Motorrijles: Kletsen over lessen #10, 'Gaan voor de tien!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
gefeliciteerd Timmie1098 met je AVB *O*
gefeliciteerd Chielo met je AVD en dus met je A1 *O*

helaas dat je bent gezakt voor je AVD gister X20DLT -O-
volgende keer beter! bij je herkansing slaag je wel..
 
gefeliciteerd Chielo jij had ten minste wel geluk.

gister had ik dus ook examen voor mijn AVD alleen dat is niet goed afgelopen, door examenstress in het begin begon ik wat paniekerig te rijden en tja dan gaat het van kwaad tot erger terwijl ik bij aanvang helemaal geen stress had of voelde ik denk ook dat het door de examinator kwam omdat hij een vrij norse indruk maakte op mij zo van "met die zoveel jaar ervaring in de auto moet je echt van goede huis komen om indruk te maken" en ja dan begin je toch een beetje te stressen

dus 21 oktober in herkansing
Had ik ook een beetje de examinator was een minder prettig persoon bij mijn AVB en had al een iets mindere dag en hij liet me ook nog alle oefeningen doen terwijl ik het al niet gehaald had. It happens gewoon los laten en de volgende keer beter.
 
Bij mij lieten ze me ook nog oefeningen doen terwijl ik al wist dat ik gezakt was. Maar dat is toch niet erg? Anders ga je helemaal met een klotegevoel naar huis.
 
Er zou eigenlijk en regeling moeten komen dat je binnen 4 weken je avd niet kunnen examineren. Met zoals een herkansing binnen 4 weken. Nu wordt het aangemoedigd om vooraf examens in te kopen.
 
Het is gewoon slecht geregeld bij het CBR.

Maar net een les gehad. Het was meer een toertochtje lekker gereden in de kop van noord-holland. Ik en nog een lesser + instructeur + 5 man die gezellig mee gingen. Dat was even wat anders heel gaaf en het had wel wat. Zelf rustig meerijden en goede uitleg gekregen of de plaats op de weg + bochten nemen. En het waren er genoeg bochten. En grappig genoeg doordat andere mee rijden zie je wat mogelijk is. Dus durf je iets meer de grens op te zoeken. (waarbij de grens eigenlijk nog lang niet bereikt is.) Dus met hogere snelheid door de bochten heen goed kijken wat heerlijk. Moet nog wel meer ontspannen op de motor. Alleen met andere erbij voel je je een dubbel noob. Maar erg tof. *O* *O*
 
Ik dacht altijd dat toe-sliders er waren voor het geval je eraf flikkerde. Vandaag erachter gekomen, dat ze ook zijn voor de gene die extra schuin willen gaan. Tijdens de uitwijk en tijdens een draai mijn teen tegen de grond gehad :D
 
Vandaag eindelijk een beetje dat rot achtje onder de knie. Komt er eigenlijk op neer dat ik klaar ben voor mijn AVB examen als ik niet zo zou piepen :P
 
Ik heb vandaag de oproepkaart gekregen voor m'n AVD: 24 oktober 2014 om 14.00 uur. Het duurt helaas nog even maar mijn instructeur gaat tussentijds nog 3 weken op vakantie.

Tijdens de les vanavond merkte ik wel dat het al het najaar voor de deur staat: enkel een polo onder de motorjas en gebruik van de dunne zomerhandschoenen begon redelijk fris te worden. Daarnaast was het schijnsel van de eigen koplamp voor het eerst echt zichtbaar op bepaalde delen van de weg.
 
Jep sommige hadden het al weer wat kouder op de motor ik ben benieuwd hoe lang ik door kan zonder extra kleding onder mijn pak. Maar over een weekje kan ik weer lessen nog even een lesje inplannen en dan gaan en dan snel AVB en dan gelijk die AVD dan ben ik klaar!
 
Blij dat ik alleen nog maar overdag les.
Vorige week nog doorwaai jas aangehad, denk deze week weer de normale jas van stal te halen. Misschien wel met zomerhandschoenen.
 
Jep het weer is weer onvoorspelbaar maar ook af en toe maar wel heerlijk de hele week nog lekker korte broek geen jas heerlijk nog even van genieten. Het is te snel over :( Maar motorrijden gaat door yah alleen iets vertraagd dus mijn planning is iets verschoven maar dat geeft weer meer ruimte voor proefritjes en wat langere ritjes want ik heb toch snel last van dat de motor niet zo comfortabel is na een uurtje rijden zal wel beter gaan met de motor die ik wil gaan kopen waarbij de zit toch het belangrijkste is. Maar ik weet in iedergeval wel dat ik een motor wil hebben met genoeg extra vermogen zodat als ik wil goed kan versnellen en niet zoals mijn eerste les motor dat ik met moeite de 50 haal voor mijn oefening. De Kawasaki ER6N is wel een fijne motor om op te lessen alleen niet te lang op zitten.
 
Vandaag geslaagd voor AVB, hoera!

Oefenen vooraf ging ont-zet-tend slecht, alles ging mis. Zelfs bij de uitwijk en bij de snelle slalom pylonen eraf gereden.
Maar het examen zelf ging wat beter. Ik moest 2 oefeningen overdoen, de langzame slalom en de noodstop. De zenuwen gierden door m'n armen en ik trilde helemaal tijdens de langzame slalom, maar toen ik die bij poging 2 goeddeed, vielen de zenuwen wat weg.

Had geluk dat ik mocht beginnen met de langzame oefeningen en dat ik oefeningen kreeg die me best wel lagen.

Mijn examenoefeningen:
1. Lopen met de motor
2. Langzame slalom
3. Wegrijden uit parkeervak rechtsaf
4. Uitwijk
5. Snelle slalom
6. Stopproef
7. Noodstop
 
Gefeliciteerd spyx. Normaal zouden je zenuwen gedurende de oefeningen toch wel weg gaan zou je zeggen.

@mezzin, zit genoeg vermogen in de er6n, je moet alleen snel doorschakelen vanuit zijn 1. Daarna pakt die het vermogen snel op. Vergelijk het met een diesel.
Maar iets met 60kw is denk ik meer als zat om een beetje lekker mee te komen op de snelweg.


Gaan we trouwens met ex-lessers proberen nog een ritje te plannen van het najaar?
 
Datumm avb is ook bekend, 06-10-2014 gaat deze jongen voor de voertuigbeheersing
 
Datumm avb is ook bekend, 06-10-2014 gaat deze jongen voor de voertuigbeheersing

Haha grappig dat is op mijn verjaardag :9

Maar als iemand nog een wijziging wil doorgeven of is geslaagd kan die mij een PM sturen?
Ik ben namelijk niet veel op motor-forum geweest helaas de laatste tijd!
 
@mezzin, zit genoeg vermogen in de er6n, je moet alleen snel doorschakelen vanuit zijn 1. Daarna pakt die het vermogen snel op. Vergelijk het met een diesel.
Maar iets met 60kw is denk ik meer als zat om een beetje lekker mee te komen op de snelweg.
Klopt je moet gewoon wat extra's achter de hand hebben. Dus mijn gewone motor moet gewoon lekker mee komen met het verkeer en als het moet even de klinkers uit de straat trekken.
Gaan we trouwens met ex-lessers proberen nog een ritje te plannen van het najaar?
Zo het wel cool vinden :) alleen dan moet ik wel klaar zijn |( Maar anders hebben we het voorjaar weer :z

@Timme1908 ik woon om de hoek in Anna Paulowna er zijn genoeg leuke tochtjes te maken zo door de polder en langs de dorpje aan zee... :)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd spyx. Normaal zouden je zenuwen gedurende de oefeningen toch wel weg gaan zou je zeggen.

@mezzin, zit genoeg vermogen in de er6n, je moet alleen snel doorschakelen vanuit zijn 1. Daarna pakt die het vermogen snel op. Vergelijk het met een diesel.
Maar iets met 60kw is denk ik meer als zat om een beetje lekker mee te komen op de snelweg.


Gaan we trouwens met ex-lessers proberen nog een ritje te plannen van het najaar?

klinkt erg leuk zo met de ex-lessers een toertocht maken misschien dat een paar ( zeer ervaren rijders meekunnen voor extra tips ( MBM, Deputy Duc, Bolski hint hint ;) )) maar dan moet ik wel 21-10-2014 slagen voor mijn AVD maar rond de 10/11 oktober heb ik mijn brommert al dus dat zit wel goed.
 
Of dan heb je tijdens je afsluitende les een SMIDSY. Iemand vond het nodig een u-turn te maken, maar had mij totaal over het hoofd gezien. Goede oefening voor de noodstop, maar geheel leuk is anders.
Ben er samen met de instructeur maar naast gestaan om uitleg te vragen, zegt de simpele ziel dat hij enkel de lesauto zag.
Rest van de les ging lekker, nu rustig door het weekend gaan om dinsdag, met mooi weer, af te rijden.
 
Morgen weer een lesje, als het goed genoeg is gaat mijn instructeur AVD aanvragen :)

Verder deze hele week nog 25km naar school elke dag met de schakelbrommert, wat leuke wegen buiten bebouwde kom zonder bromfietspaden, heerlijk om even de positie op de weg en het kijkgedrag te oefenen.

Had al gedacht dat als ik de motor had ik over de snelweg zou komen, maar binnendoor is een hartstikke leuke route :)
 
Tijdje terug gezakt voor m'n AVD, 22 september mijn herkansing.

Vond het echt een onzin reden dat ik gezakt ben, examinator vond dat ik 'te snel' inhaalde in één situatie. De rest van de rit vond ie goed. Maar ja, doe je dus niks aan. Was echt woest na het examen.

Maar goed, ik richt me nu dan maar op de 22e en hopelijk hebben we een goede herfst :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan