€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Ik zit zelf ook nog te twijfelen.. met pasen heb ik 3 dagen op een luchtbed geslapen en naar mijn gevoel is dat beter bevallen dan die inflatable.
Vd week even kijken hoe dat gaat met zo’n 12v pompje op de motoraccu
 
Luchtbed is op zich geen probleem. Echter als het koud is (lees relatief hoog in de bergen) koelt de onderzijde nogal af. Optie zorg voor een heel dun reflectiematje (iets als een scherm voor een voorruit).
Leg dat in koude gebieden onder je luchtbed en je luchtbed wordt veel minder koud. Z’n dun ding neemt niet veel plek in, maar voorkomt slaap tekort in koude omstandigheden.

Let ook op je slaapzak, een dunne zomerslaapzak is in de bergen niet voldoende. Kan op 1500 m (Cortina) zomaar tot 2 graden of zelfs minder afkoelen. Vraag maar aan ErikE 😉
 
Als je een 5 cm dikke zoekt, ik heb er meerdere liggen ;).

Moet te regelen zijn dat die bij jouw komt !
5cm dikke heb ik. Dat was geen succes, ben ik iets te fors voor. Heb nu ook een 10cm dikke.
Zal nog eens uitzoeken hoe het zit...want er staat op de verpakking / website / in winkel 'Pakmaat 63 x 20cm'. Nou, hij is eerder 30cm dik en past daardoor niet meer in de roltas.
 
Daar zou ik nou weer niet bang voor zijn. Hoelang draait z’n pomp nou uiteindelijk....

En als je op de camping aankomt is je accu echt wel vol 😎
 
Voor kou ben ik niet zo bang.. eerder dat zn’n pompje mijn accu leegtrekt. Of zeg ik nu iets heul geks |(
Ik heb vorig jaar een pompje gekocht bij de Decathlon. Er zit een accu ingebouwd en je laadt het ding op via de sigarettenplug of op 220. We hebben er in totaal 8x een luchtbed mee opgepompt en de accu was niet eens leeg.
 
Wij hebben ook zo'n oplaadbaar pompje van Obelink. Heb hem zelf niet nodig, maar Stephanie neemt ook een luchtbed mee. Neem hem dus mee. Lijkt me niet nodig dat ieder zelf een pompje meeneemt toch?

Overigens voor de luchtbedslapers: je moet het aluminium matje op het luchtbed leggen, niet eronder. Is effectiever.
 
Zo de nieuwe tent is afgeleverd door NLT. Hiervoor nogmaals dank:}

Kan dus nu een keer de zooi proberen op de motor te krijgen. Gezien de grootte van de zak met tent (en beperkte gewicht) zal die niet het probleem zijn als het niet zou lukken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: NLT
Gisteren het gras van mijn achtertuin gemaaid.

Dus voor de 25e klaar voor tentjes, voor wie wil :)

Het huis zelf moet nog best veel aan gebeuren, maar het is schoon, de keuken is klaar, wc's ook, en er kan ev gedouchd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: NLT
Gisteren het gras van mijn achtertuin gemaaid.

Dus voor de 25e klaar voor tentjes, voor wie wil :)

Het huis zelf moet nog best veel aan gebeuren, maar het is schoon, de keuken is klaar, wc's ook, en er kan ev gedouchd worden.
Als alles goed gaat zijn Jottum en ik erbij! *O*
 
Betreft de opening van een nieuw bedrijf?
Mijn nieuwe parttime garage gaat pas ergens in de zomer verhuizen. Nu al te druk met zelf verhuizen en het nieuwe huis in orde maken.

Feestje die avond is omdat mijn chapter dan 1 jaar bestaat. Er komen minimaal 200 personen.

Partners en buren zijn uiteraard welkom. Er lopen veel stoere vestjes rond, met nog meer plakkers er op, maar op het einde vd dag gaat t er om dat elke gast een leuke tijd heeft gehad, en mensen heeft leren kennen. Niet meer en niet minder.


Oh ja, er is vuur buiten. Grote schaal, een korf en een soort tuinhaard ding.

Ik zorg uiteraard voor koffie, thee en wat te eten zondagochtend.

Zaterdag kan iedereen komen op t tijdstip dat uitkomt. Er zal de hele dag wel iemand rondlopen, en men weet dat er kampeerders komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan