ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Heren,

ik heb een paar jaar geleden een Rev'it pak gekocht (stellar 2-delig), maar ik krijg in dit pak mijn houding niet goed, zit niet genoeg rek in voor wat ik er mee wil doen. Verder zit ie prima qua postuur en is het een mooi pak, maar teveel op straat gericht en te weinig op circuit, dus krijg je dit soort foto's (mettet, 1:15):
[afbeelding]

Zou toch denken dat de hellingshoek afdoende is voor een kneedown;) Verder van het weekend voor het eerst op ecuyers gereden (wat echt een leuk baantje is) en ik ben zeker niet de snelste, maar met 2:02 is het ook niet alsof ik van traagheid omval, maar wederom krijg ik mijn houding niet goed en loop ik vooral kracht te zetten tegen mijn pak om mijn knieën ver genoeg uit elkaar te krijgen om ver genoeg van mijn zadel af te komen. Conclusie is dus dat er een nieuw pak moet komen, maar ik weet niet zo goed wat de betere opties zijn voor een circuitunit.

De passing van de rev'it is goed, maar hij moet dus wat meer flex hebben. Iemand tips?

Aan de hellinghoek ligt het niet idd!

Zelf heb ik goede ervaringen met Dainese. Heb je je houding al onder de loep genomen? Zorg er in ieder geval voor dat er ruimte is tussen de tank en je edele delen (uiteraard zonder het contact met de tank te verliezen). Daarnaast moet je ook echt gaan verzitten. Veel mensen, waaronder ikzelf, denken dat ze ver naast de motor hangen terwijl dat niet het geval is. In sommige gevallen kan de positie van de stepjes ook een rol spelen.

Dit is een mooi voorbeeld:
full


Vorige week heb ik een bezoek gebracht aan het TT-circuit. Het was de eerste circuitdag van het seizoen. Ik kan nu eindelijk zeggen dat het vertrouwen weer terug is na de schuiver in augustus 2017. In de eerste sessie heb ik voor het eerst een powerwheelie gemaakt :$. Vervolgens heb ik in de tweede sessie het achterwiel omhoog geremd. Daarnaast heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van bandenwarmers en dat bevalt uitstekend.
Gedurende de dag heb ik het tempo steeds verder kunnen opschroeven:
1e sessie: 1:59.7
2e sessie: 1:57.3
3e sessie: 1:56.9
4e sessie: 1:56.4
5e sessie: 1:56.1

De hoogtepunten van de dag:
 
Hey Joost :)
Een overstap naar een overall ipv combi kan ook zeker helpen. Tenminste dat was bij mij wel het geval. Na zat rondjes achter je te hebben gereden kan ik wel zeggen dat de hellingshoek en het verzitten gewoon prima is. Alleen die knie iets verder naar buiten en je bent er :)
 
Bedankt voor alle reacties, ik ga komend weekend eerst even kijken bij een winkel hier in de buurt waar ze wat meer pakken hebben liggen voor de sportievere rijder, als ik daar niet direct wat vind heb ik nu in ieder geval meer dan voldoende opties :t

Hey Joost :)
Een overstap naar een overall ipv combi kan ook zeker helpen. Tenminste dat was bij mij wel het geval. Na zat rondjes achter je te hebben gereden kan ik wel zeggen dat de hellingshoek en het verzitten gewoon prima is. Alleen die knie iets verder naar buiten en je bent er :)

Jep maar het pak limiteert hoe ver ik mijn knie uit kan steken ;). Of ik moet dwars door het flexibele stuk heen duwen zoals jou gelukt is :P

Aan de hellinghoek ligt het niet idd!

Zelf heb ik goede ervaringen met Dainese. Heb je je houding al onder de loep genomen? Zorg er in ieder geval voor dat er ruimte is tussen de tank en je edele delen (uiteraard zonder het contact met de tank te verliezen). Daarnaast moet je ook echt gaan verzitten. Veel mensen, waaronder ikzelf, denken dat ze ver naast de motor hangen terwijl dat niet het geval is. In sommige gevallen kan de positie van de stepjes ook een rol spelen.

Dit is een mooi voorbeeld:
[afbeelding]

Vorige week heb ik een bezoek gebracht aan het TT-circuit. Het was de eerste circuitdag van het seizoen. Ik kan nu eindelijk zeggen dat het vertrouwen weer terug is na de schuiver in augustus 2017. In de eerste sessie heb ik voor het eerst een powerwheelie gemaakt :$. Vervolgens heb ik in de tweede sessie het achterwiel omhoog geremd. Daarnaast heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van bandenwarmers en dat bevalt uitstekend.
Gedurende de dag heb ik het tempo steeds verder kunnen opschroeven:
1e sessie: 1:59.7
2e sessie: 1:57.3
3e sessie: 1:56.9
4e sessie: 1:56.4
5e sessie: 1:56.1

De hoogtepunten van de dag:

Houding heb al redelijk wat naar gekeken, ik ga al significant meer verzitten dan eerder, maar blijft enigszins beperkt vergeleken met de snelle jongens. Droog oefenen zonder pak gaat t wel goed, maar zodra ik een pak aan heb merk ik dat ik meer moeite heb om mijn knieën voldoende ver uit elkaar te krijgen. ruimte tussen de edele delen en de tank is eerder te veel dan te weinig m.i., omdat ik mijn knieën niet zo ver uit elkaar krijg is dat de enige mogelijkheid om nog een beetje van de motor af te komen ;).

Overigens mooie tijden, hopelijk kom ik begin juni een beetje in de buurt bij die tijden. Overigens had je inderdaad wel een paar serieus vlotte jongens bij je in de groep, altijd mooi om te zien hoe snel die gasten de bocht in en uit rijden.
 
Laatst bewerkt:
Stomme vraag maar is het geen idee om je huidige pak te laten vergroten 'op de juiste plek'?

Wellicht is een strook van een paar cm voldoende om je genoeg ruimte te geven? Van dat Stretch spul oid? Lijkt me een goedkoper plan dan weer een ander pak (wat ook pas echt goed gaat zitten na wat intensiever gebruik is mijn ervaring en dan is teruggeven/ruilen ook geen optie meer.)

My 2 cents, grtz, fRank
 
Heb ik wel naar geïnformeerd, maar dat was financieel geen super interessante optie, tenminste niet voor een pak wat origineel 600 was en al 3 jaar oud is. Ben er nooit hard mee op mijn plaat gegaan maar hij is zeker niet meer als nieuw ;).
 
Laatst bewerkt:
Donders ik wist niet eens meer van het bestaan af, maar er is nog MF en een ZX10R deel *O* :W

Ik heb topic 16-17-18-19 geopend, lijkt alweer eeuwen terug *D :t
 
Laatst bewerkt:
Stomme vraag maar is het geen idee om je huidige pak te laten vergroten 'op de juiste plek'?

Wellicht is een strook van een paar cm voldoende om je genoeg ruimte te geven? Van dat Stretch spul oid? Lijkt me een goedkoper plan dan weer een ander pak (wat ook pas echt goed gaat zitten na wat intensiever gebruik is mijn ervaring en dan is teruggeven/ruilen ook geen optie meer.)

My 2 cents, grtz, fRank

Had het zelfde probleem toen met de zx10, van kombi naar juiste maat raceoverall gegaan, was even wennen maar zou nu niet meer anders willen zit super
Twee jaar geleden bij motorsportshop heenvliet gekocht, was een (oud) model Dame voor nog geen €300,- daar kan je geen pak van laten maken.
 
Had het zelfde probleem toen met de zx10, van kombi naar juiste maat raceoverall gegaan, was even wennen maar zou nu niet meer anders willen zit super
Twee jaar geleden bij motorsportshop heenvliet gekocht, was een (oud) model Dame voor nog geen €300,- daar kan je geen pak van laten maken.
Ik had daar ook een overjarig pak gekocht in 2012, maar na vier dagen rijden kwamen de stiksels vanzelf los. Ik moet er niet aan denken hoe dat bij een valpartij gegaan was. Geen idee wat het merk ook alweer geweest is, maar zeker geen Damen. ;)

Vorige week woensdag voor het eerst met een gloednieuw IXS raceoveral gereden.
In eerste instantie schoof het mij teveel heen en weer op het zadel. :?
Zeker met gasgeven moest ik steeds overpakken met mijn gebroken arm.

Maar de tweede en laatste sessie pakte ik de vruchten van het soepeler verzitten. :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik had daar ook een overjarig pak gekocht in 2012, maar na vier dagen rijden kwamen de stiksels vanzelf los. Ik moet er niet aan denken hoe dat bij een valpartij gegaan was. Geen idee wat het merk ook alweer geweest is, maar zeker geen Damen. ;)

Vorige week woensdag voor het eerst met een gloednieuw IXS raceoveral gereden.
In eerste instantie schoof het mij teveel heen en weer op het zadel. :?
Zeker met gasgeven moest ik steeds overpakken met mijn gebroken arm.

Maar de tweede en laatste sessie pakte ik de vruchten van het soepeler verzitten. :Y *O*
Zag het logo er een beetje zo uit?
ali-logo.png

:+
 
Had het zelfde probleem toen met de zx10, van kombi naar juiste maat raceoverall gegaan, was even wennen maar zou nu niet meer anders willen zit super
Twee jaar geleden bij motorsportshop heenvliet gekocht, was een (oud) model Dame voor nog geen €300,- daar kan je geen pak van laten maken.

Die hebben idd leuke acties soms :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan