Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Ik zit eerder te denken dat een of andere omvalsensor getriggerd is die de boel plat gelegd heeft.
Mmm verrekt ja dat zou wel eens kunnen, weet het niet zeker maar honda zoiets ingebouwd ja de 600versie heeft het ook. Ter interesse vanavond in bed maar eens service service handleiding erbij hoe en wat, namelijk nooit rare dingen gemerkt of gehoord. Zelf heb je ook een honda?
 
Gehad, net als bijna alle andere merken. Op het moment iets anders. Maar ik weet dat ook auto's zo'n impact sensor hebben dus waarom motoren dan niet? Mijn classic Mini (met injectie) van begin jaren 90 had een primitieve versie van zo'n sensor. Als je door een flinke kuil reed kon hij helemaal stil vallen door die sensor want dan dacht dat ding dat ik een aanrijding had gehad. Moest ik onder de kap een knop indrukken voor een reset.
 
Mijn ochtend: na het weer van gister besloot vandaag te rijden na een tijdje en ook hier het vriespunt onder nul in de ochtend, ik dacht poets em eventjes vingervlekjes ervanaf, velgjes schoon n ff opgepoest met een spuitbus water, er kwam gewoon enkele minuten later een laagje ijs dus dacht laat maar zitten. Vervolgens van de achterbok gehaald glipt de motor uit me hand van dat kleine laagje ijs. Rechter bar end spiegel afgebroken verder gelukkig niks aan de kappen. Tijdelijke spiegels gemonteerd en vervolgens wil ik hem starten bam accu leeg ineens, licht aangelaten en enkel zeer kleine stukjes gereden 1+1=2, great, me maat wakker gemaakt hij heeft een acculader, zelf ook ter beschikking maar geen stroom in garage, hij opgestaan haren alle kanten op en ze campingsmoking nog aan eenmaal daar bedacht me dat er startkabels in me auto liggen (07.30 s'ochtends😴). inmiddels 3uur verder motor van de lader en eindelijk lekker 3uurtjes gereden met enkele sigaret pauzes. Aparte ochtend maar zonnige vrolijke dag.
Voor dit soort momenten heb je altijd een jump-starter in de kast staan.
(wel 1x in de paar maanden opladen/ anders doet ie nog niet veel)
 
Ik heb die van mij gewoon aangeduwd toen de accu plat was.

Maar hij maakte nog wel contact, anders lukt het niet.
 
Altijd lange handschoenen gehad die over de mouw vielen. Nooit problemen mee gehad. Ik denk dat zowel in de mouw als over de mouw kan werken als je het op de juiste manier doet. Ik heb erg dunne polsen en met de handschoenen in de mouw krijg ik het moeilijk winddicht. Erover werkt altijd goed tegen rijwind en water kan eigenlijk alleen bij stilstand in de handschoen komen. Maar handschoenen met lange kappen zie je steeds minder. De trend is dus echt in de mouw.
Ligt aan de regen en snelheid hoe je ze draagt;)

Met kei harde regen loopt het langs je arm naar beneden zo langs je mouw de hand schoenen in. Maar boven de 250km/h niet meer.
 
De thermovoering is uit m'n broek.
De laatste twee weken al getwijfeld, want vooral 's middags is het dan erg warm als ik naar huis rijd en nu eindelijk is de temperatuur 's ochtends ook hoog genoeg om me te irriteren aan de warmte.
 
De thermovoering is uit m'n broek.
De laatste twee weken al getwijfeld, want vooral 's middags is het dan erg warm als ik naar huis rijd en nu eindelijk is de temperatuur 's ochtends ook hoog genoeg om me te irriteren aan de warmte.

Ik probeer daar altijd zo lang mogelijk mee te wachten met de wintervoering erin doen.
Meeste winters doe ik hem er helemaal niet in.
Nu ook nog niet, 25 min kan makkelijk.
 
Nog nooit een probleem gehad, dat de regen naar binnen loopt.
Mijn handschoenen zijn echt zeik- en zeiknat als ik ze niet instop.

Zou het met het type jas te maken kunnen hebben? Ik heb Gerbing handschoenen (vrij brede schacht) en een gelamineerde jas die is behandeld met waterafstotend laagje. Ik rij gewoon de maximum toegestane snelheid.
 
Mijn handschoenen zijn echt zeik- en zeiknat als ik ze niet instop.

Zou het met het type jas te maken kunnen hebben? Ik heb Gerbing handschoenen (vrij brede schacht) en een gelamineerde jas die is behandeld met waterafstotend laagje. Ik rij gewoon de maximum toegestane snelheid.
Wat is niet instop?

Jas over handschoen? Of handschoen over jas?
 
Ik doe beiden, zowel over als onder. Ik heb een Rukka Raptorina waarbij je bij de mouw een ritsje hebt, deze klap je terug, dan de handschoen welke dan dus nog steeds bovenop de mouw komt en dan weer terugritsen waardoor de handschoen onder de mouw komt. Mooi systeem :)
 
Laatst bewerkt:
Ik draag ze ook over de mouwen, moet ook wel i.v.m. de accu's van mijn handschoenverwarming.
Ik zit op de CB500X met zo goed als horizontale armen, dus regenwater loopt nauwelijks mijn handschoenen in.
 
Ik probeer daar altijd zo lang mogelijk mee te wachten met de wintervoering erin doen.
Meeste winters doe ik hem er helemaal niet in.
Nu ook nog niet, 25 min kan makkelijk.
Naa, als het onder nul gaat doe ik de voering er in. Een klein beetje comfort permitteeer ik me dan wel.
 
Handschoen over jas, dat wordt nat bij mij. Druppels verzamelen zich aan de onderkant van de mouw, en lopen m'n handschoen in.
Bij mij ook als het hard regent. Rijders met een hoog stuur hebben dat niet.
 

Bijlagen

  • IMG_2152.jpeg
    IMG_2152.jpeg
    55 KB · Weergaven: 0
was vandaag ook nog even weg geweest.
het was werkelijk perfect motorweer, en heb gelijk mn nieuwe telefoonhouder uitgeprobeerd.
ik had een el cheapo, maar die trilde steevast zo veel dat de navigatie niet meer te volgen was...
de nieuwe (via ANWB) bevalt stukken beter. :)

en afgezien van een blikker die me i.p.v. óp de weg, liever in de berm had (zonder knipper en zonder kijken gewoon een baantje opschuiven naar waar ik reed, om vervolgens bij de stoplichten er na me te laten merken dat het m geen moer kon schelen)
en een boel wegen waar het midden nogal wittig was van de pekel, was het een geslaagde middag.
 
Mooi motorweer, maar ook weer twee nachten zout op de weg. Juist nadat ze weer mooi schoon geregend waren. Beetje jammer. Is dat elke keer afspoelen, of nemen jullie dat voor lief?
 
Terug
Bovenaan Onderaan