Schotland zomer 2018

Dit jaar heerlijk gereden in Schotland. via New Castle naar Lossiemouth, Inverness, Applecross, Yorkshire Dales (Tan Hill Inn - moet je geweest zijn!). Groot gedeelte van de 500 mls gereden, redelijk weer met alleen op de laatste dag stortregens, tot de assen door de plassen! Een van de mooiste motorgebieden in Europa (vind ik).
 
Was ik vast iets te vroeg met boeken, want geen korting gekregen via de Nederlandse website.


Ik zou als jij al geboekt heb gewoon bellen.
Is niet eerlijk anders.
Wet dat je de korting dan ook krijgt.
Zou anders van de zotte zijn dat jij foor nog eerder te boeken het niet krijgt.
Succes.
Groetjes Karin.
Ach ja gewoon regen verwachten dan kan het alleen meevalen toch.
En wil er al zolang heen...⛆🌞
Zorg ik wel dat ik het zonnetje ben😁
 
Dit jaar heerlijk gereden in Schotland. via New Castle naar Lossiemouth, Inverness, Applecross, Yorkshire Dales (Tan Hill Inn - moet je geweest zijn!). Groot gedeelte van de 500 mls gereden, redelijk weer met alleen op de laatste dag stortregens, tot de assen door de plassen! Een van de mooiste motorgebieden in Europa (vind ik).


Heb het genoteerd zou in route kunnen passen.
Ligt maar 88 km binnendoor van ons hotel af...ziet er goed uit .
Op zaterdagavond live muziek ....ach ja mischien maar beter niet als we op zondag naar doune moeten rijden🏍😉
 
Ben nu eerst nog aan uitzoeken of we met anwb ook daar hulp krijgen ,verkeerregels...pff lijkt me toch gek linksom een rotonde ..maar goed.
En of we bv reserve benzine mogen meenemen, medicatie etc etc...
Wat kost daar de peut trouwens en kan je overal pinnen/visa of cash...
Heel veel vragen dus...
 
Ik zou als jij al geboekt heb gewoon bellen.
Is niet eerlijk anders.
Wet dat je de korting dan ook krijgt.
Zou anders van de zotte zijn dat jij foor nog eerder te boeken het niet krijgt.
Succes.
Groetjes Karin.
Ach ja gewoon regen verwachten dan kan het alleen meevalen toch.
En wil er al zolang heen...⛆🌞
Zorg ik wel dat ik het zonnetje ben😁
Bedankt voor de tip nog .. het is geregeld met 1 belletje.
 
Ben nu eerst nog aan uitzoeken of we met anwb ook daar hulp krijgen ,verkeerregels...pff lijkt me toch gek linksom een rotonde ..maar goed.
En of we bv reserve benzine mogen meenemen, medicatie etc etc...
Wat kost daar de peut trouwens en kan je overal pinnen/visa of cash...
Heel veel vragen dus...
De eerste paar km's in GB zijn vreemd. Rotondes andersom moet je effe aan wennen.
Na een uurtje wen je al aardig en merk je dat ze in GB erg gedisciplineerd rijden.
Vooral op rotondes gaat dat prima, beter dan in NL. Hier doen ze vaak maar wat.

Waarvoor zou je reserve-benzine mee moeten nemen? Je gaat niet de Sahara in!
Veel tankstations gewoon pinnen. Maar niet alle! Soms toch alleen Visa.
Waarom ANWB? Schotland is niet groot en ook daar hebben ze goede monteurs.

Wat er ook gebeurt: Als je de motor weer in Newcastle op de boot krijgt, dan is de afstand tot IJmuiden gewoon NUL. Daar haal je de brommerd dan weer op met een karretje.
(Zo dacht ik ook op Sicilië. Je bent op dat eiland nooit verder van huis dan 1100km Dan ophalen met aanhanger)
 
@meanmachine....thanks voor je tips..
Anwb zijn we al lid van en benzine ik kan maar max 250 km rijden met tank...heb trauma van zonder benzine komen hahaha....
Ach ja...dat links dat baart me nog zorgen.
Onze goede vriend heeft in juni 2016 in Schotland een motorongeluk gehad en dwarslaesie (onvolledig dus door kneuzing ruggemerg)opgelopen....hij kan inmiddels wel weer lopen maar niet lang en fijne motorriek etc is ook nog niet goed...

Maar goed zal inderdaad wel goed komen...
Dus tankstations genoeg...fijn😁🍻
Thanks
 
links rijden: ik ben een paar keer naar Nieuw-Zeeland geweest en heb daar met de auto van mijn oom het land doorkruist. ook daar hebben ze het in de bol dat ze links rijden prettiger vinden dan rechts rijden.

een ezelsbruggetje voor mij was toen: 'een bocht naar Rechts neem je Ruim'. uitwijken is ook niet moeilijk. je zou denken dat het een automatisme is om naar rechts te sturen als je uitwijkt. maar 'Down Under' heb ik daar niets van gemerkt.

1x ben ik de fout ingegaan, toen ik vanuit een service lane linksaf draaide en de bocht ruim nam, waardoor ik op de andere weghelft terecht kwam. het was in een klein stadje, dus liep goed af. mijn oom zat wel even met kromme tenen *D

het zal natuurlijk even wennen zijn, en onderweg, vooral op stukken met weinig verkeer en geen belijning op de weg, zal je af en toe de kans op terugval naar 'rechts rijden' merken. maar echt moeilijk/spannend is het links rijden niet.

met een beetje mazzel ga ik komende zomer ook 'die kant op'. samen met een collega met zijn sleurhut achter de Volvo. of we het hele stuk naar John O'Groats gaan doen, moeten we nog eens overdenken. maar op het lijstje staan de highlights als Isle of Skye, Eilean Donan Castle, Bealach na Ba, Applecross Inn.

ideetje: North Coast 500 - The ultimate road trip around the North of Scotland
 
Laatst bewerkt:
Oke @saabert thanks vpor je verhaal .
die nc500 heb ik ook over gelezen.
Weet niet of we daar de tijd vpor hebben.
Maar probeer er zeker een graantje van mee te pikken..
 
links rijden...............

1x ben ik de fout ingegaan
Daar zit nu juist het gevaar! Heb ik ook een keer daar gehad.
Ik wilde een voorrangsweg oversteken. Ik kijk naar links (gewend) en wilde wegrijden.
TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!! Komt er een auto van rechts. Ging net goed! :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nooit zo'n moeite mee, ik kom vrijwel jaarlijks in de UK omdat ik daar bekenden heb wonen, maar gek genoeg heb ik soms bij terugkomst meer moeite met wennen aan rechts rijden dan andersom. Zal wel in een vorig leven Engels geweest zijn :+

Vooral uitkijken met bijzondere verrichten zoals keren of wegrijden uit een parkeervak, dan verval je snel in je automatisme van rechts rijden. Ook goed opletten op single tracks in Schotland, daar komt soms plotseling een tegenligger en dan zal je als reflex snel naar de rechterkant van de weg uitwijken, maar dat doet de tegenligger ook. Je hoort vaak dat mensen er tegenop zien om links te rijden, maar achteraf valt het meestal erg mee. Nadeel op de motor is dat je elkaar niet even kan helpen. Als je met meerderen in een auto zit kan je elkaar scherp houden, op de motor zal je het zelf moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Al paar keer naar de overkant geweest.
Links rijden went vrij snel.
Alleen rotondes moet ik elke keer goed nadenken...
 
Bedankt ....nou ik hoop dan maar dat het meevalt..
Van single track weg heb ik al gehoord en bij wegrijden....hopelijk blijf ik scherp.
Maar daarom heb ik bewust gekozen om de drukke stad edinburgh op het einde van onze tocht te zetten.
In gedachte dat ik al gewend ben aan links rijden voordat we drukke stad in moeten voor ons hotel..
 
Bedankt ....nou ik hoop dan maar dat het meevalt..
Van single track weg heb ik al gehoord en bij wegrijden....hopelijk blijf ik scherp.
Maar daarom heb ik bewust gekozen om de drukke stad edinburgh op het einde van onze tocht te zetten.
In gedachte dat ik al gewend ben aan links rijden voordat we drukke stad in moeten voor ons hotel..
De allereerste keer is het ergste als je links gaat rijden.
Het eerste uur in Engeland, herinner ik me nog, dat ik een gevoel had alsof ik net mijn RBW had gehaald.
Stom, want ik had toch zeker al een miljoen km onder de auto- en motorwielen. :]

De volgende keren dat ik links moest rijden, bijv. in Z.Afrika, voelt het na enkele km's al weer als gewoon. Eigenlijk maakt het nu weinig uit of ik van R naar L ga of omgekeerd. De eerste 10min is het altijd even opletten. Ook als ik in Hoek van Holland van de boot af kom.
 
Ach en het weer, ik heb het er altijd mooi gehad, motorrijders zijn niet vies van een buitje. Daarnaast zijn het vaak de mensen die er nog nooit zijn geweest die over regen beginnen, soort van borrelpraat.

Precies. Ach je hebt wel eens een buitje (of een mega-bui), maar je stelt je er ook een beetje op in.
het is vaak een bui en dan is het ook weer effe over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan