Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
er heerste inderdaad een heerlijke rust!
nog een leuk stuk opgereden met een paar mensen die onderweg waren naar de TT.
even vriendelijk gezwaaid toen ik er bij hoogeveen afging.

met andere woorden, de eerste 200 KM zitten al in de benen, haha!

Top :-D
Kan niet wachten om zelf op een eigen motor te gaan rijden!
Pweeeehhhhhh, AVB wil ik achter de rug hebben joh lol
 
Haha meteen 200km gereden na het ophalen van je rijbewijs? Vet!


Vandaag mijn 6e les gehad. Alles lukte, langzame slalom waar ik moeite mee had ook. Alle oefeningen gedaan van het AVB examen, en zou geslaagd zijn maar niet met de schoonheidsprijs. Dus nog even een paar keer flink de ruwe randjes eraf en dan 4 juli op voor het AVB examen.
 
Top :-D
Kan niet wachten om zelf op een eigen motor te gaan rijden!
Pweeeehhhhhh, AVB wil ik achter de rug hebben joh lol
wanneer heb je je avb?
Haha meteen 200km gereden na het ophalen van je rijbewijs? Vet!


Vandaag mijn 6e les gehad. Alles lukte, langzame slalom waar ik moeite mee had ook. Alle oefeningen gedaan van het AVB examen, en zou geslaagd zijn maar niet met de schoonheidsprijs. Dus nog even een paar keer flink de ruwe randjes eraf en dan 4 juli op voor het AVB examen.

ja, tis echt vet! niet iemand die achter je aan rijdt en je afzeikt ( :P ) voor 60 euro per anderhalf uur. super gewoon! hoop voor je dat je het haalt, maar ik ga er zeker wel vanuit!
 
Ik meld me ook maar even :)

[Electrifying]
Eerste rijles: 10 juni 2013
Theorie: 6 mei 2013 (gehaald)
AVB: 13 juni 2013 (gehaald)
AVD: 11 juli 2013
Rijschool: Bruinsma Verkeersopleidingen (Utrecht)
Lesmotor: Honda CBF500(?) / Suzuki Gladius (weet nog niet precies welke ik heb voor AVD)

Hoop de A wel in een keer op 11 juli te halen. Heb alles al, waarvan de fiets zelf sinds 9 juni fysiek in bezit. Staat dus al die tijd al voor de deur te glimmen. Heel lastig om te laten staan :).

Heb een Kawasaki ER-6F en heb tot heden voornamelijk gereageerd in het ER-6 topic. Ik heb nog een foto van m'n fiets en complete gear :).

IMG_5536.jpg


De topkoffer zat bij de fiets bij aankoop, maar deze heb ik er inmiddels al afgeschroefd :). Verder recent de remvloeistof ververst. Binnenkort is de olie en filter aan de beurt :).
 
Hier al mensen die zitten te shinen in hun eigen pak op de lesmotor? Heb mezelf maar een cadeautje gegeven voor de goede moed *D .

En terecht. Ik had een pak gekocht voordat ik begon met lessen, beter dan een pak waar weet ik wie allemaal al in hebben zitten zweten. Zelfde geld voor helm.
 
En terecht. Ik had een pak gekocht voordat ik begon met lessen, beter dan een pak waar weet ik wie allemaal al in hebben zitten zweten. Zelfde geld voor helm.

Ik heb bewust AVB gedaan in de gear van de rijschool. Heb alleen wel mijn eigen handschoenen gebruikt want dat is 9 van de 10 keer het ranzigste onderdeel :P. Als ik onderuit zou gaan is tenminste niet mijn eigen gear kapot/beschadigd :X .

AVD ga ik ook met de gear van de rijschool doen en mijn eigen handschoenen. Behalve bij het AVD examen. Dan trek ik denk ik wel mijn eigen helm over mijn kop heen. Iets met max vision Pinlock en eventueel benodigd zonnevizier wat het rijden toch een stuk aangenamer maakt (vooral tijdens een examen) :).
 
Grr.. Gemeente veldhoven kan mij pas komende woensdag ontvangen om mijn aanvraag voor het rijbewijs in ontvangst te nemen. En dan moet ik nog 5 dagen wachten voor het er daadwerkelijk is.
 
Ik meld me ook maar even :)

[Electrifying]
Eerste rijles: 10 juni 2013
Theorie: 6 mei 2013 (gehaald)
AVB: 13 juni 2013 (gehaald)
AVD: 11 juli 2013
Rijschool: Bruinsma Verkeersopleidingen (Utrecht)
Lesmotor: Honda CBF500(?) / Suzuki Gladius (weet nog niet precies welke ik heb voor AVD)

Hoop de A wel in een keer op 11 juli te halen. Heb alles al, waarvan de fiets zelf sinds 9 juni fysiek in bezit. Staat dus al die tijd al voor de deur te glimmen. Heel lastig om te laten staan :).

Heb een Kawasaki ER-6F en heb tot heden voornamelijk gereageerd in het ER-6 topic. Ik heb nog een foto van m'n fiets en complete gear :).

[afbeelding]

De topkoffer zat bij de fiets bij aankoop, maar deze heb ik er inmiddels al afgeschroefd :). Verder recent de remvloeistof ververst. Binnenkort is de olie en filter aan de beurt :).

Welkom, je staat erbij!

Succes met je AVD, dan mag je eindelijk je wachtende motor bespringen!
 
Grr.. Gemeente veldhoven kan mij pas komende woensdag ontvangen om mijn aanvraag voor het rijbewijs in ontvangst te nemen. En dan moet ik nog 5 dagen wachten voor het er daadwerkelijk is.

Hè? Echt waar. Waarom maandag niet?

Hier heb ik ook wat gedoe gehad omdat mijn man een spoedrbw wilde aanvragen, ging toen niet ivm 2 locaties.
Via twitter gemeld, en diezelfde dag kreeg ik telefoon van de burgemeester zelf om uitleg. Ze hebben dat netjes opgelost en toen k een half jaar laten voor het mijne ging, ben ik super geholpen.
Was 12.05 daar werd toch nog voor me gekeken, had het CBR me nog niet ingevoerd. Je kunt spoedrbw aanvragen tot 14.00. Maar ze gingen pas open om 14.30 en het meisje daar zei kom maar meteen, dan lukt het vaak nog wel. Meteen om 14.30 aangevraagd en om 09.00 de volgende dag ging de telefoon dat ik het kon komen ophalen.
Dus op een nette manier klagen kan wel helpen....
Succes
 
Laatst bewerkt:
En terecht. Ik had een pak gekocht voordat ik begon met lessen, beter dan een pak waar weet ik wie allemaal al in hebben zitten zweten. Zelfde geld voor helm.

Ik had al een jas, helm en handschoenen vanwege het achterop zitten bij mijn man, en heb me na 2 lessen een eigen broek gekocht. Weer wat lessen later heb ik laarzen aangeschaft ipv stevige wandelschoenen. Heb alleen in de koudste dagen van afgelopen winter de dikke handschoenen van de rijschool geleend. Ik ga zelf echt niet met -8 rijden, maar moest dat met de lessen wel...
Maar mijn eigen spul zat beter, en dus ben je beter op je gemak waardoor je naar mijn mening makkelijker rijdt.
 
Je kunt het onmiddellijk aanvragen en met een spoedaanvraag duurt het een of twee dagen. Anders langer.

Hmz, raar... ik had mijn examen 's ochtends.. 's middags kon ik het gelijk aanvragen en de volgende dag ophalen?, was trouwens ook zo bij mijn autorijbewijs.

En dat spoedaanvraag gedoe is gewoon geldklopperij.. zonder spoed ligt hij er in 9 van de 10 gevallen ook gewoon de volgende dag.. en anders 1 dag later.
 
Laatst bewerkt:
Is dat altijd dat je pas een aantal dagen later je rijbewijs kunt ophalen?
Ja ma ik had geluk de mijne zat bij de spoed bestelling _O- _O-
Dit gebeurd ook wel eens alle rijbewijzen die klaar zijn gaan dan mee.
Werd mij vertelt door de vriendelijke mevrouw achter de balie O-)
 
Hmz, raar... ik had mijn examen 's ochtends.. 's middags kon ik het gelijk aanvragen en de volgende dag ophalen?, was trouwens ook zo bij mijn autorijbewijs.

En dat spoedaanvraag gedoe is gewoon geldklopperij.. zonder spoed ligt hij er in 9 van de 10 gevallen ook gewoon de volgende dag.. en anders 1 dag later.

ben ik helemaal met je eens, maar heb het voor de motor toch gedaan:)
als ik het niet met spoed had gedaan had ik misschien kans gehad dat ik in de 11kw viel. nu tenminste 35kw :D
en voor dat verschil heb ik die paar tientjes wel over hoor:P
 
Ik heb ook complete gear en gebruikt bij avb was beter dan die helm/handschoenen van de rijschool. En motor heb ik ook al staan (fzr1000) uit 2004 overgenomen van mijn broertje, staat nog wel bij hem in de schuur.
 
Hmz, raar... ik had mijn examen 's ochtends.. 's middags kon ik het gelijk aanvragen en de volgende dag ophalen?, was trouwens ook zo bij mijn autorijbewijs.

En dat spoedaanvraag gedoe is gewoon geldklopperij.. zonder spoed ligt hij er in 9 van de 10 gevallen ook gewoon de volgende dag.. en anders 1 dag later.

Bij de gemeente veldhoven kon ik alleen op afspraak langskomen. En de eerstvolgende mogelijkheid was pas woensdag. En DAN dus nog wachten.. Misschien hebben ze al vakantie daar of zo ?

Op zich niet heel erg.. Moet toch m'n motor nog in elkaar zetten.. Maar dat is (hopelijk) volgende week wel voor elkaar.
 
Leuke les gehad vandaag, lekker AVB oefeningen en ook nog is samen met mijn instructeur gesleuteld. Al was het voor ons beide niet vrijwillig :+

Ik reed weg bij de rijschool en dacht te horen dat de achterrem een beetje piepte bij de eerste bocht. Verder niet op gelet, gezien ik deze niet echt gebruik in het stukje van rijschool naar oefenterrein.

Enfin, ik begin met me remproeven.... geen remkracht in de achterrem.
Na 2000 kilometer waren de remblokken al helemaal op... (top Koreanen spul!)
Gelijk de voorrem gecheckt en dat was ook niet echt lekker meer.

Met instructeur besloten om gelijk terug te gaan, maar hij wou niet dat ik er op reed.
Dus reed hij op de lesmotor terug en ik op zijn Varadero 1000 :o *O* :9~

Onderweg remblokken opgehaald en die bij de rijschool vervangen, maar toen was mijn tijd ook alweer om.
Dus afgesproken dat ik een gratis lessuur zou krijgen op mijn eigen fiets vanaaf. En zo gezegd ook zo gedaan aan het begin van de avond.

Al met al een leuke les met wat sleutelen (altijd leuk vind ik zelf) :+
 
Met instructeur besloten om gelijk terug te gaan, maar hij wou niet dat ik er op reed.
Dus reed hij op de lesmotor terug en ik op zijn Varadero 1000 :o *O* :9~

Onderweg remblokken opgehaald en die bij de rijschool vervangen, maar toen was mijn tijd ook alweer om.
Dus afgesproken dat ik een gratis lessuur zou krijgen op mijn eigen fiets vanaaf. En zo gezegd ook zo gedaan aan het begin van de avond.

Al met al een leuke les met wat sleutelen (altijd leuk vind ik zelf) :+

Inhoudelijk een leuke les dus, had ik ook wel mee willen krijgen.. En hoe rijdt zo'n dikke allroad als je het vergelijkt met je lesmotor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan