Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.259
10.854
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allen,
Ben bezig een motor die een tijdje stil heeft gestaan te refreshen en heb enkele vragen.

Ik heb op werk beschikking tot een ultrasoon reiniger, wij gebruiken echter aceton hier, wat zouden jullie gebruiken om de injectoren te gebruiken en voor hoelang.

Tweede vraag wat gebruikt men om de tank van de binnenkant schoon te maken?

Alvast bedankt voor de reacties/antwoorden!
Wat voor motor en wat voor materiaal tank? Ik weet niet of alle afdichtingen in het brandstofsysteem fan zijn van aceton, zou je ff moeten nakijken.
 
Dankjewel allen, ik heb tickopur inderdaad bij hbm vandaan, 1 op 20 verdunt, 10 min erin en de injectoren kwamen er helemaal schoon uit.
De tank ga ik nog schoonmaken met azijn.
De afgelopen dagen was het alleen gewoon te lekker weer om niet te gaan rijden.

De motor die ik heb is een cbr 600 FS uit 2001,tank is gewoon van staal.
 
Dankjewel allen, ik heb tickopur inderdaad bij hbm vandaan, 1 op 20 verdunt, 10 min erin en de injectoren kwamen er helemaal schoon uit.
De tank ga ik nog schoonmaken met azijn.
De afgelopen dagen was het alleen gewoon te lekker weer om niet te gaan rijden.

De motor die ik heb is een cbr 600 FS uit 2001,tank is gewoon van staal.
:t Persoonlijk gebruik ik liever citroenzuur (te verkrijgen bij Brouwland, apotheker, etc.), Al is het maar omdat dat een stuk minder stinkt dan azijn :+ Werkt verder beiden, afhankelijk van waar je je azijn/citroenzuur poeder haalt zal het elkaar niet veel in prijs ontlopen.
 
:t Persoonlijk gebruik ik liever citroenzuur (te verkrijgen bij Brouwland, apotheker, etc.), Al is het maar omdat dat een stuk minder stinkt dan azijn :+ Werkt verder beiden, afhankelijk van waar je je azijn/citroenzuur poeder haalt zal het elkaar niet veel in prijs ontlopen.

Als je in de buurt van almere woont kun je ook bij brouwmarkt (braumarkt) binnen stuiteren. Die hebben het ook.

db
 
E330, noemt de voedingsindustrie dat spul ook wel

Zuur.. Dat werkt ook super goed op carburateurbehuizingen :+ Er kwam hier laatst een klant langs met zijn "zo Ali-express mogelijke" carburateur revisie (die hoorde bij zijn "ik wil óók een Café Racer bouwen, maar kan nog geen hamer vast houden" fase).

Mijnheer had de boel helemaal zélf ultrasoon gereinigd (carbs niet-gedemonteerd in een bak zuur geflikkerd). Ik dacht de eerste 30 seconden dat hij met een doos biologische bloemkool aan kwam _O-
 
Iemand nog een goede tip/aanrader wat een goede luchtslang haspel is..?

Zoek een nieuwe luchtslang haspel. Maar dr zijn er zoveel.
M'n oog is nu gevallen op deze:
HBM 30 Meter Luchthaspel met Draaibaar Onderstel

Maar volgens mij is die niet monteerbaar aan wand/plafond.. Dus dan zou je m alsnog op de grond hebben liggen. Mooiste is als je m uiteraard aan wand/plafond kunt monteren.
 
Iemand nog een goede tip/aanrader wat een goede luchtslang haspel is..?

Zoek een nieuwe luchtslang haspel. Maar dr zijn er zoveel.
M'n oog is nu gevallen op deze:
HBM 30 Meter Luchthaspel met Draaibaar Onderstel

Maar volgens mij is die niet monteerbaar aan wand/plafond.. Dus dan zou je m alsnog op de grond hebben liggen. Mooiste is als je m uiteraard aan wand/plafond kunt monteren.

Ik heb op de motorbeurs naar deze haspel staan kijken:
HBM Automatische Luchthaspels

Die voelde degelijk aan. Heeft net als de haspel die Mechanism voorstelt 10 mm binnendiameter, en 5 m meer slang. Hij is wel vrij fors, en er is een goede kans dat die van autogereedschap.com een beter mechanisme heeft.
Ik wil er zelf ook nog 1 kopen, en wil dan een dikke slang, om ook luchtgereedschap te kunnen gebruiken. Dus de varianten met <10 mm binnendiameter zouden voor mij afvallen (de lengte van de slang gaat je gauw tegenwerken als hij te dun is).
 
Laatst bewerkt:
Wat doen jullie voor werk? Mijnbouw met explosieven door dementen?

db
Staalconstructie

Van fundering tot ramen plaatsen.
Meest gebruikte bouten zijn M16 en M20. De ploegen werken gewoon door in minder weer.

Het zijn natuurlijk wel machines die gebruikt zijn. Gaat iets stuk, dan proberen we het te repareren, als dat niet kan komt er nieuw (liggen klaar). Elke werkbus heeft wel 10 machines, 6 bussen. Soms voor een klus gaat er extra mee naar een werf.

Als ik moet gokken, komt er zeker elke twee dagen een machine defect langs, als het niet meer is.
 
Staalconstructie

Van fundering tot ramen plaatsen.
Meest gebruikte bouten zijn M16 en M20. De ploegen werken gewoon door in minder weer.

Het zijn natuurlijk wel machines die gebruikt zijn. Gaat iets stuk, dan proberen we het te repareren, als dat niet kan komt er nieuw (liggen klaar). Elke werkbus heeft wel 10 machines, 6 bussen. Soms voor een klus gaat er extra mee naar een werf.

Als ik moet gokken, komt er zeker elke twee dagen een machine defect langs, als het niet meer is.

Zijn ze ook echt niet meer te repareren? Koolborstes en snoeren zijn te vervangen...




wel interesse in zo'n hele grote haakse slijper O-) O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan