Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic VII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is geen plek voor ego in het verkeer. Is er gewoon niet.

Is wel makkelijker gezegd dan gedaan :Y

De enige en echte waarheid.

Kijk maar eens op een dag hoeveel file er staat door: "een afgesloten linkerrijstrook vanwege ongeval" Hier staat eigenlijk: File door een kop staartje op de linkerrijstrook, veroorzaakt door een linksplakker die een brake test heeft gegeven aan een klever. 2 egotjes die ervoor zorgen dat pak em beet 2000 mensen een half uur later achter hun prak zitten.
 
Omhooggevallen kerels zijn het leukst om te sarren. Het gaat die kerels alleen maar om ego, hun 'prestaties' in hun carrière zijn hun middelen.

Dat die mannetjes daar zo stoer over doen laat zien dat ze erkenning willen. Dat ze dat niet op de natuurlijke manier krijgen betekent dat ze het nu proberen af te dwingen.

Zozo dus jij bent *belangrijk beroep*?
Ja.
Knap hoor. Wat moet ik met die informatie?
''Bla bla bla met als betekenis, ik sta boven jou''
Petje af! Ik herhaal, wat moet ik met die informatie?
''meer geblaat''
Dus jij bent zo slim en gewaardeerd dat je de erkenning van een vreemdeling zoekt zoals ik?
''mompel mompel stommel stommel''
Hmmhmm. Omdat je het niet snapt zal ik het je duidelijk maken : het interesseert me geen reet.
*omhooggevallen vent loopt verslagen weg*

Voilá *O*Tja...

Bij mij zijn die discussies minder lang ...

Ik zeg dat ik een grote piemel heb :Y
 
Wat een flapdrol dan...
Je had kunnen zeggen dat jij er niet van gediend bent om aangesproken te worden door iemand met een B rijbewijs...
A
B
C
......
Wie staat nu hoger op de trap?:) haha
AM :Y
Kijk eens goed waar die staat in het rijtje:

rijbewijsachterkant.jpg


En zo hoort het ook, helemaal onderaan, alleen tractor staat nog lager in de rangorde :+
 
Knap dat je zo rustig en vriendelijk bleef :Y

Met die vakantieperiode maak je veel gefrustreerd volk mee, ben benieuwd als er eens iemand echt zou stoppen of wat dan ook hoe ik zou reageren?

Altijd rustig, en vooral vriendelijk, blijven en om eigen veiligheid denken, om escalatie te voorkomen, zeker bij 30 graden.
 
Laatst bewerkt:
Ben normaal niet van het zeuren maar begin me nu echt te irriteren aan die drugsrunners / berber gajes hier.
Ben het al gewend dat ze veel te langzaam rijden, je afsnijden en voorrang afdwingen waar ze het niet hebben, maar had nu wel een hele erge.
Rijden er 2 in hun golfje 30 waar je 50 mag, dus ik wil inhalen.
Kwam een tegenligger aan maar was makkelijk te halen.
Ik geef richting aan en ga er voorbij, gaan ze ineens vol mee accelereren.
Motor is sneller dus haalde het wel, maar scheelde niet heel veel.
Maar goed, volgende verkiezingen gaan we toch maar PVV stemmen, ben het echt beu nu.
 
Ben normaal niet van het zeuren maar begin me nu echt te irriteren aan die drugsrunners / berber gajes hier.
Ben het al gewend dat ze veel te langzaam rijden, je afsnijden en voorrang afdwingen waar ze het niet hebben, maar had nu wel een hele erge.
Kentekens, met je bevindingen, doormailen naar opsporingsinstanties :Y
 
Ben normaal niet van het zeuren maar begin me nu echt te irriteren aan die drugsrunners / berber gajes hier.
Ben het al gewend dat ze veel te langzaam rijden, je afsnijden en voorrang afdwingen waar ze het niet hebben, maar had nu wel een hele erge.
Rijden er 2 in hun golfje 30 waar je 50 mag, dus ik wil inhalen.
Kwam een tegenligger aan maar was makkelijk te halen.
Ik geef richting aan en ga er voorbij, gaan ze ineens vol mee accelereren.
Motor is sneller dus haalde het wel, maar scheelde niet heel veel.
Maar goed, volgende verkiezingen gaan we toch maar PVV stemmen, ben het echt beu nu.

Zal helpen. Die lui zijn in Nl geboren en getogen, Nl paspoort en al.
Terugsturen naar land van herkomst van (groot)ouders gaat m niet worden. Daar worden ze uitgekotst omdat ze te westers zijn.
 
\[/b]Over een steekje los zitten gesproken.

Rij relaxed, in brommert mode, over lokale landweggetjes met water erlangs
genietend van de hete zon. Op dit soort wegen rijden ook veel (brom/snor)fietsers
en....natuurlijk ook sluipverkeer(de)koekblikken. Komt er een koekblik in tegenovergestelde richting op zo'n 200m afstand aanrijden op het moment dat ik, twee naast elkaar fietsende fietsers, inhaal. Koekblikbestuurder geeft totaal geen blijk van inzicht, laat staan een begripvolle verkeersmentaliteit, door rekening te houden met de al niet zo brede landweg, en blijft met ruim 60km/u naderen (maxV 60 toegestaan maar kon in deze situatie dus niet) . Ik zag de bui al hangen en maakte met m'n linker hand een, rij is wat langzamer, teken terwijl ik de fietsers inhaalde. Maar nee hoor, gewoon vol door blijven rijden, vlak langs de fietsers waarbij de fietsers (2 meiden) behoorlijk schrokken.

Ik blijf even staan en vraag aan die meiden of alles goed is, wat een idioot in die auto zeg,
is de reactie van de meiden. Gelijk gevende wenste ik ze verder een leuke dag.

Rij ik verder, komt er, na enkele minuten, achter me een auto aanscheuren, haalt me, snijdend, in en stopt voor me al wuivend met z'n hand uit het raam. Ik had al zo'n vermoeden dat ik die auto eerder was tegen gekomen. Ik stop naast de auto en vraagt de, zo rond de 60 jarige mannelijke, bestuurder of ik diegene was die dat teken had gegeven.

Wie A zegt moet ook B zeggen dus ik zeg, ja, en u begreep ook waarom ik dat teken gaf ?
was m'n tegenvraag. Begint tie me daar te tieren van, en weet je wel wie ik ben, en jij bent geen politieman om mij een teken te geven.

Ja hoor, dacht ik, daar is er weer een, zo'n "wegmisbruiker" die regelmatig in dat gelijknamige programma te zien is.

Dus ik vraag heel rustig en geïnteresseerd wie hij is, want ik ben altijd wel benieuwd wie men is in het koekblik en waarom men het verkeer in gevaar brengt.

Ik ben "wethouder" roept tie, en wil niet aangesproken worden door jou, je moet je bek houden. Ik reed daar 30 km/u.

Oke, dacht ik, wethouder of niet, jij verdient in ieder geval de:

"De Grootste Eikel Van De Dag" award.

En vraag hem waar hij dan wethouder is en zeg dat hij dan beter moest weten en niet gediend ben van z'n (verkeers)manieren.

Begint tie, zeer herkenbaar als wegmisbruiker dus, de duivel en z'n ouwe moer er bij te halen, van me dit en me dat, en dat ik m'n bek moest houden en niet aangesproken wilde worden.

Ik probeerde nog een poging door te zeggen dat een wethouder juist aangesproken mag worden op z'n gedragingen, als ambtenaar van de burgers, en zeker als het een verkeersgevaarlijke situatie betreft. Maar kreeg de kans niet om er tussen te komen.

Ik dacht maar één ding, jij bent geen wethouder, en als je dat wel bent, of bent geweest
behoor je in ieder geval in het rijtje van "Hoge heren die denken overal mee weg te kunnen komen" Gaf hem vriendelijk een knikje en wenste hem een prettige en vooral veilige dag toe. En ben toen maar doorgereden.

De "wethouder" maakte toen rechtsomkeer, waarbij die bijna, de sloot inreed, waarna ik, ja kon het niet laten, toch even moest lachen :]
Los van het geleuter dat je te horen kreeg, had jij niet met al je verkeersinzicht even moeten wachten met je inhaalactie? Je dwingt een tegenligger tot remmen/uitwijken en brengt daarmee jezelf, de meisjes en een tegenligger in gevaar.

Het wordt hier steeds meer i.p.v. "wat ik vandaag onderweg meemaakte" "alleen ik rij fantastisch".
 
Laatst bewerkt:
Los van het geleuter dat je te horen kreeg, had jij niet met al je verkeersinzicht even moeten wachten met je inhaalactie? Je dwingt een tegenligger tot remmen/uitwijken en brengt daarmee jezelf, de meisjes en een tegenligger in gevaar.

Het wordt hier steeds meer i.p.v. "wat ik vandaag onderweg meemaakte" "alleen ik rij fantastisch".
Ik vroeg me al af wanneer deze reactie zou komen ;)
Maar dat die van jou afkomstig is, verbaast me toch wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg me al af wanneer deze reactie zou komen ;)
Om precies te zijn 21.34 22-07-2013 :)
Maar dat die van jou afkomstig is, verbaast me toch wel.
Mij niet, maar anders zou ik wel erg saai zijn toch? Dank voor het compliment.

Maar gezien het ontbreken van een inhoudelijk antwoord, lijkt het erop dat ik op z'n minst geen ongelijk heb, in het beoordelen van jouw post.
 
en ik wilde net vertellen hoe ik vandaag een honda nc700x-rijder zichzelf een aantal keer ontzettend in gevaar zag brengen. Was niet op een landweggetje, maar op de gooise weg in Amsterdam. Compleet in fluoriserend geel gooit ie zich eerst met een kleine 72 km/h voor een taxi, die daardoor vol in zijn ho-ijzers moest (want die reed uiteraard veel te hard). Vervolgens duikt de fluorfietser te vroeg naar rechts waardoor hij het koekblik wat hij aan het passeren was afsneed. Ik reed er in mijn koekblik achter maar kreeg wel last van plaatsvervangend schaamte.
 
...anders zou ik wel erg saai zijn toch? Dank voor het compliment.

De tekst is duidelijk, maar ook ik sta open voor kritiek.

Houden jullie, naast motor(scooter)rijden ook van voetballen ?
Weten jullie hoe lang één voetbalveld is en stel je dan eens twéé voetbalvelden achter elkaar voor. En stel je dan eens voor dat je op je motor(scooter)fiets aan het begin van het eerste voetbalveld, met 50km/u, 2 fietsers inhaalt. Stel je daarna eens voor dat er opdat moment een auto, aan het einde van het tweede voetbalveld, met 60km/u aan komt rijden. Hoeveel meter zit er dan tussen de auto en de motorfiets/fietsers ?
Op het moment dat de auto, met 60km/u, de motorfiets passeert, heeft de motorfiets, de fietsers allang ingehaald. De auto blijft, in het midden van de smalle landweg, onverminderd doorrijden. De motorfietser rijdt uiterst rechts, en maakt een, langzaam rijden, gebaar. De auto blijft nog steeds onverminderd, met 60km/u, in het midden van de smalle landweg rijden en rijdt daarbij rakelings langs de fietsers.

Wat ik duidelijk wil maken, en het is al zo vaak hier "ter sprake gekomen" tussen voor- en tegenstanders, inzichtelijk en minder inzichtelijk, betweters en azijnpissers, zeikers en zuigers en tekstpuristen, dat veel koekblikkers rijden alsof de weg van hun is met blik op oneindig en het verstand op nul, gewoon doorrijden daar waar het eigenlijk niet kan.

Krijgen motorrijders geen voorrang (de bekende rotonde perikelen), rijden rakelings langs motorrijders, Snor/Bromscooters/fietsers.
 
Laatst bewerkt:
en ik wilde net vertellen hoe ik vandaag een honda nc700x-rijder zichzelf een aantal keer ontzettend in gevaar zag brengen. Was niet op een landweggetje, maar op de gooise weg in Amsterdam. Compleet in fluoriserend geel gooit ie zich eerst met een kleine 72 km/h voor een taxi, die daardoor vol in zijn ho-ijzers moest (want die reed uiteraard veel te hard). Vervolgens duikt de fluorfietser te vroeg naar rechts waardoor hij het koekblik wat hij aan het passeren was afsneed. Ik reed er in mijn koekblik achter maar kreeg wel last van plaatsvervangend schaamte.
Wil ik alvast, namens deze roekeloze NC700 rijder, m'n excuses aanbieden aan die keurig rijdende taxichauffeur })
M'n mede NC700 rijder maakt het NC rijden op deze wijze ten schande.
Als ik hem ooit tegenkom, krijgt tie van mij zeker "een aanwijzing"..en een draai om z'n oren ;)
 
Ja maar om even op kern vd vraag terug te komen ..was het wat die 2 dames op de fiets?

Mooie fietsen?
 
Laatst bewerkt:
Altijd rustig, en vooral vriendelijk, blijven en om eigen veiligheid denken, om escalatie te voorkomen, zeker bij 30 graden.

Ik dacht eerst dat het een bezorgde motorrijder (in koekblik) of een politieman in burger was. Omdat ik vrij luchtig gekleed, op de motor zat en mij daar over wilde aanspreken, was geen enkel probleem geweest natuurlijk, ben altijd in voor een praatje, ook als men vind dat ik iets niet goed doet of dat beter kan. Wees nooit te eigengereid/eigenwijs voor kritiek.

Mijn motor, de Honda NCX700 is nou niet bepaald het zwaarste model maar, met z'n 50 pk, slank en wendbaar. (zoals ik zelf ook ben)
Ik reed er dan ook in de "brommer mode" op met maxV 55 km/u en werd zelfs door (opgevoerde) snorfietsers, in zwemkleding, ingehaald.

Wees terughoudend met aanwijzingen en/of tekens geven zoals, langzamer rijden.
Ik geef dat alleen als ik, of directe medeweggebruikers, in gevaar worden gebracht.

Ben wel wat gewend, meestal wordt als argument, een beroep, met veel verantwoording, genoemd om indruk te maken. Dit keer was het een "wethouder" die me aansprak, uit frustratie, omdat ik hem op z'n verkeersgevaarlijk gedrag wees middels het, langzaam rijden, aanwijzing/teken. Hij zei, nou ja, snauwde, dat ik geen aanwijzing mocht geven omdat ik geen politieman was.

Vond dat wel knap van hem dat hij dat zo aan mijn neus kon zien want er rijden immers ook politiemensen in burger/vrijetijd op motorfietsen, dat even terzijde.

Burgers mogen aanwijzingen geven, naast claxonneren bij gevaar, in het verkeer, om te communiceren, zeker als het een gevaarlijke situatie betreft.
Er mogen, aan het geven van aanwijzingen door burgers, geen rechten ontleend worden. Het is aan de "ontvanger" hoe hier mee om te gaan, negeren, of rekening mee houden.

En wisten jullie dat burgers, in een gevaarlijke (verkeers)situatie, de veroorzaker, op heterdaad mogen aanhouden om vervolgens aan de politie over te dragen.

Deze keer had ik het vermoeden dat het ook daadwerkelijk een wethouder was, die op z'n democratisch verkozen strepen wilde gaan staan, maar dus behoorlijk buiten z'n boekje ging. En daar bedoel ik niet z'n onsympathieke, bijna aanrijding veroorzakende verkeersmentaliteit mee. En zal ook geen wethouder van de "Wegen Verkeers Wet" geweest zijn. Strafrecht en strafvordering zal ook niet z'n sterkste kant geweest zijn.

Heb liever dan ze me aanspreken, als ik zo af en toe is een, langzaam rijden, teken geef dan dat ze domweg doorrijden met hun blik op oneindig en verstand op nul. Zo blijft er toch nog wat hangen bij dit soort figuren.

Zo was er eens een die zei een politieman te zijn maar toen ik hem om zijn legitimatie vroeg, had hij die toevallig even niet bij zich, en aan welk politiebureau hij werkte wilde die ook niet zeggen, maar wel als een bezetene tegen me tekeer gaan.
Toen ik zei dat het ook nog eens strafbaar is om je voor politieman uit te geven, gaf tie gas en weg was tie :W
zou er maar mee oppassen :Y laats een aoto geblokeerd die tegen het verkeer in kwam rijden hier in tilburg :Y moet nu voorkomen omdat desbetrefende figuren van noordafrikaanse afkomst :r dachten dat ik een motoragent was vanwegen mijn fluorgele jas en helm
 
De tekst is duidelijk, maar ook ik sta open voor kritiek.

Houden jullie, naast motor(scooter)rijden ook van voetballen ?
Weten jullie hoe lang één voetbalveld is en stel je dan eens twéé voetbalvelden achter elkaar voor. En stel je dan eens voor dat je op je motor(scooter)fiets aan het begin van het eerste voetbalveld, met 50km/u, 2 fietsers inhaalt. Stel je daarna eens voor dat er opdat moment een auto, aan het einde van het tweede voetbalveld, met 60km/u aan komt rijden. Hoeveel meter zit er dan tussen de auto en de motorfiets/fietsers ?
Op het moment dat de auto, met 60km/u, de motorfiets passeert, heeft de motorfiets, de fietsers allang ingehaald. De auto blijft, in het midden van de smalle landweg, onverminderd doorrijden. De motorfietser rijdt uiterst rechts, en maakt een, langzaam rijden, gebaar. De auto blijft nog steeds onverminderd, met 60km/u, in het midden van de smalle landweg rijden en rijdt daarbij rakelings langs de fietsers.

Wat ik duidelijk wil maken, en het is al zo vaak hier "ter sprake gekomen" tussen voor- en tegenstanders, inzichtelijk en minder inzichtelijk, betweters en azijnpissers, zeikers en zuigers en tekstpuristen, dat veel koekblikkers rijden alsof de weg van hun is met blik op oneindig en het verstand op nul, gewoon doorrijden daar waar het eigenlijk niet kan.

Krijgen motorrijders geen voorrang (de bekende rotonde perikelen), rijden rakelings langs motorrijders, Snor/Bromscooters/fietsers.
Die automobilist mag daar 60 rijden, net zoals die meiden naast elkaar mogen fietsen. Voor beiden geldt, het hoeft niet, als het veiliger is kunnen er dus andere keuzes gemaakt worden.
Om dan als motorrijder met het bekende vingertje te wijzen vind ik ongepast. Vooral roepen dat anderen niet kunnen rijden, en blijkbaar blind zijn voor het feit dat we allemaal weleens een verkeerde inschatting maken. Zolang die Ghostrider klonen nog worden aangemoedigt heb ik daar wat moeite mee. Dan meer respect voor degene die hier durven te delen dat ze na een stomme actie met het nodige geluk weinig schade hebben opgelopen. Dat laatste hoop ik in ieder geval altijd.
 
Ik was lekker blijven hangen achter die 2 mooie fietsen...eye daar was toch nog ergens een foto van?

Stel je nou voor dat het die Bulgaar was met 240 uur werkstraf die boos kwam aanrijden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan