Rooie duif zijn zijspandingetjes

Een K is volgens mij juist wel heel saai en voor zover ik ze hier meemaak juist helemaal niet betrouwbaar en modern vind ik ze al helemaal niet

Denk dat veel mensen ze modern vinden omdat er al een pjoeter en inzit geen carburateurs. Overigens is het allemaal zo moeilijk niet.
En betrouwbaar, och, de mijne heeft wel wat nukken gehad. Daar was de prijs ook naar.
Verder ken ik er wel een aantal met KM-standen die voor veel Japanse motoren (uitzonderingen daar gelaten) niet haalbaar zijn.

Een kennis van mij verkocht een tijd terug zijn 25 jr geleden nw aangeschafte K. Ik vroeg hem of ie toevallig het werkplaatshandboek nog had. Zijn reactie; nooit gehad, naast onderhoud zoals olie is er nog nooit een sleutel aan geweest.


Maar ik weet niet wat Redpigeon wil, waarschijnlijk wel bij BMW blijven.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat veel mensen ze modern vinden omdat er al een pjoeter en inzit geen carburateurs. Overigens is het allemaal zo moeilijk niet.
En betrouwbaar, och, de mijne heeft wel wat nukken gehad. Daar was de prijs ook naar.
Verder ken ik er wel een aantal met KM-standen die voor veel Japanse motoren (uitzonderingen daar gelaten) niet haalbaar zijn.

Een kennis van mij verkocht een tijd terug zijn 25 jr geleden nw aangeschafte K. Ik vroeg hem of ie toevallig het werkplaatshandboek nog had. Zijn reactie; nooit gehad, naast onderhoud zoals olie is er nog nooit een sleutel aan geweest.


Maar ik weet niet wat Redpigeon wil, waarschijnlijk wel bij BMW blijven.

En hoeveel km had hij ermee gereden? :+
 
Verschrikkelijk veel, heel jaar door woon/werk en vakanties altijd op de motor.
Dik 2 ton is geen uitzondering voor zo'n ding hoor.
 
2 ton is vrij normaal. Er zijn zat voorbeelden die meer als een half miljoen gelopen hebben. Ik weet van een K75 in Australie die meer dan een miljoen kilometers gemaakt heeft.
En nee, modern zijn ze niet, het is bewezen auto techniek. Mooi zijn ze zeker niet. Maar een R1 is nu ook weer niet zo praktisch als zijspantrekker. Ik zou me niet laten misleiden door schoonheid.
 
Nog sneller?
Je scored nu toch ook al boetes?

Ik kan niet in je koppie kijken. Maar ergens denk ik dat je last hebt van dezelfde besluiteloosheid of keuzeproblematiek als ik zelf ook heb...

Met iets rond kneuren dat je zelf gebouwd hebt en een uitstraling heeft als jouw R, dat geeft elke keer weer veel voldoening, dat heeft iets moderns veel minder, maar om zonder gemor vlot ergens naar toe te kunnen knallen met comfort en heel veel stuurplezier en gemak... Dat is soms ook gewoon super lekker.

Maar als je niet kan kiezen en eiindigt met een stal vol fietsen en ook nog eens steeds weer meer plannen in je kop haalt, dan kan het best een beetje veel worden.
Wat je er aan moet doen of kan doen, dat weet ikzelf ook niet, want ik heb immers precies dezelfde kwaal... Ik probeer t maar van mezelf te accepteren en de rust te bewaren, maar dat lukt lang altijd niet hoor. En dan denk ik soms ook maar om gewoon alles weg te doen en het simpel te houden, maar zodra je dan weer even in wat rustiger vaarwater komt en de boel iets meer onder controle hebt, dan ben je ook wel weer heel erg blij met al die zooi en wordt je ook wel weer heel snel overmoedig en staat er zo weer een extra project bij naast.

Kortom... K weet t ook niet en kan je vast niet aan het juiste advies helpen, maar denk wel dat als ik je een klein beetje inschat dat iets moderns zonder ziel niet snel zal aarden bij jou...
Al.zijn er ook zat dingen met ziel en zaligheid te maken van moderne spullen, maar dat is wel weer een groot project...
Mijn st4 is nu nog een zielloos modern super praktisch en comfortabel vervoermiddel... Dat gaat straks wel.anders worden, maar dat gaat niet van vandaag op April... ;)
grinnik.. helemaaaal niet herkenbaar hoor.. ;) . staat hier met enige regelmaat wat anders in de schuur(qua solomotor, heb nu een guzzi ntx 750), zijspan weet ik ook niet of dat hij blijft, is gewoon erg goed, maar dat het vorige span(ja, altijd wel wat met dat die oude guzzi maar ik kwam altijd thuis) was vaak wel leuker.
 
Een R1 crossplane als spantrekker met een 3StateS chassis...

:9~

Niet praktisch?
Wel prachtig!!! :t
 
Verschrikkelijk veel, heel jaar door woon/werk en vakanties altijd op de motor.
Dik 2 ton is geen uitzondering voor zo'n ding hoor.

Ik kwam in Engeland een zijspanrijder tegen met een K. Die vertelde over zijn vorige K100 zijspan die een ongeluk had gehad en totall loss werd verklaard. Zijn woorden (vrij vertaald) "hij was best nog op te knappen, maar het mocht niet meer. Het blok is nog nooit open geweest en er stond pas 350.000 op!" Toen ik wegliep realiseerde ik me dat het mijlen waren..... :o
 
Ben al eens bij een gsx1000 wezen kijken uit het jaar nul, was te koop omdat mijnheer een bmw
gs boxer gekocht had , ding(de bmw dus) stond op de binnenplaats met de hele achterkant eraf.....koppeling stuk....32000km gelopen.......

Tja mijn Kawaatje zal onderhand na hier en daar wat sleutelen ook al dik tegen de 2ton lopen....boeie
 
Toch is een GSX1100 ook best degelijk hoor, het is niet voor niks het meest gebruikte blok in de dragrace scene geweest jaren lang.
En de mijne overleefd mijn misbruik al 20 jaar lang...
 
BMW's van na '93 wil je eigenlijk niet meer hebben. Leuk voor de showroom en om te poetsen. De materiaal kwaliteit is om te huilen.
Maar een koppeling vervangen bij 32K is te dol voor woorden, ik doe minstens 1,5 ton met een plaat.
 
Zal wel lomp bereden zijn, zo'n buurman had ik ook, koppeling van zijn GS ging er bij 40K uit. Die beste man reed ook krukassen van Laverda's in tweeen...
 
Dus eigenlijk zijn ze slecht en lelijk net als Harlies. Wat moet je er dan mee. Way of life zeker 😂
 
Zal wel lomp bereden zijn, zo'n buurman had ik ook, koppeling van zijn GS ging er bij 40K uit. Die beste man reed ook krukassen van Laverda's in tweeen...


Parrrrdon??? Als er 1 motorfiets merk is geweest dat z'n machines met een wel heel erg agrarische inslag bouwde dan was Laverda dat wel. Letterlijk!

mietitrebbia_laverda_usata.png
 
Heb een goldwing 1100 gezien in de verkoop hoek
Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren
misschien is dat wat ????
 
Vanmiddag even lekker wezen rijden met het meisje in de bak,
het was lekker weer ervoor.
Ga komende week wel op zoek naar wat andere voorremklauwen,
rij nu nog met een setje van een Moto Guzi V50 en dat is toch wat te weinig :N


Wat voor een merk/type remklauwen weet ik nog niet echt, misschien iemand een idee ?????
 
Terug
Bovenaan Onderaan