Motor-Forum

Select Forum

hoe verwarm jij je hobbyruimte?

Reg. datum:
24 mrt. 2007
Ik heb met het dicht bouwen van de carport meteen CV buizen door de muur laten leggen en heb nu een radiator van 2.5 meter aan de muur hangen. Man, ik kom niet meer in de huiskamer,zo gezellie en warm.
Als ik spul moet spuiten dan een nacht op de radiator en op temperatuur.
Suzuki T350(`73),Honda 750 F2(`78),Goldwing LTD(`76) , Goldwing Interstate(`88),Yamaha RD 350(`78),Yamaha750 Seca(`82),Yamaha V-max.(`91).Suzuki Katana GS650G(`82).Suzuki GS500G(`91).Guzzi 650 Lario

Ouwe motormuis

Reg. datum:
07 mei. 2015
Met een 2000 Watt ventilatorkacheltje van de Gamma van nog geen 20 euro.
Is genoeg om de kou eruit te krijgen.

Reg. datum:
02 jan. 2009
Ik heb een badkamer kachel die ik gebruik om de temperatuur boven nul te houden, graad of 5.
Als ik wat wil doen zet ik die kachel hoger, van te voren, en anders heb ik een Parkside Heteluchtkanon van de Lidl, max. 3500 watt.
2014-02-09 15.48.29.jpg
Om te klussen hoeft het geen 25 gr. te zijn 15 gr.is zat.
Het is een houten schuur, ge´soleerd, dubbelwandig ((evt.mechanisch) geventileerd)
Er ligt ook een pijp voor 220, data, tv e.d. en daar wil ik ook nog eens cv leidingen doorheen maken.
Heb nog een loze aansluiting bij het begin van de buis liggen in huis.

Reg. datum:
12 jan. 2012
Ja wij hebben een vrij grote schuur. Wel dubbele steen. met zolder. wel enkel glas.

bovenstaande elek. canon is iig niet genoeg.. die heb ik dus ook ;)
KTM 450 EXC 2004 Speel motor/ Kawasaki versys 2009 straat motor.

Reg. datum:
06 mrt. 2015
Ik woon in een drive-inn woning, gewoon cv in mn garage dus

green machien

Reg. datum:
28 dec. 2006
quote:
KwaSuz schreef op 15 december 2017 @ 11:35:
Olie kacheltje heb ik ook, kleine sleutelruimte ook :P word dus warm genoeg maar ding staat ook in de weg.
Ik wil dus van die dunne infrarood panelen hebben.
Iemand daar ervaring mee?

Klein is in dit geval 2x3,5 mtr en 2 hoog.

@KwasSuz : zet die infrarood panelen maar best uit je hoofd , die hebben wij ook gehad op de boven verdieping in de slaapkamers aan het plafond , zo hard tegengeslagen dat we alles verwijdert hebben en cv doorgetrokken hebben tot boven . ga je eronder staan dan is de bovenkant van je hoofd warm en je schouders en de rest van je lichaam is koud omdat je verticaal onder zo'n paneel staat , moeilijk uit te leggen maar als je op de slaapkamer kwam was het net alsof er gewoon geen verwarming was (weg gesmeten geld :( )
tis green , tis meen , tis een kawa machien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Versys 650

Reg. datum:
04 mei. 2009
quote:
PietjePukkie schreef op 15 december 2017 @ 16:09:
Met een 2000 Watt ventilatorkacheltje van de Gamma van nog geen 20 euro.
Is genoeg om de kou eruit te krijgen.

:^

Mijn garage ook, echter deze heeft wel dakisolatie, en de 2 lange zeiden ingesloten tussen woningen.
Meest kou komt van de betonvloer lijkt het wel....

Duurt echter wel even een poosje voor hij de kou er uit heeft. Dus even van tevoren aanzetten.
Krijgt het niet op 22 graden natuurlijk. Maar warm genoeg om er in een trui te kunnen sleutelen.

Doe ik maar weinig, dus daarom ik niet ge´nvesteerd in doortrekken CV systeem.
Greetz MP. __________ Zoals het toetsenbordje thuis tikt, tikt het nergens! __________ It's never enough..

Scars are signs of living

Reg. datum:
10 aug. 2003
Ik heb nu een grote schuur van 9,5 bij 5m. Het grote deel (6,5x5m) wat sleutel/mancave word hangt nu een kachel waar je een gasfles aan kan hangen. Deze geeft echter ontzettende roetaanslag op alles.
Ik ga straks een gasleiding vanuit huis (6m afstand) naar de schuur leggen er een gevelkachel in hangen zodat de gassen allemaal naar buiten gaan en ik schoon de schuur snel kan verwarmen om te sleutelen. Heb al spouwmuur, maar moet nog een ge´soleerde garagedeur in en plafond moet ge´soleerd worden.

Het kleine deel (3x5m) wil ik vorstvrij houden middels een zelfde kachel met thermostaat voor de motoren/verf/tuingereedschap en de fietsen. Ook hier nog een ge´soleerde garagedeur en plafond isolatie in.
Roy "R" wijzigde dit bericht op vrijdag 15 december 2017 19:18 (13%)
4e RS600 F1 2017

"LIKE" #185 Roy "R"acing site

Hier vaak motorspul te koop!

Nu ook met plaatje..

Reg. datum:
20 aug. 2006
quote:
edraket* schreef op 15 december 2017 @ 18:29:

[...]

@KwasSuz : zet die infrarood panelen maar best uit je hoofd , die hebben wij ook gehad op de boven verdieping in de slaapkamers aan het plafond , zo hard tegengeslagen dat we alles verwijdert hebben en cv doorgetrokken hebben tot boven . ga je eronder staan dan is de bovenkant van je hoofd warm en je schouders en de rest van je lichaam is koud omdat je verticaal onder zo'n paneel staat , moeilijk uit te leggen maar als je op de slaapkamer kwam was het net alsof er gewoon geen verwarming was (weg gesmeten geld :( )

-O- Dat is niet het antwoord waar ik op gehoopt had... wel het antwoord wat ik zo'n beetje zelf verwachte, als je ervoor/onder staat lekker warm en 1 stap opzij.... freezzzz.
Maar als het dus helemaal niet warm wordt....
My engine does prrt prrt, klingklong, rrrrrh rrrrh. Does it need a new battery?

DŔ gootstoner

Reg. datum:
31 okt. 2004
Met zo'n ding.
https://www.drapertools.com/products/sq/800sq/24585_DSH103.jpg

30 kW maar houdt nog niet over qua warmte. (oude stal van 9x14)
"If it has tits or wheels, it will give you problems!" "There is never time to do it right, but there is always time to do it all over!

kawasaki versys 650 touring

Reg. datum:
30 jul. 2015
Ik heb een werkhuis van 10'5 m bij 6'5m en 2m hoog. En heb voor de lange klussen een houtkachel die ik een tijdje op voorhand aansteek en voor de korte klussjes heb ik een warmte kanon op petroleum stond een tijdje geleden in aanbieding bij vancraenenbroek. Nu later zou ik mss een pelletkachel plaatsen met een thermostaat zodat ik in de winter de plaats op een bepaalde temperatuur wil houden voor vochtigheid tegen te gaan.
Wouwer wijzigde dit bericht op vrijdag 15 december 2017 21:33 (9%)
rÚdtnogbeiterasdievanelle

kawasaki versys 650 touring

Reg. datum:
30 jul. 2015
hier een picie van mijn verwarmingsbronnen20171120_202624.jpg
rÚdtnogbeiterasdievanelle

Hi! My name is

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Is dat Lidl ding wat? Ik heb een soortgelijke als deze, maar mijn hokje van 12M3 krijgt ie niet warmig . :')

https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/9033946562590-424-424.jpg

quote:
Broos schreef op 15 december 2017 @ 16:46:
Ik heb een badkamer kachel die ik gebruik om de temperatuur boven nul te houden, graad of 5.
Als ik wat wil doen zet ik die kachel hoger, van te voren, en anders heb ik een Parkside Heteluchtkanon van de Lidl, max. 3500 watt.
[afbeelding]
Om te klussen hoeft het geen 25 gr. te zijn 15 gr.is zat.
Het is een houten schuur, ge´soleerd, dubbelwandig ((evt.mechanisch) geventileerd)
Er ligt ook een pijp voor 220, data, tv e.d. en daar wil ik ook nog eens cv leidingen doorheen maken.
Heb nog een loze aansluiting bij het begin van de buis liggen in huis.
ôDonĺt worry about what people think. They donĺt do it very often.ö..........._ _

Moto Guzzi 850GT, EML BMW R80

Reg. datum:
14 sep. 2009
Ik heb dit ding in mijn werkplaatsje van 30 vierkante meter.diesel heater.jpg
Blaast warme lucht de werkplaats in en verbrandingsgas via een schoorsteen naar buiten, dus geen nare luchtjes/tranende ogen binnen. Warmt heel snel op en is voorzien van een thermostaat. wereld ding. Wel een beetje luidruchtig maar liever dat dan koud.
leotje60 wijzigde dit bericht op vrijdag 15 december 2017 22:46 (7%)
Old racers never die, only their leathers get tighter. Je stopt niet met racen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met racen.

Reg. datum:
06 mrt. 2004
quote:
Baron van Braaap schreef op 15 december 2017 @ 21:41:
Is dat Lidl ding wat? Ik heb een soortgelijke als deze, maar mijn hokje van 12M3 krijgt ie niet warmig . :')

[afbeelding]

[...]

Zo eentje heb ik ook te koop voor weinig , wat een ruk ding
Tegenwoordig een zibro , scheelt best wel , en een lekker tapijt op de vloer , voelt ook warm aan

Reg. datum:
20 jul. 2010
aftrekken snel en gratis
Motorhopper wijzigde dit bericht op vrijdag 15 december 2017 23:49 (45%)

Nu ook met plaatje..

Reg. datum:
20 aug. 2006
quote:

Zo eentje heb ik ook te koop voor weinig , wat een ruk ding

_O- meest eerlijke verkoper van dit jaar.
Maar je hebt wel gelijk, hoop herrie en alleen als je ervoor staat krijg je warme beentjes.

Nu ook met plaatje..

Reg. datum:
20 aug. 2006
Ik loop trouwens ook op van die hout/lederen instapklompen.
Volgens mij krijg je minder snel last van ijskouwe voeten dan met werkschoen of afgetrapte gympies.
Ik heb gewoon van die betonnen terrastegels op koude grond liggen. Zoals waarschijnlijk de meeste.

Intens Verdrietig ;(

Reg. datum:
02 jan. 2002
lekker een cv radiator in de garage om de boel bij te houden en voor extra warmte een elektrisch dingetje erbij.

vloer is voorzien dan 1 cm dikke kunststof tegels en underlayment er bovenop, nu zou er voor hte mooie nog een ge´soleerde garagedeur moeten komen.
huidige standaard stalen deur wel voorzien van isolatie platen maar door de kieren komt redelijk wat frissigheid binnen.

btw
mijn garage staat op de fundering van een gesloopte woning met minimale isolatie er onder.
bierelier wijzigde dit bericht op zaterdag 16 december 2017 09:57 (12%)
In to each life some rain must fall...but I didn't expect a monsoon
Sander wat mis ik je
..Tja ... :( ...

Reg. datum:
23 jan. 2013
quote:

_O-

Word er alleen zo duf van
The devil did not make me do it, i did it !

Reg. datum:
20 jul. 2010
quote:
Stefan666 schreef op 16 december 2017 @ 10:16:

[...]

_O-

Word er alleen zo duf van

ja er zijn altijd nadelen he :P

Reg. datum:
17 jul. 2017
heb een 2000 watt hetelucht kachel en, die maakt me schuur van 2,5 x 3,6 lekker warm.

Reg. datum:
23 jul. 2015
Ik heb nu geen motor in mijn hobbykot staan, wel een dj booth. Ik stook dat warm met twee petroleumkachels en eventueel nog een elektrisch straalkacheltje. Binnenmaat is ongeveer 3,7m x 6,7m.
Zit een puntdak op dat niet ge´soleerd is, de wanden dan weer wel.

Reg. datum:
19 jun. 2005
quote:
edraket* schreef op 15 december 2017 @ 18:29:

[...]

Ik heb 2 panelen aan het plafond in garage hangen,garage is onder het flat waar ik woon en ongeveer 25m2 maar mooi dat het goed warm wordt en dan in de gehele garage.
Thermostaat staat op 20 en dat wordt het ook.Platen zelf kunnen ook temperatuur geregeld worden dus oppervlakte temperatuur van die platen kun je zelf bepalen,als het voluit staat kun je ze niet aanraken,natte vinger ertegen hoor je sissen.
Weet niet welke jij had maar het systeem wat ik heb was wel €1500.
Spul komt bij ThermIQ vandaan.

Aj d'r bunt muj d'r

Reg. datum:
15 nov. 2008
Ik heb. Een airco die ook kan verwarmen. Maar dat komt omdat mijn schuur eerder een kantoortje is geweest. Werkt wel erg mooi
Honda sabre Suzuki gs Yamaha xj900n aprilia falco honda fireblade 954

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.