Ja jij natuurlijk altijd wel. Er zijn alleen ook mindere goden in de wereld die soms een moment van zwakte meemaken.Gelukkig zie je 6 auto's vooruit...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja jij natuurlijk altijd wel. Er zijn alleen ook mindere goden in de wereld die soms een moment van zwakte meemaken.Gelukkig zie je 6 auto's vooruit...
Die zorgen voor natuurlijke selectieJa jij natuurlijk altijd wel. Er zijn alleen ook mindere goden in de wereld die soms een moment van zwakte meemaken.
Als je mij bedoelt, verklaar nader?Klopt. Er wordt fout gedacht. Hierboven zie ik er ook eentje
Ik bedoel mean-machineAls je mij bedoelt, verklaar nader?
Ik zal het niet meer doen hoor. Allergisch voor sommetjes?Hij gaat lekker hier, de berekeningen vliegen weer in de rondte, ben het met Rob RD eens, dat als je op de motor tussen al die file en drukte shit van de ingeblikten rijdt, je aan berekeningen niets hebt, maar alleen moet rekenen op je inzicht, rijvaardigheid en motorbeheersing van jezelf. Wij zijn wendbaarder en kunnen sneller reageren.
Maak daar gebruik van want daar kan je wel op rekenen
Ik zal het niet meer doen hoor. Allergisch voor sommetjes?
Ik kijk ook gewoon vooruit.
Dan heb ik ook geen tijd om te rekenen.
Zonde van je vakantie danNet retour van vakantie(Bretagne) in een week dik 3K gereden, eigenlijk niets noemenswaardig tegen gekomen
ik zie de fout niet, vertel eens?Klopt. Er wordt fout gedacht. Hierboven zie ik er ook eentje
Om hier te melden dusZonde van je vakantie dan
Dombo's die het allemaal niet kunnen bevatten zitten er altijd tussen!Ik bedoel mean-machine
De basis van de tweeseconderegel is de reactietijd van bestuurders. Deze is niet voor iedere bestuurder hetzelfde en varieert van minder dan één seconde tot zo'n twee seconden (Lamm et al., 1999). De reactietijd is volgens Lamm et al. (1999) een functie van alertheid, complexiteit en verwachting. De alertheid van de bestuurder heeft te maken met de fysieke toestand van de persoon, waarbij vermoeidheid een rol kan spelen, en met afleiding (zoals praten met een passagier of mobiel bellen). Ook de verwachting is bepalend voor de reactietijd. Wanneer een bestuurder op een autosnelweg onverwacht een hindernis ziet, zal de reactietijd langer zijn dan wanneer hij een kruispunt nadert. Bij een kruispunt verwacht hij namelijk een hindernis en kan hij sneller reageren. De relatie tussen de reactietijd en complexiteit van de beslissing is beschreven door Alexander & Lunenfeld (1990). Het overgrote deel van de bestuurders blijkt onder alle omstandigheden binnen twee seconden te kunnen reageren; slechts voor een klein deel is die tijd bij complexe beslissingen niet voldoende.
[...]
In de jaren 2007- 2011 maakten de ernstige kop-staartongevallen 36% uit van alle geregistreerde ernstige ongevallen en 25% van alle geregistreerde ongevallen met dodelijke afloop. Bij ruim een derde van de ernstige kop-staartongevallen op autosnelwegen in de periode 2005-2009 waren meer dan twee voertuigen betrokken. In die periode waren jaarlijks bij gemiddeld drie van de ernstige kop-staartongevallen meer dan vijf personenauto’s betrokken.
Ik weet alles van en over sommetjes, maar in het verkeer vooral vooruit blijven kijken en op je eigen vaardigheden rekenen als motorrijder, de verkeerskennis en vaardigheden van menig automobilist wordt door hunzelf ernstig overschat.
Die twee uit Rotterdam even buiten beschouwing latend , zijn er veel motorrijders achteropklappers??Volgens mij overschat de gemiddelde motorrijder zijn kennis en vaardigheden veel meer dan de gemiddelde automobilist.
Die twee uit Rotterdam even buiten beschouwing latend , zijn er veel motorrijders achteropklappers??
Omdat de meeste weggebruikers zichzelf overschattenVooral vooruit en breed blijven kijken, traint je eigen inzicht en vaardigheden ( daar is bij racer motorrijders toch echt winst te halen ) en onderschat zoveel mogelijk andere weggebruikers.
Zijn die achtjes zo van belang??? Ik heb nog nooit zo'n achtje gemaakt en om eerlijk te zijn verwacht ik ook voor dat ik bij de 24 ben op mijn bek te liggen, die dikkerds zijn er sowieso niet lekker voor geschikt. Maar waarschijnlijk doel je niet op de 8jes.
Remproeven doe ik wel, uitwijken wordt automatisch in de praktijk geoefend.
Ik had in het begin wel met wat hogere snelheden dat ik op mijn remmoment, om die twee auto's naast mekaar verderop niet te torpederen wel eens een moment van "effe harder knijpen, anders gaan we weer bij mekaar op de koffie". Heb ik het niet over 110 km/h
Welke byzondere verrichtingen zijn van belang in het dagelijkse verkeer? Wat breng je van die "rare" oefeningen in de praktijk???