Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
≥ suzuki gsx750f - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Moest ik nog gene hebben, had ik hier wel eens naar willen gaan kijken 8-)
Wel wat meer km's dan de mijne, maar ziet er verder wel nóg beter uit.
En de invoerprocedure had ik er wel bijgenomen dan.

Maar ... spijt komt zo vaak te laat ...

Nee hoor, ben wel tevreden met mijn huidige, al had ik beter moeten kijken en had er nog ongeveer 200€ afgekunnen wegens de uitlaat en de roest in de tank.

Edit: zie nu dat die in rotterdam niet goed loopt stationair. Wellicht iets met de carbs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Achja een betere koop verschijnt altijd achteraf wel een keer. Ik ben enorm blij met mijn 1100 maar kwam er later 1 voorbij met alle onderhoud, gros nieuwe slijtagedelen en meeste opties dat ik dacht "goh misschien met die beteraf geweest" maar ach. Kost nu iets meer en m dan ook piekfijn dus klaag zeker niet. Gros wat erop staat is belabberder in de vorm van ouder, meer gelopen en in minder nette staat.

Vandaag in de kuip een voltmeter ingebouwd en schrikbarende 14.9 continue met knippers aan over de 15 met lampen aan 15.1... 15.2.... was toevallig het ritje naar mn kennis voor modificatie aan laadstroomcircuit en nu stabiel 14.4 volt ongeacht gebruikers. Blij mee!

Sbk stuur stuurt zeer prettig ondanks dat ik nog geen 20 km gereden heb. Bar end spiegels van aliexpress verdienen aanpassing. Herbruik het glaasje met steeltje maar laat andere stuurgewichten ervoor draaien, zwaarder en degelijker:)
 
:)
full


Edit: in tshirt zo erop is niet mijn normale outfit maar voor zeer kort ritje hier 1 keer toe besloten ;)
 
Laatst bewerkt:
:)[afbeelding]

Edit: in tshirt zo erop is niet mijn normale outfit maar voor zeer kort ritje hier 1 keer toe besloten ;)
Nice! :t

Ene ... is de 1100 amper groter in totale omvang dan een 600/750? Of ben jij gewoon vrij groot?

Verder heb je gelijk, een "betere koop" komt idd altijd na aanschaf, is hetzelfde met een huis. Maar eigenlijk weet je dat nooit zeker, want die betere koop heb je enkel online gezien, en je hebt dus geen idee van verborgen gebreken, die je bij je aankoop ook pas ná aankoop ontdekt hebt.

Goed dat je spanning nu weer goed geregeld wordt, anders kan je een rugzak vol reservelampjes meenemen als je eens een lange rit maakt _O-

En dat van rijden in je t shirt? Tja, in B mag het niet meer, toch wordt het heel af en toe nog wel eens gedaan. Ook ik doe het wel eens ... zeker als ik na onderhoud een testritje doe rond de blok, waarbij ik wel van de grote baan blijf.

Ach, laat de moraalridders nu maar afkomen met hun commentaren. Ja dat recht habben ze, want zij rijden immers overal braafjes 50 en netjes binnen de lijntjes ... of geloof je dat niet ... ?

Onlangs met die wateroverlast reed ik zelfs met mijn sandalen, korte broek, t shirt, geen helm en geen handschoen, door het water, in 5de versnelling op stationair, met mijn linkerhand aan het stuur, met mijn rechterhand de phone vasthoudend aan het filmen, rijd ik tot op de hoek, aan "ons" kruispunt met de grote baan om terug te draaien (U turn, kan met 1 hand daar, ruimte genoeg) komt er net een politieauto door over de grote baan, en ik zag dat hij mij gezien had ... oeps, nu heb ik het vlaggen, dacht ik ... maar nee hoor, reed gewoon door, zal wel heel wat anders aan zijn hoofd gehad hebben :P
 
Ohw ja ... ik heb me weer eens niet kunnen bedwingen :$

Spotjes om te dienen als DRL's

Projectors voor koplamp ombouw naar dubbel en symetrisch licht
(LHD, zwarte schrouds, en zonder lampjes, die volgen apart)

LED dual color H1 type bulbs

Schakelaartjes om deze allen te bedienen*
(gemende kleuren besteld, dus 4 van elk, heb ik nog wat reserve liggen ... )

Blauwe T5 LED's voor de wijzerplaten
(weet niet of die bright genoeg gaan zijn, maar ik ga die uit mijn oude ook nog uithalen, want die man die hem ging komen opladen voor 100€ is nog steeds niet geweest. En eigenlijk hoop ik dat hij niet meer komt, mijn zoontje zal hem dankbaar zijn, want hij wilt hem mee demonteren. Goede gelegeheid voor wat vader-zoon tijd :t )

* voor de koplampen ga ik beide kanten afzonderlijk schakelen, want aangezien ik mijn motor stil leg aan rode lichten waarvan ik weet dat ze lang rood blijven kan het herstarten er soms voor zorgen dat de koplamp(en) net lang genoeg uitvallen om van kleur te veranderen. En als het dan eens gebeurt dat er slechts eentje te lang uitvalt, heb ik een gele en een witte koplamp, en moet ik er slechts 1 uit en inschakelen om weer gelijke kleur te bekomen

Verder heb ik nog een langwerpige felle rode LED liggen die ik als achtermistlicht wil gebruiken, en nog 2 rode ronde felle LED's* die ik als achter pinkers wil gebruiken icm mijn GIVI Wingrack.
Onder de topkofferplaat hangt nog steeds een heel breed derde (of tweede :P ) stoplicht. Daar zou ik eigenlijk nog een beter exemplaar onder willen hebben. Misschien eenzelfde type als wat ik nu als achtermistlicht ga gebruiken.

* die hebben ook een derde draad, als je die schakeld gaan ze in strobosckoop functie. Ik zou dan nog een soort druk knopje willen vinden dat na indrukken een 30tal sec geschakeld blijft, en dan weer opent. Bij file rijden maak ik geen gebruik van mijn alarm functie op de pinkers, maar bij het aanrijden op de staart van een file lijkt het mij wel wat

Ik hoop dat ik al het nodige ga hebben liggen, incl opgeknapte GIVI Wingrack onderdelen en de nodige bouten, vóór ik aan 20.000km zit, en dan zou ik graag alles willen monteren/ombouwen naar wens, en dan kan ik er nog 80.000km van genieten :]
Op dit moment rijd ik nog niet veel, maar als ik weer begin te werken (maar dat is nog niet voor deze maand) is dat er snel ...

Edit: nog ergens een usb connector met spanningsweergave liggen, die moet ik nog even zien terug te vinden en ook plaatsen dan ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1100 is wel groter hoor, meer beenruimte, groter zadel gewoon ruimer. Echter ook veel lomper en zwaarder. Ik ervaar het als toermotor en de 750 als sport/tour. Lijkt me fijn voor langere afstanden. Voor kort in de buurt of een dijkje pakken liever de 750 die stuurt verl soepeler.
full
 
Je bouwt er heel wat ledjes op trouwens ;)

Hebben die drl spots niet vrij weinig lumen of maakt dat niet uit?

Ik heb vergelijkbare maar zag ook dat ze van de buitenkant allemaal op elkaar lijken maar er toch tientallen varianten zijn. Mijne hebben enorm veel lumen en geven ook heel veel licht. Zit een extra ronde ring rondom die ook verlicht is ofzo. Heb der wel schik mee
 
Hier zie je mijn lampjes een beetje met extra ring ofzo :)[afbeelding]
Had er eerst ook op het oog met zo een cirkels errond. Maar vond ze enkel met twee draadjes, dus de cirkels en de centrale lampjes kunnen dan niet apart geschakeld worden, en dan vond ik de cirkels een beetje zinloos. Althans dat dacht ik toch, want ik zie nu wel het effect bij jou.

Had er nog aan gedacht om afzonderlijke angel eyes bij te bestellen om rond de shrouds in de koplampem te plaatsen, en die rechtstreeks op het contact aan te sluiten, zodat die wél altijd zouden branden voor het geval ik mijn koplampen eventueel zelf eens zou vergeten aan te zetten.

Maar ik denk dat ik al genoeg aan de motor ga (ver)prutsen :+
 
En over prutsen? Jaja, daar ken ik wel wat van :$

Als kind had ik altijd de neiging dingen uit elkaar te halen om te zien hoe iets in elkaar zat, radio's, oventjes, boormachines, en nog wat van dat.

Of die dingen daarna nog in elkaar geraakten was niet altijd gegarandeerd, net zo min als dat het niet gegarandeerd was dat het weer zou werken als het wél in elkaar geraakte :P

Vandaag bericht gekregen van de opkoper dat hij rond 14:30u het wrak komt ophalen. -O-
Intussen heeft die man het wrak ook daadwerkelijk opgehaald ;(
Dus ik nog snel de tellerunit open gemaakt om de blauwe LED's eruit te halen ... en ja, je raad het al ... toen kwam het in me op, en heb ik dat ding nóg verder als nodig uit elkaar gehaald _O-

Was het hier of op FB, ik weet het niet meer. Maar ergens kwam het klokje ter sprake. Ik had daar op gereageerd dat ik geen idee heb waarom bij die zónder klokje de benzinemeter links staat, maar dat die bij die met klokje naar rechts is verplaatst en het klokje links staat.
Feit is wel dat je dat klokje niet achteraf kan bijplaatsen.
full

full

De knopjes staan rechts van de klok. En de grote printplaat is er niet op voorzien om eigenhandig de benzinemeter op te schuiven.
Ik zou gedacht hebben dat beide een zelfde montagepunt zouden hebben, maar andere contactpunten, zodat je zowel een klokje als een benzinemeter in de linkse cirkel zou kunnen zetten, door dat daar contactpunten voor beide op de printplaat voorzien zouden zijn, en in de rechtse unit enkel contactpunten voor de benzinemeter. Maar dat kan dus niet, en je kan ook niet zeggen, "ok, dan plaats ik dat klokje wel rechts." Past dus niet. Of je zou er een of ander after market klokje moeten in knutselen.
Voor mij betekent dat dus, dat als er na deze wéér een GSX F komt (dat ik daar nu al aan zit te denken _O- ), het dus sowieso eentje mét klokje zal moeten worden.

Verder heb ik wel een vraagteken bij de verklikkerlampjes.
full

full

Er zitten drie lampjes in, linksboven voor de neutraal, rechtsboven grootlicht, links onder een zwart plaatje, midden onder olielampje, en rechtsonder géén plaatje. Het zwarte afdekkapje heeft daar ook geen opening, en dat vind ik nu net raar, want als je dan de achterkant bekijkt, zijn dáár net wel contactjes voorzien, en in die plaats met het zwarte plaatje en opening in het afdekkapje niet. En, voor welk soort verklikkerlampje zou die helemaal rechtsonder dan moeten dienen? Zou het iets van bij de Katana zijn?

O ja ... dat klokje, ook dat is vrij ver uit elkaar gegaan :+
full
 
En dit zijn dan de laatste fotootjes van GSX F nr.5 ...
full

full

full


Enerzijds goed, is nu uit de weg, anderzijds had het mij iets meer kunnen opleveren als ik de onderdelen zelf verkocht, maar dan kruipt er weer zoveel tijd in ...

Het enige wat ik er wel leuk aan gevonden zou hebben is, om de motor samen met mijn zoontje uit elkaar te halen.
 
Iemand nog een nette set carburateurs van een 750 eerste type over? :X
 
Nette carbs nog niet gevonden wel met een 1100 donor bezig... mocht dat iets worden dat zou helemaal te gek zijn :9~
 
Nette carbs nog niet gevonden wel met een 1100 donor bezig... mocht dat iets worden dat zou helemaal te gek zijn :9~~
Bedoel je nu dat je er nog een complete GSX 1100 F bij genomen hebt? :9~

Ik heb een probleem ...
Richtingaanwijzers Light Indicator Blinker Lens Cover suzuki KATANA GSXF 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 in Richtingaanwijzers Light Indicator Blinker Lens Cover suzuki KATANA GSXF 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 van op AliExpress.com | Alibaba Groep
E Gemarkeerd Richtingaanwijzers voor Lens Blinker Indicatoren Voor Suzuki GSXR600/750, TL1000, SV650, GSXR1100, Katana in E-Gemarkeerd Richtingaanwijzers voor Lens Blinker Indicatoren Voor Suzuki GSXR600/750, TL1000, SV650, GSXR1100, Katana van op AliExpress.com | Alibaba Groep
Nee nog niet besteld ... maar het wringt O-)
(al zou het stom zijn om ook die achterste te bestellen, want ik zou eigenlijk gewoon mijn Givi Wingrack MOETEN monteren, en dan passen de originele pinkers niet meer)
 
Voor Suzuki Katana GSX 600F 750F GSX600F GSX750F 1998 2002 Side Achteruitkijkspiegels Zwarte Carbon Motorfiets Groothandel D10 in Voor Suzuki Katana GSX 600F 750F GSX600F GSX750F 1998-2002 Side Achteruitkijkspiegels Zwarte Carbon Motorfiets Groothandel D10 van Zijspiegels & Accessoires op AliExpress.com | Alibaba Groep

Zijn dat nu écht de volledige spiegels? Of enkel de covers?
Maar iets meer dan 6€ voor de twee spiegels, weggevertje toch? Oke oke, met de verzendkosten erbij een kleine 18€, blijft erg weinig voor twee volledige spiegels ...
 
Ik heb eens budget spiegels gekocht daarvan was het glas belabberd leek wel bestickerd plastic van een lachspiegel ;)
 
Bedoel je nu dat je er nog een complete GSX 1100 F bij genomen hebt? :9~

Nee ik kijk rond.

Mijn carburateurs zijn na een ton finaal versleten bleek bij demontage. Dus diverse opties:

Vieze carbs via sloper; 100 tot 200 euro moeten nog de ultrasoon in en voorzien van revisieset a 20 euro per carb.

Carbs via mf er die ze aanbood maar niks meer laat horen

Donor gsx750f via mf voor 400 blok en carbs overzetten want slecht 30.000 gelopen

Donor gsx1100f voor 500 van 92-94 met nog geen halve ton op de teller voor blok, draadboom, carburatie, hydrolische koppeling etc etc. 2 van op het oog...

Lastig dus... alhoewel :+
 
Ik heb eens budget spiegels gekocht daarvan was het glas belabberd leek wel bestickerd plastic van een lachspiegel ;)
Dus niet echt een aanrader?

Anyway, heb helemaal geen nood aan andere spiegels, dus ik bestel ze sowieso niet.

Die witte pinkerkapjes zit ik nog aan te twijfelen :P

Wel intussen volgende besteld:
DWCX 2 stks Motorfiets 11.3mm Aluminium Wielen Band Ventiel Cap 90 Graden voor Harley Chopper Honda Yamaha Suzuki Truck in DWCX 2 stks Motorfiets 11.3mm Aluminium Wielen Band Ventiel Cap 90 Graden voor Harley Chopper Honda Yamaha Suzuki Truck van Tire Accessoires op AliExpress.com | Alibaba Groep
Zien er exact dezelfde uit als die ik op mijn vorige had staan, en die had ik toen 18€ betaald bij RAD.
Tot 42 dagen levertijd, is best lang, maar mijn huidige banden zijn nog niet versleten, en ga ze uiteraard pas zetten bij de volgende bandenwissel.
Als de banden voor de winter nog niet versleten zijn ga ik ze wel vervangen, ze zijn 12 jaar oud en voelbaar verhard, bij kouder weer absoluut geen aanrader :X

Maar het geeft mij wel het gevoel dat de km stand dan toch wel klopt. Motor moet 5 jaar stilgestaan hebben, en er stond voorheen nog een oude Belgische plaat op, dus is de laatste keer ingeschreven vóór 2010, en begon met de letters WAA, dus bij de eerste "W" platen. Ik heb eens "WDX" gehad, moet eens zien na te kijken wanneer ik die ingeschreven had, want deze is daar ruim voor gekomen.

Het betekent alvast dat de motor minstens 8 a 9 jaar in bezit van de dame in kwestie geweest is, en wellicht heeft zij die banden nog laten zetten, of nog net door de eigenaar daarvoor vlak voor de doorverkoop aan haar. Denk dat de banden max 1/3 afgesleten zijn. Zal morgen eens de profieldiepte meten (alleen jammer dat ik de profieldiepte niet ken van deze band wanneer die nieuw is).
 
Edit: bij de wit/gele H1 LED bulbs die ik besteld had, gaven ze een levertermijn op van 17 tot 29 dagen, maar nu, na amper 6 dagen krijg ik bij de tracking information "Aangekomen in het land van bestemming, in afwachting van douane inklaring".
Dat ging best snel ... hopelijk drinken ze daar niet te veel koffie, dan is het ook snel thuis :t
 
Dus niet een aanrader?

Ik ken deze spiegels niet maar na mijn ervaring met duurdere budget spiegels, vermoed ik dathet glas geen goed beeld geeft. Je kunt de gok wagen maar de constructie lijkt me ook wat dubieus, misschien rammelt of trilt het enorm?
 
Ik ken deze spiegels niet maar na mijn ervaring met duurdere budget spiegels, vermoed ik dathet glas geen goed beeld geeft. Je kunt de gok wagen maar de constructie lijkt me ook wat dubieus, misschien rammelt of trilt het enorm?
Vind het zelf ook erg goedkoop, nog geen 7€ voor 2 volledige spiegels ... de verzendkosten zijn hoger dan de de kostrpijs zelf _O-

Gelukkig heb ik ze dus niet nodig ;)
 
Afgelopen weekend met de GSX-F naar Duitsland geweest. In twee dagen tijd 750 kilometer gedaan. De motor heeft het fantastisch gedaan. Heerlijk de bergweggetjes en doordraaiers gedaan. Helaas ikzelf wat minder. Kritiek puntje in mijn lijf is mijn nek en die heeft het wel moeten ontgelden.

Doordat je toch enigszins voorover zit moet je toch een knik in je nek leggen om vooruit te kijken. Daar heb ik behoorlijk last van gehad. Daarom helaas toch besloten om de GSX weg te doen voor wat anders met een meer rechtop-zit.

Uiteindelijk bij een eerdere wens uitgekomen in de vorm van een Yamaha XJ900S Diversion. Hier heb ik al eens eerder naar gekeken, maar toen toch voor de GSX gegaan. Deze stond bij de motorzaak waar ik de Suzuki ook in onderhoud heb. Met bijna gesloten beurs kunnen handelen. Volgende week zal ik dus de GSX wegbrengen en inruilen voor de Div.

full


full
 
Afgelopen weekend met de GSX-F naar Duitsland geweest. In twee dagen tijd 750 kilometer gedaan. De motor heeft het fantastisch gedaan. Heerlijk de bergweggetjes en doordraaiers gedaan. Helaas ikzelf wat minder. Kritiek puntje in mijn lijf is mijn nek en die heeft het wel moeten ontgelden.

Doordat je toch enigszins voorover zit moet je toch een knik in je nek leggen om vooruit te kijken. Daar heb ik behoorlijk last van gehad. Daarom helaas toch besloten om de GSX weg te doen voor wat anders met een meer rechtop-zit.

Uiteindelijk bij een eerdere wens uitgekomen in de vorm van een Yamaha XJ900S Diversion. Hier heb ik al eens eerder naar gekeken, maar toen toch voor de GSX gegaan. Deze stond bij de motorzaak waar ik de Suzuki ook in onderhoud heb. Met bijna gesloten beurs kunnen handelen. Volgende week zal ik dus de GSX wegbrengen en inruilen voor de Div.

[afbeelding]

[afbeelding]
Je gaat de GSX-F nog missen ...

Maar nee, effe serieus, ik begrijp je punt wel.
Het positieve aan die 900 versie vind ik de cardan.
In de zaak waar ik was gaan kijken naar een GSX-F vóór degene die ik nu gekocht heb, hadden ze ook een 900 Diversion staan. Als die kofferrek in goede conditie geweest was, was de kans groot dat ook ik nu op een 900 Diversion reed ipv een GSX-F.

Maar in mijn geval niet vanwege de zithouding, want die vind ik meer dan goed voor mij, maar wel vanwege de cardan.

Als ik dat nog eens zou kunnen doen, de GSX-F ombouwen naar cardan aandrijving, zou ik het meteen doen!
(geld en middelen zijn de ontbrekende factoren ...)
Riem zou ook nog mogen, maar de voorkeur gaat uit naar een cardan.
 
Normaal stuur erop was ook een goed alternatief geweest.

De diversion vind ik altijd wat terend op de naam van zijn onverwoestelijke voorganger, toch kan die daar niet aan tippen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan