Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het geeft mij juist voldoening als ik de dikke literbikes zoek rijdt in de bochten _O- *O*

Had vandaag ook van die stoere mannen op Assen, halen je in op het rechte stuk. Maar bij Meeuwenmeer van het gas af...

Reed vanaf Duikersloot naar de GT gewoon naar ze toe :]
 
PC moet wel motor speciefiek zijn, gaat vooral om de kabelboom en Aansluitingen, ook 2cyl of 4cyl is een verschil.
Rabidebike is de zelfde module voor meerdere motoren en losse kabelbomen.

je kunt er ook aan denken om de motor op de ECU te laten afstellen maar weet niet of dat simple mogelijk is voor de SV1000.

kijk ook eens hier:Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Ja had dat topic al gevonden. Thanks voor de info!
 
Kijk, dit is beter.
Dezelfe imi-Akra als van eerder deze week, maar dan voor een normale prijs van 5 tienjes.
≥ NIEUWE MOTOR AKRAPOVIC Uitlaat Dempers Carbon Short & Mids! - Accessoires | Overige - Marktplaats.nl
Staat leuk op de SV (zie evt mijn SV in de OP) en is redelijk stil te krijgen indien nodig.
Ik heb wel de dB-Killer nog iets aangepast hiervoor. Het standaard dB-killertje is te kort, dus meer iets voor een 4-cilinder.
Die van mij lekt nu wel iets op de aansluiting, maar dat ligt niet aan de uitlaat, maar omdat mijn linkpijp een te grote diameter heeft waardoor ik wat veel moet vullen. Als ik nog tijd heb vandaag fix ik het nog even voor de SV-meet.
 
Hallo allemaal mijn naam is Eric en ben sinds vorig jaar in het bezit van een sv van 2002, dacht zal mijn naam ook eens laten vallen.
Ik wil best wat foto's plaatsen alleen ben niet zo handig met een computer.
Voor de mensen die morgen aanwezig zijn, tot morgen #zinin.
 
Sluit ik me bij aan. In 75.000 km twee keer defecte SR. Verder gewoon doorrijden met normaal onderhoud en af en toe een keerring of iets anders onschuldigs (preventief) vervangen. Iets echt kapot gaat er niet aan een SV zolang je het netjes behandelt. Is dit voor de 2nd gen soms anders dan??

Is '01 niet nog steeds generatie 1?
Dit is alleen mijn ervaring hè ;) en mijn SV-tje zal wel eentje van een maandagochtend zijn geweest, onderhand is alles wel weer in orde maar het tempo waarmee de storingen elkaar opvolgde was iets dat ik niet gewend was vanuit de Italiaanse auto's die voor de deur hebben gestaan.
Nou wil het toeval dat de 2e motor ook een Soez is geworden en daar doen na een jaar om duistere redenen de knipperlichten het niet meer. Zal wel weer wat kleins en simpels zijn maar het valt wel op ;)

Kijk, die Italianen is ook altijd wel wàt aan stuk hoor. Maar verdeeld over een stuk of 5 is de ervaring dat de nieuwe storing wacht met opdoemen totdat je de oude hebt verholpen _O- .

Onder 'een beetje netjes ermee omgaan' versta ik dat ie op tijd remmen/banden/olie/beurt krijgt en semi overdekt geparkeerd wordt. Pas vol op het gas na een kwartier rijden en sowieso bijna nooit naar de begrenzer toe. Volgens die filosofie heb ik eigenlijk bijna nooit gezeik met de Italianen en zou, de vooroordelen volgend,een Jap zich voorbeeldig moeten gedragen. helemaal als er eigenlijk bijna niks op zit dat stuk kàn.

Maar, eerlijk is eerlijk. Er zitten nu ook weer 2 storingen in de 25 jaar oude Italiaan.
De toeter doet het niet :+ , zal wel een zekeringetje of een losgetrild contactje zijn. Zit midden in een vebouwing en verhuizing dus even geen tijd om te checken.
En de kachel staat vast op een stand waar ik hem afgelopen winter bij -10 naartoe gedraaid heb, dus op het moment is de kachel sterker dan de airco :+ waardoor ik op de snelweg het best warm heb in dat ding want bij die snelheden is rijden met het raam open niet zo lekker meer.
 
'01 is inderdaad ook 1st gen. 1999-2001 is 1st gen.
Het kan in jouw geval ook zou zijn dat een vorige eigenaar en slordig mee is om gegaan of maar wat heeft lopen prutsen met het ding. Normaal gaat er echt weinig kapot aan een SV. Storingen die elkaar in ijltempo opvolgen is niet des SV's.
Met netjes omgaan bedoel ik normaal onderhoud en met vesrtand gebruiken. Olie en filter op tijd verversen, kleppen af en toe stellen, de motor goed warm rijden voor de kraan echt open gaat etc. Als je last hebt van electrische storingen is het echt heel lastig zoeken, zeker als het iedere keer iets anders is. Sterkte ermee!
 
Dat is met alles zo, als je er knap mee omgaat gaat het langer mee. Maar normaal gaat er weinig stuk? Ik vind de SV toch bovengemiddeld veel zwaktes af fabriek ingebouwd hebben hoor.
Spanningsregelaar elke 50k, big end lagering te zwak wat schijnbaar ook bij redelijk huis tuin en keuken gebruik rond de 75k een blok kan kosten. Versnellingsbakken waar ik volgens mij echt niet de enige ben die zo nu en dan een vals neutraal heeft tussen 5 en 6.
Die snelheidsmeter bij mij overleed kort nadat de banden vervangen waren, nou is het de misser van de motorzaak geweest dat ie blijkbaar net een mm verkeerd teruggezet was, maar dat pinnetje dat langs een blokje moet in het voorwiel en dat blokje kan stukkrassen is geen heel stevige keuze geweest.

En dit commentaar komt van iemand die gewend is met een auto te rijden waarbij de versnellingsbak in licentie van Porsche gebouwd is met véél te lichte materialen waardoor normaal gesproken de synchromesh van de 2 na een km of 100k helemaal opgegeten is en de lagering van de voorveren open en bloot in de wielkasten hangen. (Beiden stevige ontwerpblunders)

Maar, alle gezeik ten spijt. Momenteel doet de SV het prima :)
 
Goedemorgen deze morgen!

ik rij nou een paar maandjes rond op de een fijne gele SV650 uit 2002, en dat bevalt prima :9 Er zit inmiddels een compleet andere voorkant in en ik blijf het leuk vinden om er technisch aan te prutsen ;) Nu het rijwiel gedeelte "in orde" is kan ik het niet laten om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het blokje...

Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Voor de hand liggende opties:
- nokkenassen
- carburateurs
- ontsteking
- lichter vliegwiel

Dat soort dingen.... en ik weet dat een andere motor met meer vermogen makkelijker is maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon benieuwd of er hier meer grapjassen zijn die hun SV wat betreft motorblok techniek onder handen hebben genomen.

Later,

Loek

...


Over het kietelen van het blok, 2G nokkenassen heb ik klaarliggen, gaan er deze winter denk ik in. Daarnaast wil ik een getrapte spie maken om de ontsteking te vervroegen. Er is een club in uit m'n hoofd Engeland die ze maakt, maar die reageren niet op de mail. Iets van 4 graden vervroegen maakt voor veel meer koppel bij lage toeren. Dat klinkt toch als muziek in de oren?

Welke tandwielverhouding heb je, Loek?




Deze

Ignition Advance "Woodruff" Key
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij Hyperpro geweest en mijn voorvering is nu goed afgesteld (was blijkbaar schokkerig... Merkte af en toe wel iets :')). Achter gaat hij de boel nalopen, blijkbaar is de veerweg tekort door de dempers en kettingbeschermer...
 
Heb je hyperpro in je originele vork? Ben benieuwd wat ze hebben gedaan qua afstellen. Ik ga er ook heen binnenkort..
 
Heb je hyperpro in je originele vork? Ben benieuwd wat ze hebben gedaan qua afstellen. Ik ga er ook heen binnenkort..
Weinig. Op de 650 kun je alleen de voorveerspanning instellen. verder niets. dus tja. valt niet heel erg veel in te stellen eigenlijk. voor de achterveer geld het zelfde.

De 1000 heeft wel een iets andere vork; cartridge type.
 
Weinig. Op de 650 kun je alleen de voorveerspanning instellen. verder niets. dus tja. valt niet heel erg veel in te stellen eigenlijk. voor de achterveer geld het zelfde.

De 1000 heeft wel een iets andere vork; cartridge type.
Die veervoorspanning (pre-load) is alleen van af het tweede model afstelbaar of als je geluk hebt zoals ik het eerste model van 2002 die had al de nieuwe voorvork.
 
Heb je hyperpro in je originele vork? Ben benieuwd wat ze hebben gedaan qua afstellen. Ik ga er ook heen binnenkort..

Nope de TL1000R voorvork die erin zit was niet goed afgesteld :). En Paul vond het niet nodig om hier progressieve veren in te plaatsen.

Achter heb ik een ZX6R schokdemper maar hier kan ik de preload niet meer van verstellen...
 
Laatst bewerkt:
Die veervoorspanning (pre-load) is alleen van af het tweede model afstelbaar of als je geluk hebt zoals ik het eerste model van 2002 die had al de nieuwe voorvork.

Mijn SV is ook van 2002. En ik heb er Hyperpro veren in zitten.
Is dit dan die vork met verstellings mogelijkheden die je bedoelt?
full


Trouwens, Danton, ik heb nog een ZX6R achterschokbreker liggen die wel goed is. Wilde hem zelf gaan gebruiken, maar dat komt er niet van. Eigenlijk heb ik hem niet nodig.
Laat maar weten bij interesse.
 
Mijn SV is ook van 2002. En ik heb er Hyperpro veren in zitten.
Is dit dan die vork met verstellings mogelijkheden die je bedoelt?
[afbeelding]

Trouwens, Danton, ik heb nog een ZX6R achterschokbreker liggen die wel goed is. Wilde hem zelf gaan gebruiken, maar dat komt er niet van. Eigenlijk heb ik hem niet nodig.
Laat maar weten bij interesse.
ja deze vork heb ik ook is op de 1gen alleen in 2002 geleverd dacht ik, bij de mijne waren 5 ringen zichtbaar :? dit net maar eens veranderd hopen dat hij nu iets strakker stuurt
 
Laatst bewerkt:
Die van mij staat nu op 4 ringen, in combinatie met die Hyperpro veren stuurt ie strak. Soms iets te hard, maar ik ben ook niet een van de zwaarste. Misschien moest ik eens naar ring 5 gaan.
 
heb de mijne nu op 3 gezet met de originele veren, volgens de link in de OP de standaard setting voor een gen2 dit morgen maar eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Dan zit ik niet ver weg met mijn 72kg. Ik kocht mijn SV en toen stond de vork op ring 1.
Dat was voor me echt niet te doen, stuurde strak, maar stuiteren bij het minste geringste.
Nu stand 4, achter heb ik hem ook al wat minder strak gezet. Heb wel de standaard achter schokker, dat dan wel.
Nou hou ik persoonlijk wel van een strakke vering, dus wat stuiteren, en af en toe een stap opzij zetten vind ik niet erg ;)
Sterker, ik vind het leuk. Ik ben motoren van wat ouder gewend, dus weet ermee om te gaan.

Ik ga, als ik morgen tijd heb hem wat anders in stellen, en dan kijken wat het is.
Eigenlijk gaat het me meer om het harde gevoel, want strak sturen doet ie! :]
 
afgelopen zondag gemerkt dat ik sommige bochten wijd laat lopen terwijl andere er wel netjes doorheen komen met meer snelheid.
Nu is het zo dat mijn voorkant en de achterkant al wel eens een uitstapje hebben gemaakt en ik tot vorig jaar toen ik de sv kocht een jaar of 5 niet meer gereden had, misschien dat dat er ook nog iets mee te maken heeft:?
 
Moet er bij hyperpro een afspraak gemaakt worden om je vering af te laten stellem?
Verwacht daf die van mij ook wel een stukje beter kan.
 
Ja, dat heb ik gemerkt ;)
Ik hou meer van bochten dan rechtuit, dus ben daarom na de herstart vrij snel van P5 naar P4 gegaan. Je hebt pr2 toch? Die kunnen vrij oud zijn, dus uitgehard. Bij hoge temperaturen merk je daar meestal niet zo heel veel van, maar de achterband is ook vrij platgereden en dat merk je zeker. Vervangen door sportbanden, je rijdt toch niet heel veel, en dan lekker bochten draaien en het gevoel weer een beetje terugkrijgen.
 
Ik ben zelf zeer tevreden met pipo3, maar dat zijn echt niet de enige goede sportbanden voor straatgebruik. Pr5 schijnt ook goed stabiel te zijn en goed grip te geven. Ik houdt niet van banden die zich vervormen en dat doen pipo3 banden nauwelijks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan