Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja soms kom je wel eens een rare maat dop tegen. dopje 32 bijvoorbeeld. Zoiets koop ik dan liever van degelijke kwaliteit. Dan weet je tenminste dat je kans op het beschadigen van de bout/moer minder is. Ook weet je dat zo'n degelijke dop minder snel scheurt :P

Dop 10 kun je er 5 van hebben liggen. Wordt toch altijd gebruikt en zijn vaak zat versleten maar ook dan geld dat een gedore dop 10 een stuk langer mee gaat en zijn maat blijft behouden :P
Grote maten is Bahco achtig werk. :+
Maar ik ben er nu wel uit dat zeskant doppen het meest veilig is.
Ringsleutels alleen als het niet muurvast zit..
 
:o

Ik zie het gelijk voor me. :+ :X_O-

Pas de achterschokbreker verwisseld van de Raptor.. linkje zat waarschijnlijk sinds 2000 gemonteerd.
Met de doppenset zo los.. ringsleutel schoot eraf :o en dan zag je hoe weinig contactvlak die eigenlijk had. :? |(

Als je niet oplet dan draai je zo lekker de kop rond. :Y
Alleen kwam je er niet overal lekker bij.. dan de ringsleutel maar op de moer en de bout zelf laten schrikken met de ringsleutel..
Ik heb werkelijk geen idee wat jij zou zien :? :+
 
ja ik sleutel ook vaker aan auto's en heb al wat behoorlijk lastige karweitjes gehad. Het allermeeste gebruik ik nog steeds een doppenset. krijg je veel veilig mee los. Ringsleutels wil je nogal snel een kop mee doldraaien. Die slippen erover en dan begint de ellende. Nou is het bij kleine maten met trucjes nog wel los te krijgen.

Ook zo'n trucje.... Pak eens een vlotterbak van een carburateur. Die schroeven die de vlotterbak vast houden willen nog wel eens goed vastzitten. Vooral bij 2T dellortho 12mm of 17.5mm was dat vaak zo. Het trucje is om dan met de hamer een tik te geven op de kop van de schroef. In 9 van de 10 gevallen gaan ze daarna zonder kracht te zetten los :P
 
Hoe groot is die rotonde? :P
:+
Google Maps

Google Maps

Linksaf op de eerste, 'rechtdoor' op de 2e.
Die 2e is verraderlijk, wegdek loopt onder een aardige hoek omhoog naar het midden van de rotonde. Helemaal met de auto hang je echt 'uit de bocht'
Was wel leuk met de auto, bij vochtig weer brak de achterkant steeds uit door dat Chinese flutrubber dat achter om de wielen lag. Onverslijtbaar die banden. Helaas sluiten slijtvastheid en het hebben van grip elkaar meestal een beetje uit. Het is het één of het ander.
 
Heb hier ergens nog een steeksleutel maat 42 liggen of iets daar in de buurt _O-
Als ik het thuis niet heb wordt het 'geleend' :+
Jaartje of elf geleden deed ik mijn onderhoud in de werkplaats van mijn toenmalige werkgever.



Die hadden ringsleutels waar je hoofd tussen paste. _O-





Of hefbomen op je dop van twee 1/2 meter. :}
 
Laatst bewerkt:
Ziet er tot zo ver naar uit dat ik zonder problemen kan opschalen naar 120/150. Dan alleen de hamvraag: MPR4, MP Activ of, zoals net geadviseerd, Dunlop Streetsmart (volgens mij is het Roadsmart tegenwoordig) _O-

Of gewoon niet zo moeilijk doen. Denk vooral dat. Hoogtemaat 80 naar 70 maakt geen bal uit zeker?
 
Ziet er tot zo ver naar uit dat ik zonder problemen kan opschalen naar 120/150. Dan alleen de hamvraag: MPR4, MP Activ of, zoals net geadviseerd, Dunlop Streetsmart (volgens mij is het Roadsmart tegenwoordig) _O-

Of gewoon niet zo moeilijk doen. Denk vooral dat. Hoogtemaat 80 naar 70 maakt geen bal uit zeker?
Activ en streetsmart is het advies als je bij de standaard maat blijft.
MPR 4 is de betere keus als je naar 120 en 150 gaat.
Zou niet moeilijk doen en er een moderne maat met moderne band onder steken
 
Wordt dus geadviseerd om een maatje groter te nemen :Y
Zoals u al zei :Y opvallend dat de velgmaten best wel verschillen.
Had ik maar een 160 genomen.. :+
Ziet er tot zo ver naar uit dat ik zonder problemen kan opschalen naar 120/150. Dan alleen de hamvraag: MPR4, MP Activ of, zoals net geadviseerd, Dunlop Streetsmart (volgens mij is het Roadsmart tegenwoordig) _O-

Of gewoon niet zo moeilijk doen. Denk vooral dat. Hoogtemaat 80 naar 70 maakt geen bal uit zeker?
De zoektocht is leuker dan het hebben. *O* _O-

Ik denk dat Super Blackbird (van AFS Motorparts ) nog op de 140/110 kant zit.. vandaar de (Classic) Streetsmart.
Wel moderne compound trouwens..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb werkelijk geen idee wat jij zou zien :? :+
Je hebt vast het songfestival niet gezien. :+
Ook zo'n trucje.... Pak eens een vlotterbak van een carburateur. Die schroeven die de vlotterbak vast houden willen nog wel eens goed vastzitten. Vooral bij 2T dellortho 12mm of 17.5mm was dat vaak zo. Het trucje is om dan met de hamer een tik te geven op de kop van de schroef. In 9 van de 10 gevallen gaan ze daarna zonder kracht te zetten los :P
Dat doe ik inderdaad ook zo..
Iemand hier moest laatst iets losschroeven.. lekker lui met een bitje in de schroevendraaier.
De bitjes waren slecht, die werden zo snel rond.

Ik denk meer dat het probleem bij de monteur lag. :P
 
Laatst bewerkt:
Je hebt vast het songfestival niet gezien. :+Dat doe ik inderdaad ook zo..
Iemand hier moest laatst iets losschroeven.. lekker lui met een bitje in de schroevendraaier.
De bitjes waren slecht, die werden zo snel rond.

Ik denk meer dat het probleem bij de monteur lag. :P

haha zelfs met goed gereedschap kan het fout gaan ja. Ik heb wel eens iemand die mij mee helpt en dan de doppen scheef erop of niet helemaal erop. Maar als iemand mee helpt aan zijn eigen auto ofzo dan let ik er zelfs op. Maar gelukkig sleutel ik niet meer zo heel veel voor anderen.
 
Laatst bewerkt:
Pfff ... ik zit met een probleem ...
Sudoku's ... kruiswoordraadsels ... allerhande brain stormers als dat ... perspectief inzicht ... ruimtelijk inzicht, begrip van middelpuntvliegende kracht en andere natuurwetten ... lukt allemaal wel goed.
En bijvoorbeeld, zo een raadseltje met allemaal tandwielen, kettingen, assen en blablabla om op het einde de draairichting te kunnen bepalen, los ik op in no time

Dus nee, dat is niet het probleem ...

... mijn probleem is het volgende:
full

Het "spoor" dat die veter nalaat, loopt in de richting van de rode pijl. En ik krijg het maar niet begrepen hoe dat komt, en waarom die niet de groene pijl volgt?????

Is het belangrijk? Nee natuurlijk niet, belangrijk is dat het fijn is nu het warmer is en ik op droge baan lekker door de bochten kan raggen :] 8-)

Maar het houdt mij gewoon heel erg bezig, waarom? En hoe komt het? 't is al bijna even erg als mijn oog voor detail obsessie voor mijn verbruik :+

Vandaag immers weer getankt ... op 507,5km 8-) :$ :$
 
Die veter is lichter dan de band, maar wordt door hetzelfde vermogen voortbewogen als de band. De veter ervaart dus meer kracht per eenheid massa.
De veter wil daarom sneller dan de band waar 'ie in zit, daarom loopt het spoor naar voren.
 
Die veter is lichter dan de band, maar wordt door hetzelfde vermogen voortbewogen als de band. De veter ervaart dus meer kracht per eenheid massa.
De veter wil daarom sneller dan de band waar 'ie in zit, daarom loopt het spoor naar voren.

Klopt. Als je nog een beetje helium toevoegt aan de lucht in de banden dan gaat die volgens hetzelfde principe zelf rollen.
Nooit meer tanken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan