je gewoon en leg je de centen neer, maar ik weet niet of je je die luxe kan veroorloven.

Aan beide motoren zal je evenveel plezier beleven. Ga ieder geval voor de S uitvoering. (Met DES, ABS, DTC) de gewone is straks niet meer te verkopen.
 
Aan beide motoren zal je evenveel plezier beleven. Ga ieder geval voor de S uitvoering. (Met DES, ABS, DTC) de gewone is straks niet meer te verkopen.
Antoine, bedankt voor je snelle reactie.

is het zo beroerd gesteld dan met de inruil van een standaard uitvoering (zonder DES)? Als ik de prijzen zie die er voor een standaard uitvoering worden gevraagd valt dat toch wel mee?

Het liefst bestel ik ook een S (Touring)maar helaas: ik heb een bepaald budget. Daar zit dan nog wel wat rek in maar of het genoeg is voor een S?
 
Laatst bewerkt:
Het blijft een spel van vraag en aanbod, om nu al te zeggen dat de "gewone" Mts 1200 straks niet te verkopen is vind ik een boute uitspraak.
maar goed de tijd zal het leren.

Toni, jouw fiets ziet er heel mooi uit wordt tijd dat ik die fiets eens live gaat zien. ;)
heb je ook een foto van de voorkant, ben metname geinteresseerd naar de looks nu de kappen weg zijn in combinatie met de DP spiegels.

Nu de kappen weg zijn, heb je nu geen last van koude handen (metname nu het rond de 9c is )?
scheelt het inderdaad zoveel turbulentie rondom de helm?
Op het amerikaanse forum wordt daar ook melding van gemaakt, waardoor ik nu ook serieus overweeg om de kappen te verwijderen maar twijfel nog ivm de "LOOKS"

btw momenteel heeft nog niemand (lees gewone consument) op een Mts 1200 model 2013 kunnen rijden.
Misschien iets voor een motorblad om een vergelijkingstest te maken tussen het 2012 en het 2013 model.
Ik weet wel dat Hans jr (ducati zaltbommel) op het 2013 heeft gereden misschien dat hij het verschil onder woorden kan brengen maar of dat objectief is ?

groet
Fons
 
Laatst bewerkt:
Van Affetto Leo heb ik begrepen dat de 2013 echt beter gaat dan de standaard 2012.

Maar met een beetje tweaken (rexxer) gaat de 2012 als een speer, dus als je voor de 2013 gaat moet je het voor de Skyhook gaan doen.

Maar het verschil is verder niet zo groot, en het zal nu een bom duiten schelen voor een 2012. Wat Toni al zegt, daar kan je een hoop voor aanpassen.

FF afwachten wat de Ohlins actieve vering update gaat kosten. Want met dat zou de 2012 beter zijn dan de 2013. 8-) :P
 
Het blijft een spel van vraag en aanbod, om nu al te zeggen dat de "gewone" Mts 1200 straks niet te verkopen is vind ik een boute uitspraak.

:^

Dat geldt waarschijnlijk wel voor de non-ABS versie die een tijdje te koop was, maar ik zie niet in waarom een basis-MTS zoals de mijne (met wat carbon, koffers, uitlaatje, e.d.) zoveel slechter in de markt zou liggen dan een S versie :?

Die Ohlins-vering is niet voor iedereen heilig ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan