€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Dit is hilarisch. Ik ga op zoek naar een challenge motor :)

Ik heb wel een vraag m.b.t. het puntenreglement:

Als je een 2takt entert, krijg je dan ook strafpunten voor het meeste olieverbruik (de oliekan award)? Want die zou ik automatisch te pakken hebben :?

Uiteraard, dan zijn die strafpunten voor jou. Je compenseert het weer met het feit dat je op een tweetakt aankomt! Wat voor tweetakt gaat het worden dan? Ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig!!!!
 
Een 2takt eencilinder me wel wat. Maar die vallen veelal buiten ons budget. Rollend frame en een los motorblok is dan haast makkelijker aan te komen als ik het goedkoop wil houden :)

Ik ben passief op zoek naar iets wat binnen budget valt. Als ik ergens voor een paar honderd euro een rollend frame op de kop kan tikken, mag ik dat enteren in de challenge?

Motorblok, tank en dergelijke is wel los aan te komen als je even goed zoekt denk ik :P

Een 2takt met meer cilinders of grote cilinderinhoud wordt wss te duur aan onderhoud voor die 150 euro sleutelbudget..
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat dus een mz worden? Of zo'n Italo-Amerikaanse tweetakt? Denk er wel aan dat je brommert 100km/h moet kunnen halen
 
Zit te denken aan een rs 125 of iets dergelijks, maar die zullen buiten budget zijn. Iets in die richting iig. Zijn in de jaren 80/90 genoeg van gemaakt volgens mij. Topsnelheid zal 't probleem niet zijn denk ik :P

Maar ik kijk wel wat er op mijn pad komt! Ik blijf voorlopig lekker passief door zoeken :)
 
Laatst bewerkt:
RS125 zijn zo nu en dan ook al flink aan de prijs, maar 2-takt is kewl :t Aanhanger in de vorm van een olievat met daar in 2-takt olie / mengsmering erachter en :]
 
Laatst bewerkt:
Jawa 350 tweetakt moet toch lukken ? Heeft die ooit al meegereden met de challenge ?.

Jottum zou in 2017 op een Jawa350 mee. Maar na een testperiode heeft hij toen besloten om toch maar niet op de Jawa te gaan. Ik meende dat hij het niet zo zag zitten om bergaf te rijden of dat de topsnelheid niet je van het was. Hij heeft de Jawa toen verkocht aan Auke, Mitkah en mij. Het schijnt dat je mij na een fles whiskey alles kan verkopen!

Het ding staat bij mij in het hok en ik kan je vertellen dat deze Jawa met gemak 90 haalt. Deze snelheid voelt ook goed aan. Daarboven kruipt hij naar de 105/110. In de zone van 90-110 komt er een rookpluim uit de uitlaat waar het gemiddelde Greenpeace-lid een hartverzakking van krijgt. De Jawa voelt dan ook aan als de Millenium Falcon die in Hyperspace door 16 Tie-Fighters op de hielen wordt gezeten.

Enig research bracht aan het licht dat er nogal wat verschil in vermogen zit in de diverse types 350. De blokken schijnen te varieren van 18 tot 28pk. Ik ben bang dat dit blok tot de lichtere versie behoort. Een versie met 28pk zal zeker zonder zuchten en kreunen de 100/110 halen.

Zo gauw ik mijn werkplaats op orde heb zal ik er eens induiken, de Jawa is te leuk om niet te gebruiken!!!!
 
Een 2takt eencilinder me wel wat. Maar die vallen veelal buiten ons budget. Rollend frame en een los motorblok is dan haast makkelijker aan te komen als ik het goedkoop wil houden :)

Ik ben passief op zoek naar iets wat binnen budget valt. Als ik ergens voor een paar honderd euro een rollend frame op de kop kan tikken, mag ik dat enteren in de challenge?

Motorblok, tank en dergelijke is wel los aan te komen als je even goed zoekt denk ik :P

Een 2takt met meer cilinders of grote cilinderinhoud wordt wss te duur aan onderhoud voor die 150 euro sleutelbudget..


Je mag het op deze manier doen, wel goed je kosten bijhouden natuurlijk. Een tweetakt in het deelnemersveld zou leuk zijn. En bij deze reserveer ik meteen een ritje op die tweetakt!!!
 
Jottum zou in 2017 op een Jawa350 mee. Maar na een testperiode heeft hij toen besloten om toch maar niet op de Jawa te gaan. Ik meende dat hij het niet zo zag zitten om bergaf te rijden of dat de topsnelheid niet je van het was. Hij heeft de Jawa toen verkocht aan Auke, Mitkah en mij. Het schijnt dat je mij na een fles whiskey alles kan verkopen!

Het ding staat bij mij in het hok en ik kan je vertellen dat deze Jawa met gemak 90 haalt. Deze snelheid voelt ook goed aan. Daarboven kruipt hij naar de 105/110. In de zone van 90-110 komt er een rookpluim uit de uitlaat waar het gemiddelde Greenpeace-lid een hartverzakking van krijgt. De Jawa voelt dan ook aan als de Millenium Falcon die in Hyperspace door 16 Tie-Fighters op de hielen wordt gezeten.

Enig research bracht aan het licht dat er nogal wat verschil in vermogen zit in de diverse types 350. De blokken schijnen te varieren van 18 tot 28pk. Ik ben bang dat dit blok tot de lichtere versie behoort. Een versie met 28pk zal zeker zonder zuchten en kreunen de 100/110 halen.

Zo gauw ik mijn werkplaats op orde heb zal ik er eens induiken, de Jawa is te leuk om niet te gebruiken!!!!

18 pk maar? Dat zijn de oude blokken denk ik dan, want das best heel weinig.

Die 125 cc vloeistofgekoelde 2takts zouden 28 pk moeten halen. De topsnelheid van een rs 125 is dan ook genoeg om op de Nederlandse snelweg je rijbewijs kwijt te raken :P

Mijn oude 50 cc brommer reed ook gewoon 75 km/h. Dus die 100 gaan we wel halen :)

Grootste uitdaging wordt een dergelijke machine vinden voor onder de 500 euro. Ik zie genoeg brommers met een 125 cc cilinder er op geschroefd, maar die hebben geen motor kenteken dus dat gaat niet...

Maar misschien kom ik wel iets totaal anders tegen... zodra ik iets heb post ik het uiteraard! :Y
 
Laatst bewerkt:
'k Zit dat reglement (2013) voor de aardigheid te lezen. Een motor in mijn familie zou goed zijn voor héél veel punten. Maarrr mag niet van een bekende zijn geweest. :z
 
'k Zit dat reglement (2013) voor de aardigheid te lezen. Een motor in mijn familie zou goed zijn voor héél veel punten. Maarrr mag niet van een bekende zijn geweest. :z

Die regel is allang niet meer geldig. De editie van 2013 is ook niet door mij georganiseerd. Ik ben in 2014 begonnen en heb een deel van de regels overgenomen van de club van 2013.
 
Die regel is allang niet meer geldig. De editie van 2013 is ook niet door mij georganiseerd. Ik ben in 2014 begonnen en heb een deel van de regels overgenomen van de club van 2013.
Oeh zeg dat nou niet. :+
Ach, editie 2021 misschien... :z
 
Laatst bewerkt:
Is er eigenlijk een actieradius die je minimaal moet halen? Ik heb even gezocht maar kan er zo niks over vinden...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan