Gisteren weer een vrije dag (zoals nog elke vrijdag van 2018) en dus weer lekker wat kunnen werken in de garage. Balansaskettingspanner eerst los gezet:
En dan zou je normaal (methode voor de 800's, maar werkt blijkbaar ook voor de 750's) de krukas en het tandwiel van de voorste balansas tegen elkaar in moeten draaien met 15Nm koppel, waardoor het stuk waar de spanner zit de ketting kan opspannen. Jammer genoeg ging dat niet helemaal zoals het moest:
Goed, misschien had iemand die moer ooit niet goed vastgezet, dus terug aangetrokken op 43 Nm volgens het WPHB, maar... Weer hetzelfde verhaal. Daarop maar besloten om gewoon lichtjes druk uit te oefenen met de hand en daarna alles weer vast te schroeven. In het WPHB voor de 750 staat immers niets over de tandwielen tegen elkaar indraaien, dus geen probleem.
Daarna nog even de kleppen stellen:
En dan is het tijd voor het huwelijk tussen frame en motorblok:
Uiteraard wat bescherming aangebracht:
En na wat worstelen (ik ben een sterke jongen, maar het blijft toch altijd een heel gewicht):
Bescherming er weer van af en alle ophangingspunten vast:
Jammer genoeg wel 1 krasje:
Gelukkig komt de carterbeschermer er nog voor en tegen roestvorming stip ik het even aan met een verfstift die ik onlangs heb aangeschaft. Toch makkelijk als je elke frame in dezelfde kleur zwart laat coaten
Nu ik er makkelijk aan kon, ook maar meteen even een tap door alle schroefdraadpunten in het frame gehaald:
Typeplaatje terug gemonteerd:
En, aangezien ik toch bezig was het met het lakken van een tank met 2K blanke lak, ook maar snel een laagje verf over het originele framenummer gespoten
Verder met de ophanging:
Stofkappen van de ophanging heb ik gisteren gestraald en gespoten, dus die kan ik weer mooi hergebruiken. Gemonteerd volgens het WPHB:
En na wat geworstel zit de achterbrug er al weer in:
Onderste kroonplaat en het tandwielcover van het blok nog een laagje verf gegeven:
Cover meteen gemonteerd:
Alsook het remanker gecoat:
De kettinggeleider gestraald:
En nog een pakketje van Datona in ontvangst genomen:
Ik had zelf nog geen bandenijzers / velgbeschermers en ze hadden allerlei acties lopen + ik had een spakensleutel nodig (die uiteindelijk natuurlijk maar weer 30% van de volledige aankoop was..). Of er vandaag veel gaat gebeuren in de garage dat weet ik nog niet (paar zware biertjes gisteren voelen vandaag nog altijd zwaar
), maar als dat wel zo is dan lezen jullie het hier