Recente inhoud door ErikS

  1. ErikS

    BMW Navigator lock op BMW R1200RT LC

    IK las net een goede tip op het BMW RT forum! Op zich de meest simpele oplossing die niets kost maar wel effectief is: Verwijder het knopje waarmee je de ontgrendeling bedient en neem een staafje met je mee (in bv een van de afsluitbare vakjes, waarmee je de ontgrendeling nog kunt bedienen...
  2. ErikS

    Recall 2014 R1200RT-LC: BMW roept op niet meer te rijden

    Deze informatie over het probleem heb ik inmiddels van mijn dealer: Wat is er aan de hand: Op dit moment kunnen we niet garanderen dat het veerbeen van de achtervering niet breekt bij de R 1200 RT (K52) modellen uitgerust met Dynamic ESA. Dit kan een veiligheidsrisico voor de berijder met...
  3. ErikS

    Recall 2014 R1200RT-LC: BMW roept op niet meer te rijden

    Recall 2014 R1200RT: BMW roept op niet meer te rijden BMW heeft een serieus probleem met de begin dit jaar geïntroduceerde R1200RT. De Duitse motorfabrikant heeft eigenaren van het 2014 R1200RT model opgeroepen om niet meer met de motor te rijden, vanwege een mogelijk probleem met de...
  4. ErikS

    Xenon stoort radio op R1200RT

    Bedankt voor het meedenken, maar ik heb de Xenon voorlopig gedag gezegd. En het opnieuw laten monteren en daarna experimenteren is momenteel geen optie. Enerzijds te duur en anderzijds te tijdrovend. Voorlopig kan ik me zonder Xenon redden.
  5. ErikS

    Xenon stoort radio op R1200RT

    Vandaag de Xenon weer laten demonteren en......... probleem over. De set was een Pilot Pro line vanwege het type motor dubbel uitgevoerd.
  6. ErikS

    Xenon stoort radio op R1200RT

    Nee, de bougies zijn het kennelijk niet, want als de Xenon uitgeschakeld wordt (helaas geen lichtschakelaar meer om het te doen) dan is de storing weg. Het zit dus echt in de Xenon.
  7. ErikS

    Xenon stoort radio op R1200RT

    Onlangs een nieuwe R1200RT aangeschaft en meteen Xenon verlichting laten monteren. Nu blijkt dat deze kennelijk vreselijk op de radio stoort. Het volgende is het geval: als ik met contact uit de radio aan heb is er prima ontvangst. Als ik vervolgens het contact inschakel is de ontvangst...
  8. ErikS

    BMW R1200RT ervaringen e.d

    Bij de eerste 1000 km die ik inmiddels er op heb zitten was het verbruik gemiddeld 5,2 liter per 100 km. Dit waren vooral korte ritten met veel wisselende snelheden en allerlei soorten wegen. Echter nooit harder dan 140 km/u. IK ben benieuwd of dit zo blijft.
  9. ErikS

    BMW R1200RT ervaringen e.d

    Voor mijn vorige twee motoren (R1100RT en 1150RT) had meneer BMW een hele goede oplossing. Daar waren voor de zijkoffers extra platte deksels verkrijgbaar. Prima voor ww.verkeer en met de vakantie even de bolle er weer op. Zelfs het kleinste gaatje kon je vaak door. Als de spiegels maar gingen...
  10. ErikS

    BMW R1200RT ervaringen e.d

    Nee. De koffers zijn behoorlijk breder dan de spiegels. aan weerszijde meer dan 5 cem. Dit was ook hetgeen mij een beetje deed twijfelen voor de aankoop. Maar de proefrit....... Ik ga het gewoon zien. Kofferdeksels heb ik in huis voor een schappelijk prijsje en een bedrijf dat mij in eerste...
  11. ErikS

    BMW R1200RT ervaringen e.d

    Ik ben sinds 1 juni de trotse eigenaar van een R1200RT in de kleur Dark Graphit. Gezien de aanbieding met alle mogelijke opties opgebouwd. Inclusief de Garmin 2610 GPS, maar die had ik al. Binnenkort ga ik mijn intercom, MIT 100 inbouwen en de tank voorzien van folie. Ben beniewd hoe dat gaat...
  12. ErikS

    NVVM houdt op te bestaan. LCVM is geboren

    Jarenlang hebben motorrijders via de NVVM een verhoogde motorrijvaardigheidscursus kunnen volgen. Helaas heeft de geestelijk vader, tevens secretaris, voorzitten en penningmeester van de NVVM om belastingtechnische redenen besloten om er mee te stoppen. De veelal als vrijwilligers voor de NVVM...
  13. ErikS

    NVVM houdt op te bestaan. LCVM is geboren

    Jarenlang hebben motorrijders via de NVVM een verhoogde motorrijvaardigheidscursus kunnen volgen. Helaas heeft de geestelijk vader om belastingtechnische redenen besloten om er mee te stoppen. DE veelal als vrijwilligers voor de NVVM werkende instructeurs hebben de handen ineengeslagen en willen...
Terug
Bovenaan Onderaan