Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Heb Ruud Freriks benaderd over mijn probleem en dit kan hij aanpassen in de ECU van de BMW, ik heb dus geen piggybackmodule nodig.
Na 2 fietsen door Ruud afgesteld te hebben gehad, heb ik er alle vertrouwen in.
 
Vandaag onderhoud bij dealer en als vervangmotor een F800R gekregen.
Heb de indruk dat ik met een koffiemolen tussen mijn benen aan het rijden was....dit is toch wel een BMW onwaardig vind ik, ook qua afwerking...

Ik zal blij zijn als ik straks mijn K1300S kan gaan ophalen!
 
Vandaag onderhoud bij dealer en als vervangmotor een F800R gekregen.
Heb de indruk dat ik met een koffiemolen tussen mijn benen aan het rijden was....dit is toch wel een BMW onwaardig vind ik, ook qua afwerking...

Ik zal blij zijn als ik straks mijn K1300S kan gaan ophalen!

Kreeg je in ieder geval nog iets met een beetje power mee.. Ik kon vorig jaar van m'n 1200 op een 500cc stappen.. Dat is toch wel waardeloos als je een uur op de snelweg naar je werk moet rijden.
Volgende week mag mijn K voor een grote beurt + kleppen.. ik ben benieuwd wat ik dan mee krijg.
 
Heb Ruud Freriks benaderd over mijn probleem en dit kan hij aanpassen in de ECU van de BMW, ik heb dus geen piggybackmodule nodig.
Na 2 fietsen door Ruud afgesteld te hebben gehad, heb ik er alle vertrouwen in.

Moet je de K1200S dus nog laten doen ??
Ik heb volgende week een afspraak,...wordt vervolgd
 
Tot nu toe heb ik dat iedere keer als ik weer eens op een andere motor heb gereden.

Nou ik heb laatst even op een tuono 1000 RR gereden met dubbele acra's er onder. Maar dat praat toch ook wel lekker als je het gas los laat. En is een stukje lichter en wentbaarder dan de bmw. Maar zou idd niet willen ruilen.
 
Kreeg je in ieder geval nog iets met een beetje power mee.. Ik kon vorig jaar van m'n 1200 op een 500cc stappen.. Dat is toch wel waardeloos als je een uur op de snelweg naar je werk moet rijden.
Volgende week mag mijn K voor een grote beurt + kleppen.. ik ben benieuwd wat ik dan mee krijg.

Als je beetje mazzel hebt, een G310r, dan kun je er gelijk een mooi verslag over schrijven.
;)
 
voor mijn lagers houd ik jullie op de hoogte ik haal mijn k vandaag weer op met een nieuwe achterband, pilot road 4
nog niets gehoord over mijn voorvork van de dealer
 
Iemand toevallig info over hoe de BMW sportvelgen vergelijken met de OZ piega velgen? Of met de galespeed velgen?

Beide zijn van gesmeed (forged) aluminium. Zover ik kon vinden zouden de BMW sportvelgen zo'n 2,4 kg lichter moeten zijn dan de standaard OEM velgen (welke zijn gegoten (cast)) en zouden de OZ velgen zo'n ~3 KG lichter moeten zijn dan OEM.
Maar belangrijker dan het gewicht is natuurlijk moment of inertia (MOI) en stabiliteit en mbt tot de k1200 r/s/rs sportvelgen kan ik daar niks over vinden.

Enige dat ik kan vinden is mbt tot S1000RR velgen: interessant artikel, maar die vergelijkt ook geen bmw sportvelgen maar de OEM (cast) velgen en natuurlijk niet oz piega, maar piega r omdat het voor de S1000RR is. Wel komt OZ zeer goed uit de test.

Carbon velgen lijkt me niet verstandig op straat (en zijn direct weer een flink stukje duurder natuurlijk).

Ik vraag me dus af in hoeverre de OZ piega velgen meerwaarde hebben over de BMW sportvelgen.



Zijn er trouwens ook velgen van andere types motoren die erop passen of redelijk eenvoudig passend zijn te maken? Niet BMW velgen bedoel ik, R1200, HP2 (sport) en R NINE T velgen van BMW lijken te passen, maar bieden natuurlijk geen/weinig meerwaarde tov K1200 sportvelgen.
Ik zat bijv. te denken aan Ducati 748, 996, 998, 1098, 1198, MV agusta F3, F4, brutale en Triumph 995i en 1050 velgen. De kans om een goedkoper setje te vinden is dan namelijk wat groter :)
 
Laatst bewerkt:
nou mijn 2 lagers zijn versleten. dit betreft de 2 kogels 1 boven en 1 onder.(voorvork) deze worden vervangen 26 juni, (eerder was er geen plek) en bij mijn bmw dealer de eerste keer dat zij deze vervangen hebben. Kan ik hier uitmaken dat dit een niet veel voorkomende klacht is?
 
nou mijn 2 lagers zijn versleten. dit betreft de 2 kogels 1 boven en 1 onder.(voorvork) deze worden vervangen 26 juni, (eerder was er geen plek) en bij mijn bmw dealer de eerste keer dat zij deze vervangen hebben. Kan ik hier uitmaken dat dit een niet veel voorkomende klacht is?
Klopt, never heard erover!
 
Vandaag even de kans gehad om voor het eerst met deze fiets boven de 200 grens te gaan. Wat me direct opviel is dat het stuur erg licht en gevoelig word. Klopt dit met jullie ervaring?
 
De mijne blijft ook stabiel. Esa II pp Sport gezet. Voorbij de 170 km/u wordt het zelfs wat rustiger aan boord omdat het blok dan door de vibraties heen is die tussen de 5 en 6 duizend tpm een beetje de kop opsteken.
(Ik had een paar jaar geleden een mra double bubble ruitje en dat tilde de voorkant wel een beetje op bij hogere snelheden.)
 
Laatst bewerkt:
De mijne blijft ook stabiel. Esa II pp Sport gezet. Voorbij de 170 km/u wordt het zelfs wat rustiger aan boord omdat het blok dan door de vibraties heen is die tussen de 5 en 6 duizend tpm een beetje de kop opsteken.
(Ik had een paar jaar geleden een mra double bubble ruitje en dat tilde de voorkant wel een beetje op bij hogere snelheden.)

Ok ik heb ook een dubbele bubble ruitje. Zal de volgende keer 'm ook is op sport zetten en m'n leer aantrekken. Reed nu in m'n zomer outfit textiel.
 
nou mijn 2 lagers zijn versleten. dit betreft de 2 kogels 1 boven en 1 onder.(voorvork) deze worden vervangen 26 juni, (eerder was er geen plek) en bij mijn bmw dealer de eerste keer dat zij deze vervangen hebben. Kan ik hier uitmaken dat dit een niet veel voorkomende klacht is?

De kogels horen minstens 100.000 km mee te gaan. Maar als er eentje een productiefoutje heeft, sneuvelt hij eerder. Doet er niet toe welke dat is, je vervangt ze beide als je toch bezig bent.
BMW rekent nogal fors voor deze onderdelen en de dealer zal er wel een paar uur voor nodig hebben omdat de voorkant uitgebouwd moet worden.
www.motorradteile-service.de kan de kogels voor minder dan de helft van de BMW prijs leveren. Het zijn tenslotte doodnormale gangbare autoindustrie-produkten. De thuis-techneut kan het allemaal zelf doen. Het uit de uitgebouwde vork schroeven van de kogels is het moeilijkst want ze zitten enorm vast, zijn niet al te best bereikbaar en de vork kan bij het inklemmen uit de bankschroef losschieten/beschadigd raken.
 
De kogels horen minstens 100.000 km mee te gaan. Maar als er eentje een productiefoutje heeft, sneuvelt hij eerder. Doet er niet toe welke dat is, je vervangt ze beide als je toch bezig bent.
BMW rekent nogal fors voor deze onderdelen en de dealer zal er wel een paar uur voor nodig hebben omdat de voorkant uitgebouwd moet worden.
www.motorradteile-service.de kan de kogels voor minder dan de helft van de BMW prijs leveren. Het zijn tenslotte doodnormale gangbare autoindustrie-produkten. De thuis-techneut kan het allemaal zelf doen. Het uit de uitgebouwde vork schroeven van de kogels is het moeilijkst want ze zitten enorm vast, zijn niet al te best bereikbaar en de vork kan bij het inklemmen uit de bankschroef losschieten/beschadigd raken.


bedankt henk.

Het risico is het mij niet waard, vakantie geld zal niet naar de wehkamp gaan maar naar de bmw dealert :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan