Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Het is je vergeven hoor. Als je met je vingers tussen de ketting en een tandwiel komt is er meestal weinig aan de hand want daar zit een vrij grote afstand tussen
Als je met je vingers tussen een ketting en wat dan ook klem zit vind je de discussie over de naam van dat "wat dan ook" op dat moment uitermate oninteressant. 🤔
 
Als je met je vingers tussen een ketting en wat dan ook klem zit vind je de discussie over de naam van dat "wat dan ook" op dat moment uitermate oninteressant. 🤔
:^
Ik heb eens met een betonschaar een ketting van een trapskelter doorgeknipt. Aan de voorkant, waar de ketting de bocht omgaat, daar zat een rubberlaarsje tussen. En die was lek, wat ik aan de rode druppen op de klinkers kon zien...........
 
ik heb vorig jaar een bus camper gekocht.
Onlangs wou die niet meer starten.
Na talloze mini blunders a.k.a 'diagnose stellen' moest het toch wel het contactslot zijn, het doorverbinden van de draadjes liet de (vervangen) startmotor rondgaan.

Bij reparaties/storing zoeken en sowieso de meeste dingen in het leven is een logische volgorde van dingen doen en documenteren van de verschillende stappen altijd erg verstandig.
achter de accu zitten wat elektrische componenten die ik had schoongemaakt, wat relais en zekeringen en 1 relais kon nauwelijk uit het voetje getrokken worden omdat je dan strak tegen de bovenkant van de motorruimte zit.
Toen ik dat loshaalde bleek de 'bots sensor', weet nog steeds de normale naam er niet voor, maar omval sensor is het bij motorfietsen, met dezelfde bouten vast te zitten met zn houder/frampje , maar die had geen verwijderbare contacten dus die netjes aan de kant gelegd en later weer op dezelfde manier terug gemonteerd.

De garage had een tijdje terug al een nieuw massa punt gemaakt, toen deed de motortemperatuur wijzer niks meer. op het moment dat die extra massa niet is aangesloten beweegt de wijzer wel, maar rust niet meer op het pootje van de onderste stand, dat hij niet lager kan, dus ik vermoedde allerlei electrische problemen , maar toe maar.

uiteindelijk brandde het lampje van het voorgloeien niet meer, wat hij ook deed toen die extra massa er nog niet was, maar nu ook het lampje van de startonderbreker.
Uiteraard kan alles stuk als je maar lang genoeg zoekt op internet dus mijn zwager maar gevraagd mij naar de garage te slepen.
ik kon de startmotor wel rond laten draaien maar zonder voorgloeien en een mogelijke startonderbreker/ sleutelherkenning die aanslaan van de motor voorkomt moest dat maar.
Hij is nogal druk en bijna een week later leek het me toch een idee, alles tig keer overdacht te hebben, om toch maar eens te proberen of die bots sensor niet toevallig geactiveerd was, in de handleiding, niet het werkplaatshandboek he, maar de handleiding word uitgelegd hoe je dat kan doen.
En idd brandde toen het voorgloeilampje weer en werkte de sleutelherkenning ook weer.

De volgende dag kwam het Alie slot binnen en met de oude code sleutel in het oude contact en het nieuwe contact aangesloten op de connectoren kon ik zo weer starten en rijden.

Ik heb inmiddels geleerd niet meer zo lang over dat soort dingen na te denken en meer een shit happens, carpe diem (pluk de dag) houding te hebben om zo het resterende stukje leven wat makkelijker te maken ;)

tldr clooney.gif
 
Heb een Aprilia Falco gekocht. Met wat achterstallig onderhoud, dus ik alle brandstofleidingen en vacuüm slangen preventief vervangen. Ook die in de tank. Wel zo handig geweest om daarvoor speciale slang te kopen. Nieuwe slangklemmetjes besteld op eBay. Uit China, want hoe moeilijk kan het zijn.
Enfin, proefrit, na kilometer of 10, plop, dood, niks. Stik toch, ANWB gebeld, was net buiten m'n woonplaats gelukkig. Blijkt de de ANWB kerel iets te horen in m'n tank. Blijkt de nieuwe slang losgelaten te hebben van de pomp. Potverdorie, als ik niks had gedaan stond ik hier dus niet. Later nieuwe fatsoenlijke klemmetjes besteld in NL. Tank weer gedemonteerd en bleek het Chinese klemmetje door te draaien. Had ik kunnen merken. Grrr stom. Nieuwe klemmetjes zijn gelukkig wel kwaliteit.
 
Nou het was met het avondje wel:
- Voetsteunen verkeerd om gemonteerd, dat schakelt lastig!
- klem gezeten tussen een omgevallen motor en een stoel
- mezelf afvragen waarom neutraal lampje niet werkt met niet aangesloten elektra
- mezelf afvragen waarom het wiel niet blokkeert in de versnelling terwijl de ketting niet is aangesloten

Dat was het geloof ik wel voor vandaag...
 
Nou het was met het avondje wel:
- Voetsteunen verkeerd om gemonteerd, dat schakelt lastig!
- klem gezeten tussen een omgevallen motor en een stoel
- mezelf afvragen waarom neutraal lampje niet werkt met niet aangesloten elektra
- mezelf afvragen waarom het wiel niet blokkeert in de versnelling terwijl de ketting niet is aangesloten

Dat was het geloof ik wel voor vandaag...
Ik zou heel voorzichtig naar de bank lopen of naar bed, en daar rustig blijven tot de dag voorbij is.
Als karma kromme zin heeft beter niet tarren. '(
 
maar ik houd me ook koest vandaag, 3mm vingertopje missen, plus nagelriem en jezelf moeten hechten
(mazzel genoeg dat de ketting op 5cm langs mijn gezicht in een pallet achter me klaptte,
dat plastic bescherm-schermpje voor het gezicht had dat waarschijnlijk ook niet gehouden)
dankzij een kettingzaag waar de kettingvanger bij het breken van de ketting door een plotselinge spijker
midden in de kern van de te zagen boom mee afbreekt was voor mij karma genoeg om lekker
van een paar biertjes te gaan genieten
 
maar ik houd me ook koest vandaag, 3mm vingertopje missen, plus nagelriem en jezelf moeten hechten
(mazzel genoeg dat de ketting op 5cm langs mijn gezicht in een pallet achter me klaptte,
dat plastic bescherm-schermpje voor het gezicht had dat waarschijnlijk ook niet gehouden)
dankzij een kettingzaag waar de kettingvanger bij het breken van de ketting door een plotselinge spijker
midden in de kern van de te zagen boom mee afbreekt was voor mij karma genoeg om lekker
van een paar biertjes te gaan genieten
Ook al aan het bier zo te zien?
 
maar ik houd me ook koest vandaag, 3mm vingertopje missen, plus nagelriem en jezelf moeten hechten
(mazzel genoeg dat de ketting op 5cm langs mijn gezicht in een pallet achter me klaptte,
dat plastic bescherm-schermpje voor het gezicht had dat waarschijnlijk ook niet gehouden)
dankzij een kettingzaag waar de kettingvanger bij het breken van de ketting door een plotselinge spijker
midden in de kern van de te zagen boom mee afbreekt was voor mij karma genoeg om lekker
van een paar biertjes te gaan genieten

Nu 5dagen later :/|(
100_0069.jpg
 
Daar ga je nog een paar maanden last van hebben, ik had 15 jaar geleden precies hetzelfde vingertopje op vergelijkbare manier maar dan met glas ipv ketting. Na een tijd groeit er littekenweefsel terug, dat is heel gevoelig en komt vooral niet van pas als je toevallig ook gitaar spelen als hobby hebt.

De truc is flink maandenlang dat weefsel prikkelen en door de pijn heen te bijten om die gevoeligheid te verminderen.
 
Ik heb op mijn 16e voor jet eerst een 4bak van een honda mt5 uit elkaar gehad nieuwe lagers alles en uiteindelijk weer in elkaar gekregen (werkend) althans dat dacht ik maar met rijden schoot hij uit de versnelling. Dus daar was die hele dunne shim voor die ik over had en later pas terug vond8)7hele blok kon weer uit elkaar
 
Onlangs: nieuwe valbeugels gemonteerd op de Africatwin xrv 750, sw motech. Helemaal blij dat deze perfect spanningsloos passen itt mijn oude valbeugels. Uiteraard valt er een moer in de alu carterpan....grrrr. Kon ik ook die weer demonteren.....

Voorjaar 2020: blokwissel bij de Africatwin (ivm geen splines meer bij uitgaande as van het oude blok. Zat vastgelast en na voortandwielwissel brak de las...). Ready, motor start! Vlak voor de testrit: ff checken of het achterwiel goed aangedraaid is...not, handvast..... Pffff.

Vroeguh: een Honda c50 blok samengesteld en gemonteerd op mijn Honda c310, dus geen oliezuipend stoterstangen blok meer. Had met beugels de ophangpunten gewijzigd. Tijdens de proefrit reed dat supergoed. Tot bij een stoplicht. Hele harde tikken en een vastloper. Grrrrr, de drie moertjes die het nokkenas tandwiel op de nokkenas monteert waren losgekomen. Vergeten aan te draaien... Zonde!!
 
Bij de Action hebben ze wit rastertape/gaffertape om dingen af te plakken.
Het plakt niet zo heel erg goed, dus dit zou je kunnen gebruiken als maskeringstape.
Tegen de tijd dat ik het nodig vind plakt zelfs Gorilla tape niet best. De kunststof delen van m’n portier krijg je ook niet meer schoon. WD40 om het vet op te lossen en remmenreiniger voor het laatste stukje. Niet gelukt
image.jpg
 
Tegen de tijd dat ik het nodig vind plakt zelfs Gorilla tape niet best. De kunststof delen van m’n portier krijg je ook niet meer schoon. WD40 om het vet op te lossen en remmenreiniger voor het laatste stukje. Niet geluktBekijk bijlage 1630823
Zoiets valt goed schoon te maken met een All Purpose Cleaner voor auto's zoals deze. Die verdun je 1:20 en dan is hij nog sterk genoeg voor rotzooi zoals bij jou. ;)

Het is dat Dordt zo ver weg is anders had ik het voor je gedaan.
 
Frituur jij in dat ding ofzo?
Voor sommigen is de auto belangrijker dan hun vrouw, voor andere is het een verlangstuk voor hun job...
Mijn vader was zo zuinig op zijn auto dat het weken nee maanden niet met mijn moeder sprak als er een deukje of beschadiging op/aan kwam,ook al kon ze er niets aan doen...
Heb me altijd voorgenomen nooit zo te reageren, dus ondanks dat mijn vrouw geen rijbewijs heeft, geef/gaf ik mijn auto net zo makkelijk mee aan haar als een vriendin wilde rijden, introduceerde me niets...
Zo ook voor mijn auto en motoren, ze moeten starten, rijden en als ik er geen zin meer in heb gaan ze er uit...
En leg net zo makkelijk een motorblok achter in de v70
 
Terug
Bovenaan Onderaan