Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Tsja, de Lorenzo van vroegere tijden aan het werk. Werd niet voor niets de metronoom genoemd. :P

Ik vind het zo verschrikkelijk knap wat hij laat zien nu, maar inderdaad: het is te hopen dat het niet te lang voortduurt, want hij trekt het veld wel flink uit elkaar. Nu was vandaag ook wel een uitzondering qua spanningsniveau denk ik. Een hoop mannen viel uit, maar 14 coureurs over de streep. Dan loopt het al gauw leeg.

Het is aan de andere coureurs om hem te pareren. :t
Dat kun je hem niet kwalijk nemen :)
 
Het is aan de andere coureurs om hem te pareren. :t
Dat kun je hem niet kwalijk nemen :)
Oh, maar dat ben ik zeker met je eens! Laat een ander maar sneller zijn om 'm te winnen, en zo niet dan is de concurrentie gewoon niet goed genoeg die dag. En dat vind ik het mooie aan Lorenzo, want knokken om een zege kan hij ook als geen ander. :Y
 
er zijn er tot nu toe maar 2 die voor het wk in aanmerking komen omdat ze constant scoren en Lorenzo voegt zich daar nu ook bij.
Alleen jammer van die enorme kloof van 50 punten achterstand! Die overigens Dovi en Vinales inmiddels ook hebben :X :X

Feitelijk is er nog niks verkeken.. het jaar is nog lang. Maar realistisch gezien wordt het voor iedereen lastig Marquez te kloppen/in punten te achterhalen..

En Ducati.. lijkt wel of ze alles fout doen. Eerst halen ze Lorenzo voor (te)veel geld, dan is het niks, dan geven ze aan zijn contract niet te verlengen en spontaan gaat ie winnen :+
Ohja ze hebben wel een verrekte goeie motor gemaakt intussen :} :}
 
Laatst bewerkt:
Ohja ze hebben wel een verrekte goeie motor gemaakt intussen :} :}


Ja,wat dat betreft kan ik de topictitel laten wijzigen op "Job done,next stop Repsol Honda"

Bij Honda lachen ze in hun vuistje,Ducati heeft de afschrijving voor zijn rekening genomen. :P
 
Echt bizar, 23 GP's is het grotendeels kut met peren en zo valt alles op zijn plek na diverse aanpassingen en is hij zowat onverslaanbaar.

Ik ben nu echt benieuwd hoe het op Assen zal gaan met hem, al jaren is het daar pech, van de baan gereden door Bautista, Simoncelli, zelf keihard onderuit gegaan en wisselende weersomstandigheden. Vorig jaar geen hele beste start van het weekend, toen hij vrijdagochtend al na 3 minuten volgens mij in de grindbak lag.

Wanneer de weersomstandigheden gelijk blijven het hele weekend zie ik hem ook hier wel als grote favoriet voor de zege, samen met Marquez en Rossi. En wie had dat 2 GP's kunnen voorspellen.

Wat zouden ze bij Ducati denken, hadden we nog maar een aantal GP's gewacht.............??
 
2? Wie dan? Ik zie maar 1 kandidaat

Moeten wel hele gekke dingen gebeuren wil Marquez geen kampioen worden...

Ook al houdt Lorenzo zijn momentum vast, dan zie ik het nog niet gebeuren dat hij elke wedstrijd een aantal plaatsen voor Marquez weet te eindigen... Rossi staat tweede door een berg aan geluk en ervaring, niet omdat de Yamaha nu zo sterk is. De Ducati is nu misschien wel de sterkste motor, maar de coureurs hebben gewoon al teveel punten laten liggen.

Hopen dat er nog genoeg spannende wedstrijden komen dan maar...
 
Moeten wel hele gekke dingen gebeuren wil Marquez geen kampioen worden...

............ Rossi staat tweede door een berg aan geluk en ervaring, niet omdat de Yamaha nu zo sterk is..

Berg aan geluk? die zie ik even niet zo..

Ik noem eraf gereden worden door Marquez in Argentinië en daardoor 9 -11 punten mislopen nou niet persé een "berg geluk".

Verder is hij erg constant (niet de beste, wel constant) en iedere keer op zondag behoorlijk sterk en maakt geen fouten zoals bijv. een Dovi al 2/3 keer en Marqúez ook al meerdere malen.

Ik heb mijn lesje al geleerd en schrijf de oude man Rossi, maar zeker ook Lorenzo niet af voor de titel.
 
Berg aan geluk? die zie ik even niet zo..

Ik noem eraf gereden worden door Marquez in Argentinië en daardoor 9 -11 punten mislopen nou niet persé een "berg geluk".

Verder is hij erg constant (niet de beste, wel constant) en iedere keer op zondag behoorlijk sterk en maakt geen fouten zoals bijv. een Dovi al 2/3 keer en Marqúez ook al meerdere malen.

Ik heb mijn lesje al geleerd en schrijf de oude man Rossi, maar zeker ook Lorenzo niet af voor de titel.
Kan wel zo zijn, maar vergeet niet dat Marquez na nog maar zeven races en zelfs met twee nul scores achter zijn naam al meer dan één race voorsprong heeft op Rossi, die helaas niet overal even constant rondrijdt. 't Seizoen is nog lang, dat weet ik ook wel, maar vooralsnog lijkt de vraag vooral te zijn of Marquez op Aragon voor eigen publiek het kampioenschap al naar zich toe weet te trekken of pas daarna. ;)
 
Ik heb begrepen dat ze hier de atoomklok op ijken :+



full
 
Terug
Bovenaan Onderaan