Nieuwe SV650S deel VIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom hier :W . Leuke SV :Y .
Valt de overstap van een 1000 naar een 650 wat mee?Oeh, indien je toch bezig bent O-) :

[afbeelding]
iets recentere foto, alleen nog niet de recentste

Mods: Leovince SBK Titanium slip-on demper, Puig racing screen, duoseat cover (Ermax), onderkuipje (Ermax), K&N luchtfilter, ProGrip handvatten, LED-knippers, valdoppen (Bike-Design), kentekenplaathouder, rimstripes, Powercommander, Öhlins voorveren+olie, stalen remleidingen

*D
Done ;)
 
Dat zal moeten blijken :) ...het bochtenwerk gaat in ieder geval al naar de SV.


En is het benzineverbruik van een VTR 1000 F nou echt zo schrikbarend ? Zelfs als je rustig aan probeert te doen ?

Heb toen ik ook nog naar de VTR keek verhalen gehoord van met moeite 1:16 :S
 
...even gelijk mezelf voorstellen. Ik heb zojuist een SV650 uit 2005 aangeschaft. Hiervoor reed ik een VTR 1000F maar nadat ik die verkocht had heb ik eens op een rij gezet wat ik belangrijk vond aan een motor. Toen kwam ik al snel uit op:

- 2 cylinder
- sportief maar ook kunnen touren
- fijn in de bochten
- geen oude motor van voor 2000 meer

...en toen bleek eigenlijk alleen de SV650 een betaalbare optie voor mij. Ik vind hem zo half-naked niet zo mooi, dus wil er zeker een kuip op gaan zetten. Hence the questions dus ;)

Foto's zal ik binnenkor tmaken. Dit 'em, alleen dan met onduidelijke foto van de oude eigenaar.

Specs
Bouwjaar: 2005
Mods: dubbele high-mount IXIL uitlaten, donkere kuipruit, andere knipperlichten voor en achter, bellypan
To do: remleidingen vervangen, kuipwerk, evt. geheel andere kleur

[afbeelding]Jup dat is wat ik in gedachte had.Kun je mij er eens over mailen? Want ik kan je geen privé bericht sturen via MF somehow. Mijn adres ...

Zo je hebt er al wilden plannen mee. En als je toch gaat spuiten zwart is een hele mooie kleur O-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En is het benzineverbruik van een VTR 1000 F nou echt zo schrikbarend ? Zelfs als je rustig aan probeert te doen ?

Heb toen ik ook nog naar de VTR keek verhalen gehoord van met moeite 1:16 :S

Daar had ik geen rekening mee gehouden en was achteraf gezien wel een tegenvaller. Ik kon als ik heel voorzichtig reed 175 km met één tank halen. Iets van 1:10-1:12 zal ie gelopen hebben zonder dat ik het gas echt open trok.

Maar die sound compenseerde weer veel. Wat een monsterlijk geluid :D
 
Daar had ik geen rekening mee gehouden en was achteraf gezien wel een tegenvaller. Ik kon als ik heel voorzichtig reed 175 km met één tank halen. Iets van 1:10-1:12 zal ie gelopen hebben zonder dat ik het gas echt open trok.

Maar die sound compenseerde weer veel. Wat een monsterlijk geluid :D

Dat geloof ik direct :D Heb toen met het oog op > 10.000 km per jaar besloten in het voordeel van de SV :P
 
Net even foto's gemaakt. Mag ie zo in topic start? :)

[afbeelding]
Mooie motor.

Wil je een volledige orginele kuip heeft het niet veel zin om een nieuwe te kopen, hij moet toch gespoten worden omdat jouw motor geen orginele kleur heeft. Zou gewoon even ebay in de gaten houden, komen regelmatig van die kuipsetjes goedkoop voorbij.
 
Dat geloof ik direct :D Heb toen met het oog op > 10.000 km per jaar besloten in het voordeel van de SV :P

Wat kan ik van de SV gaan verwachten? Hoeveel KM op één tank zegmaar?


Mooie motor.

Wil je een volledige orginele kuip heeft het niet veel zin om een nieuwe te kopen, hij moet toch gespoten worden omdat jouw motor geen orginele kleur heeft. Zou gewoon even ebay in de gaten houden, komen regelmatig van die kuipsetjes goedkoop voorbij.

Dat weet ik nog niet helemaal zeker. Ben nu iig aan het oriënteren. Als ik het doe maak ik hem wel replica. Heb dat altijd al eens willen doen dus :)... Rizla replica ofzo :D
 
Laatst bewerkt:
Wat kan ik van de SV gaan verwachten? Hoeveel KM op één tank zegmaar?

Als je een beetje doorrijd zal je benzinelampje gaan branden bij 180 km. maar als je rustig aan doet kan je dit moment ook makkelijk uitstellen tot 250 km.
Lampje aan = ongeveer 11.5 liter tanken. Er zou 17 in moeten gaan als hij echt droog is volgens mij ?
 
Ik hou het verbruik bij op een duitse site.

Haal dus net geen 1 op 20 maar doe ontzettend veel stadsverkeer en van stoplicht naar stoplicht scheuren is niet gunstig. Mijn lampje gaat knipperen bij de 270/280 en als ik dan ga tanken is het 13 a 14 liter.

Edit, dacht totale inhoud 16.5 :?
 
Laatst bewerkt:
Ik hou het verbruik bij op een duitse site.
[~[url="http://images.spritmonitor.de/324551.png"]afbeelding~][/URL]
Haal dus net geen 1 op 20 maar doe ontzettend veel stadsverkeer en van stoplicht naar stoplicht scheuren is niet gunstig. Mijn lampje gaat knipperen bij de 270/280 en als ik dan ga tanken is het 13 a 14 liter.

