Motorverzekering diefstal

KawaKip

MF'er
28 okt 2014
75
10
Poortugaal
Twee weken geleden hebben ze mijn uitlaat gejat uit de garage.

Ik heb die netjes gemeld bij mijn verzekering en alles zou vergoed moeten worden als ik het laat repareren. Hierbij wordt een nieuwe uitlaat erop gezet en gemonteerd.

Alleen nou wil ik niet meer een Akrapovic, omdat ik bang ben dat het weer gebeurd. Ik wil daarom de schade niet laten repareren, maar het bedrag uitbetaald krijgen.

Dit is ook geen probleem, alleen moet ik hiervoor een offerte krijgen van een garage. Uiteraard wilt geen enkele garage dit voor mij doen, want zij willen ook geld erop verdienen. Ik begrijp dit ook natuurlijk.

Heeft iemand ervaring hiermee en heeft eventueel een tip voor mij?
 
Je kan gewoon naar Motoport gaan voor taxatie.

Dit is gratis als je het bij hen laat repareren en anders kost het jou 150 euro.

Afhankelijk van hoe hoog het schadebedrag is wordt er wel of geen onafhankelijke schade expert ingeschakeld.


Als jouw motor dusdanig beschadigd is dat deze economisch total loss wordt verklaard dan heeft de motorzaak ook niets om te repareren nadat zij de boel hebben getaxeerd. Zo een rare gang van zaken is dat niet.

Een zaak die hier moeilijk over doet of dit weigert zou ik weer met een boog omheen lopen. Die hebben geen zin om geld te verdienen denk ik dan. Laat staan om fatsoenlijk werk af te leveren.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben destijds de motorschade bij een kleinere zaak laten taxeren (motor werd verkocht en niet meer gerepareerd, dit ook eerlijk gezegd). Hij wou er toen 30 euro voor hebben. Een offerte voor een uitlaat lijkt me minder werk dus zal voor een klein bedrag toch wel mogelijk zijn?
 
vraag een garage voor een offerte van levering en montage van de demper die er op zat. niet vertellen dat het om een verzekeringsgeval gaat maar dat je die uitlaat graag op je motor wilt hebben. die willen ze je vast graag verkopen inclusief montage. die offerte stuur je door naar de verzekering en klaar ben je. die offerte kan gewoon per mail gestuurd worden hoeven ze de motor niet eens voor te zien. eventuele schade die is ontstaan bij het van de motor af halen ben je dan kwijt want het is geen taxatie maar je hebt ook de kosten van een taxatie niet.
het is niet de meest eerlijke manier maar hij werkt wel. persoonlijk zou ik de garage die mij de offerte geeft daarna wat handel teruggeven door aankoop van onderdelen of onderhoud als ik het nodig heb dan maakt hij de offerte niet helemaal voor niks.
 
vraag een garage voor een offerte van levering en montage van de demper die er op zat. niet vertellen dat het om een verzekeringsgeval gaat maar dat je die uitlaat graag op je motor wilt hebben. die willen ze je vast graag verkopen inclusief montage. die offerte stuur je door naar de verzekering en klaar ben je. die offerte kan gewoon per mail gestuurd worden hoeven ze de motor niet eens voor te zien. eventuele schade die is ontstaan bij het van de motor af halen ben je dan kwijt want het is geen taxatie maar je hebt ook de kosten van een taxatie niet.
het is niet de meest eerlijke manier maar hij werkt wel. persoonlijk zou ik de garage die mij de offerte geeft daarna wat handel teruggeven door aankoop van onderdelen of onderhoud als ik het nodig heb dan maakt hij de offerte niet helemaal voor niks.

Wat nóg beter werkt: Open kaart spelen dat je die prijsopgave nodig hebt voor de verzekering en daarom om een pro-forma factuur of offerte opvraagt :t
 
:^

Waarom zou je hierover geheimzinnig doen?

Alsof zaken nooit met diefstalgevallen of de schade daarvan te maken hebben.

Ik vraag mij af bij welke zaken de TS is langs geweest. Ben je uberhaupt wel bij een zaak langs geweest of is het een aanname dat geen één zaak jou zou willen helpen?
 
Laatst bewerkt:
dan beginnen ze vaak over taxatie en daar hangen kosten aan en als het diefstal het enige gemis is is die taxatie niet nodig. en als je eerlijk bent en open kaart speelt ziet de verkoper wel werk maar geen return op investment als je hem een worst voorhoud van verkoop happen ze vaak wel.
 
Als je voor de taxatie moet betalen is dat niet meer dan netjes, vind je zelf niet?

Als de TS verzekert is voor deze schade dan valt het onder de verzekering lijkt mij.

Bij mij was dit wel zo. Enkel het eigen risico moeten betalen en het maakte niet uit of daar nu wel of geen taxatie bij zat.

Twee maanden geleden nog in eenzelfde soort shit situatie gezeten. Dus het is bij mij nog vers in het geheugen.

Univé is mijn verzekering en Motoport Wormerveer heeft de schade afgehandeld (motor was economisch total loss bleek uiteindelijk).

Ik heb €150 eigen risico moeten betalen en heb de dagwaarde (incl. taxatiekosten) e.d. terug gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet voor de taxatie zelf betalen volgens KNMV. En ik ben voorlopig bij drie verschillende garage langs geweest waar ik hetzelfde verhaal heb gekregen.
 
Bel een Motoport op. Zoals je kan lezen hebben deze het voor mij verzorgt.

Dat je moet betalen vind ik normaal (dat dit niet onder de dekking valt vind ik niet normaal. Gelijk opstappen als je het mij vraagt, maar dat is iets heel anders).

Onder de betaling van de zaak uit proberen te komen toont weinig fatsoen.
 
Laatst bewerkt:
normaal als de hele afhandeling door de motorzaak wordt gedaan dus inclusief schadeherstel of vervanging zitten de kosten normaal in de verzekering dat hoort bij de schade. laat je wel de taxatie doen maar laat je ze geen geld verdienen (door de schade te laten uitkeren en niet of ergens anders te laten herstellen) dan volgt er gegarandeerd een rekening van de motorzaak. een taxatie kost tijd er wordt een brug bezet gehouden er komt een expert langs die de brug ook nog een tijdje bezet houd. meestal is het een standaard bedrag van 100 of 150 euro want die tijd en die brug hadden ze anders geld mee kunnen verdienen en dat geven ze echt niet gratis weg. het is niet de bedoeling dat zij kosten maken en iemand anders de winst opstrijkt.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon offerte opvragen voor leveren en monteren van uitlaat.
Monteren lukt je wel gok ik.

Vraag me ook af waarom er iets getaxeerd moet worden.

Een simpele mail naar een dealer van jouw merk zou voldoende moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Soort van hetzelfde gehad maar dan de uitlaat beschadigd door een ongelukje. Heb toen een offerte laten maken bij een webshop.

Offerte opgestuurd en bedrag uitgekeerd gekregen.
 
Je kan ook moeilijk langsrijden met een motor zonder uitlaat. Ik zou gewoon een offerte opvragen van de uitlaat inclusief montage bij een motorzaak en die dan doorsturen naar de verzekeraar. Dan schaf je daarna een originele aan. Dat lijkt mij de snelste manier om dit geregeld te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan