Het VTR SP 1 & 2 topic: Jubileum editie deel 25!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo heren,

ik wil mij graag ff voorstellen in dit topic. Mijn naam is Frank (oet Twente) en ik ben de bezitter van de SP1 die heel vroeger eigedom was van Ribbel, vooral bekend voor diegenen de al wat langer meelopen in dit topic. Deze fiets is door hem omgebouwd naar circuitfiets. Hij heeft hem een paar keer tegen het asfalt aangesmeten, is uiteindelijk gestopt met de hobby en de VTR is toen door mij overgenomen waarna ik er nog een paar jaar van kon genieten. Uiteindelijk heb ik hem ook tegen het asfalt gedonderd (uiteraad op een altijd nat Assen).

Anyways, ik ben er helaas een tijdje geleden mee gestopt (de hele groep stopte er om verschillende redenen mee), en ik had daarna meteen al het idee om hem weer terug te bouwen naar straatfiets. Geen makkelijke job, omdat er van alles van af is gesloopt om de fiets zo licht mogelijk te maken. Alsof dat helpt om snelle tijden neer te zetten ;)

Voor de opbouw, heb ik de hulp ingeroepen van Hansie (ook heel bekend in dit topic), mijn oude buurman en kameraad. HIj was essentieel voor de voortgang, omdat de hele kabelboom vervangen moest worden. Samen met nog een andere kameraad van mij zijn we nu al een heel eind op weg om hem weer helemaal in ere te herstellen. Plan is om hem voor de kerst klaar te hebben. Het eindresultaat gaat (denk ik) bijzonder worden. Het blok heeft nog maar 1 setje tandwielen, dus het is zo'n mooie rammelbak die Hansie ook had. De velgen worden zoals Bradl die heeft, en het kuipwerk heb ik van een duitser ovegenomen, die er een customjob van heeft gemaakt. Uiteraard laat ik de Akrapovic-race-uitlaten (zonder killers) eronder zitten, dus lawaai genoeg.

Waar ik nog naar op zoek ben is de plastic bak die in het subframe zit (hoe heet zo'n ding eigenlijk). Ik kan er wel wat omheenbouwen, maar ik wil dat graag weer origineel hebben. Ik heb ebay al afgezocht, maar kan deze niet vinden. Heeft iemand van jullie die toevallig over? Of weet je er 1 te koop? Volgens mij zijn ze nieuw alleen te krijgen tegen de ouderwetse Honda prijzen ;(

mvg,
Frank
 
undertail is het niet, ik denk dat de bak bedoeld wordt waain de ecu ligt , het gereedschapsetje aan vast zit en die het afvoertje heeft van de accu .
weet niet hoe het heet, maar weet wat je bedoeld :)
 
het heet:
fender compartment rear......

en kost volgens de microfisches 139 dollar......

28912d1300807927-rc51-sp2-oem-undertray-undertail-factory-rc51_undertail_side_small.jpg
 
Laatst bewerkt:
Juist, een fender compartment rear, daar heb ik nog niet op gezocht. Diegene die op ebay staat is voor een sp2. Zou die ook op een sp1 passen?

@ Vuurbloed: wat bedoel je met 'microfisches'?
 
Juist, een fender compartment rear, daar heb ik nog niet op gezocht. Diegene die op ebay staat is voor een sp2. Zou die ook op een sp1 passen?

@ Vuurbloed: wat bedoel je met 'microfisches'?
microfisches zijn een hardcopy van onderdelenlijst/exploded vieuw van de motor.
in deze tekening staat elk onderdeel getekend .
zeg maar de bouwtekening van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Juist, en daar staan dus blijkbaar ook prijzen bij. Ik heb de lokale motorzaak nog ff gebeld, en hij dacht dat hij er nog 1 thuis had liggen. Hopen dat dat lukt, anders maar nieuw bestellen.

Foto's volgen nog. Hij is nu nog vrij kaal.

Trouwens, ik mis nog de rechter voorlampunit. Er staan er 2 op ebay Duitsland voor rond de 200 euro. Heeft iemand van jullie er nog 1 over?
 
de prijzen die er bij staan....zijn natuurlijk niet up to date, maar geven je wel een idee van wat het origineel gekost heeft.
 
Nice!... Ik zou niet gaan werken met een standaard map.
Goed op de testbank laten afstellen!
Anders is het nog een beetje half werk :P
 
Inderdaad gewoon op de bank af laten stellen! Beste resultaat dan denk ik.

eerst ff inbouwen en dan rijden.
resultaat zal ik melden, en dan een goede bankafsteller zoeken omgeving rotterdam/breda

Je kunt trouwens 2 mappen kwijt, en met een switch underfly wisselen.. Misschien een eco knop voordat je naar het circuit gaat haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan