Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stationair wel gewoon lekker synchroon, geen dipjes?
Zwakker is wel raar, want 2 werkende cilinders klinken veel rustiger dan 1 cilinder die brult om te blijven draaien. Hoor je nog andere verdachte geluidjes?

motor loopt verder wel synchroon. gister weer rond de 1400 gezet, ben benieuwd. ik hoor verder ook niks raars
 
full


Dit kan het sponzige remmen verklaren...
 
Dat zou zomaar eens kunnen. Tourmax is een goed merk voor alternatieve rubbers ipv de oem suzuki rubbers.

Zuigers mooi oppoetsen met iets van belgom. Terugplaatsen met Ate vet en niet met remvloeistof zoals velen zeggen.
 
Rubbers waren nog mooi soepel, dus die heb ik teruggeplaatst. Remleidingen ook vervangen voor HEL exemplaren. Wel had ik na ontluchten 0,0 druk. Dus rij dinsdag ff langs de garage om de boel na te laten kijken.
 
Dat zou zomaar eens kunnen. Tourmax is een goed merk voor alternatieve rubbers ipv de oem suzuki rubbers.

Zuigers mooi oppoetsen met iets van belgom. Terugplaatsen met Ate vet en niet met remvloeistof zoals velen zeggen.

ik zou voor je remmen lekker origineel kopen :)
 
ik zou voor je remmen lekker origineel kopen :)

Koop al 15 jaar tourmax en nooit problemen mee, Suzuki maakt ze ook niet zelf, grote kans dat ze uit de zelfde fabriek komen, maar natuurlijk eigen keus.

Had persoonlijk trouwens de rubbers enz wel vervangen als toch alles open ligt.
 
Ben het met mick85 eens.

Daarbij vind ik de stofkeerringen er niet uit zien.
Ik zou de boel zéker vervangen. En RoyalClub: tourmax is echt een gerenomeerde rubber fabrikant. En precies wat Mick zegt: suzuki produceert ze zelf ook niet. Heb nu zelf een paar keer delen van Tourmax gebruikt op andere fietsen en de kwaliteit is niet onder dan die van de oem suzuki. Misschien handig om te weten: Tourmax word gemaakt in Japan en zijn dus geen chinese zooi delen.

De prijs daarintegen scheelt aanzienlijk.
Maar goed. Iedereen moet doen wat goed voelt.

Ik heb destijds SV1000 klauwen gemonteerd op mijn SV650 met van die adapters via SV-Rider en heb ook die klauwen gereviseerd. Waren tweedehandse van een 2004 model en zagen er niet uit. Heb toen wel originele suzuki cups en rubbers besteld maar dat was alleen maar omdat ik ze op ebay echt voor een scheintje kon krijgen: complete set voor een kwart van de retail prijs.

Maar anders had ik zéker tourmax gekocht.
Laatst nog bij een GSXR750 uit 96 een hoofdremcilinder gereviceerd. Ook tourmax. Echt niks mis mee. Remt weer als een dolle. (ok ok ok er zitten ook nieuwe brembo 4 zuiger monoblocks op ipv die gare 6 zuiger tokiko)
 
Laatst bewerkt:
De remoliegelei is er in ieder geval uit en schoongemaakt. Dinsdag even langs de garage om te kijken waarom ik geen druk krijg. Ben redelijk handig met een steeksleutel en een schroevendraaier, maar dit gaat boven mijn pet.
 
Je hebt dus nu een heel leeg systeem. Heb je een vacuum (of eigenlijk een een onderdruk) pomp om de remvloeistof aan te zuigen ?
 
Heb de remvloeistof er doorheen gezogen, dus er zit vloeistof in de leidingen. Er kwamen eerst grote bellen, kleine belletjes en uiteindelijk heldere vloeistof uit de ontluchtingsnippels. Dus de boel zou ontlucht moeten zijn, heb ook de banjo bovenaan meegenomen...
Wil nu gewoon dat er goed naar gekeken wordt, ga de 13e het circuit op, dus dan is het fijn om zonder hulp van grind te kunnen stoppen ;)
 
De groeten uit Spanje :W
EFufDcW.jpg


Mick, ik weet niet hoe erg de ketting op de geleider gaat dragen met de standaard achterbrug, maar 14/47 is top op de SV vind ik. Misschien red je het dan wel met je huidige ketting. Voortandwiel kost niet zo veel
 
Goedemorgen allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn handtekening gezet voor een blauwe SV1000S uit 2003. Voor mij toch wel een bijzonder moment, gezien dit mijn ideale motor is sinds ik bezig ben met motor rijden. Ik sta dan ook te popelen om hem hopelijk eind van de week op te halen.

Kunnen jullie mij vertellen of de spiegels inklapbaar zijn bij de SV? Ik wil hem graag in m'n tuin/schuur zetten, alleen is de tuindeur (nog) niet heel breed. Bij mijn huidige motor (CBR 600 F2) kan ik de spiegels inklappen en dan past deze er net door. Ik vermoed dan ook dat de spiegels van de SV ingeklapt moeten worden...
Ik hoor het graag!
 
De standaard spiegels zijn inklapbaar maar heb je wel een inbussleutel bij nodig. Kortom, het eerste modje wordt andere spiegels *D
 
Hoi Jappie, dat is balen.. Misschien als tijdelijke fix maar af en toe losdraaien, deze zomer gaat de tuin nog op de schop en zorg ik voor een fatsoenlijke motoringang. Bedankt voor je reactie!
 
De standaard spiegels zijn inklapbaar maar heb je wel een inbussleutel bij nodig. Kortom, het eerste modje wordt andere spiegels *D

Volgensmij niet hoor, je kunt de spiegels gewoon inklappen :Y , staat zelfs een pijltje op de spiegels in welke positie je hem weer terug kan zetten, geen inbus of welk gereeedschap dan ook, alleen met belijd en als het niet veel is gedaan met wat kracht

Bij de SV650 2004 in ieder geval en ook bij de SV1000 2007 was dat zo.

dat is juist het fijne aan de SV spiegels de motor staat altijd strak tegen de muur met de spiegels ingeklapt.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn idee ook. Als je ze naar je toe haalt trek je ze los, als je ze weer wegduwd gaat het spul weer tegen de draadrichting in en zet je ze weer vast. En dan inderdaad tot de 2 pijltjes tegen elkaar wijzen en dan zitten ze goed. Heb ze degelijk iets bij de motorzaak ook regelmatig zien doen..
 
Bedankt voor de reacties! Fijn dat dit zo mogelijk is.
@Disaster, na lang zoeken heb ik geen manual gevonden, op een onderhoudsmanual na die ik keurig heb opgeslagen. Als jij de gebruikershandleiding hebt houd ik mij aanbevolen. Ik heb de motor nog niet in bezit, dus of het er bij zit weet ik niet. Alle extra/standaard onderdelen heb ik wel al, maar daar zat die niet tussen. Om goed voorbereid te zijn (is toch een leuk stukje voorpret) heb ik hier de vraag gesteld. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen ervaring met hyperpro en ohlins.
Heb een hyperpro setje op de sv en ik vind het geweldig.
Om de veer strakker te zetten zit er een sleutel bij maar ik heb deze nog nooit gebruikt, ook kan je de veer hoogte nog wat afstellen met het draai knopje beneden maar ook nog nooit gebruikt om af te stellen omdat die goed is afgesteld, mocht ik problemen hebben rij ik langs hyperpro en ze helepen je altijd geweldig geen ervaring met andere veren boeren behalve die wel eens bij circuitdagen staan maar dat zijn slechte ervaringen.

Ben nu in contact met Hyperpro om te kijken hoe en wat. Vandaag maar eens een afspraak gemaakt om zowel voor als achter de boel te laten opmeten, vervangen/ upgraden en afstellen. Kan er wel weer een andere voorvork in zetten maar besteed liever mijn geld aan een paar goede veren en het afstellen ervan.

Dit alles uiteraard ná de meeting op 15 juli :P!

Paars is een fantastische kleur maar... het wordt denk ik een zwarte veer :+ .

hyperpro__shock_460_03_v01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan