Suzuki GS500 topic #24 - Waar wij vrolijk doortuffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
En als je hem bij stilstaan van zijn 2 zachtjes in vrij tikt?
Soms als ik moet stoppen en sta bijna stil dan tik ik hem van zijn 2 direct in z'n vrij en laat ik het laatste stukje de motor uitrollen zonder koppeling.

Heb je met de auto ook wel eens dat hij niet in de eerste wil,pook in vrij en even koppeling loslaten en dan wil hij ineens wel.

Beetje gevoelskwestie zeg maar ;)
 
Laatst bewerkt:
Het uiteindelijke kleurtje is bekend :)
2vws8eb.jpg


Zit er wss nog op VOOR de meeting van de 18e *O*
 
Als ik de motor in zn vrij of versnelling zet rol ik hem altijd een stukje naar voren of naar achter. Is een automatische geworden omdat ik anders op willekeurige momenten niet vlot weg kwam bij het stoplicht :P
Ik hoef maar een heel klein beetje te rollen, mijn voet komt niet van zn plaats.
 
Wellicht iemand interesse in het volgende:

Nette witte wielen met zo goed als nieuwe banden. Voor en achter Michelin Pilot Activ. Er is maar een paar honderd kilometer met de banden gereden.

Prijs is €150,- voor de wielen inclusief banden
 
@ kapiteinkoek

Ik ben paar weken terug naar een suzuki dealer gegaan, mijn motor komt van t buitenland af en stond toen ook op 25kw.
De dealer belt volgensmij de suzuki importeur van NL en die regelt dan een verklaring dat de motor geschikt is voor 35kw.
Zo is mij dat verteld, niks dat je een belachelijk bedrag van rond de 400€ moet betalen om je motor te laten keuren in Lelystad.
Ik laat t binnekort ook doen, naar 35kw terugzetten.
Laat me wat weten hoe t bij jou gaat !
 
De dealer belt volgensmij de suzuki importeur van NL en die regelt dan een verklaring dat de motor geschikt is voor 35kw.
Zo is mij dat verteld, niks dat je een belachelijk bedrag van rond de 400€ moet betalen om je motor te laten keuren in Lelystad.

Die 450 euro hoef je niet te betalen, omdat de motor al een typegoedkeuring heeft voor 34kW dankzij de importeur. Die 450 euro moet je alleen betalen als je een zwaardere motor naar 35kW wilt laten knijpen en dit op kenteken wilt hebben.

En wat iedereen al zegt, z'n groot verschil is het niet tussen 25kW en vol vermogen. Ook onder de 120km/u is hij wel sneller hoor, hij trekt wat vlotter weg, maar niet een enorm verschil. Boven de 120km/u trekt ie wat beter door, al met al is ie op 25kW echt niet slecht, zeker als je veel wegen binnendoor pakt (en laten dat wel de leukste wegen zijn). :]
 
Lol, ik bel net weer naar het RDW. Ook nu het bericht dat de motor op 25kw is ingevoerd dus niet zomaar terug is te zetten. Dit keer niet het verhaal dat ik een verklaring nodig heb van de importeur maar dat ik meteen door mag naar een RDW keuringsstation. Lekker consequent weer :')
 
kapteinkoek: Oh wacht, het is een import he, sorry, overheen gelezen. Dan moet je wel een keuring krijgen... bureaucratie ten top.
 
Bij mij is t ook een import fiets, staat 25kw op kenteken en niet iets van dat die origineel 34kw is.
Of staat dat er nooit op als die afgevoerd is na 25kw ?
 
Nu dus wel en RDW wist het ook al. :)
Maar het verschil 25->34 is dus niet zo groot, dus of dat 450 euro waard is? Ik zou het er niet voor neerleggen in elk geval.

Je kan nog onofficieel de 34kW gasschuiven etc. er in duwen en 'm op kenteken 25kW laten, bij verzekering wel naar 34kW en dan hopen dat je nooit brokken krijgt. Weet niet wat een verzekering doet als de papieren niet helemaal kloppen. MAar een boete van 340 euro van de politie krijg je in elk geval niet.. 'hij is toch 25kW?'. Maar goed, dit is geen advies van mij, enkel iets wat mogelijk is. Ik weet niet in hoeverre dit goed gaat qua uitkeringen van verzekeringen bij ongelukken. In principe verzeker je 'm wel voor zijn echte vermogen. Maar de papieren kloppen niet.
 
Laatst bewerkt:
Man die ik aan de lijn had zei dat de keuring zo'n 80 euro zou gaan kosten maar misschien iets minder. Nog steeds teveel werk en het heeft al genoeg geld gekost. Dan boor ik liever gewoon twee gaatjes in de schuiven :P
 
80 euro maar? Oh dat valt nog mee, dacht meteen dat je een IKS moest doen. Zal die exacte prijs wel eens opvragen nog, is wel handig om te weten.
 
Zoals beloofd,misschien voor de OP?

Hoe vervang je de koppelings oliekeerring ?

Kapje koppeling los (eerst schakelpookje verwijderen,stand even markeren)
20140501_140133_zpsfkokov4h.jpg


Tandwiel los.
20140501_140211_zpswsgcad7h.jpg


Lipjes van afdekplaatje zachtjes wegtikken met bijtel en hamer,klein beetje is voldoende.
20140501_140411_zpsx6hqn4xw.jpg


afdekplaatje eraf.
20140501_140546_zps8aiql0bi.jpg


Tooltje met haakje.
20140501_140627_zpsalgs2a3w.jpg


En rukken maar,zet voeten tegen frame want je trekt je brommert zo omver ;)
20140501_140639_zpso1jcjdzk.jpg


PLOP! :)
20140501_140801_zpsmffl89fu.jpg


20140501_140815_zps6lzwshxp.jpg


Nieuwe keerring met juiste maat dop 27 of 24 mm,filmlaagje zuurvrije vaseline op de keerring.
Erin drukken wil heel makkelijk voor 90% met de hand.
20140501_141124_zpsfrqlugfj.jpg


20140501_141330_zpsmifbe0ae.jpg


Even voorzichtig natikken met juiste maat dop,verlengstuk en hamer.
20140501_141340_zpsywe5ljut.jpg


Gelijk een nieuwe duwstift meegekocht.
20140501_141658_zpsvl1jhyjj.jpg


Met waterpomptang de lipjes weer aanknijpen.
20140501_141923_zpsrlr93mcg.jpg


20140501_141949_zpsfod6dm0v.jpg


Tandwiel er weer op met borgring.
20140501_142155_zpsegtt5bhi.jpg


Kapje weer erop.
20140501_142348_zpsejcifuha.jpg


Schakelpookje er weer op (juiste stand) en dan altijd je even de koppelingskabel nastellen.
Kabel staat met stuur helemaal naar links het strakst.
In die stand afstellen zodat er net 1 cm speling op je hendel blijft.
Klaaaaaaaaar :)
20140501_143031_zpsy8mxvria.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd,misschien voor de OP?

Hoe vervang je de koppelings oliekeerring ?

Kapje koppeling los (eerst schakelpookje verwijderen)
[afbeelding]

Tandwiel los.
[afbeelding]

Lipjes van afdekplaatje zachtjes wegtikken met bijtel en hamer,klein beetje is voldoende.
[afbeelding]

afdekplaatje eraf.
[afbeelding]

Tooltje met haakje.
[afbeelding]

En rukken maar,zet voeten tegen frame want je trekt je brommert zo omver ;)
[afbeelding]

PLOP! :)
[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuwe keerring met juiste maat dop,filmlaagje zuurvrije vaseline op de keerring.
Erin drukken wil heel makkelijk voor 90% met de hand.
[afbeelding]

[afbeelding]

Even voorzichtig natikken met juiste maat dop,verlengstuk en hamer.
[afbeelding]

Gelijk een nieuwe duwstift meegekocht.
[afbeelding]

Met waterpomptang de lipjes weer aanknijpen.
[afbeelding]

[afbeelding]

Tandwiel er weer op met borgring.
[afbeelding]

Kapje weer erop.
[afbeelding]

Schakelpookje er weer op (juiste stand) en dan altijd je even de koppelingskabel nastellen.
Kabel staat met stuur helemaal naar links het strakst.
In die stand afstellen zodat er net 1 cm speling op je hendel blijft.
Klaaaaaaaaar :)
[afbeelding]

Niks op aan te merken, perfect uitgevoerd mooie foto's. Dit is echt een toevoeging voor de toekomstige generaties :+

Nutty= gespierde spijker? Zoja upload ff nieuwe foto van je brommert dan zet ik je opnieuw in de OP.
 
Laatst bewerkt:
Goeie howto voor in de OP. Je kan er nog een leuke tip aan het begin in zetten die ik zelf altijd vergeet: Markeren hoe je schakelpookje zat. Op een of andere manier zet ik hem altijd verkeerd terug en moet ie achteraf nog een keer los :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan