Jaa hoor ik er nou eindelijk bij! ook nen cb

thx
het is m'n eerste motor ..kheb 0.0 sleutel verstand, dus jouw brikkie zal zeker wel goekomen
veel suuk6 ermee
kga binnekort nog wat foto's plaatse
 
foto's!!!

mijn sleutelvestand is ok niet zo heel erg groot!maar de techniek is redelijk simpel(vind ik)

en anders komen we er samen wel uit!!!

brikpower!
 
ok ik heb eens de benzinekraan geopend nix bizar tegengekomen
er komen daar zo 2 buisjes uit ? eentje uit een netje eentje die een messing staafje is. die met netje is voor reserve ofzo ?
ok nu lekt dus wel m'n benzinekraan...heftig ,vodje in halve minuut doorweekt.
Wat ik dus denk is dat m'n carb geen benzine aanzuigen omdat er dus geen vacuum is (kheb doorzichtige darmpjes op ) en er zit altijd wel lucht tussen en de benzine "druppelt" gewoon in de buisjes

maar als ik dan benzine in de cilinderkoppen doe nix geknal of plof ..terwijl m'n beide bougies vonken mooi blauw.
m'n contactpunten zijn ook inorde trekken hier en daar een vonkje


wie kan me vertelle of het klopt van dat benzinekraantje ?
thx
 
hey

ok ik heb ffe een fototje van iets in m'n benzinekraantje
en ik denk dat dit de boosdoener is

0e08da32.jpg

6b410554.jpg


dit is een rondelletje die tussen het keuzeschakelaartje zit
en die is blijkbaar helemaal vernachelt :?
dat is toch niet normaal zo ?


nog eentje :+
SIMG0493.jpg
 
ITS ALIVE!!!!!!

wooehoooww!! ik met al m'n sleutelverstand heb deze brik weer tot leven gewekt!! :+


het was dus allemaal slechts een carburatie probleem
heb eerst een alternatief gezocht voor die benzinekraan
SIMG0505.jpg


thx 2 natas voor je idee :P

zo was ik zeker dat er geen gezever meer was met lekkende benzine
maar toen wouw ze nog steeds niet starten ...

maar ik niet opgegeven , ffe tikke op de carburateurs..nix
toen eens schroefje van de vlotter opgengedaan en er liep ook benzine uit ..dus het probleem kon nietmeer zover liggen.

toen zag ik een vochtig vijsje ( stationairschroef )..hmm ik kon er met me polle niet van blijven dus weer helemaal ingedraait en 2'5 weer uitgedraait..dacht bij de andere carbu hetzelfde te probere maar die zat helemaal potvast! :X
toch maar blijve draaien en ja hoor 2 maal drukke en blobblob BROEM!!!!!!!
m'n moeder stond er juist op te kijke want ze hoorde wat zwaar geroffel in de garage :9 haha . De dag voordien zeide me ouders nog dattie NOOIT ging lope ;)


mensen ik dank jullie allemaal voor jullie hulp!!!
backfire je mag een ritje komen maken hoor
let wel op m'n bandje zijn nog ori van 74 en m'n ketting is wat geroest ..maar daar schrikt een echte brikkert toch niet van ? :+

:]
 
thx

wat klinkt zo'n twinnetje FIJN!!!! mmm just ffe kunne draaie tot 4000 toeren errrug hoog :9~ gehalte

nu nog de kleine dingen :P
 
Sorrage, prachtig huisvlijt, maar dat ringetje is een veertje en hoort vernachelt te zijn :)

voor dat bandje ben ik niet bang, als ik maar geen remproef hoef te doen :+
Ennuh de roest lost vanzelf op he.
 
Eindelijk draaiende gekregen, met die goeie onderdelen levering toch ook ;) , kzal wel eens paseren om eens te bekijken .

Nu kan het ombouwen/ licht tune werk beginnen })
 
hier hebbik wat pics van m'n benzinekraantje

SIMG0507.jpg

in deze volgorde gemonteerde (denkik toch :? )
SIMG0508.jpg

er is ook een stukje polyester
SIMG0509.jpg

en ik dacht dat het grootste gaatje onderaan moet ? of niet ?

als laatste
SIMG0510.jpg



ik heb hem al een paar keer ernieuw gemonteerd ..maar toch blijft ie zeike |(
wat doe ik verkeerd ?


ps luchtschroef 2.5 slag open standaard ?
want als ik m'n rechterluchtfilter eraf doe start ze veel beter :X
 
Sorage volgorde is van links naar rechts:
benzinekraan (tadaa), polyester, kraan, veerring, borgplaat

heb je alles al goed gepoetst met wat commandant 4? In ieder geval zorgen dat het allemaal goed glad is.

Voor de zekerheid
artikelnummer polyester ring: 16953-283-000
Zit op alle 2 cilinders cb250-cb350
 
Als een slag 180 graden is dan klopt 2,5 wel. Maar let wel op dat dit de beginstand is, daarna is het bijstellen totdat de motor bijna wil afslaan en dan een tikje terug.

Maar als basis geldt natuurlijk wel, nieuwe luchtfilters en schone carburateur.
 
Gaaf brik man! orginele kabels enzo, echt mooi.

Succes met de verdere opknap perikelen.
 
oew je blok is zeer mooi!!
denk dat de mijne nooit zo netjes gaat worden..maja

Hoe heb je je blok behandeld om hem zo netjes te krijgen ?
 
ik heb poetsgerij gekocht bij de locale motorboer speciaal voor aluminium en ben er met de polijst machine overheen geweest mooi geworden he nu alleen maar bijhouden

:}
 
Leuke topic, veel plezier toegewenst met je project!!

Kleine tip; las in het begin dat je het oliefilter schoongemaakt had? Mischien op ten duur toch gewoon vervangen? Zijn niet zo heel duur en lijkt me geen overbodige luxe.
 
Leuke topic, veel plezier toegewenst met je project!!

Kleine tip; las in het begin dat je het oliefilter schoongemaakt had? Mischien op ten duur toch gewoon vervangen? Zijn niet zo heel duur en lijkt me geen overbodige luxe.
Hehe, zal moeilijk gaan Ivan, cb250 heeft geen filter net zoals bij de 4 cilinders, maar is van het type centrifugaal. Soort trommeltje dat hard ronddraait en alle troep blijft in het trommeltje achter. Het werkt, maar natuurlijk niet perfect, dus wel vaker olie verversen.
 
ja hoor motor oma...

kwouw hiervoor geen nieuw topic openen, maar ik heb zonet een handleiding gescoord voor me cb'tje! wieej :P
foto605624_2.jpg


Maar ik heb ffe renee gecontacteerd ivm een setje remschoenen, maar hij kon geen onderdeel nummers vinden, dus vraag ik me af of ze in dit boekske staan of als iemand ze kent ?( backie :? )

thx
 
zeg t maar Sorage, welke wil je hebben, die van voor of die van achter? Die van achter is een makkie want das precies dezelfde als van een cb350f en cb400f.

PS is dit wel het boek voor de k0-k4 modellen? laat anders eens binnenzijde zien?
 
wooptiedoew backfire!! :}

het is voor de voorste remschoentjes

hier nog wat pics van het boekje, ik denk wel dat het dezelfde is ( zelfde oliefilter,kettingspannert )

foto605624.jpg


foto605624_3.jpg
 
Leuk boekie Sorage, mooi duidelijk.

45120-286-000

CB250K0/K2/K3/K4 : Brake shoe set, Front .... £10.00
 
Laatst bewerkt:
inderdaad een leuk boekie zou je die voor mij die ff scannen en mailen ik heb namelijk oon een 250 maar geen boekje dit zou wel handig zijn
en kijk eens op mijn site daar staan de specificaties op van de 250/350

www.wilkogrob.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan