Suzuki GS500 topic #24 - Waar wij vrolijk doortuffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat hij erg moeilijk draait omdat er olie in gedaan is, anders probeer een droog oplosmiddel.

Dan maak je hem helemaal schoon van binnen, en deze verdampt dan weer, dan moet hij het weer doen :)
 
Nou ik heb geen olie in de teller gedaan hoor alleen in de kabel laten lopen.
of zou die dat omhoog stuwen Door het draaien van de binnenkabel?
Of is dat onwaarschijnlijk?
 
Ik denk eerder dat hij door de olie meer weerstand krijgt, waardoor het langer duurt voordat hij een bepaalde snelheid heeft bereikt.
 
Zucht.......

Achter rem liep al een tijdje heeeeeeeeeel lichtjes aan.
Vandaag mooi weer dus hup me oude kloffie aan,al het gereedschap erbij en aan de gang.
Heb de uitlaat er lekker afgehaald zodat ik er veel beter bij kan.
Is in 2 minuten los.
Poetsen boenen en smeren maar en hup achterwiel draait weer helemaal vrij :)
Als ik een draai aan het wiel geef gaat hij bijna 4 keer rond :P
Alle boutjes een likkie vet.

Echt heerlijk sleutelen aan zo'n GSje :)
 
Nou ik heb geen olie in de teller gedaan hoor alleen in de kabel laten lopen.
of zou die dat omhoog stuwen Door het draaien van de binnenkabel?
Of is dat onwaarschijnlijk?

Ik zeg ook niet dat je die in de teller gedaan hebt :P
Er draait iets rond BINNEN in de kabel, wanneer deze veel weerstand krijgt (door de olie)
dan kan hij niet meer zo adequaat reageren, waardoor deze een vertekende (langzamere) weergave van de toerenteller heeft.

Daarom denk ik om de hele kabel schoon te spoelen met een droog oplosmiddel, zodat het binnenwerk weer volledig rond kan draaien :)
 
mijj remklauw heeft 2 maten zuigers en zo ook 2 maten keerringen.
ik gister "even snel" de onderdelen opgehaald en grvraag dof het 2 maten waren, ja dat was zo.
dit klopt de een is dikker dan de ander (joh) maar de diamteter is gelijk in tegenstelling tot de keerringen die eruit kwamen :(.

oude remklauw volgende keer maar meenemen

hier lijkt het verschil in te zitten
links('89-95 model) lijkt het meeste op die van mij
(remblokken vorm, "dopjes" in de zuiger, motage "bracket"
hier moet vats iets mee te regelen zijn

Haynes_BrakeCalipers_Front_89-95_vs_96-00.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zie geen foto's?
Maar mooi balen is dat he.
Had net zoiets vorige week.
Nieuwe koppelingsplaten en veren,zijdeksel motorblok open alles eruit.
kom ik 1 veer tekort :(
Setje van 5 en ik moest die van 6 hebben.
gvd!!
 
Zie geen foto's?
Maar mooi balen is dat he.
Had net zoiets vorige week.
Nieuwe koppelingsplaten en veren,zijdeksel motorblok open alles eruit.
kom ik 1 veer tekort :(
Setje van 5 en ik moest die van 6 hebben.
gvd!!

Eentje uit de doos "Het kan altijd gekker.".

Ik wilde vier weken geleden met vakantie. Nog even snel de auto laten keuren, maar mijn "vaste apk keurmeester" werkte bij een toko die failliet ging. Nog twee dagen APK, no probleem.... dacht ik, even naar de kwikfit.

Meneer, uw voorveer is gebroken, dat is apk-afkeur. Ok, daar gaan de muntjes.
Maar, de kwikfit kon geen veren leveren. Dat had ik ook wel verwacht, het is geen dertien in een dozijn auto.

"De importeur zal ze wel hebben."
Nou, nee, de fabrikant maakt ze niet meer :(
Maar gelukkig, een stuk of vijf aftermarket fabrikanten maakt ze nog. De magazijnman van de importeur nog even gebeld naar een van zijn kennissen, daar en daar kan je ze halen.

Ik naar dat maatje van die magazijnman. "Even bellen, meneer, dan bestel ik ze direct."
En nog een keer bellen.
En nog een keer bellen.
En nog een keer bellen.
En nog een keer bellen.....
Uiteindelijk: Sorry meneer, we kunnen ze niet leveren.

Ik het grote internjet op. Zoeken en uiteindelijk een internetwinkeltje gevonden.
"Weet u zeker dat..."
" Natuurlijk".
Betaald en een paar dagen later kwam een veer, de andere zou nog een paar dagen op zich laten wachten.
Toen de andere veer binnenkwam een brug geregeld, voorpoot los, veer los en ....... een stukje achteruit bidden want het pastte niet.

Ondertussen natuurlijk ook op het autoweek forum mopperen en ik kreeg veel hulp van de andere forummers. Probeer die eens, probeer die eens. En ik maar bellen en bellen. Engeland, heel Nederland, sloperijen.

Uiteindelijk kreeg ik een zeer bekwame magazijnman aan de lijn.
"Heeft u veertjes voor mijn auto?"
"Mag ik uw kenteken"
"XD-JJ-83"
"Ah, een 3 liter Camry Sedan, modelreeks 1997 tot.."
"Nee, het is een Camry Customwagon, modelreeks tot 1997".
"Ja, maar mijn administratie..."
"Zal ik u een foto sturen?"
"Ok, dan zoek ik aan de hand van het framenummer."
Tikgeluidjes op de achtergrond
"Natuurlijk, onderdeelnummer zus en zo, ik bestel ze even, dan zijn ze over twee werkdagen binnen".
"Weet u het zeker, want de importeur kan ze niet meer leveren?".
"Ok, dan worden het aftermarketveren.".
"Weet u dat zeker want ook die leveren ze niet meer...."

Stilte.
"Weet u wat, ik bel u over tien minuten even terug."

Een uur later: "We kunnen ze bestellen. De maten zijn ..... "
Toevallig stonden beide veren in de tuin, dus ik direct een meetlat er naast gehouden. De maten klopten, dus bestellen maar....

Precies drie weken na de apk-afkeur waren de veren binnen. Nog twee dagen later was de bolide goedgekeurd.

En mijn vakantie? Die hebben we gevierd in Reo. Rotterdam en omstreken.....
Geeft niets, mijn vrouw had ook nog een verrassing voor mij....

Lieverd, zullen we gaan scheiden?





En waarom noem je me dan nog "lieverd" ????
 
Nee.

Druppel, emmer, overstroming...

Onze relatie ging de laatste paar jaar al niet zo geweldig. En mijn vrouw hecht heel veel waarde aan vakantie. Bovendien hadden we een ernstig verschil van mening over het opknappen van de badkamer, iets wat ernstig noodzakelijk was. Vrouwlief wilde poepje-sjiek-diezijn-rommel, ik ben meer van het praktische. Ik zie het als een kamertje waar ik iedere ochtend tien minuten half wakker in sta en iedere avond tien minuten half slapend.

Toen de auto afgekeurd werd, dachten we nog dat we een weekje later nog weg zouden kunnen gaan. Toch had zij de avond voor vaderdag al zoiets van "dit hoeft niet meer" en dat is het moment dat we de knoop doorgehakt hebben.

De vakantie is dus gebruikt om de badkamer te renoveren, een flatje voor haar te regelen en een auto te repareren. We zijn nog niet in een vechtscheiding belandt en dat wil ik zo houden. De kindertjes (18 en 20) blijven bij mij wonen om te kunnen studeren, alleen het vervelende keffertje gaat met haar mee.





Maar goed... daten, hoe ging dat ook al weer? Was dat niet iets met luidruchtige discotheken en dure drankjes halen voor giechelende meisjes?
Ik moet het mijn dochters eens vragen.
 
Laatst bewerkt:
sterkte ermee!

vraagje voor de gs kenners. hoe dient de route van de brandstofslangen te lopen? ik heb de mik gedemonteerd gekregen al zat de kraan met slangen en al wel vast aan het kraantje.
Echter de slangen zijn zolang dat ze wanneer de kraan op zijn plekje zit in gekke bochten en lopen zodanig van boven naar beneden naar weer naar boven dat ik me afvraag hoe die benzine denkt in de vlotterbak te moeten komen :). Zeker als de tank halfleeg is. Ik heb diverse wegen geprobeerd maar het lijkt niet te werken :P.

iemand die me kan helpen met de routes van die slangen hoe die langs de luchtfilterbox moeten? plaatje volgt zometeen.
 
@ sav
Jeetje man dat is nogal wat.
We raken een beetje offerte topic maar wens je veel kracht toe zeker komende tijd.

Wanneer gaan we weer een gs ritje doen? ;)
 
Ik heb nu alle tijd van de wereld...

:D


De benzineleidingen:
Van de tank recht naar beneden, vlak boven het blok naar achteren. Bij de benzinekraan een leiding terug ook over het blok, onderaan op de carburateurs aangesloten.
Ik heb snelsluiters in beide leidingen gezet, dat is handig als je de tank de volgende keer er af haalt.

full
 
duidelijk. in principe gaan de leidingen tussen luchtfilterbox en frame? idee hoe de leiding van kraan naar carb behoort te lopen? gaat die onder de box door?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan