€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

BMW?
full
 
Wie hiermee gaat rijden moet oppassen voor Borisz. In eerdere editie was hij niet met zijn neus uit de benzinetank weg te slaan! (mijn objectieve observatie slechts).


Ik vind hem wel iets weg hebben van een Honda Sabre.
Leuk model.

Maar nu ik het toch over een Sabre heb........ sinds gisteren ben ik weer eigenaar van een “nieuwe Sabre uit 1985.
Binnenkort maar even een ander topic aanmaken en dan ben ik weer terug in de race!! *O* :]

full

Kijk weer nieuwe ontwikkelingen.... Leuk! Moet je veel doen?
 


Hmmm, niet echt verkeerd. in een koningszetel o zonder zadelpijn de Challenge door te komen. Wel ff opletten. Het is er eentje uit de eerste serie. De primaire as kan klapperen. En alstie niet klappert: lekker raggen op dat ding.

Misschien is het wel wat voor mij.........................................
Genoeg koppel in de bergen, perfecte zithouding, goede handling....
 
Laatst bewerkt:
Guys, (mirna ik irriteer mij altijd mateloos als men "en dame" er nog achter zegt. Mocht jij hier anders over denken mijn excuus ;) )

Wat doen we met verkochte onderdelen? Geloof dat we vorig jaar bij de motor van Bas besloten hadden dat verkochte onderdelen NIET bij het sleutelbudget opgeteld mochten worden. Ik zie dit her en der toch in topics staan. Is dit veranderd?

Mij betreft blijft dit ook zo.
Mocht het anders zijn dan komt mijn motor dalijk weer op 0 euri uit haha
 
Een tussenweg. Als je geen budget meer hebt mag decheft van de waarde van de verkochte onderdelen erbij optellen.

Logica erachter, meestal koop je een complete fiets en als je daarvan onderdelen gaat verkopen kom je aan het eind te kort (lees je hebt geen wegverkeerswaardige motor). Tenzij je kiest om echt te gaan choppen / hakken om een chopper of iets dergelijks te gaan maken. Met het gevolg dat je weer andere onderdelen moet aanschaffen om een wegverkeerswaardige fiets te construeren.

Dit is mijn hardop denkwerk. Graag hoor/lees ik of dit herkent wordt. Hoofdjury zit in Leeuwarden...
 
Mwah, de challenge zit er juist in een wrak te kopen en deze op te knappen binnen de regels vind ik. Als je hem dusdanig wil verbouwen moet je zorgen dat je je onderdelen gesponsord krijgt of die motor voor een klein bedrag kopen.

Meten met 2 maten is in ieder geval geen optie mijn inziens, We maken het of voor iedereen een challenge, of voor iedereen makkelijker.

We kunnen bij een dergelijk nood geval van iemand die over budget heen gaat, maar dit nog kan rechttrekken door onderdelen te verkopen wel de Pauper-Award maken: ofterwijl minpunten in oplopend per bijvoorbeeld 1 minpunt per 20 euro aan verkochte onderdelen.
Men die gewoon over budget heen gaat en niets kan verkopen zou je bijvoorbeeld de Quote-500 award kunnen uitrijken van 2 minpunten per 20 euro. Afronden naar boven vanaf 5.

Wellicht komt het nu over alsof ik nu makkelijk kan praten, maar vorig jaar heb ik ook niets verkocht en vliegwielen gelijmt en startkoppelingen tot de laatste onderdeeltjes uit elkaar gehaald om met zo min mogelijk geld, toch mijn startmotor te kunnen fixen.
 
Mwah, de challenge zit er juist in een wrak te kopen en deze op te knappen binnen de regels vind ik. Als je hem dusdanig wil verbouwen moet je zorgen dat je je onderdelen gesponsord krijgt of die motor voor een klein bedrag kopen.

Meten met 2 maten is in ieder geval geen optie mijn inziens, We maken het of voor iedereen een challenge, of voor iedereen makkelijker.

We kunnen bij een dergelijk nood geval van iemand die over budget heen gaat, maar dit nog kan rechttrekken door onderdelen te verkopen wel de Pauper-Award maken: ofterwijl minpunten in oplopend per bijvoorbeeld 1 minpunt per 20 euro aan verkochte onderdelen.
Men die gewoon over budget heen gaat en niets kan verkopen zou je bijvoorbeeld de Quote-500 award kunnen uitrijken van 2 minpunten per 20 euro. Afronden naar boven vanaf 5.

Wellicht komt het nu over alsof ik nu makkelijk kan praten, maar vorig jaar heb ik ook niets verkocht en vliegwielen gelijmt en startkoppelingen tot de laatste onderdeeltjes uit elkaar gehaald om met zo min mogelijk geld, toch mijn startmotor te kunnen fixen.

:Y ik deel je mening.
 
Guys, (mirna ik irriteer mij altijd mateloos als men "en dame" er nog achter zegt. Mocht jij hier anders over denken mijn excuus ;) )

Wat doen we met verkochte onderdelen? Geloof dat we vorig jaar bij de motor van Bas besloten hadden dat verkochte onderdelen NIET bij het sleutelbudget opgeteld mochten worden. Ik zie dit her en der toch in topics staan. Is dit veranderd?

Helemaal gelijk Elles. Verkochte onderdelen mochten niet bij het budget worden opgeteld. Wat mij betreft blijft dat zo.

Een tussenweg. Als je geen budget meer hebt mag decheft van de waarde van de verkochte onderdelen erbij optellen.

Dit is mijn hardop denkwerk. Graag hoor/lees ik of dit herkent wordt.


Hmmmmm, zit wel iets in. Maar dan alleen in het geval van "boven budget" gaan. En strafpunten natuurlijk.

het reglement zou opnieuw bekeken / herzien worden.

of ben ik dan mis ?

Het reglement word inderdaad herzien. Maar dat is slechts minimaal, de basisvoorwaarden blijven hetzelfde. Het zit hem meer in de puntentelling.




Er valt veel te zeggen over het wel/niet verrekenen van verkochte onderdelen. Mijn mening daarover is: niet verrekenen!
Basis van de Challenge is om een oud barrel weer op te knappen en er een vakantierit mee te maken. Kom je boven budget dan krijg je strafpunten. Vorig jaar werd ik 3e in de einduitslag terwijl ik over budget gegaan was. Dat voelt achteraf toch wat raar als ik er nu op terugkijk.
 
Mwah, de challenge zit er juist in een wrak te kopen en deze op te knappen binnen de regels vind ik. Als je hem dusdanig wil verbouwen moet je zorgen dat je je onderdelen gesponsord krijgt of die motor voor een klein bedrag kopen.

Meten met 2 maten is in ieder geval geen optie mijn inziens, We maken het of voor iedereen een challenge, of voor iedereen makkelijker.

We kunnen bij een dergelijk nood geval van iemand die over budget heen gaat, maar dit nog kan rechttrekken door onderdelen te verkopen wel de Pauper-Award maken: ofterwijl minpunten in oplopend per bijvoorbeeld 1 minpunt per 20 euro aan verkochte onderdelen.
Men die gewoon over budget heen gaat en niets kan verkopen zou je bijvoorbeeld de Quote-500 award kunnen uitrijken van 2 minpunten per 20 euro. Afronden naar boven vanaf 5.

Wellicht komt het nu over alsof ik nu makkelijk kan praten, maar vorig jaar heb ik ook niets verkocht en vliegwielen gelijmt en startkoppelingen tot de laatste onderdeeltjes uit elkaar gehaald om met zo min mogelijk geld, toch mijn startmotor te kunnen fixen.
Niet iedereen kan overweg met een wrak :$ . Bij mij is de uitdaging om het onderhoud uit te voeren zonder hem te slopen :+

En qua challenge regels is het startpunt van iedereen verschillend. Veel motor-gerelateerde kennissen = meer kans dat er iemand wat weg doet voor een vriendenprijs. Anderen zitten aan Marktplaats vast. Of heb je nog genoeg motoronderdelen liggen om een motorzaak te starten...zit altijd wat bruikbaars tussen.

Naar mijn mening moet onderdelen verkopen voor cash en iets uit eigen voorraad pakken gewoon kunnen - maar bij voorkeur wel met dezelfde afspraken in het achterhoofd.
 
Niet iedereen kan overweg met een wrak :$ . Bij mij is de uitdaging om het onderhoud uit te voeren zonder hem te slopen :+

En qua challenge regels is het startpunt van iedereen verschillend. Veel motor-gerelateerde kennissen = meer kans dat er iemand wat weg doet voor een vriendenprijs. Anderen zitten aan Marktplaats vast. Of heb je nog genoeg motoronderdelen liggen om een motorzaak te starten...zit altijd wat bruikbaars tussen.

Naar mijn mening moet onderdelen verkopen voor cash en iets uit eigen voorraad pakken gewoon kunnen - maar bij voorkeur wel met dezelfde afspraken in het achterhoofd.
Das idd wel een punt.
Verkochte delen niet optellen is prima hoor.
Maar ik weet dat er deelnemers zijn met een berghok vol meuk O-)
Sterker nog, eentje start momenteel weer een motorzaak O-)

Ik weet ook dat in het verleden mensen wel iets rekende voor vervangende delen die uit de opslag kwamen, om t beetje fair te houden. Maar ja, we kunnen wel proberen het helemaal dicht te regelen, maar wmb pakken we gewoon een hoofdlijn: verkochte onderdelen komen niet bij budget.

Voor de rest is het vloeken en zweten om ene fatsoenlijke motor op de we te krijgen, en moeten we fair zijn over wat we hoe gedaan hebben. Daar zit de lol juist in: de toegankelijkheid, laagdrempelig en uitdagend. En het bier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan