Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

ktm-790-adventure-r.jpg
 
Komen 2 modellen, de R met oranje frame, noppen, en de S met zwart frame en straatbandjes.
R ziet er gaaf uit. S is minder....nog weinig verdere info
 
189 kg. Bijna identieke versies. Alleen veerweg, bandjes en body anders..
Prijs? Leverbaar?
 
Ik was erg benieuwd hoe de tenere en de 790 zouden zijn. En het was eigenlijk zoals ik had verwacht. Aesthetisch gezien vind ik de tenere mooier, maar helaas blijft het daarbij, qua gewicht, motorvermogen, dashboard en de elektrische opties valt hij gewoon tegen.
De 790 zal de opvolger worden van mijn 1190. Alleen is de koplamp unit wel om te kotsen
 
Ik ga eens met brouwer praten. Als ze de 790 op zithoogte 950SE krijgen dan ga ik toch maar proefrijden.. iemand idee wanneer leverbaar?
 
Ik ga eens met brouwer praten. Als ze de 790 op zithoogte 950SE krijgen dan ga ik toch maar proefrijden.. iemand idee wanneer leverbaar?

Zen...jij gaat helemaal niets doen. Heb je niet nodig en heb je ook helemaal geen tijd voor ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Ik was erg benieuwd hoe de tenere en de 790 zouden zijn. En het was eigenlijk zoals ik had verwacht. Aesthetisch gezien vind ik de tenere mooier, maar helaas blijft het daarbij, qua gewicht, motorvermogen, dashboard en de elektrische opties valt hij gewoon tegen.
De 790 zal de opvolger worden van mijn 1190. Alleen is de koplamp unit wel om te kotsen
Ben vooral benieuwd naar het prijsverschil, als de Ténéré goedkoper is maakt dat allemaal niet of minder uit. Daarnaast ziet de Ténéré er veel beter uit naar mijn mening, gezien ik nu ouwe TransAlp heb lijkt de Ténéré een prima vervanger voor over een paar jaar als de TA op is, zal vast een (grote) sprong vooruit zijn. :)
 
Ben vooral benieuwd naar het prijsverschil, als de Ténéré goedkoper is maakt dat allemaal niet of minder uit. Daarnaast ziet de Ténéré er veel beter uit naar mijn mening, gezien ik nu ouwe TransAlp heb lijkt de Ténéré een prima vervanger voor over een paar jaar als de TA op is, zal vast een (grote) sprong vooruit zijn. :)


Ik vermoed dat de Tenere toch een stuk goedkoper gaat zijn, in BE spreken ze van < 10 000€

Cijfers vallen mij niet heel erg tegen, ik heb met veel plezier met de voorganger gereden, al moet ik toegeven dat deze iets meer power mocht hebben.
De 700cc die ze nu gebruiken is een heel fijne motor, ken 'm van de MT 07. Wat mij betreft power genoeg voor een allroad, toch zeker als je zonder duo op pad gaat.
 
Die Tenere zal schat ik een duizendje of 2 goedkoper zijn, maar dat boeit me totaal niet, ik vind die 790 veel gaver.
Ik heb wel het plan om weer eens met eigen motor een reis te gaan maken, mocht dat serieus worden dan is de 790 de eerste keuze.
 
op t allroadmaniacs forum gaat t over 14k voor de ktm..
mogelijk nog iets meer..
ik verwacht dat de yammie rond de 12k zal zijn...

beide erg zwaar...
voor wat er van verwacht werd..
👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼
 
op t allroadmaniacs forum gaat t over 14k voor de ktm..
mogelijk nog iets meer..
ik verwacht dat de yammie rond de 12k zal zijn...

beide erg zwaar...
voor wat er van verwacht werd..
👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼

Dan wellicht een verkeerd/onrealistisch verwachtingspatroon. Noem even een straatlegale 2 cilinder allroad die rijklaar 180kg weegt.
Schat zelf die 790 op 13,5k
 
Dan wellicht een verkeerd/onrealistisch verwachtingspatroon. Noem even een straatlegale 2 cilinder allroad die rijklaar 180kg weegt.
Schat zelf die 790 op 13,5k
:^

Het is onrealistisch om te verwachten dat het adventure model lichter is dan het straatmodel, als je lichter wil moet je zoiets als een 690 enduro hebben of iets met minder cc's/vermogen.
 
op t allroadmaniacs forum gaat t over 14k voor de ktm..
mogelijk nog iets meer..
ik verwacht dat de yammie rond de 12k zal zijn...

beide erg zwaar...
voor wat er van verwacht werd..
👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼

Met die nieuwe euro 4 normen ga je niet meer van die lichte motoren zien. Heel veel elektronica en emissie dingen zijn nu verplicht wat de motor een stuk zwaarder maakt
 
jullie hebben gelijk.. maar ik bedoelde eigenlijk het algemene verwachtte gewicht...
ik heb veel meegelezen op t adv forum..
dat had ik in mn achterhoofd,
(niet dat daar erg veel zit)
🤔

mochten mijn plannen in de toekomst anders worden komt er wellicht toch een 1-cil; wr450..

ik lees met interesse mee.. maar verwachtingspatroon lag toch anders.
2-cil450 blijft interessanter...
maar omdat onderhoud/ onderdelen best kostbaar zijn van een rxv450, had ik deze al een paar jaar geleden al van de hand gedaan..
🙁
helaas...
 
Terug
Bovenaan Onderaan