Edit, dacht totale inhoud 16.5 :?

Gaat ie ook nog knipperen ? :D
Ik ga altijd al een tankstation opzoeken als hij alleen gaat branden ;) endan is er idd nog 4 liter over ofzo :P
 
Ik hou het verbruik bij op een duitse site.
[~[url="http://images.spritmonitor.de/324551.png"]afbeelding~][/URL]
Haal dus net geen 1 op 20 maar doe ontzettend veel stadsverkeer en van stoplicht naar stoplicht scheuren is niet gunstig. Mijn lampje gaat knipperen bij de 270/280 en als ik dan ga tanken is het 13 a 14 liter.

Edit, dacht totale inhoud 16.5 :?


270-280km gaat je lampje pas branden??? :o

Dat ding aan je rechterhand, dat dient om gas te geven hé :P .

Nee, maar is wel heel zuinig.

Ik zou wel graag een custom map op m'n powercommander willen laten zetten, schijnt ook weer heel wat te schelen in verbruik :Y .
Bij mij gaat dat vervelende lampje branden op zo'n 200km (gemiddeld).
 
Laatst bewerkt:
rond de 200 km moet ik meestal wel tanken, rij 1:19,15 volgens Excel :) Die 17 liter is inclusief de stukken lucht aan de bovenkant van je tank (kijk maar eens hoe diep je tankopening naar beneden steekt, daarboven ist lucht) en een deel onder de benzinepomp, waar altijd benzine in blijft staan. Als je toch 17 liter in je tank kunt gooien, heb je een gaatje onderin :+
 
Maar,

Doet het lampje dan nog iets anders dan branden ? Gaat ie nog knipperen als het echt hard gaat ofzo ?

Wat is het meeste wat jullie er ooit in hebben kunnen gooien ? Meer dan 14 liter heb ik nog nooit kunnen tanken :P
 
Het lampje kan knipperen en het kan branden. Volgens het boekje gebeurt dat respectievelijk bij minder dan 4,0 en minder dan 1,5 liter benzine in de tank, die 17 liter hoort te zijn.
De grootste hoeveelheid die ik heb kunnen tanken is 15 liter (en toen hoefde ik hem gelukkig nog niet naar de pomp te duwen).
Mijn ervaring is dat het knipperen bij 280 a 300 km begint, en branden bij ongeveer 340 km.
In de regel rijd ik 1:23-1:24 (bij bijna elk soort rit, behalve bij stadsverkeer), en dat bevalt me wel :Y.
 
Het lampje kan knipperen en het kan branden. Volgens het boekje gebeurt dat respectievelijk bij minder dan 4,0 en minder dan 1,5 liter benzine in de tank, die 17 liter hoort te zijn.
De grootste hoeveelheid die ik heb kunnen tanken is 15 liter (en toen hoefde ik hem gelukkig nog niet naar de pomp te duwen).
Mijn ervaring is dat het knipperen bij 280 a 300 km begint, en branden bij ongeveer 340 km.
In de regel rijd ik 1:23-1:24 (bij bijna elk soort rit, behalve bij stadsverkeer), en dat bevalt me wel :Y.

Vraag me af of dat bij een K3 hetzelfde verhaal is. Mijne begint bij 230 km ongeveer te branden, gaat eerst een paar keer aan en uit, maar dat zou ik geen knipperen noemen :P is eerder op de rand van <12 liter en > 12 liter. Waardoor hij soms wel en soms niet vind dat ie moet branden.
 
Op Mijn 2008 gaat ie eerste knipperen bij iets van 3,5 liter en pas bij de laatste liter zou die moeten gaan branden. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Kennelijk is er iets aangepast in het meetsysteempje tussen de verschillende jaargangen.

Ik vul ook altijd tot het randje. Ik heb dat ding om te rijden, niet om telkens naar de pomp te gaan ;)

Edit: lees dat Pieter dezelfde ervaringen heeft
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of dat bij een K3 hetzelfde verhaal is. Mijne begint bij 230 km ongeveer te branden, gaat eerst een paar keer aan en uit, maar dat zou ik geen knipperen noemen :P is eerder op de rand van <12 liter en > 12 liter. Waardoor hij soms wel en soms niet vind dat ie moet branden.
Een K3 is niet hetzelfde verhaal, ik meen dat ze dat in 2006 veranderd hebben. De sensor heeft dan ook 1 draad meer + er zit een andere teller en snelheidssensor op.

2003/2004/2005 --> gaat gewoon branden (bij mij meestal tussen de 170 en 200km )
2006 en nieuwer --> gaat eerst knipperen en dan branden.
 
Laatst bewerkt:
Een K3 is niet hetzelfde verhaal, ik meen dat ze dat in 2006 veranderd hebben. De sensor heeft dan ook 1 draad meer + er zit een andere teller en snelheidssensor op.

2003/2004/2005 --> gaat gewoon branden (bij mij meestal tussen de 170 en 200km )
2006 en nieuwer --> gaat eerst knipperen en dan branden.

Duidelijk :p schrok al, had niet verwacht dat ie nog zou gaan knipperen :P
 
hee mensen,

heb vandaag proefgereden op een aprilia shiver 750.... })

en ben verkocht....

ik ben het 'hangen' op de polsen een beetje beu en was op zoek naar een fiets met een meer 'fun'-houding en ietsie meer pit en heb het gevonden :}

dus de fiets staat op mp en hier in de 'te koop'-hoek voor de geinteresseerden

ik heb er 2,5 jaar met veel plezier op gereden maar het is tijd voor wat anders

nu eens kijken hoeveel vraag er nog is naar mijn herrieschoppertje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan