Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Op MF heb ik geen foto staan van de brandende originele koplamp, wel wanneer ze uit is:
full


De motor ervoor had ik wél een dubbele H4 koplamp, orineel, maar dus de USA versie:
full


En mijn huidige, de ombouw na binnenkant mat zwart te hebben gespoten en de projectors erin:
full


En dan met de xenons ingeschakeld (met de angel eyes errond is iets misgelopen, eentje ervan is de draad geknakt, geen zin meer alles weer open te maken ,dus de andere ook maar niet aangesloten):
full

full

Geeft een beetje een groenige schijn, maar dat bedriegt. Is 8000K, persoonlijk raad ik aan max 6000K te nemen.

En met de DRL's erbij die ik op het spatbord heb gemonteerd:
full

full

full


Daar wil ik echter nog een soort van beugel of zoiets voor maken, om ze lager en op de vorkpoten te monteren, want als ik nu volledig indraai, en de motor veert te diep in, komen ze tegen de grote kuipen.

Hehe ... het is effe rustig op het werk, dan kan het wél :P :+
 
Alles wat u zegt schrijft kan zal tegen u gebruikt worden :+

Mooie machine, en ze zijn idd al heeel ver met alle elektronische hulpmiddelen. Ze kunnen op ieder moment supersnel de juiste aanpassingen doen waardoor je vrijwel altijd een optimaal presterende motor hebt. Iets waar de Duitsers over het algemeen wel goed in zijn.
Een asymmetrisch design is idd smaak maar ik zou zo'n apparaat er niet voor laten staan. Bovendien is het geen 13 in een dozijn model, vrijwel alles is symmetrisch dus het valt wel extra op.
Mooi verwoord. :}
Weet je toevallig de reden dat de motor in 3 jaar tijd al 3 keer van eigenaar is gewisseld?
Goed opgelet. _O- :t
Alleen van de laatste eigenaar, gaat meer circuit rijden en is bang hem te laten vallen. :$

Na een paar dagen nog een berichtje gestuurd, gaat een deel van zijn hypotheek aflossen met het geld. :? _O-
 
Hehe ... het is effe rustig op het werk, dan kan het wél :P :+
_O-

Die breedstralers is ook wel echt een verbetering van de smoel. :+

Ik kijk later nog even naar de foto's, we gaan hier aan de vrijdagmiddag borrel. :$
Fijn weekend. *O*
 
_O-Motoren waren vroeger eerder een extra ding, de technologie erin gebruikt hoefde niet "mee" te zijn. Vandaag de dag zijn motoren veel meer dan vroeger een dagelijks vervoer middel, en ze moeten dus mee met de tijd. Volgens mij is dat een van de belangrijkste factoren in de enorme vooruitgang die motoren de laatste 15 jaar hebben doorgemaakt, en milieu eisen zullen er ook wel wat aan bijgedragen hebben.

Voor dat laatste is zelfs de GSX F vanaf '98 lager in PK's dan die ervoor, afgeknepen wegens milieunormen.Misschien omdat veel mensen een motor kopen als "midlifecris-bevlieging"?

Zie je hier ook wel eens hoor, of mensen die gewoon een nieuwe motor kopen wegens belastingvoordeel, om er dan achter te komen dat ze de motor door regen, wind, koude, vermoeidheid, luiheid (om dat pak aan te trekken), beperkte bagagemogelijkheden, en het feit dat het gewoon kl*te verschrikkelijk levensgevaarlijk zot* is om ermee te rijden, erachter komen dat het toch niets voor hen is ... en dan staat die volgend seizoen weer op de tweedehandsmarkt ...

* verkapte uitdrukking om het mooi te verdraaien dat ze zelf niet goed overweg kunnen met een tweewieler, en eigenlijk gewoon zelf een gevaar vormen, door ofwel zo zot te rijden en het gevaar onderschatten, ofwel zo stuntelig zijn dat ze het dus .. ja ... gewoon niet kunnen ...

Het waren zeer zeker speeltjes voor erbij, maar het is niet echt zo dat ze niet mee hoefde met de techniek. Een auto van 15 jaar geleden heeft ook aanzienlijk minder elektronische assistentie. De meeste systemen komen eerst in de duurde merken zoals onder andere BMW vervolgens wordt het meer mainstream en toegepast of zelfs verplicht in de goedkoopste nieuwe auto's denk bijvoorbeeld aan ABS. In de beginfase van dergelijke systemen zijn ze gewoon groot en zwaar.
Een vroeg model van ABS en TCS van bijv 25kg kun je makkelijk kwijt in een auto. Om zoiets toepasbaar te maken voor motoren duurt het nog wat jaren voordat het systeem dusdanig compact en licht van gewicht is dat je het kwijt kunt. ABS voor motoren weeg nu vaak minder dan 1KG, daar zit toch wel een aanzienlijke tijd in voor de doorontwikkeling van zo'n systeem.


Veel mensen kopen ze idd volgens uw beschrijving, maar je ziet het dus ook vaak bij probleemfietsen dat ze binnen korte tijd veel eigenaren hebben gehad. Vandaar mijn vraag.
 
Mooi verwoord. :}Goed opgelet. _O- :t
Alleen van de laatste eigenaar, gaat meer circuit rijden en is bang hem te laten vallen. :$

Na een paar dagen nog een berichtje gestuurd, gaat een deel van zijn hypotheek aflossen met het geld. :? _O-
Tis een vloek en gift in een ;)
Verstandige keus van de vorige eigenaar, zeker als je m met zuur verdiende centjes gekocht hebt kun je beter iets goedkopers voor circuit gebruiken.

Ohja fijn weekeind :W
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen kopen ze idd volgens uw beschrijving, maar je ziet het dus ook vaak bij probleemfietsen dat ze binnen korte tijd veel eigenaren hebben gehad. Vandaar mijn vraag.
Dat zou zo maar kunnen :Y , maar over het algemeen zijn er weinig kinderziekten bij dit model.
Ze hebben ook al ruime ervaring op kunnen doen met de dubbele R.
(Bij de introductie van de RR en voorheen bij de K1200 toch veel problemen gelezen, de R1200R is ook weer onderwerp van een terugroepactie)
BMW eigenaren zijn wel heel erg van dealeronderhoud en boekjes afstempelen.
En als je éénmaal een nieuwe motor hebt, dan kan je hem ieder jaar - of twee jaar als de garantie afloopt - nog voor een goede prijs inruilen op een nieuwe BMW. Die komt weer voor de hoofdprijs in de showroom. :X
Tis een vloek en gift in een ;)
Verstandige keus van de vorige eigenaar, zeker als je m met zuur verdiende centjes gekocht hebt kun je beter iets goedkopers voor circuit gebruiken.

Ohja fijn weekeind :W
Hahaha.. en het is ook voor een deel uw werk.
Hij had al een GSX-R600 K4 staan in circuittrim. :Y
Alle secundaire wegen in de omgeving de laatste tien jaar al gereden.
En een enkele keer het circuit op geweest met de BMW achter een marshall, maar met dichtgeknepen billen, bang om er mee te vallen.
Dagelijks werk moet hij met de bus rijden (schilder - eigen bedrijf) dus woon-werk is het ook niet.

Fijn weekend ook. :+ *O* Allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou zo maar kunnen :Y , maar over het algemeen zijn er weinig kinderziekten bij dit model.
Ze hebben ook al ruime ervaring op kunnen doen met de dubbele R.
(Bij de introductie van de RR en voorheen bij de K1200 toch veel problemen gelezen, de R1200R is ook weer onderwerp van een terugroepactie)
BMW eigenaren zijn wel heel erg van dealeronderhoud en boekjes afstempelen.
En als je éénmaal een nieuwe motor hebt, dan kan je hem ieder jaar - of twee jaar als de garantie afloopt - nog voor een goede prijs inruilen op een nieuwe BMW. Die komt weer voor de hoofdprijs in de showroom. :XHahaha.. en het is ook voor een deel uw werk.
Hij had al een GSX-R600 K4 staan in circuittrim. :Y
Alle secundaire wegen in de omgeving de laatste tien jaar al gereden.
En een enkele keer het circuit op geweest met de BMW achter een marshall, maar met dichtgeknepen billen, bang om er mee te vallen.
Dagelijks werk moet hij met de bus rijden (schilder - eigen bedrijf) dus woon-werk is het ook niet.

Fijn weekend ook. :+ *O* Allemaal.

Wil uw plezier niet bederven, zal er verder niet over uitweiden :9
Maar BMW rijders hebben in de regel wat meer te besteden en ruilen in zodra er een nieuw model is of de garantie afloopt ja. Op en of andere wijze lijken ze idd een verzamelwoede van dealer stempels te hebben _O-
Sommige laten zelfs een onderhoudsbeurt doen voor een bedrag welk aardig overeenkomt met de dagwaarde van hun inmiddels op leeftijd geraakte fiets. Maar goed je weet wat je hebt en niet wat je terugkoopt.
 
Bij thuiskomst vandaag iets geks opgemerkt ...

... mijn achterband begint te cuppen, en dat met nog maar amper 36.600km ermee gereden te hebben -O-





:+ :+
 
wat een km-stand. Jij verbreekt wel een aantal zuinigheids records. Ik denk dat bij mij een achterband misschien 10000 mee gaat. Ik ben benieuwd hoe de huidige zich houd.Ik heb momenteel wel een band waarvan bekend staat dat ze niet zo lang mee gaan.

36600.........................
 
Wil uw plezier niet bederven, zal er verder niet over uitweiden :9
Nu ben je al begonnen. '( :+

@DKP, wat was er met de boordcomputer van de K?
Ik sta nu op actieradius: nog 1 km te gaan. :+
Eigenlijk wil ik over 15 km tanken. _O-
 
wat een km-stand. Jij verbreekt wel een aantal zuinigheids records. Ik denk dat bij mij een achterband misschien 10000 mee gaat. Ik ben benieuwd hoe de huidige zich houd.Ik heb momenteel wel een band waarvan bekend staat dat ze niet zo lang mee gaan.

36600.........................
Ik denk dat mijn achterband zelfs nog aan de 40.000 kan geraken. Maar op 70.000km is het weer tijd voor onderhoud. En vermits ik al enige tijd een setje MPR4 heb liggen, gaan dan beide nieuwe banden erop. Nog 2.100km en het is zover.

Het langste wat ik ooit al gedaan heb is iets meer dan 27.000km met een set MPR3. De MPR4 zou volgens Michelin nog langer moeten meegaan, maar een meting die ik gedaan heb op mijn vorige motor waar ik MPR4 5.000km heb gehad deden mij denken dat da niet zo is.

Mijn huidige banden zijn Bridgestone. Gaan blijkbaar extreem lang mee, maar het ontbreekt toch wel wat aan grip. Daarom weer naar MPR. Liever wat minder km's maar meer grip!

Vooral op natte baan voel ik da MPR toch merkbaar beter presteert :t
Niet geheel onbelangrijk in onze lage landen :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu ben je al begonnen. '( :+

@DKP, wat was er met de boordcomputer van de K?
Ik sta nu op actieradius: nog 1 km te gaan. :+
Eigenlijk wil ik over 15 km tanken. _O-
De boordcomputer was zéér onnauwkeurig. Oké, die zijn nooit exact, dat weet ik ... maar het verschil was te groot. Een verbruik aanduiden van 3,8L en in werkelijkheid aan 6,2 zitten en zo, maar ook al gehad dat die 13L aangaf terwijl ik na het tanken op ongeveer 7L uitkwam ...

Maar de benzinemeter (en daaraan verbonden actieradius weergave) spanden wel de kroon ...
Voltanken (nee niet nokvol wegens teveel elektronica daarin /daaraan), gaf die vol aan.
50 km later was die bijna leeg! En gaf de actieradius nog maar enkele 10tal km.
De dag nadien tankte die zichzelf tijdens het rijden weer vol _O-
En kon je soms volgens de actieradius 450km rijden _O-

Bij BMW waren ze niet bekend met nog meer van die klachten en hadden geen idee hoe het kwam.
Ik was nog van plan om het te laten uitlezen op fouten want de verkoper stemde toe om dat bij BMW zelf te laten doen geldend onder zijn garantie (qualitybikes te Heverlee, Leuven, niet de goedkoopste maar service om U tegen te zeggen), maar toen het zover ging komen was de motor plots verkocht ...
 
De boordcomputer was zéér onnauwkeurig. Oké, die zijn nooit exact, dat weet ik ... maar het verschil was te groot. Een verbruik aanduiden van 3,8L en in werkelijkheid aan 6,2 zitten en zo, maar ook al gehad dat die 13L aangaf terwijl ik na het tanken op ongeveer 7L uitkwam ...

Maar de benzinemeter (en daaraan verbonden actieradius weergave) spanden wel de kroon ...
Voltanken (nee niet nokvol wegens teveel elektronica daarin /daaraan), gaf die vol aan.
50 km later was die bijna leeg! En gaf de actieradius nog maar enkele 10tal km.
De dag nadien tankte die zichzelf tijdens het rijden weer vol _O-
En kon je soms volgens de actieradius 450km rijden _O-

Bij BMW waren ze niet bekend met nog meer van die klachten en hadden geen idee hoe het kwam.
Ik was nog van plan om het te laten uitlezen op fouten want de verkoper stemde toe om dat bij BMW zelf te laten doen geldend onder zijn garantie (qualitybikes te Heverlee, Leuven, niet de goedkoopste maar service om U tegen te zeggen), maar toen het zover ging komen was de motor plots verkocht ...
Ok, dat zijn wel grote verschillen. :?
Bij mij geeft die zo aan 5,5 liter per 100 kilometer.
Ik kan het vanmiddag even narekenen, de teller stond op nul bij het tanken.

Heb officieel nog 1 km, net even opgezocht, mijn pomp zit op 12 km. Zal ik het wagen? :+
De dichtstbijzijnde pomp is 1,5 km. :')
 
Ok, dat zijn wel grote verschillen. :?
Bij mij geeft die zo aan 5,5 liter per 100 kilometer.
Ik kan het vanmiddag even narekenen, de teller stond op nul bij het tanken.

Heb officieel nog 1 km, net even opgezocht, mijn pomp zit op 12 km. Zal ik het wagen? :+
De dichtstbijzijnde pomp is 1,5 km. :')
Wanneer de actieradius 0km aangeeft kan je altijd nog wel een stukje. De constructeurs houden er een veiligheidsmarge op na. Bij de meeste auto's kan je dan nog 40 a 50 km. Bij een motor misschien wat minder wellicht, maar die 12km moet volgens mij wel lukken.

Maar ... als het niet lukt, ik zit te ver af om je te komen duwen he :+

Als je de tankdop opent, kan je dan de bodem van de tank zien? Ik weet het niet meer wat dat betreft bij mijn BMW destijds, maar bij een GSX F kijk je dan recht naar de bodem. Doe ik soms wel eens, zeker nu mijn vlotter zo raar doet :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer de actieradius 0km aangeeft kan je altijd nog wel een stukje. De constructeurs houden er een veiligheidsmarge op na. Bij de meeste auto's kan je dan nog 40 a 50 km. Bij een motor misschien wat minder wellicht, maar die 12km moet volgens mij wel lukken.

Maar ... als het niet lukt, ik zit te ver af om je te komen duwen he :+

Als je de tankdop opent, kan je dan de bodem van de tank zien? Ik weet het niet meer wat dat betreft bij mijn BMW destijds, maar bij een GSX F kijk je dan recht naar de bodem. Doe ik soms wel eens, zeker nu mijn vlotter zo raar doet :P
Bij de GSX-F heb je inderdaad een ruime vulopening en zicht op die binnenbak. (Reserve?)
Maar nu is de vulopening maar net groot genoeg voor het vulpistool (diesel past dan niet) en verder kijk je ook niet.

Veiligheidsmarge inderdaad, het lampje brand sinds gisteren vanaf 50 km terug tellende naar nul.
Maar er zit inderdaad vast nog wel een liter of anderhalf in. O-)
 
Laatst bewerkt:
Op MF heb ik geen foto staan van de brandende originele koplamp, wel wanneer ze uit is:
[afbeelding]

De motor ervoor had ik wél een dubbele H4 koplamp, orineel, maar dus de USA versie:
[afbeelding]

En mijn huidige, de ombouw na binnenkant mat zwart te hebben gespoten en de projectors erin:
[afbeelding]

En dan met de xenons ingeschakeld (met de angel eyes errond is iets misgelopen, eentje ervan is de draad geknakt, geen zin meer alles weer open te maken ,dus de andere ook maar niet aangesloten):
[afbeelding]
f2d0af48e856f4dbb72e89de6e92c91c

Geeft een beetje een groenige schijn, maar dat bedriegt. Is 8000K, persoonlijk raad ik aan max 6000K te nemen.

En met de DRL's erbij die ik op het spatbord heb gemonteerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Daar wil ik echter nog een soort van beugel of zoiets voor maken, om ze lager en op de vorkpoten te monteren, want als ik nu volledig indraai, en de motor veert te diep in, komen ze tegen de grote kuipen.

Hehe ... het is effe rustig op het werk, dan kan het wél :P :+
Ik vind net een foto op mijn mobiel en ga even goed kijken. :$

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan