Motorrijles: Kletsen over lessen #10, 'Gaan voor de tien!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Timme1908 ik woon om de hoek in Anna Paulowna er zijn genoeg leuke tochtjes te maken zo door de polder en langs de dorpje aan zee... :)

Heb je gelijk in.

@rowili Goed om te weten dat je daar ook op kan zakken... Wel heel vreemd hoor, je doet het om zsm weg te zijn van de linker weghelft --> veiligheid.
 
Jaja, komende vrijdag is het voor mij zover! Het AVB examen. Donderdag 1 lesje, vrijdag voor de les naar Amsterdam (ruim 30 km) met een eigen motor.. is dat überhaupt toegestaan? Ik vind het niet erg maar of het toegestaan is vraag ik me af haha. Ga eind september, rond de 24e, mijn fiets ophalen :D Dus snel voor het AVD ..

Overigens lijkt het me geinig om met een groep ex-lessers een stukje te toeren :D
 
Laatst bewerkt:
Even geleden dat ik hier was... Allereerst: proficiat geslaagden! *O*

Stukje toeren als het er eindelijk op zit lijkt mij geweldig, mits het qua afstand en tijd uit komt. ;)

Eerst eens op examen morgen! Herexamen welteverstaan. Na mijn vriendin die om een uur of twee haar eerste AVD examen heeft. Terwijl ik om iets voor drieën op mag voor mijn her-AVD-examen.
Vandaag nog even een extra les gehad. Had nog niet eerder AVD les gehad met mijn vriendin, nu dus wel. Ging best lekker, paar kleinigheidjes, maar niets echt fouts of engs. Ik voel mij er nu wel meer klaar voor om zelf op pad te gaan dan de vorige keer.
Ben benieuwd waar ik morgen heen gestuurd wordt tijdens de rit. :Y
Wens ons geluk?
 
Wens ook mij dan maar geluk, morgen de eerste en hopelijk ook de laatste keer. Met een beetje geluk gaan we dit weekend de fiets pakken!
 
Suc6 met het AVD ...

Iemand nog tips voor de langzame slalom AVB ? Wat een z... oefening..
Krijg het gevoel niet echt...

Stapvoets rijden gaat prima.
Het 8-je gaat ook lekker...
maar die verrekte langzame slalom.... grrrrrr
 
Suc6 met het AVD ...

Iemand nog tips voor de langzame slalom AVB ? Wat een z... oefening..
Krijg het gevoel niet echt...

Stapvoets rijden gaat prima.
Het 8-je gaat ook lekker...
maar die verrekte langzame slalom.... grrrrrr

Goed ver vooruit kijken en je op één punt focussen. Dan is het gewoon trekkend houden en snel sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de langzame slalom ook heel vervelend,maar ineens zat ie erin. Ik heb veel filmpjes op youtube gekeken. Goed opletten dat je m trekkend houdt.

Ik vind t achtje juist weer lastig. Morgenochtend weer aan de bak
 
Slalom ver vooruitkijken, Motor net trekkend houden , en insturen, als je de pilon niet meer in je ooghoek ziet als je vooruit kijkt .
( tenminste dat is wat mijn instructeur vertelde en dat werkte )
 
Suc6 met het AVD ...

Iemand nog tips voor de langzame slalom AVB ? Wat een z... oefening..

Ik gaf altijd wat gas rond 2 a 2,5k toeren. Koppeling lekker in knijpen en mee spelen en dan met de voetrem voetrem snelheid eruit. Niet naar de pilon kijken maar eroverheen blijven kijken, zeker niet naar beneden kijken of direct een pilon, want waar je naar kijkt.... Daar ga je naartoe
 
Over de langzame slaom: eerst naar middelste pion kijken en dan laatste pion aankijken, werkte voor mij erg goed.
Tevens koppeling zo inhouden dat ie zo slipt dat je zelfs met maximaal gas (bij wijze van) nog steeds dezelfde snelheid hebt (niet harder kan) als dat je nodig hebt voor de langzame slaom, dan weet je je de koppeling op juiste punt inhoud.

Nog even een andere vraag, zijn er hier lessers die met hun gopro cameratje de lessen filmen? Ben van plan om mijn AVD lessen op te nemen gewoon om het leerzaam terug te kijken. O-)

Afspraak trouwens vandaag vastgezet. 14 oktober op voor examen AVD. Ben benieuwd. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort de gopro op de motor zetten en vragen of Marcel een filmpje maakt. Lijkt me wel gaaf. Zeker omdat ik even wat foto's wil met de nieuwe les motor om de oude te vervangen ;)

Maar deze week weer lekker lessen op pakken waarschijnlijk zaterdag weer. En een nieuwe rugtas gekocht. Eindelijk een nieuwe mijn oude boblbe van 12 jaar oud was toe aan vervanging geniale rugtas dus nu weer een nieuwe iets mooier weer maar net zo degelijk dat hij weer een tijdje mee kan.
35833649.jpg
 
Nog even een andere vraag, zijn er hier lessers die met hun gopro cameratje de lessen filmen? Ben van plan om mijn AVD lessen op te nemen gewoon om het leerzaam terug te kijken. O-)
Heb ik wel gedaan. Gopro op de motor van mijn instructeur, kun je later bijvoorbeeld ook goed je lijn/positie terugkijken. Vond ik erg leerzaam.
 
Ik gaf altijd wat gas rond 2 a 2,5k toeren. Koppeling lekker in knijpen en mee spelen en dan met de voetrem voetrem snelheid eruit. Niet naar de pilon kijken maar eroverheen blijven kijken, zeker niet naar beneden kijken of direct een pilon, want waar je naar kijkt.... Daar ga je naartoe

Dat volgens mij juist niet!

Je toeren rond de 2000, koppeling slippend en vasthouden, met achterrem de snelheid regelen. Gas en koppeling 'fixeren' eigenlijk. Dan kun je met een vrij constante snelheid de slalom rijden!
 
Kost je wel weer een Mount Suus(niet dat die zo duur zijn hoor). Heb hem nog niet op MN helm maar ga hem er denk ik voor aankomende les opzetten. En waarom hoeft iedereen maar een maand te wachten na aanvragen avd? Ik moet er 7 wachten..
 
Laatst bewerkt:
Kost je wel weer een Mount Suus(niet dat die zo duur zijn hoor). Heb hem nog niet op MN helm maar ga hem er denk ik voor aankomende les opzetten. En waarom hoeft iedereen maar een maand te wachten na aanvragen avd? Ik moet er 7 wachten..

Kan het zijn dat jij bij een kleinere verkeerschool lest? Ik les bij een grote lesschool in de regio, ik denk dat 't 'm daar in zit. Een grotere verkeerschool koopt de examendata grootschaliger in, waardoor je dus eventueel sneller ingepland kan worden.
 
Het kan ook aan het CBR liggen. De wachttijden kunnen ook per regio verschillen. Nu is zeven weken wel lang hoor. Ben je zelf flexibel? Want dat kan ook verschil maken...

De GoPro op de helm vind ik zelf wat minder, helemaal als je er wat aan wilt hebben met je lessen. Je hebt er meer aan om te zien wat je instructeur ziet, dan om te zien wat je zelf ziet. Dan zie je dus achteraf ook niet de dingen die je tijdens het lessen hebt gemist omdat je de andere kant op keek. Daarnaast kun je dan weinig met je positie. Dat zie je immers slecht vanuit je eigen oogpunt. Dus, ik investeer liever in een mount (en zoals al gezegd die zijn nu ook weer niet zo duur) dan een herexamen (bij wijze van spreken dan ;) )
 
Owjeah, vanaf morgen ga ik de straat op, inclusief motor!
Geen opmerkingen gehad. Enkel dat ik voor het 2e stoplicht moest wachten, omdat ze mij een beetje kwijt waren. Had na het eerste stoplicht gas gegeven want ik wilde voor een vrachtwagen uitkomen om zo met een vrije baan het Rotterpolderplein op te gaan.
Verder op het gemakje gereden, maar na de eerste keer wachten ging de examinator toch maar goed dicht achter mij rijden.
 
Kan het zijn dat jij bij een kleinere verkeerschool lest? Ik les bij een grote lesschool in de regio, ik denk dat 't 'm daar in zit. Een grotere verkeerschool koopt de examendata grootschaliger in, waardoor je dus eventueel sneller ingepland kan worden.


Hier in de regio was het inderdaad ook ongeveer 8 weken wachttijd. Daarom ben ik eigenlijk naar een grotere rijschool gegaan, vanwege de vooringekochte examens. Nu heb ik in 2 weken zowel AVB als AVD binnen.
 
En waarom hoeft iedereen maar een maand te wachten na aanvragen avd? Ik moet er 7 wachten..
AVD is in Den Helder toch en ik denk dat er gewoon te veel vraag is je kan ook kijken of je anders in hoorn of Alkmaar terecht kan sneller.
Ik ga denk ik volgende week beginnen met plannen voor mijn nieuwe AVB zodat ik er naar toe kan werken en misschien gewoon 2 lessen per week gaan doen om wat tempo te maken ben er te lang me bezig zo. Zo bagger dat ik zoveel tijd verprutst heb bij de andere school. Maar de nieuwe school doet het stukken beter *O* en is meer fun en een stuk persoonlijker en flexibeler. En betere motor. Wow wat is die Yamaha XJ6 een mindere fijne motor. Maar ik kan niet wachten heb al weer bijna 2 weken niet gereden. :X De AVB oefeningen zijn ook veel makkelijker op de Kawasaki ER6N alleen nu het gas nog gelijkmatig houden maar doordat hem op de koppeling / gas/rem nu rijd is het stukken makkelijker de oefening te doen ipv alleen op de koppeling en rem zoals me eerst was geleerd. ^_^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan