ervaringen ZZR1100 ?

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Heeft er iemand ervaring met de ZZR1100, de serie vanaf '93? zit eraan te denken als opvolger voor mijn GSX1100F...
 
niet doen, derde zuiger is vaak slecht, drijfstang loopt uit zijn big end. neem liever een andere optie.
 
algemene kwaal, heb bij zaanstad motoren gewerkt en daar kwamen ze regelmatig binnen. hoeft niet maar als er wat was was het meestal dat.
 
weet ik ook niet, maar wordt te warm op dat gebied geloof ik, maar ja het hoeft niet he, maar om er een aan te schaffen zijn er wel meer opties denk ik.
 
De ZZR1100 is een hele fijne motor met, vermits goed onderhouden, weinig tot geen problemen. De 3e drijfstang was in de serie voor 1994 soms het haasje door een gebrek aan smering. Als je geen wheelies maakt en het oliepijl in de gaten houdt hoeft dit ook geen probleem te zijn.
Zie ook mijn website: www.xs4all.nl/~zx11
 
Geen verstand van die ZZR1100, maar 1 ding weet ik wel, ze gaan errrrrrrrrrrg hard!
 
mijn rijleraar heeft er al jaaaaren een ,en voor zover ik weet hieft ie nooit problemen gehad met drijfstangen. Hij rijd er elke dag op en hij rijd in zijn vrije tijd ehm... "stevig" whielies inclusief.
 
niet doen, derde zuiger is vaak slecht, drijfstang loopt uit zijn big end. neem liever een andere optie.

Daar maak ik modificatie's voor!
De derde zuiger is niet slecht, doch de smering van het vierde hoofdlager/derde big-end lager is niet goed.
 
Quote

niet doen, derde zuiger is vaak slecht, drijfstang loopt uit zijn big end. neem liever een andere optie.


Wat zou een andere optie zijn dan ?

ps
Hoe krijg je een Quote gekopieerd :?

_______________
 
Op maandag 03 februari 2003 22:23 schreef marsan het volgende:
Quote

niet doen, derde zuiger is vaak slecht, drijfstang loopt uit zijn big end. neem liever een andere optie.


Lees alsjeblieft eerst voordat je antwoord! :( Je ziet toch wat P.H.C. Ritzen schrijft :? Het gaat niet om de zuiger maar om de smering van de lagers en daar is een 'bypass' voor in de handel. En zoals Jeroen12 ook al aangeeft hebben de latere modellen er al helemaal geen last van...
Ik rij zelf alweer zo'n 50.000km op een '99-er en het is een dijk van een motorfiets. Geen slag verkeerd gegeven (O.K., 1X in Joegoslavie, defecte bougie..) Hij stuurt niet zo makkelijk als een ZX-9 maar met de excenters omgedraaid wil 'ie best de bocht om! (11min.nogwat op de Ring en het kan sneller dat weet ik, maar hee, na 3 rondjes! :) ) Ik zou zeggen...doen! :]
 
Laatst bewerkt:
Leg mij eens uit wat ik niet goed gelezen heb dan :?
Er wordt verteld dat er beter voor een andere optie gekozen kan worden dan een zzr van '93 aan te schaffen.
Mij lijkt dan een logische vraag wat dan deze optie is!!
Of zie ik het dan verkeerd :? :? :?
 
Ah, ik zie het al! Omdat jij niet goed ge'qoute' hebt dacht ik ik dat jij die onzin uitkraamde ;) Maar dat was wally..jij vraagt je af welke optie :? Tsja, is die er dan :? Euhm, misschien een Thunderace, is wel iets sportiever..of een BlackBird, is een stuk moderner maar ja, 't is geen Kawa })
 
Op dinsdag 04 februari 2003 19:24 schreef Arckira het volgende:
Op maandag 03 februari 2003 22:23 schreef marsan het volgende:
Quote

niet doen, derde zuiger is vaak slecht, drijfstang loopt uit zijn big end. neem liever een andere optie.


Lees alsjeblieft eerst voordat je antwoord! :( Je ziet toch wat P.H.C. Ritzen schrijft :? Het gaat niet om de zuiger maar om de smering van de lagers en daar is een 'bypass' voor in de handel.

Die "bypass" is niet in de handel te verkrijgen, maar die maak ik zelf :P
En, een zzr1100 is een beest!

Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan