Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Afgelopen zondag nog een toertochtje gemaakt. En deze week forenzen want er rijden geen treinen tussen Den Haag en Rotterdam :/
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag tot zondag naar de Eifel en Vogezen geweest, weer viel ietsje tegen; 11 graden op de Col de la Schlucht en natte wegen. Ik vond de vogezen t.o.v. de Eifel ook wel beetje tegenvallen. Eifel was erg mooi en rustig.
 
Vrijdag tot zondag naar de Eifel en Vogezen geweest, weer viel ietsje tegen; 11 graden op de Col de la Schlucht en natte wegen. Ik vond de vogezen t.o.v. de Eifel ook wel beetje tegenvallen. Eifel was erg mooi en rustig.

Ik ben vorige week ook de deur uit geweest. Eiffel, moezel, Vogezen, zwarte woud, zwitserland en Oostenrijk.
Duitsland blijft toch mijn favoriet vooral omdat je daar buiten de bebouwde kom 100 mag rijden. Lekker beetje doordouwen dus!
Vogezen vielen mij ook tegen. Zwarte woud is super!
 
Als het dan toch zo rustig is, zal ik dan maar even spammen met de voortgang van mijn projectje?
Ik ben begonnen met de Hawk van JVD die ik via een ruil heb verkregen. De basis is dus al heel mooi! Ik wilde nu eens iets heel anders maken en heb gekozen voor een scrambler.
full


Eerst heb ik nog een tank van een NTV geprobeerd, maar dat werd toch te bullig voor een scrambler. Dus met de standaard tank en zadel aan de slag gegaan.
full


Subframe kon weg. Vanaf nul begonnen met crhomolybdeen buis. Eerst het zadel grof aangepast en een 20mm buis gebogen.
full


De vorm wordt meteen al duidelijk. Om de achterkant zo kaal mogelijk te houden kies ik er voor om de kentekenplaat achter het achterwiel te plaatsen. Moet dus een beugel voor worden gemaakt.
full


Dan de uitlaten. Omdat het blok al goed getuned is kom ik niet weg met een lage uitlaat. Dat zou te kort op de bochten komen. Een grote demper hoog aan de zijkant vind ik niet mooi. Dus voor korte Akra dempers gekeken op Ali. Supernetjes en supergoedkoop! Geluid wordt nog een verassing.... :+
full


Omdat het toch low budget moet blijven heb ik de restjesbak geraadpleegd voor het bochtenwerk. Toch nog een compleet setje kunnen maken. Van 42 naar 52 naar 40mm. Nu alles nog aflassen. Ik denk dat ik ze wel ga wrappen.
full

full


Volgende stap is de bak onder het zadel maken om de electronica in kwijt te kunnen. Het liefst had ik het open gelaten, maar een Africa Twin blok gebruikt een behoorlijk grote CDI kast dus die moet wel weggewerkt worden.
 
Ziet er goed uit!

Buig je de buis ook zelf?



Ik heb mijn verbouw-project ook weer uit de schuur getrokken, maar dat ziet er een stuk rommeliger uit O-)

(Gelukkig komt bij mij het meeste achter plastic 8-) )

Ik zal binnenkort ook een foto plaatsen.

Is er iemand in het midden van het land met ervaring met het demonteren van de achterbrug?
 
Ziet er goed uit!

Buig je de buis ook zelf?



Ik heb mijn verbouw-project ook weer uit de schuur getrokken, maar dat ziet er een stuk rommeliger uit O-)

(Gelukkig komt bij mij het meeste achter plastic 8-) )

Ik zal binnenkort ook een foto plaatsen.

Is er iemand in het midden van het land met ervaring met het demonteren van de achterbrug?

Buis kan ik wel buigen maar voor de radius langs de rand van het zadel heb ik wat hulp ingeschakeld.
 
Als het dan toch zo rustig is, zal ik dan maar even spammen met de voortgang van mijn projectje?
Ik ben begonnen met de Hawk van JVD die ik via een ruil heb verkregen. De basis is dus al heel mooi! Ik wilde nu eens iets heel anders maken en heb gekozen voor een scrambler.
[afbeelding]

Eerst heb ik nog een tank van een NTV geprobeerd, maar dat werd toch te bullig voor een scrambler. Dus met de standaard tank en zadel aan de slag gegaan.
[afbeelding]

Subframe kon weg. Vanaf nul begonnen met crhomolybdeen buis. Eerst het zadel grof aangepast en een 20mm buis gebogen.
[afbeelding]

De vorm wordt meteen al duidelijk. Om de achterkant zo kaal mogelijk te houden kies ik er voor om de kentekenplaat achter het achterwiel te plaatsen. Moet dus een beugel voor worden gemaakt.
[afbeelding]

Dan de uitlaten. Omdat het blok al goed getuned is kom ik niet weg met een lage uitlaat. Dat zou te kort op de bochten komen. Een grote demper hoog aan de zijkant vind ik niet mooi. Dus voor korte Akra dempers gekeken op Ali. Supernetjes en supergoedkoop! Geluid wordt nog een verassing.... :+
[afbeelding]

Omdat het toch low budget moet blijven heb ik de restjesbak geraadpleegd voor het bochtenwerk. Toch nog een compleet setje kunnen maken. Van 42 naar 52 naar 40mm. Nu alles nog aflassen. Ik denk dat ik ze wel ga wrappen.
[afbeelding]
[afbeelding]

Volgende stap is de bak onder het zadel maken om de electronica in kwijt te kunnen. Het liefst had ik het open gelaten, maar een Africa Twin blok gebruikt een behoorlijk grote CDI kast dus die moet wel weggewerkt worden.
Ziet er al goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat. :t
 
Als het dan toch zo rustig is, zal ik dan maar even spammen met de voortgang van mijn projectje?
Ik ben begonnen met de Hawk van JVD die ik via een ruil heb verkregen. De basis is dus al heel mooi! Ik wilde nu eens iets heel anders maken en heb gekozen voor een scrambler.
[afbeelding]

Eerst heb ik nog een tank van een NTV geprobeerd, maar dat werd toch te bullig voor een scrambler. Dus met de standaard tank en zadel aan de slag gegaan.
[afbeelding]

Subframe kon weg. Vanaf nul begonnen met crhomolybdeen buis. Eerst het zadel grof aangepast en een 20mm buis gebogen.
[afbeelding]

De vorm wordt meteen al duidelijk. Om de achterkant zo kaal mogelijk te houden kies ik er voor om de kentekenplaat achter het achterwiel te plaatsen. Moet dus een beugel voor worden gemaakt.
[afbeelding]

Dan de uitlaten. Omdat het blok al goed getuned is kom ik niet weg met een lage uitlaat. Dat zou te kort op de bochten komen. Een grote demper hoog aan de zijkant vind ik niet mooi. Dus voor korte Akra dempers gekeken op Ali. Supernetjes en supergoedkoop! Geluid wordt nog een verassing.... :+
[afbeelding]

Omdat het toch low budget moet blijven heb ik de restjesbak geraadpleegd voor het bochtenwerk. Toch nog een compleet setje kunnen maken. Van 42 naar 52 naar 40mm. Nu alles nog aflassen. Ik denk dat ik ze wel ga wrappen.
[afbeelding]
[afbeelding]

Volgende stap is de bak onder het zadel maken om de electronica in kwijt te kunnen. Het liefst had ik het open gelaten, maar een Africa Twin blok gebruikt een behoorlijk grote CDI kast dus die moet wel weggewerkt worden.

*O* *O* *O* *O* liefde voor mijn oude kindje :z *O* *O* *O* *O*
Dempers zijn gaaf zo. Zal wel een behoorlijk sportief geluidje worden denk ik zo :P
Heb je het blok al aan het lopen gehad? Zo ja, best heftige gasrespons toch 8-) 8-) :9

Blijf de voortgang maar posten hier. Ik zie de vorderingen graag!
 
*O* *O* *O* *O* liefde voor mijn oude kindje :z *O* *O* *O* *O*
Dempers zijn gaaf zo. Zal wel een behoorlijk sportief geluidje worden denk ik zo :P
Heb je het blok al aan het lopen gehad? Zo ja, best heftige gasrespons toch 8-) 8-) :9

Blijf de voortgang maar posten hier. Ik zie de vorderingen graag!

Ik zal mijn best doen updates te geven. Helaas blok nog niet laten draaien. Maar gezien de tlc die je daar in hebt gestopt heb ik er alle vertrouwen in.
 
Kan iemand een foto maken van de manier waarop de achterste bobine in het frame hangt? Het is al weer 4 jaar geleden dat ik de motor uit elkaar heb gehaald :X

Vandaag wel weer wat kunnen doen. Tevens de motor even in elkaar gezet om te bepalen waar alle elektrische componenten geplaatst kunnen worden.


Ik ben nog op zoek naar een ronde koplamp, hoeft niet een originele te zijn, als ie maar netjes is. Ik hoor het graag als jullie nog wat weten.

full
 
Laatst bewerkt:

Over onderdelen gesproken, ben zelf ook wat spulletjes nodig:


  • [*]Koplamp
    [*]Tellerunit
    [*]Voorrempomp + hendel
  • Kontje
    [*]Rechter clip-on

Tank (3 deukjes, pitten en aangetast door remvloeistof..), spatbord en zadel zijn ook beschadigd maar hebben geen prioriteit gezien die weinig effect hebben om weer veilig op de motor te stappen. Kleine spul zoals knipperlichten bestel ik wel nieuw. Hoor graag of iemand nog wat heeft liggen. :)
Ben nog steeds opzoek naar de achterste kap, als iemand die heeft liggen hoor ik het graag. :)
 
Iemand een suggestie voor het volgende:

Als ik op de snelweg rijd voor enkele km's op >120km/u dan verlies ik vermogen. Alsof ie op één cylinder gaat. Of iets anders, ik heb er geen verstand van. Maakt ook een enorm kabaal en kom niet hoger dan ongeveer 80km/u.
Treedt ook op als ik van 120 naar 140 ga om in te halen. 140 rijden durf ik al helemaal niet meer.
Daarnaast heb ik een actieradius van maximaal 140km en dan issie ook echt droog, zelfs de reserve.

Best leuk, zo'n stadsfiets maar een beetje onbezorgd toeren is er niet meer bij.
Op aanraden van Guntherrex heb ik de dbkiller er al uitgehaald. Dit vertraagd het proces enigszins maar haalt het niet weg. Ik vermoed dat de motor te rijk staat afgesteld. Toen ik laatst een tocht deed met anderen kreeg ik te horen dat het soms leek/rook alsof er pure benzine uit de uitlaat kwam.
De bougies, pomp etc. zijn verder goed, denk ik althans.
Helaas heb ik geen flauw benul hoe dit verder op te lossen.
 
Iemand een suggestie voor het volgende:

Als ik op de snelweg rijd voor enkele km's op >120km/u dan verlies ik vermogen. Alsof ie op één cylinder gaat. Of iets anders, ik heb er geen verstand van. Maakt ook een enorm kabaal en kom niet hoger dan ongeveer 80km/u.
Treedt ook op als ik van 120 naar 140 ga om in te halen. 140 rijden durf ik al helemaal niet meer.
Daarnaast heb ik een actieradius van maximaal 140km en dan issie ook echt droog, zelfs de reserve.

Best leuk, zo'n stadsfiets maar een beetje onbezorgd toeren is er niet meer bij.
Op aanraden van Guntherrex heb ik de dbkiller er al uitgehaald. Dit vertraagd het proces enigszins maar haalt het niet weg. Ik vermoed dat de motor te rijk staat afgesteld. Toen ik laatst een tocht deed met anderen kreeg ik te horen dat het soms leek/rook alsof er pure benzine uit de uitlaat kwam.
De bougies, pomp etc. zijn verder goed, denk ik althans.
Helaas heb ik geen flauw benul hoe dit verder op te lossen.

Ik zou hem een keer op de vermogensbank zetten. Dan weet je het zeker.
 
Voor de Hawk, is wel vrij lastig om die 2dehands te vinden. -O-

Dat snap ik. Nieuw kosten ze een godsvermogen. 2dehands zijn ze inderdaad bijna niet te vinden.
En ik heb er toevallig nog één liggen (niet de allermooiste maar wel op te knappen). Maar die gaat voor 150 inclusief nieuw gepoedercoat subframe weg.
Tank en spatbordje heb ik ook nog. En een Corbin zadel

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem een keer op de vermogensbank zetten. Dan weet je het zeker.
Dat lijkt me wel een goed idee, alleen heb ik geen idee waar ik dat zou kunnen doen hier in de buurt. Zal het eens in het Den Haag topic vragen.
Maar als ik dat dan doe, waar moet ik op letten? Heb nog nooit op een rollenbank gestaan namelijk en heb geen flauw idee.
 
Dat lijkt me wel een goed idee, alleen heb ik geen idee waar ik dat zou kunnen doen hier in de buurt. Zal het eens in het Den Haag topic vragen.
Maar als ik dat dan doe, waar moet ik op letten? Heb nog nooit op een rollenbank gestaan namelijk en heb geen flauw idee.

Tja...Hoogland in purmerend was de Hawk expert. Ik heb Madracing in noord scharwoude om de hoek. Die weet precies wat er loos aan kan zijn. Het kan de moeite waard zijn om er een stukje voor te rijden. Of er ook een in de buurt van den Haag zit kan ik niet zeggen
 
In de zoektocht naar waarom m'n koplamp zo weinig licht geeft heb ik de spanning maar even gemeten. Op de koplamp staat max. 10v (ook als de motor loopt). Terwijl de accu natuurlijk meer geeft.

Edit: als ik in de linker stuurschakelaar (groot/normaal) meet, komt het op 9.9v

Is dit normaal? Zo nee, hoe fix ik het?

Tot dusver ga ik er vanuit dat dit mogelijk de oorzaak is, de kabelboom lijkt origineel en onverknipt.

Voor de geïnteresseerden, het koplamphuis is van een andere motor, en ik weet zo even biet meer welke. Het is een oudere ronde 7".
De peertjes die ik heb getest zijn van Phillips (+30% meer licht), een osram bilux en eentje van de action. Allemaal ongeveer dezelfde opbrengst (maar niet in het donker getest).

De motor is een Revere uit 1988-1990.
 
Laatst bewerkt:
In de zoektocht naar waarom m'n koplamp zo weinig licht geeft heb ik de spanning maar even gemeten. Op de koplamp staat max. 10v (ook als de motor loopt). Terwijl de accu natuurlijk meer geeft.

Edit: als ik in de linker stuurschakelaar (groot/normaal) meet, komt het op 9.9v

Is dit normaal? Zo nee, hoe fix ik het?

Tot dusver ga ik er vanuit dat dit mogelijk de oorzaak is, de kabelboom lijkt origineel en onverknipt.

Voor de geïnteresseerden, het koplamphuis is van een andere motor, en ik weet zo even biet meer welke. Het is een oudere ronde 7".
De peertjes die ik heb getest zijn van Phillips (+30% meer licht), een osram bilux en eentje van de action. Allemaal ongeveer dezelfde opbrengst (maar niet in het donker getest).

De motor is een Revere uit 1988-1990.

Trek even een massadraad direct naar de accu. Misschien ligt het daar aan.
 
Dat maakt het wel iets beter, maar nog niet gelijk aan de accuspanning. Ik had geen tijd meer om er verder mee te gaan, morgen weer een keer kijken.

Ik heb gelukkig wel de mogelijke oorzaak van het knallen van de uitlaat gevonden; een van de uitlaatbouten (bevestiging aan de cilinderkop) mistte! Morgen ook even een stukje rijden om dat te testen.
 
Zijn er nog meer gegadigden voor een rem-schakelset voor de Hawk? Nieuw in de verpakking voor € 350,- inclusief btw
050320pack350.jpg


Bij interesse voor meerdere sets kunnen we kijken of ze iets met de prijs kunnen doen, momenteel blijf ik door de verzendkosten, invoer en btw op die € 350,- steken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan