Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Vergeet ook files/drukte niet.

Vorig jaar in Duitsland 2,5 uur op de snelweg gestaan, alle stoken in twee richtingen dicht. (ernstig ongeluk)
 
Om deze dingen overweeg ik weer de auto/motortrein Dússeldorf-Wenen te pakken.
Kost even flink wat geld maar scheelt 3 dagen rijden op 'n traag barrel..(Gaat weer de Enfield worden)
 
Duitsland en snelweg... dat is sowieso geen goede combi als je op vakantie gaat. Alleen als ik een lang weekend weg ga en ver weg wil dan ontkom je er niet aan snelweg af te wisselen met binnendoor maar in Duitsland.. we leven niet meer in de jaren 80 dat je daar door kon rijden. Door vele jaren van achterstallig onderhoud is het snelwegstelsel in Duitsland 1 grote bouwput waar je echt van weg moet blijven!
De snelste weg naar de Alpen is voor mij echt nog snelweg tot aan Nancy en dan zo via de lekkere doorvlamwegen door de Loraine richting het Zwarte Woud en dan daar de B500 (ook niet vervelend rijden) pakken naar het zuiden. Zo zit je in 1 dag tegen de Alpen aan. Op een Enfield.. okay, misschien iets langer.

Oh en hoeveel per dag om het comfortabel te houden?
Op de V-Strom zo'n 1100 km, maar dan ben je het beu.. gaar nog niet.
Op de Vespa P200E (2-takt) zo'n 400 km, en dan ben ik echt wel toe aan een loude pint.
 
Laatst bewerkt:
Duitsland en snelweg... het viel mij op dat bij files en wegwerkzaamheden de rijbanen vaak zo smal zijn dat je er met een motorfiets niet meer tussen door kan. En nee, ik heb geen boxer-motor en geen zijkoffers.
Frankrijk en peage is super, alhoewel tegenwoordig vanaf Luxemburg tot aan de eerste tolpoort bij Toul (afstand ca 120km?) geldt daar een snelheidslimiet van 110 km/u met heel veel vrachtverkeer.
Inderdaad de N-weg vanaf Nancy naar het zuiden (Epinal en verder) rijdt ook erg goed en niet druk.

Plan is hier om enkele dagen naar Swiss te gaan, gezien de beperkte tijd wordt dat wel op een zondag heen via de Autobahn in 1 keer naar de Furkapass en omgeving. Wil nog wel nieuwe betere oordoppen kopen.

Vroeguuh eens met de auto-slaaptrein vanuit Den Bosch naar Avignon gegaan (900gld). Top !. Volgens mij is er al jaren geen handige autoslaaptrein verbinding meer naar de Franse Alpen. (kan weer komen bij een "CO-2 footprint-tax-per-gereden-kilometer")
 
Denk er om dat het in Duitsland voor de motorfietsch niet is toegestaan tussen de file door te gaan(vandaar zo veel claxonnerende frusty-duitsers toen ik 't wel deed denk ik).
 
Hoeveel km je comfortabel op een dag kan maken zal ook van je motor afhangen. Met een volledig bekuipte allroad is het een stuk comfortabeler om continu 130-140 te rijden dan op een naked.
Of op een motorscooter van 150 cc.. :Y
Toch moet het meer van Geneve in drie dagen wel haalbaar zijn vanaf Groningen denk ik. Ga geen snelwegen rijden behalve misschien het eerste stukje over de A31 tot ruim voor het Ruhrgebiet. Daarna alles binnendoor. Heb drie dagen met ongeveer 8 uur rijtijd per dag uitgezet met MyrouteApp en doorgezet naar TomTom Go mobile op de telefoon.

Vertrek eind volgende week.
 
Laatst bewerkt:
Of op een motorscooter van 150 cc.. :Y
Toch moet het meer van Geneve in drie dagen wel haalbaar zijn vanaf Groningen denk ik. Ga geen snelwegen rijden behalve misschien het eerste stukje over de A31 tot ruim voor het Ruhrgebiet. Daarna alles binnendoor. Heb drie dagen met ongeveer 8 uur rijtijd per dag uitgezet met MyrouteApp en doorgezet naar TomTom Go mobile op de telefoon.

Vertrek eind volgende week.
Ik denk niet dat da lukt.. afegleopen zomer stippelde ik op de kaart op het oog de snelste route uit.. zaten 3 bergpassen in.. _O- :$
 
Genève in 3 dagen is perfect te doen op een motorscooter, zelfs geheel binnendoor. Ik spreek uit ervaring en jij hebt dan nog wel een modern exemplaar. Ik weet alleen niet wat je er te zoeken hebt. Veel te druk daar in die stad. Ik ben er ooit een keer per ongeluk verzeild geraakt en vond het echt een vervelende kutstad om doorheen te komen.

Het enige wat je op kan houden is de manier van navigeren die je hanteert ;)
 
Genève is leuk om naar toe te gaan voor de afsluiting van de zomerfeesten. Dan is er een enorm vuurwerk wat vanaf pontons in het meer afgeschoten wordt op de maat van muziek.
Overal op de kades rond het meer is er kermis. Best een leuk feestje. Wel kneitersduur.
 
Denk er om dat het in Duitsland voor de motorfietsch niet is toegestaan tussen de file door te gaan(vandaar zo veel claxonnerende frusty-duitsers toen ik 't wel deed denk ik).

ik doe niks anders als filteren in geval van files in duitsland...
eerlijk gezegd nog nooit negatieve ervaringen gehad...
in tegendeel, men maakt netjes ruimte veelal.
ik heb begrepen dat het in duitsland idd verboden is maar wel gedoogd wordt...
een beetje een grijs gebied waar men niet voor bekeurd zover ik begrepen heb..
hangt er wellicht ook vanaf hoe je je tussen de file door beweegt (rustig of als een azo)
 
Nou die ervaring hebben wij niet. Vorig jaar kreeg een aantal van ons hier een boete voor. Niet zo duur, maar toch weer €20.-
Er is niet zo veel politie op de Autobahn aanwezig, maar als je gesnapt wordt, is het aftikken.
 
Genève in 3 dagen is perfect te doen op een motorscooter, zelfs geheel binnendoor. Ik spreek uit ervaring en jij hebt dan nog wel een modern exemplaar. Ik weet alleen niet wat je er te zoeken hebt. Veel te druk daar in die stad. Ik ben er ooit een keer per ongeluk verzeild geraakt en vond het echt een vervelende kutstad om doorheen te komen.

Het enige wat je op kan houden is de manier van navigeren die je hanteert ;)
Ik zei Geneve om de algemene richting aan te geven. Het precieze doel is Martigny net ten zuiden van de oostpunt van het Meer van Geneve.
Dan wil ik de 4e dag (zonder bagage) rondrijden via Chamonix, Megeve, de kleine StBernardpas, Aosta, Grote StBernardpas. Ik zag net dat de passen open net open zijn. Vorige week was alles nog dicht.
 
Nou die ervaring hebben wij niet. Vorig jaar kreeg een aantal van ons hier een boete voor. Niet zo duur, maar toch weer €20.-
Er is niet zo veel politie op de Autobahn aanwezig, maar als je gesnapt wordt, is het aftikken.
Dan hebben jullie echt net de verkeerde getroffen. Meerdere keren gehad dat ik terwijl ik in Duitsland tussen de file door reed polizei passeerde, één keer ook gehad dat ze met een snelheid gelijk aan de mijne over de vluchtstrook gelijk op reden, maar nooit aan de kant gezet. Een agent langs de Autobahn die ik vorig jaar tijdens de zomervakantie sprak gaf aan dat hij en vrijwel al zijn collega's het toelieten, zolang de manier waarop door de file gereden werd maar 'normaal' was. Ook zag ik de keren dat ik file reed in Duitsland regelmatig motoren met een Duitse kentekenplaat in Duitsland tussen de file door rijden.

Hier dus dezelfde ervaring als dolorfin.
 
Laatst bewerkt:
ik wil wat meer slaapcomfort en ben aan het kijken voor de nieuwe slaapmat.
kan iemand mij hier vertellen of de zak waar de exped megamat in wordt geleverd tegen een regenbui kan of is deze niet waterdicht.

bvd
 
Dan hebben jullie echt net de verkeerde getroffen. Meerdere keren gehad dat ik terwijl ik in Duitsland tussen de file door reed polizei passeerde, één keer ook gehad dat ze met een snelheid gelijk aan de mijne over de vluchtstrook gelijk op reden, maar nooit aan de kant gezet. Een agent langs de Autobahn die ik vorig jaar tijdens de zomervakantie sprak gaf aan dat hij en vrijwel al zijn collega's het toelieten, zolang de manier waarop door de file gereden werd maar 'normaal' was. Ook zag ik de keren dat ik file reed in Duitsland regelmatig motoren met een Duitse kentekenplaat in Duitsland tussen de file door rijden.

Hier dus dezelfde ervaring als dolorfin.
Ik heb zelf geen ervaring van een boete met door de file heen rijden, maar heb wel vrienden die ervoor bekeurd zijn. Ik heb later een keer begrepen dat het weleens gedoogd werd bij hoge temperaturen ivm kans op oververhitting.
Blijkbaar hanteert elke Polizei agent zn eigen ‘gedoog of niet’ regels...

Ik heb het vorig jaar stukjes wel gedaan en heb daarbij meerdere Duitse motorrijders waaronder een ADAC motorrijder ingehaald die wel ‘netjes’ in de file bleven rijden.
 
Nog nooit gehoord van een bekeuring en rijd al 20 jaar door de file.
zou het te maken kunnen hebben met de snelheid waar mee je het doet.
 
Martigny... Dat is net Zwitserland, de Forclaz is erg mooi daar maar waarom Martigny? aan de andere kant van de Forclaz is alles vele malen goedkoper. Zwitserland is echt een duur land! Of je moet daar toevallig een adresje hebben.
 
Ik heb het vorig jaar stukjes wel gedaan en heb daarbij meerdere Duitse motorrijders waaronder een ADAC motorrijder ingehaald die wel ‘netjes’ in de file bleven rijden.
Die ervaring heb ik ook.
Onlangs kwam ik in de Eifel in de buurt van Nürburgring gewoon voorbij rijdend als toertocht. Vlak bij het circuit bleek dat er een evenement was met megafile richting parkeerplaatsen. Ik heb dus zogezegd niets voorgekropen..........

Lekker er langs op gereden en bij de P-plaatsen gewoon weer verder. De weg van het circuit af was dus helemaal leeg. Richting P-plaatsen tig Duitse motoren ingehaald die allen netjes in de rij bleven wachten.
 
Laatst bewerkt:
Martigny... Dat is net Zwitserland, de Forclaz is erg mooi daar maar waarom Martigny? aan de andere kant van de Forclaz is alles vele malen goedkoper. Zwitserland is echt een duur land! Of je moet daar toevallig een adresje hebben.
Dan bedoel je bij Chamonix in de buurt?
Ik had Martigny gewoon op de kaart geprikt. Chamonix of die omgeving is voor mij ook prima. En ik vermoed dat Frankrijk inderdaad veel goedkoper is dan Zwitzerland. En je kunt er gewoon in Euries betalen zit ik me nu te bedenken.

Goeie tip. Bedankt.
 
Als je wilt kamperen dan zit er ook een erg fijne camping in Lanslebourg (kleinschalig en geen jengelende jong). In het dorpje zit een supermarkt en wat restaurantjes. Dit zit aan de ene kant onder de Iséran en de andere onder Mont Cenis welke ook echt geweldig is! Als je deze laatste wilt rijden doe het zo vroeg mogelijk in de ochtend als de zon nog laag staat. Echt betoverend mooi daarboven bij dat stuwmeer!
 
Ik kampeer niet meer, de motor is weg omdat ik door een beroerte niet meer kan rijden. Daarom gaat de Exped Synmat 9 LW de deur uit, 3 jaar oud, in totaliteit 2 weken op geslapen. De Schnozzel zak wordt uiteraard ook verkocht. De mat is altijd uitgehangen bewaard, al is het opbergzakje er ook nog. VERKOCHT.

full


full


full


full


Bij interesse, laat maar ff weten via een privé bericht.
 
Laatst bewerkt:
ik wil wat meer slaapcomfort en ben aan het kijken voor de nieuwe slaapmat.
kan iemand mij hier vertellen of de zak waar de exped megamat in wordt geleverd tegen een regenbui kan of is deze niet waterdicht.

bvd


de opbergzak is niet waterdicht , maar als je er één koopt waar een schnozzelpomp bag bij is heb je automatisch een 200% waterdichte drybag met compressie ventiel (en van stevige kwaliteit) . Ikzelf steek mijn slaapmat ook in de schnozzel bag , wordt trouwens ook aangeraden door exped zelf .
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit gehoord van een bekeuring en rijd al 20 jaar door de file.
zou het te maken kunnen hebben met de snelheid waar mee je het doet.

Afgelopen week weer veel file gehad in Duitsland (met de auto) en er kwamen heel wat motorrijders tussendoor, ook Duitsers. Ik doe het zelf ook altijd. Gaat prima omdat die Duitsers bijna allemaal die rettungsgasse vrijhouden.
 
Sinds een paar dagen ( op letterlijk de eerste nacht van de vakantie) helaas ook kennis gemaakt met de Exped problemen. Bij mij is een baan van mijn Synmat 7lw losgeraakt. Gelukkig de buitenste dus ik heb er op zich geen last van, maar ik hoop niet dat er meer volgen want dan wordt het vervelend. Als ik onderweg een kampeerwinkel tegenkom ga ik toch maar wat nieuws proberen te scoren. Heb plek genoeg om de oude mee terug te nemen dus thuis maar eens kijken of ik de bon nog heb.
 
Nou die ervaring hebben wij niet. Vorig jaar kreeg een aantal van ons hier een boete voor. Niet zo duur, maar toch weer €20.-
Er is niet zo veel politie op de Autobahn aanwezig, maar als je gesnapt wordt, is het aftikken.

Mijn ervaring is anders (weliswaar niet filefilterend dan) maar met een bagage-wagen (zonder 100 sticker) maar natuurlijk wel veel te hard 110/115 km/h.
Ben echt verschillende keren ingehaald door Polizei, maar nog nooit aan de kant gezet.

Ik heb sterk de indruk dat er best eea gedoogd wordt op de Autobahn, zolang je het maar een beetje fatsoenlijk en verantwoord doet (dus niet iedereen passeren en links blijven plakken met die anhanger, maar gewoon op de rechter baan "go with the flow".
 
Terug
Bovenaan Onderaan