Ode aan de kleinere originele ontwerpen, hun ingenieurs en de piloten. De underdogs.

120532698_3386548584746990_4530752998714436650_n.jpg
243550967_4420913417977163_8336100504637803129_n.jpg



Ik weet dat ik in herhaling val met de kawa KX500 tijdens de 24h van Spa (24h de Liège) 1993.
Maar er zijn zo weinig foto's van. Hier heb ik er nog een paar gevonden.
Deze zou de 24h hebben uitgereden, maar ik heb de resultaten niet.


Zou ik overdrijven door te beweren dat hij de enige in de wereld is die de uitdaging is durven aangaan met een monobike in een 24h wedstrijd tussen de racemachines?
Jacky Bernard. Een geweldige Waal.
 
Laatst bewerkt:
Ik mis vooral het geluid van de SOS en de BoTT. En dat ik mijn eigen type motor (LeMans 1000) in actie kon zien. Of ze ook wat wonnen maakte me weinig uit. Het geluid van de Norton Rotaries was ook geweldig. Heb nog de bedrading gedaan van een SOS replica voor de openbare weg. Dikke eenpitter in een tweetakt deltabox frame. Heeft niet veel kilometers gemaakt, het schijnt niet goed te zijn als de cilinder zelf beweegt....
 
ABSAF had een hele tijd terug een flinke terugval, na de aardbeving die hun bedrijfsruimte onbruikbaar maakte.
Gelukkig hebben ze erna een andere ruimte kunnen vinden. Deze mensen zijn echt goed bezig met hun onderdelen fabricage voor de BSA's !
 
Bekijk bijlage 1988555Bekijk bijlage 1988557


Ik weet dat ik in herhaling val met de kawa KX500 tijdens de 24h van Spa (24h de Liège) 1993.
Maar er zijn zo weinig foto's van. Hier heb ik er nog een paar gevonden.
Deze zou de 24h hebben uitgereden, maar ik heb de resultaten niet.


Zou ik overdrijven door te beweren dat hij de enige in de wereld is die de uitdaging is durven aangaan met een monobike in een 24h wedstrijd tussen de racemachines?
Jacky Bernard. Een geweldige Waal.
Ik heb er ook een paar foto’s van. Nee, zij waren niet het enige team dat met een soortgelijke motorfiets meedeed aan een 24 uurs wedstrijd. Eind jaren 70 deed een japanner hetzelfde met een Yamaha 400.
 
Ze maken blokken waar geen onderdeel van BSA meer in zit.
Euhm "ze?" Het is alleen Jan. Iets anders gaat gewoon simpel weg niet. :+ _O-
Ja klopt hoor, maar een originele is wel met onderdelen van Jan te herstellen of op te bouwen oftewel onderdelen zijn uitwisselbaar.
Meestal komt het advies uit op een compleet nieuw blok kopen en dat in een bestaande fiets bouwen.
Jan bouwt ook al jaren mooie Matchless g85 blokken nieuw.
En hopelijk rolt er dit jaar eindelijk de eerste Velocette KTT mk8 uit de machine fabriek in Nieuwolda.
Een project van Jan wat al in appingedam gestart was. Maar ja niet alles zit mee in het leven.
 
Ik heb er ook een paar foto’s van. Nee, zij waren niet het enige team dat met een soortgelijke motorfiets meedeed aan een 24 uurs wedstrijd. Eind jaren 70 deed een japanner hetzelfde met een Yamaha 400.
Ik zou het oprecht geweldig vinden als je daar een foto van kunt vinden. Die Yam 400.
Ik weet wel van heuvel/bergklim wedstrijden en sprintwedstrijden op Carole einde jaren 70 met een yam 400, maar een endurance race?
Nogmaals, ik zou de foto koesteren als iemand hiervan 1 kan vinden. :t
 
Ik zou het oprecht geweldig vinden als je daar een foto van kunt vinden. Die Yam 400.
Ik weet wel van heuvel/bergklim wedstrijden en sprintwedstrijden op Carole einde jaren 70 met een yam 400, maar een endurance race?
Nogmaals, ik zou de foto koesteren als iemand hiervan 1 kan vinden. :t
Stond in Motor of Moto 73. Wellicht iets terug te vinden op het PitLane Forum als je alle hoeken en gaten doorspit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan